Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mondeo 2,0 tdci słabo odpala, kopci niespalon± rop±, podczas jazdy czasami szarp

44urzytkownik88 16 Apr 2012 20:07 11188 12
  • #1
    44urzytkownik88
    Level 9  
    Mam problem od dłuższego czasu z Fordem Mondeo 2,0tdci 2003r. 130KM. Samochód ma trudno¶ci z odpalaniem, jak odpali kopci bardzo mocno na niebiesko niespalon± rop±. Po tym jak się rozgrzeje przestaje kopcić lecz po krótkim czasie podczas jazdy zaczyna bardzo gwałtownie szarpać i przy tym ponownie bardzo mocno kopci na niebiesko. Je¶li na chwile przestaje szarpać ustaje również silne dymienie na niebiesko. W momencie kiedy nie kopci ma odpowiedni± moc, je¶li zaczyna szarpać i przy tym kopcić automatycznie moc jest nierównomierna (przerywa i w chwili braku mocy kopci na niebiesko).
    Silnik miał robion± głowice, pier¶cienie były sprawdzane - stan niewymagaj±cy ich wymiany, wtryski 3 szt. po regeneracji, 1szt. nowa, rozrz±d ustawiony dobrze, pomimo to ¶rednie ci¶nienie na tłokach ok. 20Atm, komputer nie wykrywa jakichkolwiek błędów.
  • #2
    kamilex34
    Level 10  
    Słabe odpalanie i niebieski dym wi±że się tylko ze słabym ci¶nieniem sprężania. Czy na pewno to ci¶nienie jakie podałe¶ nie jest błędne? Czy było robione przez wykwalifikowanego mechanika?
  • #3
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    44urzytkownik88 wrote:
    rozrz±d ustawiony dobrze, pomimo to ¶rednie ci¶nienie na tłokach ok. 20Atm, komputer nie wykrywa jakichkolwiek błędów.


    Ci¶nienie na tłokach jest OK 20Atm czy około 20Atm :D :?: :?: ,a tak dokładnie to każdy tłok ile ma :idea: :D
  • #4
    Modern9
    Level 11  
    A jak silnik się zachowywał przed remontem? Jaki przebieg auta? A co pokazał komputer je¶li chodzi o układ wtryskowy? Jaka korekta wtrysków? Ci¶nienie na listwie ok?
    Wiem że je¶li pompa "emituje" zanieczyszczenia w postaci "złotawych opiłków" widocznych czasami pod mikroskopem, to nowe wtryski za chwilę s± do ponownej regeneracji..Pomaga jedynie wymiana pompy, czyszczenie całego układu i znów ponowny montaż wtryskiwaczy..
    Dziwne tylko że to czasami u Ciebie ustaje..Może luĽna jaka¶ wtyczka przy pompie podobnie jak ma miejsce w HDI.
  • #5
    44urzytkownik88
    Level 9  
    Dwaj niezależni pompiarze stwierdzili, że ta pompa już jest nowszego typu i nie ma problemów z tymi opiłkami. Ci¶nienie na tokach: 25; 24; 20; 19. Jest minimalnie wyższe niż przed remontem. Tuleje s± ładne, tłoki nie wskazywały na uszkodzenie pier¶cieni, głowica była planowana oraz maiła robione zawory i uszczelniacze. Jeden z pomiparzy u którego byłm miał taki sam komplet wtrysków i na nich było tak samo. Ci¶nienie na listwie jest w granicach normy. W spalinach wyraĽnie czuć ropę tak jak przy starym starze.
  • #6
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    Modern9 wrote:
    A jak silnik się zachowywał przed remontem? Jaki przebieg auta? A co pokazał komputer je¶li chodzi o układ wtryskowy? Jaka korekta wtrysków? Ci¶nienie na listwie ok?
    Wiem że je¶li pompa "emituje" zanieczyszczenia w postaci "złotawych opiłków" widocznych czasami pod mikroskopem, to nowe wtryski za chwilę s± do ponownej regeneracji..Pomaga jedynie wymiana pompy, czyszczenie całego układu i znów ponowny montaż wtryskiwaczy..
    Dziwne tylko że to czasami u Ciebie ustaje..Może luĽna jaka¶ wtyczka przy pompie podobnie jak ma miejsce w HDI.


    A co powinien pokazać komputer, jeżeli chodzi o układ wtryskowy?
  • #7
    wojciechjanusz
    Level 27  
    44urzytkownik88 wrote:
    Ci¶nienie na tokach: 25; 24; 20; 19.
    Jest niedobrze. Takie różnice w ci¶nieniu sprężania pomiędzy cylindrami (6 atm) po remoncie silnika to porażka. Różnica maksymalnie powinna wynosić 2 bary (atm).
    Może sprawdĽ jeszcze luz na dĽwigienkach zaworowych (samoregulatory luzu).
  • #8
    Andiv
    Level 32  
    Wtryski po regeneracji dostały nowe kody ima ? Wkodowane s± ? Ogólnie regeneracja wtrysków delphi to porażka bo wszyscy pchaj± chińszczyzne do nich. \

    No i te ci¶nienia też jak kto¶ wspomniał - za duża rozbieżno¶ć.
  • #9
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    44urzytkownik88 wrote:

    Silnik miał robion± głowice, pier¶cienie były sprawdzane - stan niewymagaj±cy ich wymiany, wtryski 3 szt. po regeneracji, 1szt. nowa, rozrz±d ustawiony dobrze, pomimo to ¶rednie ci¶nienie na tłokach ok. 20Atm, komputer nie wykrywa jakichkolwiek błędów.


    Głowica robiona z jakiego powodu :?: :?: :cry:
  • #10
    44urzytkownik88
    Level 9  
    Wtryski były kodowane i sprawdzone ponownie. Głowica była roboina z powodu niskiego ci¶nienia które było znacznie niższe od obecnego. Mam pytanie: do czego służy czujnik w głowicy nad skrzyni± biegów pomiędzy wałkami? Pytam bo jak go odczepie to brak jest reakcji w pracy silnika.
  • #11
    wojciechjanusz
    Level 27  
    44urzytkownik88 wrote:
    Mam pytanie: do czego służy czujnik w głowicy nad skrzyni± biegów pomiędzy wałkami? Pytam bo jak go odczepie to brak jest reakcji w pracy silnika
    Jeżeli chodzi ci o czujnik za kołem pasowym napędzaj±cym pompy serwa i płynu chłodz±cego, to jest to czujnik temperatury silnika.

    ================================
    Pomijaj±c wszystko:
    - czy na pewno wiesz na 100%, że wtryski s± zrobione na oryginalnych zaworkach Delphi
    - ten silnik przy takim ci¶nieniu w cylindrach nie będzie pracował prawidłowo nawet przy sprawnym układzie paliwowym, będzie ci wywalał niespalone paliwo do wydechu...

    44urzytkownik88 wrote:
    W momencie kiedy nie kopci ma odpowiedni± moc, je¶li zaczyna szarpać i przy tym kopcić automatycznie moc jest nierównomierna (przerywa i w chwili braku mocy kopci na niebiesko).
    Jeżeli tak jest nadal - to znajdĽ wreszcie kumatego diagnistę z IDS-em, który wsi±dzie z tob± z laptopem na kolanach, pojedziesz z nim na jazdę próbn± i pomierzy ci¶nienia w trybie rzeczywistym wtedy gdy jest ok i wtedy gdy słabnie i dymi.
  • #12
    krzynio266
    Level 2  
    kolego takie ci¶nienie jest niedopuszczalne jakie ty masz a na pewno nie taka różnica jaka jest u ciebie czwarty cylinder praktycznie niema ci¶nienia zmień mechanika i bardzo ważne jest kodowanie wtrysków ford jest czuly pozdrawiam
  • #13
    gajtas
    Level 11  
    Kolego napisz o efektach naprawy .Mam to samo w 1.8 cisnienie slabiutkie na 2 cyl .Mechaniory maja zdjac glowice i ocenic pierpierscienie.Zobaczymy co z tego wyjdzie. pozdrawiam