Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Początki programowania w C - analiza kodu.

peterp90 17 Kwi 2012 16:41 1326 4
  • #1 17 Kwi 2012 16:41
    peterp90
    Poziom 1  

Witam Serdecznie.
    Na wstępnie chciałbym dodać że jestem naprawdę początkującym programistom, uczę się programowania w C. Jakieś tam proste programy typu wczytywanie z klawiatury itp już potrafię napisać. Przeszedłem teraz do czegoś bardziej zaawansowanego, przynajmniej dla mnie a dokładnie do rysowania różnych figur z gwiazdek. Mam kilka gotowych programów jakie dostaliśmy na zajęciach jednak ja ich kompletnie nie rozumiem. Na zajęciach nam to tak tłumaczą że osoby które miały styczność z programowaniem, rozumieją a osoby kompletnie zielone takie jak ja muszą siedzieć i uczyć się same w domu. Nie napisałem jeszcze żadnego programu który by coś rysował bo po prostu nie umiem. Na początku chcę zrozumieć te programy które mam już gotowe. Poniżej zamieszczam prosty programik w którym na wstępie podajemy liczbę gwiazdek a następnie on rysuje nam przekątną składającą się z takiej liczby gwiazdek, jaką podaliśmy. Oto jego kod:

Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Czym jest x oczywiście wiem, to liczba gwiazdek wczytywana z klawiatury. Zupełnie nie rozumiem natomiast tej pętli. Czym jest to i, czym jest j, na jakieś zasadzie to działa. Bardzo Was proszę o wytłumaczenie i wyrozumiałość ale naprawdę nie mogę do tego dojść :(. Kombinuję już dłuższy czas i nic mi nie wychodzi.

3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. Proszę to poprawić. - arnoldziq

0 4
  • #2 17 Kwi 2012 17:47
    _alfred_
    Poziom 16  

i i j to zmienne typu int, przecież masz je tak zadeklarowane. Co to są zmienne masz wytłumaczone tutaj.

Co to jest pętla for masz napisane tutaj.