Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Siłownik zamka centralnego BMW (tylna klapa)

14 Kwi 2012 22:35 3011 12
  • Poziom 12  
    Witam serdecznie!
    Mam mały kłopot.
    Potrzebował bym się dowiedzieć który przewód jest za co odpowiedzialny w siłowniku zamka centralnego KIEKERT 67.11 1 387 609.
    Są tam dwie wtyczki: pierwsza z dwoma przewodami i druga z 3 przewodami. Chciałbym zamontować ten siłownik w innym samochodzie dlatego potrzebował bym oznaczenia.

    Wyczytałem na forum, że na desce rozdzielczej wyświetlany jest sygnał który informuje ze klapa jest otwarta więc pewnie któryś z tych przewodów jest za to odpowiedzialny. Interesuje mnie samo sterowanie siłownikiem.

    Zamieszczam zdjęcie siłownika.
    https://obrazki.elektroda.pl/9351346100_1334435447.jpg

    kostka z dwoma przewodami(przewody są grubsze):
    -przewód biały
    -przewód biało-niebieski
    kostka z trzema przewodami:
    -przewód biało-zielony
    -przewód biało-niebieski
    -przewód zielono-czerwony

    Proszę o pomoc w oznaczeniu za co są odpowiedzialne dane przewody.
    Pozdrawiam serdecznie!

    Zapomniałem dodać że siłownik jest z samochodu BMW niestety modelu nie znam ;/
  • Sklep HeluKabel
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Miernik masz? Sprawdzenie trwałoby krócej niż napisanie twojego posta. Układ, jak w typowym siłowniku master - dwa - silnik, trzy - switch.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 12  
    Mam miernik, tylko jak się do tego zabrać.
    Natknąłem się na całkiem podobny post.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2137274.html

    Czy to jest coś w tym stylu?

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2090884.html

    Dodano po 1 [godziny] 3 [minuty]:

    Siłownik chciałem podłączyć pod ten sterownik.
    Na schemacie widać, że wykorzystywane są 4 przewody(Zasilanie+zamykanie/otwieranie)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Znalazłeś wątek z opisem. Przeczytałeś go? Sprawdziłeś, czy kolory przewodów się zgadzają? Bo chyba tak...

    W czym problem z tym sterownikiem?
  • Poziom 12  
    NO tak znalazłem ;) z tego wynika, że grubsze przewody(niebiesko biały, niebieski) bd pod zasilanie a dwa cieńsze(biało zielony, biało niebieski) pod sterowanie otwieranie/zamykanie. ten jeden zbędny. Dobrze myślę?

    Jeśli umiesz to naświetl mi to jak podłączyć to pod ten sterownik jeśli źle to napisałem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Potrafisz ty czytać schematy? Co jest tam zbędne? I dlaczego według ciebie?
  • Poziom 12  
    Boże, sory źle popatrzałem tam jest masa zmostkowana.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    GDZIE?!?
  • Poziom 12  
    To już nie wiem.. na schemacie ze sterownika.

    Rys.3. podłączenie sterownika do kompletu zamka.

    Dodano po 52 [minuty]:

    Mogłeś napisać od razu ze gdybym chciał zamykać cały samochód za pomocą bagażnika to po to sa te 3 pozostałe przewody (do sterownia całym układem).

    Problem rozwiązany.

    Temat do zamknięcia.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9936126#9936126
    niebieski/biały - silnik (żaden nie jest na stałe połączony z masą)
    czerwono - czarny jest komutowany, czyli przełączany miedzy biało - zielono - zółty, a biało - niebieski w zależności od położenia zamka.
    Wiec gdzie ty w siłowniku masz "masę mostkowaną"?
    I gdzie ją chcesz mostkowac?
  • Poziom 12  
    Nie w siłowniku a w sterowniku, przynajmniej tak to wygląda na tym schemacie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeszcze raz zapytam - gdzie? I co ty chcesz zrobić? Wiesz, jak jest sterowany centralny zamek w twoim aucie? Wiesz, co trzeba zrobić? Jest o tym na forum...
  • Poziom 12  
    Tak jak pisałem up. temat do zamknięcia. Doszedłem już do tego ;)
    Dzięki za fatygę. ;]