Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Urwana śrubka głowicy cylindra w skuterze 139QMB

creambase 17 Apr 2012 17:40 4892 4
  • #1
    creambase
    Level 13  
    Witam! Mam taki problem z tym chińskim szmelcem że po raz drugi zmieniałem w tym złomie cylinder tłok i pierścienie bo olej brał:/ Jeżdżę spokojnie. 50km/h nie przekraczam a takie usterki. No ale dziś podczas wymiany urwała się jedna śrubka w tym miejscu... Urwana śrubka głowicy cylindra w skuterze 139QMB i pytanie moje brzmi tak czy można jeździć na tych pięciu czy raczej nie bardzo? Śrubkę dokręcałem tylko 15nm -_-
  • #2
    helena33
    Level 27  
    To jest śruba czy szpilka? Bo jeśli szpilka to może po zdjęciu cylindra okaże się że jej trochę wystaje i jakoś wykręcisz. Jeśli zwykła śruba to zapunktuj, nawierć i kup wykrętak do zerwanych śrub.
    Generalnie sprężanie będzie trzymać, tylko olej będzie Ci sadzić za jakiś czas w tym miejscu, a i sama głowica może ulec odkształceniom na skutek temperatury.
  • #3
    creambase
    Level 13  
    To śrubka jest. Ja mam lepsze wyjście z tej sytuacji. Składam wszystko do kupy wstawiam i niech gnije w tym garażu bo już nie mam ani sił ani nerwów do tego skutera. Nie ma dnia żeby się w nim coś nie zepsuło. I pewnie jeszcze jak zdejmę głowice i cylinder to bede musiał dać nowe uszczelki? Jak tak to już 100% pewne że więcej na niego nie wsiądę ale jak inaczej to może jak będzie mi się chciało, to się za to wezmę.
  • #4
    helena33
    Level 27  
    Nie denerwuj się, bo za każdym razem jak Cię nerwy noszą to komuś innemu uśmiech na twarzy się rysuje, ale to nie forum psychologiczne :)
    Dlaczego od razu nowe uszczelki? Przecież dopiero zakręciłeś nowe, nawet temperatury nie dostały, dolną delikatnie na sylikon złóż a pod głowicą zakręć i po przejechaniu kilku kilometrów dokręć, ewentualnie jak zacznie przedmuchiwać to wymień tylko górną.
    Swoją drogą, to powiem że te chińskie maszyny po prostu nie lubią wysokich obrotów, i trzeba im wzbogacać mieszankę, wtedy są wdzięczne i nie padają tak szybko elementy silnika.

    Dodano po 4 [minuty]:

    creambase wrote:
    To śrubka jest


    Nie chce już Ci ruszać gula, ale portalu all..ro widziałem że w tym miejscu jest otwór na wylot czyli jest możliwość że gwint wystaje z karteru.
  • #5
    creambase
    Level 13  
    Dobra może jutro, to rozbiorę jeszcze raz ale odpowiedz mi jeszcze na jedno pytanie. Te 4 szpilki wiesz na pewno o które mi chodzi to ona są wciskane w ten cały że tak powiem blok silnika?