Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mondeo 2,0 tdci słabo odpala, kopci niespalon± rop±, podczas jazdy czasami szarp

16 Apr 2012 20:07 10264 12
  • Level 8  
    Mam problem od dłuższego czasu z Fordem Mondeo 2,0tdci 2003r. 130KM. Samochód ma trudno¶ci z odpalaniem, jak odpali kopci bardzo mocno na niebiesko niespalon± rop±. Po tym jak się rozgrzeje przestaje kopcić lecz po krótkim czasie podczas jazdy zaczyna bardzo gwałtownie szarpać i przy tym ponownie bardzo mocno kopci na niebiesko. Je¶li na chwile przestaje szarpać ustaje również silne dymienie na niebiesko. W momencie kiedy nie kopci ma odpowiedni± moc, je¶li zaczyna szarpać i przy tym kopcić automatycznie moc jest nierównomierna (przerywa i w chwili braku mocy kopci na niebiesko).
    Silnik miał robion± głowice, pier¶cienie były sprawdzane - stan niewymagaj±cy ich wymiany, wtryski 3 szt. po regeneracji, 1szt. nowa, rozrz±d ustawiony dobrze, pomimo to ¶rednie ci¶nienie na tłokach ok. 20Atm, komputer nie wykrywa jakichkolwiek błędów.
  • Level 9  
    Słabe odpalanie i niebieski dym wi±że się tylko ze słabym ci¶nieniem sprężania. Czy na pewno to ci¶nienie jakie podałe¶ nie jest błędne? Czy było robione przez wykwalifikowanego mechanika?
  • Level 24  
    44urzytkownik88 wrote:
    rozrz±d ustawiony dobrze, pomimo to ¶rednie ci¶nienie na tłokach ok. 20Atm, komputer nie wykrywa jakichkolwiek błędów.


    Ci¶nienie na tłokach jest OK 20Atm czy około 20Atm :D :?: :?: ,a tak dokładnie to każdy tłok ile ma :idea: :D
  • Level 11  
    A jak silnik się zachowywał przed remontem? Jaki przebieg auta? A co pokazał komputer je¶li chodzi o układ wtryskowy? Jaka korekta wtrysków? Ci¶nienie na listwie ok?
    Wiem że je¶li pompa "emituje" zanieczyszczenia w postaci "złotawych opiłków" widocznych czasami pod mikroskopem, to nowe wtryski za chwilę s± do ponownej regeneracji..Pomaga jedynie wymiana pompy, czyszczenie całego układu i znów ponowny montaż wtryskiwaczy..
    Dziwne tylko że to czasami u Ciebie ustaje..Może luĽna jaka¶ wtyczka przy pompie podobnie jak ma miejsce w HDI.
  • Level 8  
    Dwaj niezależni pompiarze stwierdzili, że ta pompa już jest nowszego typu i nie ma problemów z tymi opiłkami. Ci¶nienie na tokach: 25; 24; 20; 19. Jest minimalnie wyższe niż przed remontem. Tuleje s± ładne, tłoki nie wskazywały na uszkodzenie pier¶cieni, głowica była planowana oraz maiła robione zawory i uszczelniacze. Jeden z pomiparzy u którego byłm miał taki sam komplet wtrysków i na nich było tak samo. Ci¶nienie na listwie jest w granicach normy. W spalinach wyraĽnie czuć ropę tak jak przy starym starze.
  • Moderator of Cars
    Modern9 wrote:
    A jak silnik się zachowywał przed remontem? Jaki przebieg auta? A co pokazał komputer je¶li chodzi o układ wtryskowy? Jaka korekta wtrysków? Ci¶nienie na listwie ok?
    Wiem że je¶li pompa "emituje" zanieczyszczenia w postaci "złotawych opiłków" widocznych czasami pod mikroskopem, to nowe wtryski za chwilę s± do ponownej regeneracji..Pomaga jedynie wymiana pompy, czyszczenie całego układu i znów ponowny montaż wtryskiwaczy..
    Dziwne tylko że to czasami u Ciebie ustaje..Może luĽna jaka¶ wtyczka przy pompie podobnie jak ma miejsce w HDI.


    A co powinien pokazać komputer, jeżeli chodzi o układ wtryskowy?
  • Level 27  
    44urzytkownik88 wrote:
    Ci¶nienie na tokach: 25; 24; 20; 19.
    Jest niedobrze. Takie różnice w ci¶nieniu sprężania pomiędzy cylindrami (6 atm) po remoncie silnika to porażka. Różnica maksymalnie powinna wynosić 2 bary (atm).
    Może sprawdĽ jeszcze luz na dĽwigienkach zaworowych (samoregulatory luzu).
  • Level 32  
    Wtryski po regeneracji dostały nowe kody ima ? Wkodowane s± ? Ogólnie regeneracja wtrysków delphi to porażka bo wszyscy pchaj± chińszczyzne do nich. \

    No i te ci¶nienia też jak kto¶ wspomniał - za duża rozbieżno¶ć.
  • Level 24  
    44urzytkownik88 wrote:

    Silnik miał robion± głowice, pier¶cienie były sprawdzane - stan niewymagaj±cy ich wymiany, wtryski 3 szt. po regeneracji, 1szt. nowa, rozrz±d ustawiony dobrze, pomimo to ¶rednie ci¶nienie na tłokach ok. 20Atm, komputer nie wykrywa jakichkolwiek błędów.


    Głowica robiona z jakiego powodu :?: :?: :cry:
  • Level 8  
    Wtryski były kodowane i sprawdzone ponownie. Głowica była roboina z powodu niskiego ci¶nienia które było znacznie niższe od obecnego. Mam pytanie: do czego służy czujnik w głowicy nad skrzyni± biegów pomiędzy wałkami? Pytam bo jak go odczepie to brak jest reakcji w pracy silnika.
  • Level 27  
    44urzytkownik88 wrote:
    Mam pytanie: do czego służy czujnik w głowicy nad skrzyni± biegów pomiędzy wałkami? Pytam bo jak go odczepie to brak jest reakcji w pracy silnika
    Jeżeli chodzi ci o czujnik za kołem pasowym napędzaj±cym pompy serwa i płynu chłodz±cego, to jest to czujnik temperatury silnika.

    ================================
    Pomijaj±c wszystko:
    - czy na pewno wiesz na 100%, że wtryski s± zrobione na oryginalnych zaworkach Delphi
    - ten silnik przy takim ci¶nieniu w cylindrach nie będzie pracował prawidłowo nawet przy sprawnym układzie paliwowym, będzie ci wywalał niespalone paliwo do wydechu...

    44urzytkownik88 wrote:
    W momencie kiedy nie kopci ma odpowiedni± moc, je¶li zaczyna szarpać i przy tym kopcić automatycznie moc jest nierównomierna (przerywa i w chwili braku mocy kopci na niebiesko).
    Jeżeli tak jest nadal - to znajdĽ wreszcie kumatego diagnistę z IDS-em, który wsi±dzie z tob± z laptopem na kolanach, pojedziesz z nim na jazdę próbn± i pomierzy ci¶nienia w trybie rzeczywistym wtedy gdy jest ok i wtedy gdy słabnie i dymi.
  • Level 2  
    kolego takie ci¶nienie jest niedopuszczalne jakie ty masz a na pewno nie taka różnica jaka jest u ciebie czwarty cylinder praktycznie niema ci¶nienia zmień mechanika i bardzo ważne jest kodowanie wtrysków ford jest czuly pozdrawiam
  • Level 10  
    Kolego napisz o efektach naprawy .Mam to samo w 1.8 cisnienie slabiutkie na 2 cyl .Mechaniory maja zdjac glowice i ocenic pierpierscienie.Zobaczymy co z tego wyjdzie. pozdrawiam