Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Clarion CZ201 - przełącza się na radio.

blazehare 16 Kwi 2012 17:21 4866 25
  • #1 16 Kwi 2012 17:21
    blazehare
    Poziom 15  

    Witam, próbuję od kilku miesięcy rozwiązać problem z radiem, który trochę jest
    upierdliwy.
    Rzecz ma się tak. Clarion zachowuje się tak, że po przekręceniu kluczyka na pierwszą pozycję zapłonu, włącza się prawidłowo.

    Niestety, kiedy od razu przekręcę kluczykiem zapłon z pozycji 1 na 2 i na 3 - odpalając silnik, w tempie naturalnym, to radio przy 3 pozycji zostaje odcięte od zasilania na czas rozruchu silnika, co jest normalne, ale po tym momencie Clarion wskakuje na tryb Radio FM, a nie np. na USB, tak jak go pozostawiłem przed wyłączeniem stacyjki.

    Co tu może pomóc, jakiś kondensator, który podtrzyma zasilanie radia?
    Nie czaje jak taka marka może zrobić takie coś (aktualizacje softu robiłem).
    ###
    Radio prawidłowo się włączy, wtedy kiedy przekręcę zapłon na poz.1, odczekam kilka długich sekund, aż pojawi się napis USB i wtedy dopiero mogę odpalić i gra poprawnie na USB, jak każde zdrowe radio.

    Czasem też odtwarzacz lubi się przełączyć z usb na radio fm podczas jazdy, ale to już szczegół.
    ----------
    Z góry dzięki za pomoc w rozkminieni tej sprawy.

    0 25
  • Relpol
  • #2 16 Kwi 2012 21:07
    driver19810219
    Poziom 15  

    Witam wypnij kostkę od radia i zobacz miernikiem gdzie masz staly plus na wszystkich tych pozycjach, i tam gdzie masz stały plus tam musisz miec podłaczony żółty (to jest pamięć radia) może nie jest problem radia tylko podłaczenia ;)

    0
  • Relpol
  • #3 17 Kwi 2012 07:46
    blazehare
    Poziom 15  

    Pamięć jest podłączona poprawnie, tzn.podtrzymanie, inaczej po zamianie czerwonego z żółtym, radio nie pamięta stacji i pozycji utworów :/

    0
  • #4 17 Kwi 2012 22:44
    driver19810219
    Poziom 15  

    A spróbuj zmostkować w radiu żółty i czerwony i podłącz tylko ten stały plus

    0
  • #5 18 Kwi 2012 16:26
    blazehare
    Poziom 15  

    driver19810219 napisał:
    A spróbuj zmostkować w radiu żółty i czerwony i podłącz tylko ten stały plus

    Zmostkowanie żółtego i czerwonego da efekt włączenia radia niezależnie od pozycji stacyjki. Nie o to mi chodzi.

    Zaczynam rozwiązywać problem na razie teoretycznie.
    Myślę wpiąć się w przewód od stacyjki, który idzie do rozrusznika i podłączyć go pod + który idzie do radia po stacyjce.
    Czyli wtedy będzie w momencie przerwy dopływu zasilania z przewodu po stacyjce, dopływało napięcie z przewodu, który idzie do rozrusznika.
    Tylko wyjadę mi się, że w tym momencie nie zostaną odłączone urządzenia, które podczas rozruchu silnika zostają odłączone w celu odciążenia akumulatora i przekazania większej mocy na rozrusznik.

    Jak myślicie, czy jest opcja włączenia przekaźnika, który by odłączał przewód po stacyjce w momencie rozruchu i przekazywał napięcie wtedy tylko na radio, a nie na całą instalację, razem z światłami, które gasną w momencie odpalania, czy podświetleniem deski rozdzielczej ?

    Czy moment przełączenia źródła zasilania przez przekaźnik może uszkodzić radio i czy nie spowoduje, że radio zostanie zresetowane ?

    0
  • #6 09 Maj 2012 09:16
    mlesniew
    Poziom 10  

    Mam podobny problem z radiem Clarion CZ200 (czyli poprzednikiem). Otóż często jak włączam radio kluczykiem stacyjki (inaczej włączyć się nie da) to bez względu na to czy wcześniej słuchałem radia czy usb to zaczyna mi odtwarzać od początku usb. Najczęściej słucham radia (z podłączonym usb) i często po przekręceniu kluczyka włącza mi właśnie radio ale równie często załącza się niechciane w danej chwili usb.
    Zamiana kabelków czerwony-żółty powoduje brak pamięci radia. Natomiast zmostkowanie żółtego z czerwonym spowoduje to, że radio się nie wyłączy wraz z kluczykiem a tego bym nie chciał.
    Czy jest jakiś sposób aby przy standardowym podłączeniu (czyli czerwony -stały plus oraz zółty -plus po przekręceniu kluczyka) radio grało bez przekręcania kluczyka?
    Czy w tym radiu da się zaktualizować software? Jeśli tak to skąd go pobrać i jak to zrobić?

    0
  • #7 09 Maj 2012 17:22
    blazehare
    Poziom 15  

    mlesniew napisał:
    Mam podobny problem z radiem Clarion CZ200 (czyli poprzednikiem). Otóż często jak włączam radio kluczykiem stacyjki (inaczej włączyć się nie da) to bez względu na to czy wcześniej słuchałem radia czy usb to zaczyna mi odtwarzać od początku usb. Najczęściej słucham radia (z podłączonym usb) i często po przekręceniu kluczyka włącza mi właśnie radio ale równie często załącza się niechciane w danej chwili usb.
    Zamiana kabelków czerwony-żółty powoduje brak pamięci radia. Natomiast zmostkowanie żółtego z czerwonym spowoduje to, że radio się nie wyłączy wraz z kluczykiem a tego bym nie chciał.
    Czy jest jakiś sposób aby przy standardowym podłączeniu (czyli czerwony -stały plus oraz zółty -plus po przekręceniu kluczyka) radio grało bez przekręcania kluczyka?
    Czy w tym radiu da się zaktualizować software? Jeśli tak to skąd go pobrać i jak to zrobić?

    Otóż jest na to wszystko rozwiązanie.
    Wczoraj dopiąłem wszystko na ostatni guzik i teraz jest OK !

    Otóż radyjko to, jest bardzo czułe na spadki napięć. Czasem podczas jazdy również lubi się przełączyć na inny tryb usb czy radio, bez żadnej naszej ingerencji.

    Rozwiązałem to tak. Rozmontowałem stary zasilacz ze stacjonarnego PC.
    Wylutowałem z niego 4 diody prostownicze oraz dwa kondensatorki na 16V.
    Jeden 1000 uF, dałem go na stałą linię zasilania i drugi 470uF po stacyjce. Poprowadziłem przewód z żółtego przez dwie diody prostownicze(równolegle połączone diody), paskiem na diodach w stronę radia, następnie kondensator podłączyłem równolegle - i + (minus dla kondensatora wspólny dla obu linii, tzn. dla po stacyjce i dla perma/stałego +).
    Na drugą linię po stacyjce ten mniejszy kondensator w ten sam sposób, również 2 diody przed kondensatorem połączone ze sobą równolegle.
    Radio po wyłączeniu stacyjki działa jeszcze około 5 sekund, po czym się wyłącza, co jest spowodowane zgromadzeniem się energii w kondensatorze,
    ale przy rozruchu radio nawet nie przygasa !
    Wszystko teraz działa jak należy !

    Powiem ci, że aktualizacja softu nic nie daje w tym przypadku, a nawet wracasz się do wersji, której nie ma stronie Clariona.
    Ja do swojego CZ201ER pobierałem z tąd:
    Link
    Sądząc, że to coś da, świadomie wgrałem starszy soft, niż miałem w radiu.
    Nic to nie dało. Porażka.
    Nie ma dostępnej wersji na stronach Clariona, którą ja miałem w radiu, jest odrobinę starsza, co jest bardzo dziwne, ale takie są fakty.
    Zdjęcie poniżej pokazuje, jak to zrobiłem teraz już na stałe.
    A tu jeszcze jeden mój temat z tego gatunku:
    Link

    0
  • #8 09 Maj 2012 21:03
    mlesniew
    Poziom 10  

    Dzięki za odpowiedź i radę. Jak dorwę gdzieś stary zasilacz to przetestuje.
    Prawie wszystko mi się podoba tylko ja bym wolał, żeby u mnie radio grało trochę dłużej (powiedzmy do 2 minut). Ewentualnie jeszcze dłużej (żebym sobie spokojnie otworzył bramę i garaż) ale w takiej sytuacji gdy grałoby dłużej to np. żeby gasło po zamknięciu zamka centralnego. Ale chyba to już za bardzo skomplikowane...
    Bo rozumiem, że nie da się tak zrobić jak jest oryginalnie w VW, że radio nawet bez kluczyka da się włączyć ale tylko na godzinę? To by mi najbardziej odpowiadało...

    Jakich powinienem użyć części aby radio grało odpowiednio 1min lub 2 minuty?

    0
  • #9 09 Maj 2012 22:53
    blazehare
    Poziom 15  

    Wszystko da się zrobić. Jeżeli chcesz, żeby radio grało dłużej to wystarczy zastosować większy kondensator. Np. 15000uF i powiedzmy na 25V, taki miałem wcześniej, podłączasz go równolegle przez diody na zasilanie stałe, przy takim kondensatorze radio gra po utracie zasilania w zależności od tego jak głośno będzie szło i w jakim trybie, jeszcze przez około 2-3 minuty. Mniejszy kondensator, krócej będzie grało, tylko nie używaj kondensatorów większych niż 25V, bo to nie ma sensu.
    Możesz zrobić tak, że radio włączy się razem z otwarciem zamka centralnego, wyłączy się po zamknięciu centralki. Proste.
    Wystarczy od centralnego zamka podłączyć przewody do przekaźnika bistabilnego, który będzie analogicznie dostarczał prąd do radia po pierwszym impulsie elektrycznym, a odłączał zasilanie po dostaniu drugiego impulsu elektrycznego.
    Jest też możliwość włączenia radia dopiero po otwarciu drzwi, trzeba się podłączyć tylko do krańcówek od drzwi, czyli tych przycisków we wnęce. Jest jeszcze kilka innych możliwości, ale to wedle uznania.
    Można zrobić że radio będzie się włączało na godzinę bez kluczyka, ale sądzę że trzeba będzie się podłączyć również pod centralny lub krańcówki, żeby przekaźnik dostał impuls zasilania i w tym momencie się włączył przekaźnik czasowy, np.poszukaj jakiegoś schematu na scalaku 555 lub coś w stylu tego: Link
    Wikipedia: Link

    0
  • #10 10 Maj 2012 09:03
    mlesniew
    Poziom 10  

    Fajnie się to czyta ale dla mnie zbyt skomplikowane. Chyba zadowolę się Twoim patentem. Nie ma co za dużo kombinować. Im system prostszy tym bardziej niezawodny.
    Z resztą obawiam się, że jak radio by mi grało po zamknięciu centralnego to alarm mógłby się burzyć.
    Mógłbyś "nabazgrać" swój schemacik żebym nie odwalił jakiegoś babora?
    Nie będę szukać zasilacza i kupię nowe części, poproszę więc o podanie parametrów. Kondensatorki wiem że 2 i wiem jakie a jakie konkretnie diody?
    Dobrze zrozumiałem z drugiego Twojego postu? Nie przerywasz obwodów tylko wpinasz się do nich (obok)
    ----
    Czytałem Twoje tematy po kilkanaście razy, uważnie przeglądając załączone zdjęcia i jednak nie odważę się zrobić czegokolwiek bez jakiegoś schemaciku. Za dużo jest tu rzeczy, których niestety nie rozumiem... Raz piszesz, że jeden kondensator dajesz na stały plus a drugi na plus ze stacyjki, potem te kondensatory Ci się łączą?
    Dlatego Poproszę o dokładniejszy opis (najlepiej ze schematem) bo już mnie łeb rozbolał od analizowania tego.

    I jeszcze prośba do posiadaczy podobnych Clarionów aby podzielili się ustawieniami Custom dotyczącymi barwy dźwięku. Zdaje sobie sprawę, że to jest zależne od gustu, gatunku muzyki, rodzaju głośników itp. Ale chętnie sprawdzę Wasze ustawienia.

    0
  • #11 10 Maj 2012 16:46
    blazehare
    Poziom 15  

    Łączysz bieguny negatywne, czyli minusy razem, te z kondensatorów, na kondensatorze elektrolitycznym masz oznaczenie gdzie masz minus i te minusy łączysz razem z obu kondensatorów.
    Przerywasz tylko obwód + i tam wpinasz po dwie lub po jednej diodzie.
    Diody łączysz w zależności od ich amperażu, jeżeli masz diodę załóżmy 3A, to wtedy lepiej połączyć dwie równolegle i masz wtedy 6A.
    Kondensatory za nimi wpinasz równolegle w obwód, nie przerywając go.
    Szczerze, to nie mam teraz czasu rysować schematu, żeby tu zamieszczać, a nie będę tu wrzucał bazgrołów z painta, więc przesyłam ci taki prosty schemacik na pw.

    0
  • #12 10 Maj 2012 19:23
    mlesniew
    Poziom 10  

    Dzięki, teraz dam radę. Znalazłem walnięty zasilacz, w wolnej chwili biorę się za lutowanie. Jakbyś miał jeszcze jakieś rady lub uwagi to chętnie skorzystam. Jeszcze raz dzięki.

    Mam jeszcze inny problem z tym radiem. Otóż gdy słucham stacji radiowych nawet w garażu to odbiór jest bez zastrzeżeń a wystarczy, że zacznę jechać nawet tylko kilka metrów to radio natychmiast łapie trzaski. Raczej nie są to zakłócenia z silnika, gdyż w garażu mogę odpalić silnik i nadal jest OK dopóki nie zacznę jechać.
    Zauważyłem nawet, że większe zakłócenia pojawiają się w tych samych miejscach na drodze. Dotyczy to głównie stacji ogólnopolskich. Regionalne grają lepiej.
    Dodam, że oryginalne radio Blaupunkt gra w tym passacie ('97) o wiele lepiej ale niestety jest na kasety.
    Wiem, że VW daje do swoich instalacji antenowych wbudowany wzmacniacz, który wymaga zasilania z radia 12V. Dlatego musiałem zastosować separator bo Clarion nie daje takiego napięcia na żyłę anteny. Stacje radiowe łapie dobrze i sygnał jest silny ale trzaski są duże.
    Próbowałem też opcji anteny bez wzmacniacza i bez separatora ale trzaski są cały czas i do tego sygnał jest słabszy.
    Wymieniłem już antenę i ze 2 razy separator.
    Czy to może być wina radia czy raczej szukać gdzieś przyczyny w instalacji antenowej?
    Sprawdzałem ciągłość "gorące żyły" przewodu antenowego i jest OK. Masy to chyba nie jestem w stanie sprawdzić. A może całkiem odłączyć masę w przewodzie antenowym...?

    0
  • #13 11 Maj 2012 16:56
    blazehare
    Poziom 15  

    Osobiście zmieniłbym antenę. Dałbym antenę na szybę (są takie w sprzedaży) lub nową na dach z podstawką i tą starą wywalił.
    Jeżeli dalej są trzaski, to spróbuj wyłączyć silnik podczas jazdy, np. z górki (tylko uważaj na słabe hamulce) i zobacz czy dalej są trzaski, jeżeli nie ma, to musisz z zasilaniem pokombinować, np. filtr przeciwzakłóceniowy kondensator 40A założyć na żyłę zasilającą.

    0
  • #14 12 Maj 2012 13:16
    mlesniew
    Poziom 10  

    Antenę 2 dni temu wymieniłem i nic to nie dało. Założyłem tak jak w oryginale antenę z wbudowanym wzmacniaczem + separator na clariona.
    A same trzaski nie mogą np. pochodzić z wadliwego tunera?
    Z zasilaniem bezpośrednio z akumulatora nie byłoby problemu bo robiłem zasilanie pod wzmacniacz a go nie zainstalowałem, więc przewód pozostał.

    0
  • #15 13 Maj 2012 10:59
    blazehare
    Poziom 15  

    Modyfikuję ten schemat, który opisywałem wyżej. Niestety nie zawsze układ się sprawdza, czasem to działa, czasem nie, nie wiem dlaczego.
    Teraz, dodatkowo wpinam przekaźnik w obwód, który będzie odłączał diody i kondensatory od całego obwodu elektrycznego auta.
    Przekaźnik odetnie zasilanie od radia w momencie rozruchu samochodu, czyli przekaźnik będzie podłączony pod czarno/czerwony (zazwyczaj jest taki kolor) przewód idący na elektromagnes rozrusznika.
    Jak to wdrożę w życie, to napiszę jak to teraz działa.

    0
  • #16 13 Maj 2012 20:22
    mlesniew
    Poziom 10  

    Dzięki za informację. W takim razie z tą modyfikacją się wstrzymam.
    Natomiast co do trzasków radia, zgasiłem silnik podczas jazdy i trzaski również były. Czy w takiej sytuacji warto robić zasilanie bezpośrednio z akumulatora lub kombinować z filtrem przeciwzakłóceniowym? Jeśli tak to jaki dokładnie zastosować?
    Gdybym podpiął się bezpośrednio pod akumulator to dałoby się jakoś zrobić, żeby mimo wszystko radio się uruchamiało po przekręceniu kluczyka?
    Rozumiem, że jak się podepnę bezpośrednio pod pod aku to główny problem z tego tematu będzie rozwiązany? Radio zasilane bezpośrednio z aku nie będzie zapominać o tym co grało?
    W takiej sytuacji zasilanie z aku dać w radiu na stałe 12V czy na zasilane z kluczyka czy na oba?

    0
  • #17 13 Maj 2012 21:27
    blazehare
    Poziom 15  

    Jeżeli trzaski są nadal z wyłączonym silnikiem(tak napisałeś), to nie ma sensu podłączać się bezpośrednio pod aku, jednak z drugiej strony zawsze lepiej mieć osobną instalację pod radio i zazwyczaj wzmacniacz, np.pod skrzynie basową, niż obciążać fabryczne kable autka, które i tak nie podołają dostarczenia odowiedniego natężenia prądu, więc pociągnij tą instalację i zobaczysz. Co do głównego problemu z tematu, to i tak nie zostaje przez takie podłączenie rozwiązany, bo spadek napięcia dotyczy również aku, chyba że byłby o dużo większej mocy. Mój ma 54Ah centra futura i zapewne na większym aku nie byłoby problemu, jednak jest prawie nowy i nie mam zamiaru zmieniać.
    Dałeś mi do myślenia i sprawdzę jeszcze jak będzie się zachowywać radio jak podłącze go bezpośrednio pod instalację od cb, właśnie idącą prosto z aku. Wątpię, że będzie lepiej, ale zobaczymy.
    Co do załączania się radia po stacyjce, przy bezpośrednim podłączeniu pod aku, to wystarczy przewód idący ze stacyjki podłączyć pod przekaźnik, który będzie przepuszczał prąd idący z aku, po otrzymaniu impulsu ze stacyjki. Prąd płynący z tego przekaźnika powinien oczywiście isć na przewód radia "zasilanie po stacyjce".

    0
  • #18 14 Maj 2012 07:56
    mlesniew
    Poziom 10  

    Mówiłeś coś o filtrze antyzakłóceniowym. Jaki to konkretnie miałby być?
    I jaki zastosować przekaźnik aby załączał mi radio zasilane bezpośrednio z akumulatora ale dopiero po przekręceniu kluczyka?

    0
  • #19 14 Maj 2012 17:41
    blazehare
    Poziom 15  

    1.Filtr przeciwzakłóceniowy 40A
    2.Przekaźnik np.wierno-rozwierny, podłączasz tak jak na obrazku.
    Tylko kup sobie z gniazdem, żeby nie lutować samego przekaźnika.

    0
    Załączniki:
  • #20 15 Maj 2012 14:28
    mlesniew
    Poziom 10  

    nr 85 + ze stacyjki
    nr 86 masa
    + z aku dać na 87 czy na 30? Ale to chyba wszystko jedno...
    Więc np. na 30 + z aku a 87 jako plus w stronę radia. Tak?

    A jak Tobie zagra tak jak powinno (po rozwiązaniu problemu z przełączaniem na radio) to jeszcze bym poprosił o schemat mixa (zasilania bezpośrednio z akumulatora oraz podtrzymania pamięci odtwarzanego materiału).
    Na obecną chwilę wydaje mi się, że ogarniam materiał, dzięki.

    Wracając do trzasków na Clarionie...
    Podłączyłem w miejsce Clariona (instalacja antenowa ze wzmacniaczem oraz separator) starszego Blaupunkta San Diego (bez usb) i gra trochę lepiej niż Clarion (mniej trzasków ale się zdarzają) jednak i tak gorzej niż firmowe radio VW (Blaupunkt Gamma). Na VW Gamma trzasków wcale nie było. Co za cholera?

    0
  • #21 15 Maj 2012 16:31
    blazehare
    Poziom 15  

    Tak, podłączenie masz dobre. Nie ma znaczenie czy 87, czy 30.

    0
  • #22 18 Maj 2012 11:57
    mlesniew
    Poziom 10  

    Dalszy ciąg informacji z frontu...
    Podłączyłem zasilanie bezpośrednio z akumulatora jednak trzaski w radiu (Clarionie) ciągle są. Masa idzie oryginalnie z kostki.
    Jak już pisałem wcześniej występowały one również na zgaszonym silniku przy toczącym się samochodzie.
    Do tej pory zmieniłem antenę, wzmacniacz w antenie i separator, no i zasilanie. Źródłem trzasków są jakieś zakłócenia w terenie a nie w aucie. Radio tak jakby było zbyt czułe i łapało wszystko co popadnie.
    Na innym "dokładanym" radiu - Blaupunkta San Diego również słychać trzaski ale troszkę mniej. Idealnie jest tylko na VW Gamma i Beta Blaupunkta.
    Może radia produkowane dla VW mają jakiś dodatkowy element w elektronice, który radzi sobie z tymi trzaskami na swojej instalacji antenowej?
    ----
    Aha, radio podłączone bezpośrednio do akumulatora jednak przygasa na czas kręcenia rozrusznikiem.

    0
  • #23 20 Maj 2012 17:22
    blazehare
    Poziom 15  

    Mam to samo dalej z przygasaniem radia podczas rozruchu.
    Przeprowadziłem szereg prób i wniosek jest jeden.
    Kondensator musi być o wiele większy niż 15 000 uF :)
    Pierwszy obwód zrobiłem na przekaźniku, który rozwierał prąd płynący do rozrusznika.
    Na czas rozruchu przekaźnik odcinał kondensatory i diody od całej instalacji auta. Niestety kondensatory nie dawały rady podtrzymać zasilania na te 2-3 sekundy.
    Kolejny plan mam taki, że pod stały + podłączę taki kondensator, który uciągnie radio przez kilka sekund, natomiast zasilanie po stacyjce podłączę normalnie, jednak przewód idący do rozrusznika podłączę pod przekaźnik, jak przy pierwszej próbie i ten owy przekaźnik będzie przełączał zasilanie z przewodu idącego od stacyjki na ten idące z tego dużego kondensatora i w momencie rozruchu obydwa przewody (perm + i + po stacyjce) z radia będą zasilane tylko z kondensatora.
    To chyba jedyny sposób, żeby kondensator był ciągle naładowany i w ciągłej gotowości.

    0
  • #24 21 Maj 2012 09:35
    mlesniew
    Poziom 10  

    A co sądzicie o antenach wewnętrznych (na szybę)? Bo jeśli chodzi o te trzaski w radiu to już mi się skończyły pomysły. Już chyba wszystko przerabiałem. Pozostaje mi jeszcze wypróbować inną instalację antenową.

    ----------------

    Kupiłem taką antenkę ale odbiór jest tragiczny. Nie znajduję nawet niektórych programów ogólnopolskich (Trójki), a na tym mi najbardziej zależy. Właściwie to pozostało mi już tylko sprawdzić jak będzie działało z filtrem antyzakłóceniowym. Ale czy to ma sens jeśli zakłócenia nie pochodzą z instalacji tylko z zewnątrz?

    0
  • #25 23 Maj 2012 08:18
    mlesniew
    Poziom 10  

    Dopytam jeszcze o filtr przeciwzakłóceniowy, bo już chyba tylko to mi pozostało wymienić.
    Blazehare doradził mi 40A. A nie wystarczył by mniejszy np 20A albo 10A? Różnica w cenie jest prawie dwukrotna a to przecież tylko radio 4x45...
    Znalazłem coś np. takiego:

    http://allegro.pl/filtr-przeciwzakloceniowy-10a-do-car-audio-i-cb-i2308730514.html
    albo
    http://allegro.pl/filtr-przeciwzakloceniowy-kondensator-40a-i2355612604.html

    Nie bardzo rozumiem czemu ten drugi nazywają kondensator. Czyżby magazynował dodatkowo jakąś energię w przypadku przerw w jej dostawie?
    Po za tym ciągle mam wątpliwości aby w mojej sytuacji jakikolwiek filtr pomógł. Gdyż trzaski (i szumy) nie są związane z pracą silnika.
    Wygląda to tak jakby radio łapało zakłócenia z powietrza. Tak jakby było zbyt czułe i oprócz programów radiowych łapało jeszcze to co nie potrzeba. Ponadto zauważyłem, że radio często korzysta z funkcji AF, bo jak pojawią się trzaski to symbol AF mruga i radio szuka alternatywnej częstotliwości. Dobrze, ze to robi ale chyba zbyt często. Robiąc "trasę" 2-3km, kilkakrotnie szuka częstotliwości.
    Wszystkie te objawy wyglądają mi na problem z anteną ale jak już pisałem antenę już wymieniłem, separator również. Próbowałem również jazdy bez wzmacniacza w antenie (i separatora). Podłączałem również drugą antenę wewnętrzną na szybę ale odbiór był tragiczny. Nie wyszukiwał mi programów ogólnopolskich a na tych najbardziej mi zależy.
    Zastanawiam się jeszcze nad dodatkową masą do samego radia i separatora.
    ___
    Sprawdziłem i masa jest jak się należy. I na samej obudowie radia i na masie kabla antenowego.
    Więc chyba radio kwalifikuje się na serwis, bo wszystko inne już wyeliminowałem.
    ___
    Założyłem też filtr antyzakłóceniowy (15A - bo akurat taki był w sklepie).
    Oczywiście nic to nie dało. Ale muszę skorygować to co wcześniej pisałem. Inne radia podłączone w miejsce Clariona również trzeszczą. Więc to nie wina radia a "samochodu". A co konkretnie sieje te trzaski to chyba nie uda mi się wytropić. Już mi się pomysły skończyły...

    0
  • #26 27 Sie 2012 17:10
    blazehare
    Poziom 15  

    Przełożyłem Clariona do innego auta i sprawa wygląda identycznie.
    Przy włożeniu kluczyka i przekręceniu na pozycję kontrolek radio zaczyna się włączać.
    Następnie pompa paliwowa przestaje pracować, wtedy przekręcam na kolejną pozycję i jednocześnie rozrusznik zaczyna pracować i samochód odpala.
    W tym momencie radio przeskakuje na tryb FM. Czyli to samo co wcześniej, czyli nie USB jak go zostawiam, tylko Radio FM. Oczywiście, kiedy odczekam niecałe pół minuty i odpalę samochód, to zazwyczaj włączy się na USB lub CD w zależności w jakim trybie go zostawiłem.
    Podłączyłem go aktualnie w ten sposób, że obydwa plusy z radia są razem, a z samochodu dochodzi stały plus i włączam go ręcznie.
    A dodatkowo jest taki motyw, że radio podświetla się jak włączę światła mijania.
    Dodam, że radio odebrałem kilka dni temu z serwisu gwarancyjnego, chodziło u nich non stop przez 2 dni i nie stwierdzili żadnego uszkodzenia, radio jest w 100% sprawne i ten typ tak po prostu ma.
    Obwodu podtrzymującego jeszcze nie udoskonaliłem, na razie radio włączam przyciskiem POWER.
    Pozdrawiam.

    0
  Szukaj w 5mln produktów