Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki Swift mk5 instalacja światła LED do jazdy dziennej DRL

Proteusz22 16 Apr 2012 12:47 13831 8
  • #1
    Proteusz22
    Level 10  
    Witam zakupiłem na aukcji Światła LED z automatem( po przekręceniu stacyjki maja się załączać a po włączeniu świateł pozycyjnych albo drogowych mają się wyłączać)

    Przyszła do mnie paczka, ale nie zawierała schematu na którego podstawie mógł bym zamontować owe oświetlenie, jestem laikiem i stąd moje pytania:



    1.Na poniższym zdjęciu przedstawiony jest schemat wedle którego podobno mam instalować oświetlenie, ale opis dotyczy czerwonego kabla( podłączyć do przewodu z napięciem za zapłonem) i czarnego (do minusa akumulatora) więc co zrobić z kablem białym ?
    Schemat
    Suzuki Swift mk5 instalacja światła LED do jazdy dziennej DRL
    Zdjęcie świateł LED z wbudowanym automatem
    Suzuki Swift mk5 instalacja światła LED do jazdy dziennej DRL


    2.Wiem już gdzie podłączyć kabel czarny (do minusa w akumulatorze) i teraz moje drugie pytanie gdzie mam podłączyć kabel czerwony ( na schemacie pisze Connect to electrical power after ignition switch ON) czyli do przewodu z napięciem po zapłonie, i tutaj poniżej jest zdjęcie silnika mojego samochodu i proszę, czy mógł by mi ktoś zaznaczyć na tym zdjęciu gdzie jest przewód do którego mam podłączyć ten czarny kabel po zapłonie ? jestem laikiem i nie wiem jak się do tego zabrać aby nic nie spalić i nie uszkodzić.
    Suzuki Swift mk5 instalacja światła LED do jazdy dziennej DRL

    Bardzo proszę o pomoc.
    Jeśli potrzebne są jakieś inne dokładniejsze zdjęcia jakiejś części silnika to proszę napisać a zaraz je wstawię.
  • Helpful post
    #2
    kindlar
    Level 41  
    Podłącz go do zasilania cewki zapłonowej. Sprawdź miernikiem na którym masz + po zapłonie.
    Zgodnie z przepisami powinny one gasnąć automatycznie po załączeniu świateł mijania. Chyba ten biały do plusa świateł mijania podłączasz. Lub zasilasz je przez przekaźnik.
  • #3
    SKRZYNIA
    Level 23  
    Cyt:jestem laikiem i nie wiem jak się do tego zabrać aby nic nie spalić i nie uszkodzić.
    kolego więc po co się za to bierzesz?? nie lepiej zlecić komuś kumatemu-to podłączenie jest naprawde proste, czarny masa,czerwony + po zapłonie (miernik w ręke lub próbnik żarówkowy i namierzysz), biały to plus idący na światła postojowe

    pozdrawiam
  • #4
    Proteusz22
    Level 10  
    Człowiek się uczy całe życie, to że jestem laikiem nie znaczy że muszę lecieć do mechanika zmienić świece, wole się nauczyć, jak zwykle każdy urodził się z wiedzą w małym palcu, jestem grafikiem i narysuje ci dzieło sztuki a ty znasz się na samochodach to znaczy ze jak będziesz potrzebował narysować kółko w Paincie to napisz prośbę na forum a w odpowiedzi dostaniesz opiernicz że nie umiesz korzystać z narzędzi graficznych... to by tłumaczyło dlaczego nikt nie odpowie normalnie na forum na pytania i nie zaznaczy tego na tym zdjęciu które załączyłem bo nikt nie umie narysować kółka w paincie...

    po sprawdzeniu i rozłożeniu świateł led sprawdziłem i zgodnie z tym jak uprzejmie użytkownicy mnie poinformowali :

    Czerwony do plusa po zapłonie
    ( wezmę miernik i poszukam dla przyszłych pokoleń gdzie ten plus jest... )
    Czarny do minusa na akumulatorze
    biały do plusa na światłach pozycyjnych

    Ostatnia prośba po przeszukaniu info o cewkach w swift 1.0 znalazłem kilka sprzecznych informacji mianowicie gdzie lepiej podłączyć ledy po zapłonie do cewki 1 czy cewki 2 ? poniżej foto z zaznaczoną cewka 1 i 2.
    A może nie ma to żadnego znaczenia ? i czy można podpiąć pod przewód łączacy cewki 1 i 2 ?
    Suzuki Swift mk5 instalacja światła LED do jazdy dziennej DRL


    po sprawdzeniu umieszczę ładne foto dla laików i nie kumatych aby wiedzieli gdzie co jest w autku i jak to wszystko dokładnie podłączyć.
  • #5
    mczapski
    Level 39  
    Faktycznie nie grzeszysz nadmiarem wiedzy samochodowej. Obiecany miernik już dawno należało wziąć do ręki i używać. Ja tego plusa po zapłonie najchętniej szukałbym w rejonie skrzynki bezpieczników lub samej stacyjki. Ale nie znam tego samochodu więc może to nie być najlepsze wyjście. Cewka u ciebie to jest oczywiście 1. Jednak jeśli lampy mają przetwornice to może się okazać, że wystąpią wzajemne zakłócenia zapłonu i lamp przy podłączeniu w to miejsce.
    Zapewne wiesz, że zasilania lamp nie podłącza się do wyjści wysokiego napięcia cewki.
    Tutaj zupełnie nie chodzi o docinanie. Lecz jeśli zapytujesz o możliwość podłączania do rozdzielacza zapłonu sam dajesz sobie świadectwo.
  • #6
    kindlar
    Level 41  
    A tak na marginesie światła z opisem DLR bez homologacji E4 i RL narażają cię konflikt z drogówką podczas kontroli. Chyba że posiadają takowe opisy na kloszach.
  • #7
    Proteusz22
    Level 10  
    Tak mają homologacje E4 oraz RL i tak wiem że się tego nie podłącza do wyjścia wysokiego napięcia, nie zajmuje się samochodami ale chciał bym się trochę o nich nauczyć w końcu korzystam, do końca tygodnia powinienem sobie je w wolnej chwili zamontować.

    Pytam tutaj ponieważ nie posiadam odpowiedniej wiedzy... po co było by to forum jakby nie można było z niego uzyskać pomocy od innych użytkowników.... więc nie rozumiem poco co 2 post docinek o moim braku wiedzy...
  • Helpful post
    #8
    kindlar
    Level 41  
    Na twoim zdjęciu, element oznaczony jako 2 to nie cewka tylko aparat zapłonowy, (masz jedną cewkę w samochodzie nr 1 na zdjęciu). Przewód łączący element 1 i 2 to też przewód wysokiego napięcia.
  • #9
    Proteusz22
    Level 10  
    Dziękuję za pomoc.