Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik Briggs 5 HP zaplon - brak iskry

14 Kwi 2012 22:42 7509 10
  • Poziom 25  
    Mam do naprawy starą glebogryzarkę z silnikiem Briggsa 5 HP 206 ccm. Żadnych innych symboli nie ma, sprzęt jest leciwy i był kilka razy malowany. Silnik stracił iskrę, właściciel przyznał się że gasił go poprzez zdjęcie fajki ze świecy więc zapewne cewko-moduł ma przebicie wewnętrzne w cewce WN. Po zdemontowaniu obudowy zauważyłem że z cewko-modułu wychodzi przewód który wchodzi do obudowy silnika, i z tego samego miejsca wychodzi przewód w innym kolorze, do gaszenia. Pytanie-po co ten przewód wchodzi do silnika? Gdzieś słyszałem o jakimś hamulcu bezpieczeństwa, czy to może o to chodzi?
    Pytanie drugie-czy cewko moduł da radę dostać do tak starego silnika? Czy będzie pasował od innego silnika, nowszego czy np większego?
  • Poziom 27  
    To jest czujnik oleju, po prostu odłącz od modułu cienki przewód i sprawdź iskrę, jeśli będzie iskra to musisz szukać gdzie przewód do gaszenia styka się z masą, może być za mało oleju i czujnik będzie rozłączał zapłon, lub czujnik jest uszkodzony, wtedy silnik na pół i wymiana czujnika (lub ominięcie go z układu gaszenia).
    Jeśli okaże się że iskry nie będzie po odłączeniu kabla gaszenia od modułu, to wymiana modułu powinna wystarczyć :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Daj foto tego silnika, będzie łatwiej.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Właśnie, tez początkowo myślałem o przerywaczu lub impulsatorze w silniku, ale jednak bardziej by to wyglądało na jakiś czujnik. Kolo magnesowe jest z dwoma magnesami, wygląda jak typowe do cewkomodulu. Później wrzucę fotkę
  • Poziom 25  
    Mam fotki silnika, może ktoś spojrzeć czy to normalny cewkomodul i powiedzieć gdzie mogę taki kupić?
    Silnik Briggs 5 HP zaplon - brak iskry Silnik Briggs 5 HP zaplon - brak iskry
  • Poziom 42  
    Jaki przerywacz??? Przecież to typowy układ CDI magnet stosowany w kosiarkach...
    Najpierw sprawdź czy iskra nie jest blokowana zwarciem do masy opisywanego przez ciebie kabelka. Po prostu znajdź jego koniec odłącz (niech "wisi") i sprawdź iskrę na samym kablu WN do masy.
    Jak nie to moduł out do ręki i wizyta w sklepie z cześciami do kosiarek. Powinni coś dobrać.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    To nie jest zapłon CDI, w cewce nie ma trzeciego rdzenia do wyzwalania zapłonu. W starych B&S masz pod kołem zamachowym przerywacz.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    A ja bym się upierał przy zapłonie typu magnet. Może być CDI lub TCI. Nie ważne! Nie wymaga osobnego impulsatora ani przerywacza.
    No chyba że jest to klasyczny zapłon iskrownikowy.... jak w Romecie.
    Trzeba znaleźć zakończenie kabelka.
  • Poziom 25  
    Sprawa rozwiazana-jest to jednak zaplon z przerywaczem. Jak zdjalem pokrywke to wylala sie woda-wysuszenie i wyczyszczenie stykow przerywacza pomoglo. Iskra jest, silnik sie odzywa ale musze jeszcze wyczyscic gaznik. Dziekuje za wszystkie podpowiedzi, temat zamykam