Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

T-25, ciężko wkręca się na obroty

dejwitek 15 Kwi 2012 19:35 17011 62
  • #1 15 Kwi 2012 19:35
    dejwitek
    Poziom 12  

    Witam, ok rok temu kupiłem Władka, wyeliminowałem problemy ze skrzynią o których była mowa w innym temacie, naprawiłem hamulce i wymieniłem alternator, ale problemem, który dręczy mnie praktycznie od zawsze, od kiedy go mam jest to, że ciężko wkręca się na obroty... I to wcale nie pod obciążeniem, choć pod obciążeniem jest to bardziej widoczne. Wygląda to tak, że dodaje gaz do pełna, a on na początku tak lekko zwiększy obroty(wydaje taki głuchy dźwięk) i dopiero po 3-4 sekundach wygląda tak jak powinno. Przy tym wydaje mi się, że nie ma odpowiedniej mocy ( w tamtym roku podczas orki kompletnie nie dawał sobie rady, co ok 15 m zatrzymywał się i kopały koła(nigdy nie gasł) Wymieniłem filtr powietrza i filtry paliwa, cały układ paliwowy jest ok. Co to może być ? A może lekkie dymienie na czarno ? Może w tym należy szukać przyczyny ? Na wolnych obrotach dymi dosyć mocno (na tych nierównych), a na tych stałych to tak trochę, pod obciążeniem dymi bardziej.

    0 29
  • Megger
  • #2 15 Kwi 2012 20:07
    gilus1
    Poziom 28  

    dejwitek napisał:
    w tamtym roku podczas orki kompletnie nie dawał sobie rady, co ok 15 m zatrzymywał się i kopały koła
    To raczej dowód na to, że silnik daje sobie radę a problem występuje jedynie z przyczepnością. Co do dymienia i powolnego nabierania obrotów to proponuję na początek test wtryskiwaczy w odpowiednim serwisie.

    0
  • #3 15 Kwi 2012 20:16
    gomak22
    Poziom 12  

    ja proponuję pompę paliwową poregulować!

    0
  • #4 15 Kwi 2012 20:31
    naciamen
    Poziom 15  

    Miałem 2 dni temu podobny problem tyle, że u mnie potrafił stanąć jak jechałeś jak by 0 paliwa szło. Regulacja pompy zalać nowym olejem i wszystko pięknie pracuje przynajmniej u mnie tak było, jeśli to nie pomoże to pozostaje regeneracja pompy.

    0
  • #5 15 Kwi 2012 20:36
    *SSaPeRR*
    Poziom 16  

    Sprawdzałeś luzy zaworowe?? Moze słabo się otwierają zawory.
    Jak szwankują wtryski to dymek raczej jest niebieskawy lub siwy.
    W pompie może coś z regulatorem się dzieje że póżno reaguje na dodawane gazu.

    0
  • Megger
  • #6 15 Kwi 2012 21:13
    dejwitek
    Poziom 12  

    hmm... a mógłby mi ktoś w skrócie opisać jak się reguluje pompe ? Byłbym wdzięczny

    Dodano po 3 [minuty]:

    i jak sprawdzić luzy zaworowe ?
    do Gilus 1, tylko jak zwiększyć tą przyczpeność ? słyszałem, że do kół można nalać wody, podobno tak jest napisane w instrukcji obsługi ?
    czytałem właśnie coś, że wtryski mogą "lać" będę musiał to wszystko sprawdzić

    1
  • Megger
  • #7 15 Kwi 2012 21:29
    *SSaPeRR*
    Poziom 16  

    Co do regulacji pompy to jest robota na własną odpowiedzialność. Nie wiadomo czy się dobrze trafi bez aparatury. Ja u siebie tylko dawkę paliwa podnosiłem na korektorze w pompie i dobrze wyszło mocy przybyło.

    Luzy zaworowe:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1461205.html

    Przyczepność zwiększysz poprzez dociążenie ciągnika. Poszukaj obciążników od bodajże C-355. Wywiercisz 3 otworki w gwiaździe koła i przykręcisz po 2 na koło i powinno być GIT.
    Jaki masz rozmiar opon??

    Jakby wtryski lały to kolor dymu będzie niebieski bądź siwy-biały.

    0
  • #8 15 Kwi 2012 21:36
    dejwitek
    Poziom 12  

    a jak czarny, to co ?
    Rozmiar opon to jest ten oryginalny do Władimirców.
    Ktoś się orientuje ile takie obciążniki ?
    Ale tą pompę to się jakoś jedną śrubką podkręca ? Którą ?
    Przepraszam jeśli zadaje głupie pytania, ale naprawdę nie wiem, początkujący jestem.
    Właściwie to już go chyba kupiłem z tą "usterką"

    0
  • #9 15 Kwi 2012 21:54
    Dominik 65
    Poziom 8  

    Podstawa każdego silnika to:
    1. Dobra kompresja (tłok, tuleja, pierścienie, głowica, zawory)
    2.Układ paliwowy (regeneracja pompy, wtrysków; dobre odpowietrzenie całego układu)
    3. Rozrząd (ustawienie zapłonu)

    Jeśli to nie będzie dobrze zrobione to silnik nie będzie dobrze pracować

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeśli mówisz że silnik ciężko wchodzi na obroty to mozliwe jest to małą kompresją silnika

    Miałem teraz w swoim C-330M remont kapitalny silnika i podnośnika.
    Siła przyrosła ogromnie.

    0
  • #10 15 Kwi 2012 21:55
    *SSaPeRR*
    Poziom 16  

    Ja podkręcałem na tej śrubie która ukośnie wychodzi z pompy. Odkręcasz Kapturek, pod nim jest wkręt z kontrą, odkręcasz kontrę i śrubokrętem regulujesz dawkę paliwa. Ale już nie pamiętam w którą stronę trzeba kręcić żeby zwiększać.

    Czarny dym to jakieś obciążenie jakby- np że nie może w porę spalin wypchnąć. Tak mi się wydaje. Ciekawe czy silnik był ruszany u poprzedniego właściciela. Jeśli tak to czy rozrząd był rozbierany i czy na znakach złożony.

    0
  • #11 15 Kwi 2012 21:59
    Dominik 65
    Poziom 8  

    Czarny dym może być też powodem tego że silnik bierze olej

    1
  • #12 16 Kwi 2012 13:30
    naciamen
    Poziom 15  

    Ja mam czarny zawsze na małych obrotach jak stoi i pod sporym obciążeniem.

    Przyczepność to albo obciążniki albo nowe opony bo pewnie masz już zdarte.

    Oddaj pompę do regeneracji u mnie koszt około 200zł (bo na zamiane to z 500) a po zmianie jak masz zjechaną zupełnie inaczej traktor chodzi odzyskuje moc itp. Wtryski do regulacji i uszczelnienie układu paliwowego. Jeśli to nie pomoże to remont silnika.

    0
  • #13 16 Kwi 2012 17:59
    seweryn7701
    Poziom 30  

    Czarny dym pod obciążeniem to za dużo paliwa w stosunku do powietrza. Krótko mówiąc leją wtryski. Na wolnych szary lub czasem niebieski. Choć nie zawsze silniki starszej konstrukcji po prostu pod obciążeniem puszczały dyma. Niebieski lub szary pali olej lub kąt wtrysku nie ten co ma być. Nie jest to sztywna reguła czasem silnik płata figle lub bierze to w łeb jak silnik ma komplecik usterek. Na początek daj do roboty wtryskiwacze. To najczęstszy winowajca kopcenia z komina.

    0
  • #14 16 Kwi 2012 18:58
    12pawel
    Poziom 33  

    Dominik 65 napisał:
    3. Rozrząd (ustawienie zapłonu)

    Ustawienie zapłonu w dieselu? Czy Ty zastanawiasz się co piszesz?

    0
  • #15 17 Kwi 2012 21:16
    Dominik 65
    Poziom 8  

    sorka ma być ustawienie punktu wtrysku paliwa czyli pompy paliwowej s

    0
  • #16 18 Kwi 2012 21:24
    Jędrek59
    Poziom 17  

    Sprawdź czy przewody na odcinku zbiornik-pompa zasilająca są drożne. Szczególnie odcinek przed odstojnikiem lubi się zamulić. Najlepiej wszystko rozebrać, przedmuchać, przemyć i złożyć na nowe miedziane uszczelki (można w ostateczności użyć stare, ale trzeba je wyżarzyć żeby zmiękły).

    0
  • #17 19 Kwi 2012 19:16
    dejwitek
    Poziom 12  

    Witam, jescze raz czyszczę układ paliwowy, czyszczę bak bo pełno tam brudu... kupiłem wszystkie nowe filtry... Teraz mam pytanie, czy pompa wtryskowa też mogła się zabrudzić ? też się ją jakoś czyści ? I drugie pytanie, co to znaczy odpowietrzyć układ i jak się to robi ?

    0
  • #18 19 Kwi 2012 19:27
    12pawel
    Poziom 33  

    Mogła się zabrudzić i pompa wtryskowa ale jak już ją zabrudziłeś to już raczej nic nie zrobisz bo to już nie są proste rzeczy do rozbierania. (ale jak miałeś jakieś tam filtry to mało prawdopodobne).
    Co do odpowietrzania to układ w t-25 powinien sam się odpowietrzyć jak przepompujesz pompką ręczną albo zakręcisz trochę rozrusznikiem. Jesli jednak chcesz dodatkowo odpowietrzyć to poluźnij jedną śrubę na filtrze paliwa i podpompuj pompką paliwo.

    0
  • #19 19 Kwi 2012 20:51
    dejwitek
    Poziom 12  

    aha, ojj.. niedawno spuściłem "olej" z pompy, problem w tym, że ten olej wyglądał tak, że do końca nie wiedziałem czy to olej czy to ropa, więcej to tam chyba było ropy... co to oznacza ?

    0
  • #20 19 Kwi 2012 20:59
    naciamen
    Poziom 15  

    najprawdopodobniej regeneracje pompy bo jak ropa ci wchodzi do oleju to już ciężko jest. Odpowietrzyć to tylko pompka ręczną przepompuj przed odpaleniem kilkanaście razy jak się dobrze przysłuchasz to będziesz słyszał szelest powietrza (jeśli jest to powietrze w układzie).

    chciałbym się upewnić niebieski dym oznacza albo pierścionki do wymiany bo olej ciągnie lub wtryski do ustawienia ?

    0
  • #21 19 Kwi 2012 21:14
    *SSaPeRR*
    Poziom 16  

    Z regeneracją pompy to nie koniecznie jeśli ON dostaje się do oleju w pompie. Ojciec jak kupował władzia to serwisant odrazu przy odbieraniu ciągnika ze składnicy powiedział że co 30 do 50mth koniecznie zmienić olej w pompie bo będzie się zbierała ropa. Mamy w naszym T25 już drugą pompę(kupowana była nowa) i tak samo zbiera się ON.

    Co do odpowietrzenia to nie zawsze wystarczy pompować ręczną pompką. Ja zawsze luzuję przewód paliwowy na filtrach (tak jak napisał kolega 12pawel) -ten zasilający pompę paliwową.

    0
  • #22 19 Kwi 2012 21:20
    12pawel
    Poziom 33  

    Ja powiem szczerze mam z tym olejem podobnie a pompa dopiero rok po regeneracji. Po prostu musisz np co pół roku wymienić ten olej na świeży, a tamtą ropę z olejem spuścić.

    0
  • #23 22 Kwi 2012 22:39
    dejwitek
    Poziom 12  

    Witam, cały czas pracuję nad moim sprzętem.. Wyczyściłem bak, przewody, jeszcze wymienie olej w pompie i testuje, jak to działa. A chcecie zobaczyć mój zaczep ? w tamtym roku pracowałem nad nim ok miesiąca... Ale jest taki, że prędzej wyrwie się "kawałek ciągnika" niż ten zaczep się urwie...

    0
  • #24 22 Kwi 2012 22:49
    seweryn7701
    Poziom 30  

    Przewaznie niebieski dym to palony olej. Czasami podobnie kopci jak jest kąt wtrysku źle ustawiony. Jak ciągnie na zaworach to zdejmij kolektory i zobacz na trzonkach powinien byc przysmarzony.

    0
  • #25 23 Kwi 2012 14:52
    naciamen
    Poziom 15  

    Jeśli możesz pokaż ten zaczep bo zastanawiam się poważnie nad przerobieniem.

    0
  • #26 23 Kwi 2012 18:05
    dejwitek
    Poziom 12  

    Zdjęcie zrobię jutro, jak wyjade bo w ciemności to nie będzie fajnie widać...
    Mam jeszcze pytanie, wiecie jaka może być przyczyna tego, że mam zalane olejem te śruby i troche pokrywe od zaworów ? Olej cieknie tak jakby z tych śrub mocujących ? co jakiś czas trzeba przetrzeć..

    0
  • #27 23 Kwi 2012 19:14
    12pawel
    Poziom 33  

    Uszczelka miedziana jest już nieszczelna i cieknie. Też zawsze miałem z tym problem, aż zakręciłem wszystko razem z uszczelką miedzianą na sylikon wysokotemperaturowy. Od tamtego momentu jest spokój

    0
  • #28 23 Kwi 2012 20:43
    naciamen
    Poziom 15  

    Te uszczelki miedziane to są jednorazowe jak się odkręci to trzeba zmieniać bo już będzie ciekła. Ja po dokręceniu stukam w śrubę młotkiem 2 razy i dociągam na max i nie cieknie silikonem się bawiłem ale jak trzeba było zmienić to tylko problemy ;/

    0
  • #29 04 Maj 2012 15:05
    dejwitek
    Poziom 12  

    Witam, przeczyściłem bak, było dużo brudu, przewody, zamontowałem nowe uszczelki, wymieniłem filtr powietrza i filtry paliwa i musze powiedzieć, że działa bardzo dobrze. Odpukać w niemalowane drewno, ale naprawd jestem zadowolony. Wczoraj poszedł w orke i było naprawde dobrze, co prawda na 3 się męczył, ale 2 daje rade, może nie jest jakiś najmocniejszy, ale 2 działa spokojnie, fakt, że u mnie też ziemia dobra i ciężka. Jestem zadowolony, dziękuje. Zaraz dam zdjęcia tego zaczepu.

    Dodano po 3 [minuty]:

    aaa... zapomniałem o tym, że wymieniłem olej w pompie, było w nim duzo ropy ;)

    Dodano po 11 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/7374009900_1336133997.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/5843456900_1336133999.jpg

    Dodano po 4 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/8587147100_1336134197.jpg

    Dodano po 39 [minuty]:

    Tak to wygląda, przepraszam, że tak późno, ale wcześniej nie miałem czasu :|
    A teraz chciałbym doprowadzić ciągnik do stanu bardzo dobrego i mam nadzieje, że pomożecie mi w tym ;)
    1. Nie wiem co się stało, ale nagle przestał działac licznik motogodzin, zegar temperatury, nie wiem co może być przyczyną ? Linka wygląda na dobrą, nie bardzo wiem jak się za to zabrać.
    2. Kabina, ciągnik wyposazony jest w kabinę "robioną". Nie jest ona wykonana w idealny sposób, musze wymienić dach, bo ten jest zrobiony z foli... ale na to mam pomysł, problemem jest oszklenie tylnej części oraz ruchomych drzwi, nie wiem, czym ? Nie wiem w jaki sposób ? i gdzie mogę to zamówić ? Jaki może być tego koszt ? Wiadomo, wolałbym jak najtaniej heh. Chciałbym ją równiez jakoś wyciszyć, tylko nie wiem w jaki sposób ? Bo chciałbym w przyszłości zamontować radio. Przepraszam za nieskładnośc moich wypowiedzi, ale pisze to tak na szybko. Dziękuje i pozdrawiam ;)

    0
  • #30 04 Maj 2012 22:46
    dejwitek
    Poziom 12  

    ??? Miał ktoś doświadczenie z oszkleniem kabiny ?

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo