Kartę GTX 295 mam 3 lata. Jest to karta dwuprocesorowa.
Wiem, że przydałoby się ją wymienić na coś nowszego. Będę się nad tym zastanawiał przy najbliższym przypływie gotówki. Póki co mam z nią problem. Gram w Battlefield3 i zauważyłem ostatnio problemy z wyświetlaną grafiką, mimo iż ilość fps nie spada poniżej 50 - sprawdziłem ilość wyświetlanych klatek, wpisując w konsoli komendę: 'render.drawfps 1'. Ping również mam w porządku, a mimo to gra często 'klatkuje', zupełnie jakby fpsy spadały poniżej poziomu gwarantującego płynność. Mimo, iż ustawiłem wszystko na minimum. Gram z włączoną synchronizacją pionową, przy wyłączonej ilość fps przy max dochodziła do 150 (może trochę więcej).
Dało mi to do myślenia, więc ściągnąłem 3D Mark Vantage i przeprowadziłem test performance. Porównałem wynik sprzed około 3 lat (GPU podkręcone do 675, pamięć na karcie do 1220) 25164 z aktualnym wynikiem (również podkręciłem kartę 675/1220) uzyskując zaledwie 21030. Jak to możliwe, że odnotowałem aż tak duży spadek.
(Znalazłem screeny sprzed 3 lat, na których podane są wyniki testu przy ustawieniach 675/1220, dlatego chcąc dokonać porównania, musiałem podkręcić kartę. Pamiętam, że na domyślnych ustawieniach, osiągała wynik powyżej 21000 punktów, a dziś zrobiła niecałe 19000 pkt.)
Pamiętam, że wcześniej Battlefield 3 chodził płynniej na podobnych ustawieniach. Ma ktoś może pomysł co jest przyczyną takiego spadku wydajności?
Dodatkowe informacje:
PhysX w sterownikach jest ustawiony na Auto-sellect (recommended), co oznacza, że obsługuje go GeForce GTX 295 (A).
Aktualny sterownik graficzny w wersji 296.10 + EVGA SLI Enhancement Patch.
Procesor Intel i7 920 @3.6. 3 GB RAM Windows Vista Home Premium 32 bity
Zasilacz Enermax EMG900EWT MODU87+ (900W).
________________________________________
Przejrzałem w archiwum kilka innych screenów z wynikami, wykonanych gdy karta była nowa. Oto wyniki przy włączonym i wyłączonym PhysX, procesor podkręcony do 3.6 a karta graficzna 675/1220.
3Dmark Vantage: Performance
PhysX: On
P25164
GPU SCORE: 21591
CPU SCORE: 49974
3DMark Vantage: Performance
PhysX: Off
P21765
GPU SCORE: 21724
CPU: 21888
A teraz wyniki testu przeprowadzonego przed chwilą.
3Dmark Vantage: Performance
PhysX: Auto-sellect (recommended) PhysX > GeForce GTX 295 (A)*
P20894
GPU SCORE: 21087
CPU SCORE: 20336
A teraz wyniki testu przeprowadzonego przed chwilą.
3Dmark Vantage: Performance
PhysX: CPU PhysX > CPU
P21022
GPU SCORE: 21082
CPU SCORE: 20842
Zatem kluczem do rozwiązania problemu z kartą jest PhysX.
Czy zna ktoś sposób na usunięcie tej usterki? Może jakieś szczegóły, które naprowadzą mnie na rozwiązanie. Z góry dziękuję.
* W panelu kontrolnym Nvidii nie ma opcji On/Off dla PhysX, ale na jedno wychodzi. W końcu chodzi o to, czy za te obliczenia ma odpowiadać GPU czy CPU. Przy ustawieniu GeForce GTX 295 (B) karta uzyskała podobnie niski wynik w teście.
Wiem, że przydałoby się ją wymienić na coś nowszego. Będę się nad tym zastanawiał przy najbliższym przypływie gotówki. Póki co mam z nią problem. Gram w Battlefield3 i zauważyłem ostatnio problemy z wyświetlaną grafiką, mimo iż ilość fps nie spada poniżej 50 - sprawdziłem ilość wyświetlanych klatek, wpisując w konsoli komendę: 'render.drawfps 1'. Ping również mam w porządku, a mimo to gra często 'klatkuje', zupełnie jakby fpsy spadały poniżej poziomu gwarantującego płynność. Mimo, iż ustawiłem wszystko na minimum. Gram z włączoną synchronizacją pionową, przy wyłączonej ilość fps przy max dochodziła do 150 (może trochę więcej).
Dało mi to do myślenia, więc ściągnąłem 3D Mark Vantage i przeprowadziłem test performance. Porównałem wynik sprzed około 3 lat (GPU podkręcone do 675, pamięć na karcie do 1220) 25164 z aktualnym wynikiem (również podkręciłem kartę 675/1220) uzyskując zaledwie 21030. Jak to możliwe, że odnotowałem aż tak duży spadek.
(Znalazłem screeny sprzed 3 lat, na których podane są wyniki testu przy ustawieniach 675/1220, dlatego chcąc dokonać porównania, musiałem podkręcić kartę. Pamiętam, że na domyślnych ustawieniach, osiągała wynik powyżej 21000 punktów, a dziś zrobiła niecałe 19000 pkt.)
Pamiętam, że wcześniej Battlefield 3 chodził płynniej na podobnych ustawieniach. Ma ktoś może pomysł co jest przyczyną takiego spadku wydajności?
Dodatkowe informacje:
PhysX w sterownikach jest ustawiony na Auto-sellect (recommended), co oznacza, że obsługuje go GeForce GTX 295 (A).
Aktualny sterownik graficzny w wersji 296.10 + EVGA SLI Enhancement Patch.
Procesor Intel i7 920 @3.6. 3 GB RAM Windows Vista Home Premium 32 bity
Zasilacz Enermax EMG900EWT MODU87+ (900W).
________________________________________
Przejrzałem w archiwum kilka innych screenów z wynikami, wykonanych gdy karta była nowa. Oto wyniki przy włączonym i wyłączonym PhysX, procesor podkręcony do 3.6 a karta graficzna 675/1220.
3Dmark Vantage: Performance
PhysX: On
P25164
GPU SCORE: 21591
CPU SCORE: 49974
3DMark Vantage: Performance
PhysX: Off
P21765
GPU SCORE: 21724
CPU: 21888
A teraz wyniki testu przeprowadzonego przed chwilą.
3Dmark Vantage: Performance
PhysX: Auto-sellect (recommended) PhysX > GeForce GTX 295 (A)*
P20894
GPU SCORE: 21087
CPU SCORE: 20336
A teraz wyniki testu przeprowadzonego przed chwilą.
3Dmark Vantage: Performance
PhysX: CPU PhysX > CPU
P21022
GPU SCORE: 21082
CPU SCORE: 20842
Zatem kluczem do rozwiązania problemu z kartą jest PhysX.
Czy zna ktoś sposób na usunięcie tej usterki? Może jakieś szczegóły, które naprowadzą mnie na rozwiązanie. Z góry dziękuję.
* W panelu kontrolnym Nvidii nie ma opcji On/Off dla PhysX, ale na jedno wychodzi. W końcu chodzi o to, czy za te obliczenia ma odpowiadać GPU czy CPU. Przy ustawieniu GeForce GTX 295 (B) karta uzyskała podobnie niski wynik w teście.