Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 2.9 tdi 1997 - ucieka ciśnienie oleju

martin shaft 16 Kwi 2012 21:54 5506 6
  • #1 16 Kwi 2012 21:54
    martin shaft
    Poziom 9  

    Witam

    Może ktoś mi pomoże !!!

    Wszystko zaczęło się od tego, że zaczęły mi cykać popychacze....
    Jednocześnie zaczął kopcić na biało ale tylko jak zimy...

    Wymienione zostały szklanki ale kopcenie nie ustało....więc zaczęło się sprawdzanie. Teraz kopci czy ciepły czy zimny - jak zimny to bardziej

    wtryski : sprawne
    pompa wtryskowa : sprawna
    pompa oleju : sprawna
    Ciśnienie : prawidłowo.....ale nie do końca

    Na dole silnika wszystkie pomiary super..wyniki wręcz książkowe
    Jednak na górze silnika ucieka ciśnienie oleju, nie ma pełnego smarowania (pewnie dlatego poszły popychacze)
    No i tu mam dylemat:co jest tego przyczyną

    ktoś miał taki przypadek??
    POMOCY

    0 6
  • #2 16 Kwi 2012 22:10
    Modern9
    Poziom 10  

    A co z TURBINĄ? Ma duże luzy na wirniku?
    A może gdzieś wypadła zaślepka w układzie smarowania?
    Nie masz zaciętego zaworu nadciśnieniowego w pompie olejowej?-częsty przypadek ale w W123..
    Zostaje jeszcze hydrauliczny napinacz łańcucha..

    0
  • #3 16 Kwi 2012 22:21
    martin shaft
    Poziom 9  

    Jeśli chodzi o turbinę to sprawdzaliśmy czy nie sadzi olejem, ale jest suchutko
    I pracuje równo
    Zaślepka i zawór .... jutro jeszcze raz sprawdzę dla pewności
    napinacz łańcucha zamówiony i jutro będzie wymieniany bo to było pierwsze podejrzenie, tym bardzie że łańcuch delikatnie dzwoni.

    0
  • #4 17 Kwi 2012 18:23
    martin shaft
    Poziom 9  

    Wymiana napinacza niewiele dała.

    Ciśnienie u góry jest lepsze ale nie prawidłowe.
    Dalej kopci na potęgę...
    Zaslepki układu smarowania są na miejscu.
    Zawór nadcisnienia też jest ok.

    Jutro sciagamy głowice....
    Chyba że ktoś ma jeszcze inny pomysł

    1
  • #5 17 Kwi 2012 20:00
    wopor
    Poziom 32  

    Kol martin a co to za skala cisnienia Ciśnienie : prawidłowo.....ale nie do końca
    to tak trudno pomiar wykonać przyrządem wyskalowanym po europejsku :D , może przelew sie przycina?

    0
  • #6 26 Kwi 2012 21:32
    martin shaft
    Poziom 9  

    A więc przyczyną była wywalona uszczelka pod głowicą:)
    Napinacz łańcucha też wymagał wymiany.

    Ale to nie koniec problemów!!!

    Głowica splanowana, uszczelka wymieniona, szpilki nowe...ogolnie 3/4 góry silnika wymienione.... Całość poskładana...a silnik nie ma mocy :(

    KOmputer nie pokazuje błędów, pomiary wszystkie ok,turbina sprawna a 130konny silnik zachowuje się jakby miał o 50 mniej. Jedzie ale rozpędza się jakbym miał tonę na pace...

    ktoś coś poradzi...

    0
  • #7 16 Cze 2014 17:39
    martin shaft
    Poziom 9  

    przy okazji padł wtrysk sterujący
    zbiegło się to niestety z uszczelką

    0