Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xsara 2.0 HDi RHZ DW10ATED 109KM gaśnie sporadycznie, błąd P1112

cra3y 15 Kwi 2012 18:55 11288 11
  • #1 15 Kwi 2012 18:55
    cra3y
    Poziom 10  

    Witajcie

    (Szukałem i szperałem, uzupełniłem wiedzę, prosiłbym o potwierdzenie moich przypuszczeń z Waszego doświadczenia)

    Citroen Xsara II 2.0 HDi (RHZ DW10ATED) w automacie 109KM 2002 rok.

    Dwie dolegliwości:
    1 Dolegliwość
    Jak osiąga temperaturę pracy (75st i więcej) to sporadycznie podczas ostrego przyspieszania (niski bieg na skrzyni auto - np 2, prędkość 30km/h, gaz 3/4 lub w podłogę) dochodzi do 2500obr/min i silnik gaśnie (widoczna kontrolka "check" silnika i APF) - udało mi się dwa razy pod rząd doprowadzić do tego i zawsze były to obroty 2500-2600.

    Pojawiają się dwa błędy:
    Kod usterki kalkulatora: P1112
    Prędkość obrotowa silnika: 2538 obr/min
    Ciśnienie paliwa: 871 bar(y)
    Cykliczny stosunek otwarcia regulatora : 97.3 % ciśnienia paliwa
    Prąd regulatora: 1106 mA Temperatura paliwa: 36 ° C

    i w BSI:
    Informacja przyspieszenia wzdłużnego samochodu wartość otrzymana jest nieprawidłowa (ten według mnie będzie miał wpływ na ESP).


    Dodatkowo widzę, ze jest problem z wtryskiem nr1 (ano właśnie, korekcja na + to zatkany? czy leje?) - obstawiam, ze zatkany (wtrysk nr2 też mógłby być lepszy)
    http://3210.pl/xsara/leje800-1_sm.jpg
    http://3210.pl/xsara/leje800-2_sm.jpg
    http://3210.pl/xsara/leje1500-1_sm.jpg
    http://3210.pl/xsara/leje1500-2_sm.jpg

    2) Dolegliwość
    Delikatnie "kanguruje" (jakbyś nie mógł sie zdecydować czy wyprzedzać, czy nie, ale robił to bardzo delikatnie) między 1500-2000 (bardziej odczuwalne na niższych biegach), przy jeździe jednostajnej, ale bardziej czuć pod gore (i delikatne rozpędzanie).
    Widzę, ze mi się coś poci w okolicy przepustnicy i sączy się to po turbo (z samej turbiny raczej nie cieknie, ale coś musi się wyżej sączyć - być moze z odmy).

    Wygląda na to, ze mam gdzieś nieszczelność (odma, przepustnica)
    http://3210.pl/xsara/turbo800-1_sm.jpg
    http://3210.pl/xsara/turbo1800-1_sm.jpg

    Nieco backgroundu:
    Xsare kupiłem poltora miesiaca temu. Trzy tygodnie jeździłem i nic się nie działo, dalem do mechanika, ktory wymienil filtr paliwa, oleju, powietrza, pompę wody, rozrząd. Później dałem do umycia komorę silnika (żeby zlokalizować wyciek).

    Tydzień temu pierwszy raz "trafiłem" na "check" + APF. Kombinowałem wtedy z zaślepieniem EGR (ale tylko sterowanie elementu wykonawczego - śrubka w przewodzie powietrza między elektrozaworem a właściwym zaworem EGR), wiec "zwaliłem" na to, ale wróciło to później przy przyśpieszaniu pod górę.





    ad1)
    Podejrzany nr 1 to przy wymianie filtra paliwa jakiś syf "pęta" sie w filtrze i cyklicznie odcina paliwo na pierwszym zaworze (w obudowie filtra paliwa) lub poszedł ten syf do pompy WC i regulator dostał po tyłku (jeżeli korekcja na + oznacza zatkanie wtryskiwacza, to wiem, gdzie ten syf "skonczył".
    Walnięty wtryskiwacz nr1 i mocno podejrzany nr2 może być również przyczyną.

    ad2)
    Znaleźć co cieknie, uszczelnić.
    Wykręcić i zaślepić EGR (blaszką) (mam komputer EDC15C2 - bedzie sie rzucał checkiem? czy tylko zanotuje błąd "niegroźny", ze mu się ilość nie zgadza?)

    Oto, co przygotowałem dla mechanika (chcę mieć pewność, że sprawdzą rzetelnie, zamiast wymienić wszystkie wtryski, pompę WC, a problem np. będzie w przekaźniku pompy paliwa w baku).

    Code:
    objawy:
    
    - cieknie "skądś" - prawdopodobnie z odmy, przepustnicy lub okolic turbo
    - sporadycznie gasnie przy gwaltownym przyspieszaniu (z obrotow 1200, gaśnie przy obrotach 2500)
    - delikatne "falowanie" przy 1800-2000 obr przy jednostajnej jeździe
    "błedy:
    1) P1112 - Monitorowanie wysokiego ciśnienia paliwa . Brak ciśnienia (wyciek) – zanotowane dane w chwili bledu:
      a) cisnienie paliwa: 871
      b) Prędkość obrotowa silnika: 2538    obr/min
      c) Cykliczny stosunek otwarcia regulatora : 97.3   % cisnienia paliwa
      d) Prąd regulatora: 1106 mA
    2) Informacja przyspieszenia wzdłużnego samochodu wartosc otrzymana jest nieprawidlowa"
    "jak zimny silnik, to cos łomocze na jałowych obrotach z okolic pedału hamulca, dźwięk nosi się po kabinie
    Łomotanie reaguje na zakrecanie lewo/prawo/hamowanie (kiedy w prawo – bardziej, dochodzi dźwięk metaliczny)"
    inne dane:
    "a) duża dodatnia korekcja wtryskiwacza nr 1 4.20 mm3/raz
      b) zmierzone cisnienie turbo mniejsze o 200mbar od wymaganego (to raczej przyczyna kangurowania)
      c) podejrzewnia niedomykającego się EGR"
    do sprawdzenia/naprawienia:
    usterka naglego gaszenia
    "- metodą przelewową (4 rurki do przelewow wtryskiwaczy, 4 menzurki, mierzyc kilka minut, sprawdzić roznice
      Dopuszczalna roznica to 30%) potwierdzić awarię wtryskiwacza nr1
      Wymienić jeżeli przelewa/jest zatkany"
    "- sprawdzić drożność wszystkich powrotów (i dmuchnąć kompresorem):
      1) 4 powroty z wtryskiwaczy
      2) powrót z pompy wysokiego ciśnienia (przy regulatorze)
      3) powrót z filtra paliwa (przy zaworku regulacji niskiego ciśnienia)"
    "- wymienić filtr paliwa na Purflux lub Bosch - sprawdzić pojemnik na obecność złotawego pyłu lub obcych ciał
      Które mogły odcinać dopływ paliwa i wywoływać gwałtowny spadek ciśnienia"
    "- sprawdzić kable do czujnika ciśnienia na listwie oraz do regulatora ciśnienia na pompie, czy nie przerywają
      (ruszając nimi"
    "- sprawdzić zasilanie pompy w baku – jej „Zawieszanie się” czy niesprawność przekaźnika będzie powodować
    Taki błąd i odcięcie zapłonu"
    "-  sprawdzić szczelność całego układu paliwowego niskiego ciśnienia (do pompy w zbiorniku paliwa do króćca pompy wysokiego cisnienia)
    - sprawdzić ciśnienie przed filtrem i za filtrem paliwa (przed 3 bar, po nie mniej niz 2.5 bar), czy zaworek
      W pokrywie filtra paliwa działa poprawnie i czy jest szczelna.
    - sprawdzić ciśnienie przelewu za pompą wysokiego ciśnienia, powinno być około 0.8 bar"
    - pomiarze zaworu regulacyjnego wysokiego ciśnienia, która powinna wynosić 2,4-2,8 Ohm.
    "- wykręcic regulator wysokiego ciśnienia, sprawdzic oring uszczelniający przy regulatorze ciśnienia jest
      przyszczypnięty. Wymienić w razie watpliwosci"
    - wykręcić czujnik ciśnienia na listwie CR - dmuchnąć porządnie spręzonym powietrzem.
    usterka falowania
    - sprawdzić skąd cieknie, wymyć, przeczyszcic i uszczelnić
    - sprawdzić szczelność całego dolotu powietrza
    - ściągnąć zawór wykonawczy (nie sterujący) EGR i zaślepić stalową płytką
    usterka łomotania
    naprawic (być może tłucze lewa poducha, wydech lub serwo hamulca)


    Bardzo będę wdzięczny za Waszą pomoc :-)

    PS: APF - Anti Polution Fault
    PPS: Dlaczego sam próbuję wszystkiego dociec? Jak mi polecicie warsztat w okolicy Zielonej Góry (nie ASO), który rzetelnie przeprowadzi taką (lub podobną) analizę, to przestanę dociekać na własną rękę i pisać litanie do "mechesów" ;-)

    0 11
  • Fibaro
  • #2 15 Kwi 2012 19:44
    decybel91
    Poziom 38  

    Jakbyś do mnie z takim czymś przyszedł to jedyne to byś dostał do kopiaka w dupie.

    Wymień regulator ciśnienia paliwa na listwie, najlepiej na nowy, dodatkowo sprawdź czy w paliwie nie ma małych opiłków metalu.

    0
  • #3 15 Kwi 2012 20:00
    cra3y
    Poziom 10  

    decybel91 napisał:
    Jakbyś do mnie z takim czymś przyszedł to jedyne to byś dostał do kopiaka w dupie.

    Wymień regulator ciśnienia paliwa na listwie, najlepiej na nowy, dodatkowo sprawdź czy w paliwie nie ma małych opiłków metalu.


    W tym przypadku regulator jest elementem wymiennym pompy (ale to nie ma znaczenia). Dzięki za poradę.

    To bym wiedział (po kopniaku), że jestem u mechanika a nie u papudroka. Nie bierz Sobie do serca, ze mam "ostrożne" podejście do mechaników. Po prostu nie trafiłem w Zielonej Górze na tego właściwego (jeżeli jesteś w stanie polecić Kogoś, to tym bardziej będę wdzięczny)

    PS: moja postawa bierze się z następującego doświadczenia:
    Mialem Golf IV 1.6 AKL (benzynka), trapiło go to, że przy ujemnej temp. miał problemy z odpalaniem, szarpało, trzeba było trzymać nogę na gazie z 2min, zanim jako tako sobie żył (a ja skrobałem szyby).

    Pojechałem do warsztatu, to na dzień dobry: wymienimy cewkę zapłonową, świece oraz kable.
    Ja ok, ale jak będzie źle, to oddajecie kasę - nie zgodzili się.
    Kupiłem VAG i zrobiłem coś takiego:
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=375300

    W skrócie: wyszło, że mam lewe powietrze lub za mało paliwa -> zmurszałe uszczelki na dolocie (50zł, zamiast 550zł za cewkę, komplet kabli, świece, które nic by nie dały)

    PPS: Nie traktuj tego, co piszę jako "mądrowanie się" (daleko mi od tego) - bierze się to stąd, ze sam sobie serwisuję napęd PPG i muszę to robić dobrze, żeby nie lądować gdzieś w lesie :-)

    0
  • Fibaro
  • #4 15 Kwi 2012 21:01
    Modern9
    Poziom 10  

    Witam!
    Sprawdź testem przelewowym wtryski. Jeśli wtrysk mocno leje,to pompa WC nie jest w stanie podać tak dużej ilości paliwa i spada ciśnienie na listwie (u Ciebie -29Bar w stosunku do zalecanego), za duża korekcja 4,59 (dopuszczalne max.3).
    Należy też zmierzyć kompresje, zwłaszcza na 1 cylindrze.
    A czy silnik bierze olej? Zapalał na mrozie normalnie? Dymi?

    0
  • #5 15 Kwi 2012 21:07
    domex32
    Moderator Samochody

    Sądząc po dawce paliwa, błędzie, i korekcji na wtryskach, tak jak decybel pisze, oraz zmierzyć kompresje, jeśli będzie okej, czeka cie nie długo regeneracja pompy i czterech wtrysków, oraz czyszczenie układu paliwowego(jeśli stwierdzisz np w zbiorniku drobne opiłki).

    Ile auto ma najechane? 190-240 tys?

    0
  • Fibaro
  • #6 15 Kwi 2012 21:24
    cra3y
    Poziom 10  

    Modern9 napisał:
    Witam!
    Sprawdź testem przelewowym wtryski. Jeśli wtrysk mocno leje,to pompa WC nie jest w stanie podać tak dużej ilości paliwa i spada ciśnienie na listwie (u Ciebie -29Bar w stosunku do zalecanego), za duża korekcja 4,59 (dopuszczalne max.3).
    Należy też zmierzyć kompresje, zwłaszcza na 1 cylindrze.
    A czy silnik bierze olej? Zapalał na mrozie normalnie? Dymi?


    Oleju nie bierze, zapalał przy -10 normalnie (przysłowiowy dotyk).
    Dymi (teraz) na szaro przez minutę (chłodziwa nie bierze, również nie ma obecności oleju w chłodziwie). Sądzę, ze to dymienie to przez lanie tego pierwszego wtrysku.

    Układ paliwowy niskiego ciśnienia będzie czyszczony (profilaktycznie) i sprawdzony na szczelność. Dzięki za sugestię -> zaproponuje mechasom sprawdzenie kompresji na 1 cylindrze.

    Auto przejechane obecnie 216tkm (prawdziwy przebieg, auto od Niemca, nie Turka, książka niemiecka do 189tkm, ostatni wpis w 2011 w lutym).
    Kupiłem od kolegi, który przyciągnął to auto od tego Niemca, wycyganiłem je od Niego, jak kupił Sobie Citroena Nemo).

    0
  • #7 15 Kwi 2012 21:32
    766630
    Usunięty  
  • #8 15 Kwi 2012 22:38
    domex32
    Moderator Samochody

    georgesgr, sądzę, ale mogę się mylić, że to właśnie opiłkująca pompa powoduje w znacznym stopniu uszkodzenie wtrysków.

    1
  • #9 15 Kwi 2012 23:00
    cra3y
    Poziom 10  

    Dam znać, co z opiłkami.

    Na nie też mam sposób - ponieważ powstają od lichego paliwa (przycierają się pary precyzyjne tłok/cylinderek w pompie WC), a tym bardziej pozbawionego związków siarki, które dobrze smarowały i pompę WC i wtryski, to zacznę dolewać dobrego półsyntetyka do paliwa, np. bardzo czysto spalającego sie Husqvarna LS 2T w ilosci 1:200, czyli na 50L paliwa wleję 250ml oleju.

    Poniżej (link), to co kiedyś znalazłem, jak zacząłem się bardziej interesować dieslami.

    http://www.freel2.com/forum/topic878.html

    0
  • #10 15 Kwi 2012 23:06
    domex32
    Moderator Samochody

    To nie tak, opiłki, sugerują początek końca pompy wysokiego ciśnienia.

    A co do zasiarczonego paliwa, to wydawało mi się że skraca żywotność układu wtryskowego a nie wydłuża.

    0
  • #11 15 Kwi 2012 23:20
    cra3y
    Poziom 10  

    domex32 napisał:
    To nie tak, opiłki, sugerują początek końca pompy wysokiego ciśnienia.

    A co do zasiarczonego paliwa, to wydawało mi się że skraca żywotność układu wtryskowego a nie wydłuża.


    Tzn. korozje wydechu, zgodze się. Co do reszty (czyli nie smarowania pompy WC i wtrysków), ciężko mi się zgodzić.

    Na potwierdzenie mojego stanowiska:
    http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i9/i9/i9/r999/OleksiakS_ZagadnieniaSmarnosci.pdf

    (wystarczy przeczytać wstęp).

    EDIT:
    Wieści z warsztatu:
    Odłamki plastiku na dnie obudowy filtra paliwa, filtr paliwa wklejony na silikon !!! Część tego silikonu dostała się do pompy WC i regulatora. Wyczyścili. Dziś wiozę im wtrysk na podmianę tego lejącego.

    EDIT2:
    Wtryski: przelewy górą (z powrotów do menzurek) i dołem (sprawdzenie w Lexi korekt) jest ok

    Problem dalej występuje - udało mi się wyizolować jego "uruchomienie".
    Nie ma problemu bujnąć się autem 140-150km/h, wkręcając silnik na 5000 obr/min przy użyciu 3/4 gazu (co raczej wyklucza uszkodzenie pompy).

    Żeby wyzwolić problem należy rozgrzać silnik do 90st, wyłączyć na 5min, uruchomić, rozpędzić się do 50km/h (to automat, na manualu pewnie bym jechał te 30km/h na 3cim biegu), przyhamować do 30 i na prostej depnąć mu gaz w podłogę (nie robi kick-down, rozpędza się bez zmiany biegu). Przy przekroczeniu 2500 obr/min check i APF + gaśnięcie auta (podobny wynik 800 cos tam bar).

    Główni podejrzani: regulator ciśnienia (był "oszczędzony", ponieważ winowajcą miał być ten silikon luźno latający w filtrze paliwa i jego część w przewodzie niskiego ciśnienia do pompy.
    Podejrzewam, ze regulator kapituluje na cieplejszym paliwie, ponieważ jest ono mniej lepkie niż zimne i szybciej ucieka. Tłumaczyłoby to tez problem ponownego rozruchu po zgaśnięciu (przycięty regulator, pompa próbuje budować ciśnienie, ale wszystko idzie w przelew).

    Drugi podejrzany to nie załączanie się sekcji 3ciego tłoczka (jednak, żeby to stwierdzić, musiałbym zrobić logi dynamiczne z jazdy).

    Zaczynam od regulatora ...

    EDIT3:
    Regulator wysokiego ciśnienia (na pompie) wymieniony. Zapomniałem przełożyć uszczelki (płaska - ala "blaszka"), ale uszczelniłem silikonem wysokotemperaturowym (czarny technicoll -60 - 300stC) i jest ok. Zmieniła się praca zimnego silnika (mniej "szumi" z okolic pompy - być może przelewem z zaworu dużo uciekało paliwa). Wykonałem 3 testy na ciepłym silniku i nie odciął przy 2500, ale muszę zrobić zasadniczy (praca -> miasto -> sklep - postój 5 min -> test generalny).
    Na 99% problem rozwiązany, ale jeszcze potwierdzę jak posprawdzam jeszcze kilka razy.

    --
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

    0
  • #12 05 Sty 2015 12:58
    cra3y
    Poziom 10  

    Definitywnie potwierdzam (przepraszam, że po tak długim czasie), ale problem rozwiązany.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo