Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C3 1,4 HDI - otwieranie pilotem przestaje działać po kilku minutach

apawluk 14 Apr 2012 21:45 13947 13
  • #1
    apawluk
    Level 9  
    Witam,
    Mam nietypowy problem z moją cytryną - C3 1,4 HDI 2003. Kiedy zamknę centralny zamek pilotem z kluczyka to mogę go otworzyć tylko przez 5-10 minut. Potem pilot juz nie reaguje. Zauważyłem, że jest to spójne np z odłączeniem grającego radia przy wyłączonym silniku, równiez po kilku minutach. Wygląda na to, że komputer przechodzi w tryb "ekonomiczny" i wyłącza częsć obwodów ale dlaczego dzialanie centralnego zamka?. Dzisiaj padła mi wkładka zamka i teraz to już nie mogę zamknąć auta bo będzie nie do otwarcia. Dodam, że bateria w kluczyku wymieniona, akumulator jest OK. Bardzo proszę o pomoc, jesli spotkaliscie się z podobnym problemem.
  • #2
    opamp
    User under supervision
    Z wodą w BSI też się spotykam która czyni cuda.
  • Helpful post
    #3
    kybernetes
    Level 39  
    1. Jak wyżej - sprawdź BSI.
    2. Odczytaj defekty, też w dzienniku - taki objaw sugeruje zwarcie na którejś sieci.
    3. Sprawdź podłączenie radia.
  • #4
    apawluk
    Level 9  
    Witam,
    Dodam jeszcze, że sytuacja z centralnym zamkiem utrzymuje się od 4 lat (od kiedy kupiłem auto), Dodatkowo w międzyczasie bSI było wymienione ale nie wpłynęło to na działanie pilota - centralnego

    Dodano po 2 [godziny] 8 [minuty]:

    Jestem po szybkim teście. Wsiadłem do cytryny i zamknąłem centralny przy wyłączonym silniku. Okazało się, że co około 1-2 minuty słychać od BSI "klikanie" coś jakby przekaźnika. Po kilku minutach tego klikania pilot już nie działa. Jak włączyłem radio to po "kliknięciu" znikało zasilanie, po chwili pojawiało się znowu. Aż w pewnym momencie odcięło na amen. Klikanie występuje niezależnie od włączonego radia. Kładłem rękę na obudowę BSI - dokładnie z niego było czuć "klikanie". Czy to będzie oznaczało włąśnie uszkodzone BSI czy może diabeł siedzieć jeszcze gdzieś indziej?
  • #5
    opamp
    User under supervision
    Takimi informacjami nic nie zrobisz.
  • #6
    kybernetes
    Level 39  
    To co zaobserwowałeś świadczy najprawdopodobniej o wadliwym przyłączeniu radia. Zdemontuj radio, odepnij wtyczki i sprawdź czy to klikanie przekaźnika się powtórzy.
  • #7
    apawluk
    Level 9  
    Witam,
    Jestem po odczycie błędów i wygląda to następująco:

    "Defekt stały
    Usterka komunikacji pomiędzy BSI i kalkulatorami sieci VAN Comfort"

    oraz jeszcze jeden:
    "Włączenie czuwania sieci nadwozia"

    i na koniec:
    "Brak komunikacji w przewodzie DATA"

    Trochę się zebrało. Jakieś sugestie?
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pewnie, jak zajmiesz się pierwszym i naprawisz, reszta zniknie. Jak nie wiesz jak się do tego zabrać lepiej oddaj auto do warsztatu.
  • Helpful post
    #9
    kybernetes
    Level 39  
    Apawluk, czy zrobiłeś to o czym pisałem?
  • #10
    harypota
    Level 10  
    Twój problem tkwi w wadliwie działającym COMie czyli płytce w kierownicy. Nowy w zależności od wersji od 800 do 2100 zł. Najlepiej od uszkodzonego auta wziąć. Miałem. Zrobiłem i działa.
  • #11
    kybernetes
    Level 39  
    Harypota, zbyt szybko diagnozy stawiasz a co więcej bardzo kosztowne diagnozy. Czy zdajesz sobie sprawę, że możesz kolegę narazić na poważny uszczerbek finansowy?
  • #12
    Anonymous
    Anonymous  
  • #13
    harypota
    Level 10  
    panowie, bujałem się z tym problemem ze dwa miesiące. Moje radio zostało uszkodzone. Wymieniłem na inne, przeprogramowałem itp. Efekt był taki jak opisuje kolega: zamyka się z pilota i przez kilka minut działało otwieranie. Gdy pogasły podświetlenia klawiszy szyb samochód wchodzi w stan uśpienia czuwania i stawał się niedostępny dla pilota. Diagnostyka odbyła się w ASO wymiana w domowych warunkach. Działa. Fakty.
  • #14
    apawluk
    Level 9  
    Witam ponownie,
    Dziekuję wszystkim za trafne uwagi. Przyczyną okazało się podłączenie radia....Okazało się, że oryginalnie są dwie kostki przyłączeniowe do radia. Przepiąłem się do drugiej i... jak ręką odjął. Wszystko jest teraz ok.
    Dzięki za sugestie - szczególnie te z radiem

    Problem rozwiązany