Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 105 - nagrzewnica czujnika nox

dondahaka 16 Kwi 2012 18:38 6911 26
  • #1 16 Kwi 2012 18:38
    dondahaka
    Poziom 15  

    Witam.

    Mam problem w jednej z moich ciężarówek. W aucie na desce rozdzielczej po przejechaniu kilkunastu kilometrów wyświetla się komunikat o niesprawnym układzie wydechowym. Po podłączeniu Texy, wyskakuje aktywny błąd "Nagrzewnica czujnika nox". Czy w ogóle występuje coś takiego w czujniku nox? Problem może leżeć tylko po stronie czujnika czy również głównego modułu EAS?

    0 26
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 16 Kwi 2012 21:16
    RomekRud
    Poziom 15  

    Sprawdź, po której stronie tłumika leży usterka, ponieważ w EAS występują 2 szt. czujnika.

    0
  • #3 16 Kwi 2012 21:31
    dondahaka
    Poziom 15  

    No ja wiem bo jeden wymieniałem na używke przed katalizatorem i na 90% to z tym coś nie tak, tylko rodzaj błędu budzi wątpliwości bo nie słyszałem o czymś takim jak nagrzewnica czujnika nox. Jednak jest to sztuka niby sprawdzona i kupiona w serwisie

    0
  • Arrow Multisolution Day
  • Pomocny post
    #5 18 Kwi 2012 07:34
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Jest coś takiego, tak jak w sondzie Lambda 4-ro przewodowej. Jest obwód pomiaru i obwód grzania czujnika NoX. To jest wewnętrzny układ w czujniku NoX, tak więc moduł EAS nie ma tu nic do tego. Musisz wiedzieć Który konkretnie czujnik NoX ma błąd, czy przed czy za SCR.

    1
  • #6 18 Kwi 2012 13:43
    dondahaka
    Poziom 15  

    Dzięki Krisbrumm właśnie z tym chciałem się upewnić. Nie wiesz może które przewody odpowiadają za grzanie w czujniku NOX? (są ich aż 8) może dałoby się jakoś zaemulować grzanie na próbe.

    0
  • #7 20 Kwi 2012 07:48
    burczak_pawel
    Poziom 2  

    podaj nr błędu z texy to powiem Ci który to czujnik

    0
  • #8 20 Kwi 2012 22:10
    dondahaka
    Poziom 15  

    Narazie nie mam dostępu do autka, jest w drodze. Masz może gdzieś zapisane oba błędy z obu czujników?

    0
  • #9 22 Maj 2013 20:25
    gucio~1
    Poziom 21  

    Witam. Odgrzeję ten temat. Dwa błędy występujące jednocześnie . 109.130 i 69.130.
    Z diagnostyki wychodzi, że chodzi o grzałkę sondy przed katalizatorem. Czy to prawda?

    0
  • #10 22 Maj 2013 23:57
    dondahaka
    Poziom 15  

    109.130 dotyczy czujnika przed katalizatorem, 69.130 dotyczy czujnika za katalizatorem. Błąd xx.130 dotyczy grzałki czujnika nox, a więc oby dwa są walnięte.

    0
  • #11 23 Maj 2013 00:17
    gucio~1
    Poziom 21  

    Jest to o tyle dziwne, że obydwa błędy wystąpiły równocześnie. Może siada zasilanie sensorów nox ?

    0
  • #12 23 Maj 2013 08:27
    dondahaka
    Poziom 15  

    Gdyby był problem z zasilaniem czujników, byłby błąd z brakiem komunikacji CAN. Na wszelki wypadek możesz jednak sprawdzić zasilanie na modułach czujników. Pin 4 to +, pin 3 to masa.

    1
  • #13 06 Sty 2016 09:20
    turnip4
    Poziom 11  

    WITAM

    jak w samochód jest w trasie i boryka się z tym problemem cujników nox (co ciekawe już jeden przed katalizatorem wymieniłem) to z czy z tym problemem objadę około 2500 kilometrów ?? czy uszkodzony czujnik nox może wpłynąć na pracę silnika albo na to że samochód ne będzie miał mocy ?

    0
  • #14 07 Sty 2016 08:27
    dondahaka
    Poziom 15  

    jeśli błąd pozostanie, to po upływie 50 gidzn obetnie 40% mocy i nic więcej do momentu naprawy

    1
  • #15 31 Mar 2018 19:35
    stanisławpiotr
    Poziom 23  

    Kolego "krisbrumm" w tematyce Daf jesteś widać najlepszy wiec mam do ciebie prośbę o wyjaśnienie problemu z błędem pojawiającym sie po wymianie czujnika NOx nr katalogowy:1836060 na nowy typ 2011649. W autobusie Bova VDL Futura euro 4/5 silnik Daf wymieniono czujnik NOx przed katalizatorem nr.powyżej. Powód wymiany czujnika to bł 109.9 (Nagrzewnica NOx bł wewnętrzny). Błąd stały pojawiał się w momencie uzyskania temperatury katalizacji za katalizatorem. Na postoju bł można było skasować. Po wymianie czujnika nr 1836060 na zamiennik 2011649 odrazu pojawia się bł 70.1 (sygnał Can czujnika NOx przekroczona ilość wiadomości CAN) STAŁY nie do skasowania. Czy przy wymianie na nowy typ jest potrzebne programowanie czujnika? Jeśli tak to jak to się robi.

    0
  • #16 02 Kwi 2018 11:36
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Czujnika się nie programuje.
    W pierwszej generacji czujnika NoX 1836060 występował błąd 109.9,
    W zamienniku 2011649 pojawia sie błąd 70.1, ale poprzedni bład już nie.
    błąd 70.1 ma definicję:
    "CAN message (ATO1) from NOx sensor after catalyst,
    transfer speed too high."
    A ty pisałeś, ze wymieniono czujnik NoX przed katalizatorem.
    Błędu 109.9 nie moge znaleźć w katalogu kodów błędów DAF-a, bo nie ma kodu o końcówce .9,
    nastomiast pokrewne czyli 109.1, 109.2 i 109.7- faktycznie, wszyskie 3 odnoszą się do obwodu (różne stany usterki) grzewczego czujnika nOX przed katalizatorem.
    Jesteś pewien, że wymieniłeś właściwy czujnik NoX?
    Skąd jest ten czujnik? Z servisu DAF-a?

    1
  • #17 02 Kwi 2018 20:27
    stanisławpiotr
    Poziom 23  

    Tak jest to czujnik z serwisu Daf w którym otrzymaliśmy informacje że trzeba do nich podjechać bo Texa tego nie zrobimy. Ale ja mam dostęp do Davie lecz nigdy tego nie robiłem dlatego pytam czy ktoś wie jak to zrobić.

    0
  • #18 03 Kwi 2018 09:53
    szy18
    Poziom 13  

    czujnika sie nie programuje, zakladasz, kasujesz ewentualnie błąd czymkolwiek (texa, autocom) i smigasz. skoro tak Ci powiedzieli to jest to kolejny przykład na naciągactwo serwisów. mnie tak wanicki niedawno wciaskał ciemnotę że muszę modulator ebsu programowac. kpina.
    jedziesz do serwisu wymieniaja Ci czesci jak leci czy to jest potrzebne czy nie, potem lutuja kabelek na ramie i kasuja jak za zboże.

    0
  • #19 03 Kwi 2018 11:35
    stanisławpiotr
    Poziom 23  

    To w czym problem że po założeniu nowego czujnika o numerze zamiennym błąd odrazu sie pojawia.

    0
  • #20 10 Kwi 2018 16:28
    trumnica
    Poziom 17  

    @stanisławpiotr@ - czy rozwiązałeś problem ?

    0
  • #21 12 Kwi 2018 20:16
    stanisławpiotr
    Poziom 23  

    Ja nie rozwiązałem- klient pojechał do aso tam ponoć wymienili czujnik na swój i błąd skasowali. Czujnik który ja założyłem był z "OPOLTRANSU" w oryginalnym opakowaniu i hermetycznym woreczku DAF.

    0
  • #22 12 Kwi 2018 20:47
    piotr budzowski
    Poziom 19  

    Takich części nie kupuje się w tej firmie towar nie podlega zwrotowi ani reklamacji
    jeśli niemontowana w serwisie.

    0
  • #23 16 Kwi 2018 18:04
    trumnica
    Poziom 17  

    Ja za swój zapłaciłem 1800 zł , nie wiem jakiej firmy ale narazie działa.
    Następnym razem spróbuję wymienić samą sondę ( są po 600 zł na all..ro).

    0
  • #24 16 Kwi 2018 18:11
    Kaszpirowski2
    Poziom 7  

    Kolego daj znać na forum czy to będzie działać.

    0
  • #25 16 Kwi 2018 23:36
    roberto8895
    Poziom 1  

    Kolego Stanisław z ciekawości pytam w którym oddziale wanicki wymienili ten czujnik NOX?

    0
  • #26 17 Kwi 2018 01:27
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam

    Ja po wymianie czujnika nox zawsze robię pełny test układu.Daje się skasować błąd po wymianie czujnika bez testu jak najbardziej ale zaczyna on dopiero działać jak zostaną spełnione wszystkie warunki w układzie oczyszczania spalin.W ten sposób samochód nie wraca mi kilka razy na to samo.Najlepsze sytuacje są gdy trzeba reanimować cały układ gdzie robi się takich testów kilka eliminując co rusz jakiś nowy problem.

    0
  • #27 17 Kwi 2018 20:29
    stanisławpiotr
    Poziom 23  

    Oddział Rzeszów.

    0