Witajcie
(Szukałem i szperałem, uzupełniłem wiedzę, prosiłbym o potwierdzenie moich przypuszczeń z Waszego doświadczenia)
Citroen Xsara II 2.0 HDi (RHZ DW10ATED) w automacie 109KM 2002 rok.
Dwie dolegliwości:
1 Dolegliwość
Jak osiąga temperaturę pracy (75st i więcej) to sporadycznie podczas ostrego przyspieszania (niski bieg na skrzyni auto - np 2, prędkość 30km/h, gaz 3/4 lub w podłogę) dochodzi do 2500obr/min i silnik gaśnie (widoczna kontrolka "check" silnika i APF) - udało mi się dwa razy pod rząd doprowadzić do tego i zawsze były to obroty 2500-2600.
Pojawiają się dwa błędy:
Kod usterki kalkulatora: P1112
Prędkość obrotowa silnika: 2538 obr/min
Ciśnienie paliwa: 871 bar(y)
Cykliczny stosunek otwarcia regulatora : 97.3 % ciśnienia paliwa
Prąd regulatora: 1106 mA Temperatura paliwa: 36 ° C
i w BSI:
Informacja przyspieszenia wzdłużnego samochodu wartość otrzymana jest nieprawidłowa (ten według mnie będzie miał wpływ na ESP).
Dodatkowo widzę, ze jest problem z wtryskiem nr1 (ano właśnie, korekcja na + to zatkany? czy leje?) - obstawiam, ze zatkany (wtrysk nr2 też mógłby być lepszy)
http://3210.pl/xsara/leje800-1_sm.jpg
http://3210.pl/xsara/leje800-2_sm.jpg
http://3210.pl/xsara/leje1500-1_sm.jpg
http://3210.pl/xsara/leje1500-2_sm.jpg
2) Dolegliwość
Delikatnie "kanguruje" (jakbyś nie mógł sie zdecydować czy wyprzedzać, czy nie, ale robił to bardzo delikatnie) między 1500-2000 (bardziej odczuwalne na niższych biegach), przy jeździe jednostajnej, ale bardziej czuć pod gore (i delikatne rozpędzanie).
Widzę, ze mi się coś poci w okolicy przepustnicy i sączy się to po turbo (z samej turbiny raczej nie cieknie, ale coś musi się wyżej sączyć - być moze z odmy).
Wygląda na to, ze mam gdzieś nieszczelność (odma, przepustnica)
http://3210.pl/xsara/turbo800-1_sm.jpg
http://3210.pl/xsara/turbo1800-1_sm.jpg
Nieco backgroundu:
Xsare kupiłem poltora miesiaca temu. Trzy tygodnie jeździłem i nic się nie działo, dalem do mechanika, ktory wymienil filtr paliwa, oleju, powietrza, pompę wody, rozrząd. Później dałem do umycia komorę silnika (żeby zlokalizować wyciek).
Tydzień temu pierwszy raz "trafiłem" na "check" + APF. Kombinowałem wtedy z zaślepieniem EGR (ale tylko sterowanie elementu wykonawczego - śrubka w przewodzie powietrza między elektrozaworem a właściwym zaworem EGR), wiec "zwaliłem" na to, ale wróciło to później przy przyśpieszaniu pod górę.
ad1)
Podejrzany nr 1 to przy wymianie filtra paliwa jakiś syf "pęta" sie w filtrze i cyklicznie odcina paliwo na pierwszym zaworze (w obudowie filtra paliwa) lub poszedł ten syf do pompy WC i regulator dostał po tyłku (jeżeli korekcja na + oznacza zatkanie wtryskiwacza, to wiem, gdzie ten syf "skonczył".
Walnięty wtryskiwacz nr1 i mocno podejrzany nr2 może być również przyczyną.
ad2)
Znaleźć co cieknie, uszczelnić.
Wykręcić i zaślepić EGR (blaszką) (mam komputer EDC15C2 - bedzie sie rzucał checkiem? czy tylko zanotuje błąd "niegroźny", ze mu się ilość nie zgadza?)
Oto, co przygotowałem dla mechanika (chcę mieć pewność, że sprawdzą rzetelnie, zamiast wymienić wszystkie wtryski, pompę WC, a problem np. będzie w przekaźniku pompy paliwa w baku).
Bardzo będę wdzięczny za Waszą pomoc
PS: APF - Anti Polution Fault
PPS: Dlaczego sam próbuję wszystkiego dociec? Jak mi polecicie warsztat w okolicy Zielonej Góry (nie ASO), który rzetelnie przeprowadzi taką (lub podobną) analizę, to przestanę dociekać na własną rękę i pisać litanie do "mechesów"
(Szukałem i szperałem, uzupełniłem wiedzę, prosiłbym o potwierdzenie moich przypuszczeń z Waszego doświadczenia)
Citroen Xsara II 2.0 HDi (RHZ DW10ATED) w automacie 109KM 2002 rok.
Dwie dolegliwości:
1 Dolegliwość
Jak osiąga temperaturę pracy (75st i więcej) to sporadycznie podczas ostrego przyspieszania (niski bieg na skrzyni auto - np 2, prędkość 30km/h, gaz 3/4 lub w podłogę) dochodzi do 2500obr/min i silnik gaśnie (widoczna kontrolka "check" silnika i APF) - udało mi się dwa razy pod rząd doprowadzić do tego i zawsze były to obroty 2500-2600.
Pojawiają się dwa błędy:
Kod usterki kalkulatora: P1112
Prędkość obrotowa silnika: 2538 obr/min
Ciśnienie paliwa: 871 bar(y)
Cykliczny stosunek otwarcia regulatora : 97.3 % ciśnienia paliwa
Prąd regulatora: 1106 mA Temperatura paliwa: 36 ° C
i w BSI:
Informacja przyspieszenia wzdłużnego samochodu wartość otrzymana jest nieprawidłowa (ten według mnie będzie miał wpływ na ESP).
Dodatkowo widzę, ze jest problem z wtryskiem nr1 (ano właśnie, korekcja na + to zatkany? czy leje?) - obstawiam, ze zatkany (wtrysk nr2 też mógłby być lepszy)
http://3210.pl/xsara/leje800-1_sm.jpg
http://3210.pl/xsara/leje800-2_sm.jpg
http://3210.pl/xsara/leje1500-1_sm.jpg
http://3210.pl/xsara/leje1500-2_sm.jpg
2) Dolegliwość
Delikatnie "kanguruje" (jakbyś nie mógł sie zdecydować czy wyprzedzać, czy nie, ale robił to bardzo delikatnie) między 1500-2000 (bardziej odczuwalne na niższych biegach), przy jeździe jednostajnej, ale bardziej czuć pod gore (i delikatne rozpędzanie).
Widzę, ze mi się coś poci w okolicy przepustnicy i sączy się to po turbo (z samej turbiny raczej nie cieknie, ale coś musi się wyżej sączyć - być moze z odmy).
Wygląda na to, ze mam gdzieś nieszczelność (odma, przepustnica)
http://3210.pl/xsara/turbo800-1_sm.jpg
http://3210.pl/xsara/turbo1800-1_sm.jpg
Nieco backgroundu:
Xsare kupiłem poltora miesiaca temu. Trzy tygodnie jeździłem i nic się nie działo, dalem do mechanika, ktory wymienil filtr paliwa, oleju, powietrza, pompę wody, rozrząd. Później dałem do umycia komorę silnika (żeby zlokalizować wyciek).
Tydzień temu pierwszy raz "trafiłem" na "check" + APF. Kombinowałem wtedy z zaślepieniem EGR (ale tylko sterowanie elementu wykonawczego - śrubka w przewodzie powietrza między elektrozaworem a właściwym zaworem EGR), wiec "zwaliłem" na to, ale wróciło to później przy przyśpieszaniu pod górę.
ad1)
Podejrzany nr 1 to przy wymianie filtra paliwa jakiś syf "pęta" sie w filtrze i cyklicznie odcina paliwo na pierwszym zaworze (w obudowie filtra paliwa) lub poszedł ten syf do pompy WC i regulator dostał po tyłku (jeżeli korekcja na + oznacza zatkanie wtryskiwacza, to wiem, gdzie ten syf "skonczył".
Walnięty wtryskiwacz nr1 i mocno podejrzany nr2 może być również przyczyną.
ad2)
Znaleźć co cieknie, uszczelnić.
Wykręcić i zaślepić EGR (blaszką) (mam komputer EDC15C2 - bedzie sie rzucał checkiem? czy tylko zanotuje błąd "niegroźny", ze mu się ilość nie zgadza?)
Oto, co przygotowałem dla mechanika (chcę mieć pewność, że sprawdzą rzetelnie, zamiast wymienić wszystkie wtryski, pompę WC, a problem np. będzie w przekaźniku pompy paliwa w baku).
objawy:
- cieknie "skądś" - prawdopodobnie z odmy, przepustnicy lub okolic turbo
- sporadycznie gasnie przy gwaltownym przyspieszaniu (z obrotow 1200, gaśnie przy obrotach 2500)
- delikatne "falowanie" przy 1800-2000 obr przy jednostajnej jeździe
"błedy:
1) P1112 - Monitorowanie wysokiego ciśnienia paliwa . Brak ciśnienia (wyciek) – zanotowane dane w chwili bledu:
a) cisnienie paliwa: 871
b) Prędkość obrotowa silnika: 2538 obr/min
c) Cykliczny stosunek otwarcia regulatora : 97.3 % cisnienia paliwa
d) Prąd regulatora: 1106 mA
2) Informacja przyspieszenia wzdłużnego samochodu wartosc otrzymana jest nieprawidlowa"
"jak zimny silnik, to cos łomocze na jałowych obrotach z okolic pedału hamulca, dźwięk nosi się po kabinie
Łomotanie reaguje na zakrecanie lewo/prawo/hamowanie (kiedy w prawo – bardziej, dochodzi dźwięk metaliczny)"
inne dane:
"a) duża dodatnia korekcja wtryskiwacza nr 1 4.20 mm3/raz
b) zmierzone cisnienie turbo mniejsze o 200mbar od wymaganego (to raczej przyczyna kangurowania)
c) podejrzewnia niedomykającego się EGR"
do sprawdzenia/naprawienia:
usterka naglego gaszenia
"- metodą przelewową (4 rurki do przelewow wtryskiwaczy, 4 menzurki, mierzyc kilka minut, sprawdzić roznice
Dopuszczalna roznica to 30%) potwierdzić awarię wtryskiwacza nr1
Wymienić jeżeli przelewa/jest zatkany"
"- sprawdzić drożność wszystkich powrotów (i dmuchnąć kompresorem):
1) 4 powroty z wtryskiwaczy
2) powrót z pompy wysokiego ciśnienia (przy regulatorze)
3) powrót z filtra paliwa (przy zaworku regulacji niskiego ciśnienia)"
"- wymienić filtr paliwa na Purflux lub Bosch - sprawdzić pojemnik na obecność złotawego pyłu lub obcych ciał
Które mogły odcinać dopływ paliwa i wywoływać gwałtowny spadek ciśnienia"
"- sprawdzić kable do czujnika ciśnienia na listwie oraz do regulatora ciśnienia na pompie, czy nie przerywają
(ruszając nimi"
"- sprawdzić zasilanie pompy w baku – jej „Zawieszanie się” czy niesprawność przekaźnika będzie powodować
Taki błąd i odcięcie zapłonu"
"- sprawdzić szczelność całego układu paliwowego niskiego ciśnienia (do pompy w zbiorniku paliwa do króćca pompy wysokiego cisnienia)
- sprawdzić ciśnienie przed filtrem i za filtrem paliwa (przed 3 bar, po nie mniej niz 2.5 bar), czy zaworek
W pokrywie filtra paliwa działa poprawnie i czy jest szczelna.
- sprawdzić ciśnienie przelewu za pompą wysokiego ciśnienia, powinno być około 0.8 bar"
- pomiarze zaworu regulacyjnego wysokiego ciśnienia, która powinna wynosić 2,4-2,8 Ohm.
"- wykręcic regulator wysokiego ciśnienia, sprawdzic oring uszczelniający przy regulatorze ciśnienia jest
przyszczypnięty. Wymienić w razie watpliwosci"
- wykręcić czujnik ciśnienia na listwie CR - dmuchnąć porządnie spręzonym powietrzem.
usterka falowania
- sprawdzić skąd cieknie, wymyć, przeczyszcic i uszczelnić
- sprawdzić szczelność całego dolotu powietrza
- ściągnąć zawór wykonawczy (nie sterujący) EGR i zaślepić stalową płytką
usterka łomotania
naprawic (być może tłucze lewa poducha, wydech lub serwo hamulca)
Bardzo będę wdzięczny za Waszą pomoc

PS: APF - Anti Polution Fault
PPS: Dlaczego sam próbuję wszystkiego dociec? Jak mi polecicie warsztat w okolicy Zielonej Góry (nie ASO), który rzetelnie przeprowadzi taką (lub podobną) analizę, to przestanę dociekać na własną rękę i pisać litanie do "mechesów"
