Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki alarm do starszego Mercedesa? Dobry, ale nie ZA dobry.

Curry_ 17 Kwi 2012 20:44 3212 15
  • #1 17 Kwi 2012 20:44
    Curry_
    Poziom 13  

    Witam

    Planuję zamontować alarm w moim pełnoletnim już mercu W124. Przeglądałem forum ale nie znalazłem nic mniej więcej aktualnego i ogólnego (same tematy typowo o jakieś dane auto).

    Jako, że auto jest starsze niż młodsze to alarm raczej nie na ten CAN (cokolwiek by to nie było) tylko normalny (?) ;)

    Poczytałem trochę na internecie i ponoć najlepiej kupić jakiś polski alarm. Prawda to, że dobre bo polskie?
    Do tego dochodzi jeszcze to żeby miał zmienny kod na jakimś dobrym algorytmie (keeloq?).

    Jaki alarm byłby najlepszy na dane wymagania (żeby nie kupować nie wiadomo co, co i tak nie będzie używane):
    - sterowanie z pilota oczywiście
    - bonusowa opcja (do otwierania bagażnika)
    - obsługa pneumatycznego centralnego (ale to raczej wszystkie mają)
    - możliwość podłączenia czujnika przechyłu (na kradzież felg) i czujników ultradźwiękowych (?)
    - możliwość "przed-alarmu" ( że w odpowiednim przypadku, najpierw uruchamia sygnał jakiś, a dopiero przy powtórzeniu tego przypadku pełen alarm )


    A mam jeszcze dwa pytania odnośnie tych czujników. W zasadzie trzy:
    1. Czy czujniki w alarmach samochodowych działają na takiej samej zasadzie jak czujniki w domowych (kontaktrony, etc.), że zamykają obwód a w razie zadziałania przerywają go? Można by wtedy łączyć ileś czujników w szereg i zrobić antysabotaż jakiś za jednym zamachem.

    2. Czujnik przechyłu. Jaką czułość mają te czujniki przechyłu? Chcę zamontować ten czujnik, żeby mi felg nie zajumali, ale wiadomo, jak zlewarują za mocowanie to trzeba kawał drogi do góry podnieść zanim się wkońcu koło oderwie to i czujnik przechyłowy zadziała. Ale jak to jest jak by cfaniak zlewarował za wahacz? Bo uczy się na błędach, wiadomo, raz spróbuje normalnie > alarm > to drugi raz za wahacz. Przy podniesieniu za wahacz trzeba tylko podnieść na dystans ugięcia opony. Czy w takim przypadku też taki czujnik zadziała? Czy może szukać innego sposobu zabezpieczenia felg?

    3. Czy stosując czujkę ultadźwiękową, jeśli zamontować ją z przodu, koło okna, poniżej linii okna, tak żeby pole jej widzenia nie wychodziło poza auto, to czujka będzie również działała przy zostawionym oknie, wtedy jeśli ktoś wsadzi przezeń rękę/głowę/cokolwiek? Jeśli nie to jakim (jeśli wogóle) czujnikiem można zrobić taki niewidzialny płaszcz straszący zaglądaczy przez okno?

    Proszę fachowców o pomoc. Próbowałem znaleźć coś konkretnego pod ten przypadek, ale niestety poległem.
    Acha. cena - w zasadzie jakiejś tam granicy nie ma, ale j.w. żeby nie montować czegoś co nie będzie używane to tak jakby się w 200 zł zmieściło było by super (montować będę sam).

    0 15
  • Pomocny post
    #2 17 Kwi 2012 21:16
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Ad.1 Czujniki w samochodach działają na zasadzie odwrotnej niż w systemach stacjonarnych.
    Ad.2 Cyfrowy czujnik przechyłu - grawitacyjny działa od niewielkiego stopnia uniesienia pojazdu.
    Ad.3 Czujnik ultradźwiękowy działa tylko wewnątrz pojazdu. Do ochrony strefy wokół auta konieczny jest czujnik mikrofalowy - trudny do "okiełznania".

    Curry_ napisał:
    Acha. cena - w zasadzie jakiejś tam granicy nie ma,

    ... to zleć montaż profesjonalistom.

    0
  • #3 17 Kwi 2012 21:31
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeśli założysz alarm canowski do tego auta, to osobiście założę twój fanklub.
    Jak wyobrażasz sobie osobne sterowanie zamkiem bagażnika, przy jednej pompie i jednym obwodzie ciśnieniowym?
    Jakie alarmy sam do tej pory znalazłeś? Podaj przykłady.

    0
  • #4 17 Kwi 2012 21:44
    Curry_
    Poziom 13  

    CameR napisał:
    tylko wewnątrz pojazdu. Do ochrony strefy wokół auta konieczny jest czujnik mikrofalowy

    Tak tak. Chodzi właśnie o wewnątrz auta. Chodzi o to, że jeśli zostawiam otwarte okno to zaraz ZA oknem w środku jest "druga szyba"z płaszcza czujnika. W sensie, że jeśli ktoś coś wsadzi przez OTWARTE okno żeby zawył.

    CameR napisał:
    zleć montaż profesjonalistom.

    Ale ja w montażu nie widzę problemu. Sam wolę sobie zamontować niż przepłacić za podłączenie kilku kabelków i wrzucenie centalki standardowo pod nogi albo pod kanapę. Sam przynajmniej sobie poukrywam nie zgodnie z rutyną alarmowiczów.
    A z tą granicą chodzi o to, że o ile wiem ile kosztują chińskie alarmy (50-150) zł to nie wiem ile kosztuje taki w miarę dobry, ale bez przesady z tym budżetem. Dlatego napisałem, fajnie jeśli poniżej 200, ale jeśli cokolwiek wartego zakładania będzie za 250 to też przeboleję.

    Błażej napisał:
    Jeśli założysz alarm canowski do tego auta, to osobiście założę twój fanklub.
    Jak wyobrażasz sobie osobne sterowanie zamkiem bagażnika, przy jednej pompie i jednym obwodzie ciśnieniowym?
    Jakie alarmy sam do tej pory znalazłeś? Podaj przykłady.

    No ale napisałem przecież:
    Jako, że auto jest starsze niż młodsze to alarm raczej nie na ten CAN (cokolwiek by to nie było) tylko normalny
    Ja nawet nie wiem co to ten CAN. Domyślam się że to jakaś magistrala w nowszych autach. Jako że ja mam już pełnolatka to chodzi mi właśnie o taki zwykły "na kabelki".

    A sterowanie bagażnikiem wyobrażam sobie tak, że bagażnik zrobiłem otwierany elektrycznym siłownikiem z pominięciem centralnego. Pstryk, i siłownik otwiera bagażnik. Nie mam przycisku z zewnątrz jak standardowy W124. Puki co mam przycisk w środku auta ale chcę też sterować pilotem (wygodniej).

    A co do moich poszukiwań to właśnie nie bardzo wiem co szukać. Dowiedziałem się że firma SEO i Proxima to ponoć dobre alarmy, ale na allegro prawie tego nie ma. Za to wiele jest RTX i innych Blokerów/stigów ale to chyba właśnie najniższa półka do złamania dla byle bolka. No i nie wiem właśnie od czego zacząć bo nawet nie wiem, która firma to ta dobra a która zła.

    0
  • #5 17 Kwi 2012 21:56
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    "Na allegro niema"... bo POZA allegro świat nie istnieje... Pustka...
    SEO i Proximy nie znajdziesz na portalach aukcyjnych właśnie dlatego, że są dobre i są przeznaczone dla instalatorów.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Curry_ napisał:
    Ale ja w montażu nie widzę problemu. Sam wolę sobie zamontować niż przepłacić za podłączenie kilku kabelków i wrzucenie centalki standardowo pod nogi albo pod kanapę.

    Szczególnie, że wspomniane przez ciebie alarmy, to wiązka kilkunastu jednakowych, czarnych przewodów. Do tego np SEO nie bawi się konfigurowalne interfejsy centralnego zamka. I aby uruchomić trzeci kanał, to trzeba odrobinę zaingerować we wnętrze alarmu
    Curry_ napisał:
    Chodzi o to, że jeśli zostawiam otwarte okno to zaraz ZA oknem w środku jest "druga szyba"z płaszcza czujnika.

    Średnio to widzę. Takie idealne pokrywanie się, a do tego odporność na czynniki zewnętrzne przy otwartej szybie.

    Swoją drogą, to z czego jest ten mercedes zrobiony, że trzeba go przerabiać na fortecę?

    0
  • #6 17 Kwi 2012 22:05
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Curry_ napisał:
    jeśli ktoś coś wsadzi przez OTWARTE okno żeby zawył.

    KAŻDY czujnik ultradźwiękowy wymaga do poprawnej pracy zamkniętych okien.
    W przypadku otwartej szyby, nawet podmuch wiatru wywoła alarm.

    Ale o takich sprawach to chyba nie ma po co pisać, bo to na pewno wiesz, skoro piszesz:
    Curry_ napisał:
    Ale ja w montażu nie widzę problemu

    0
  • #7 17 Kwi 2012 22:35
    Curry_
    Poziom 13  

    CameR napisał:
    KAŻDY czujnik ultradźwiękowy wymaga do poprawnej pracy zamkniętych okien.

    Aaa... no i proste. Nie wiedziałem o tym, bo się nie zajmuję zakładaniem alarmów. Wszystkiego wiedzieć się nie da.
    CameR napisał:
    Czytając Twoje pytania na forum - czarno to widzę.

    Nie wiem do czego dokładnie pijesz, ale nie rób ze mnie idioty. Założenie alarmu to nie nie wiadomo co. Zakładałem już w kilku samochodach i nie było problemu. Z tym że zakładałem właśnie takie taniochy Blokery a do tego myślałem, że może trochę dopłacę i założę coś trochę lepszego.
    Zresztą przecież do każdego sprzedawanego urządzenia jest instrukcja więc o co chodzi? Że alarmy robią specjalnie takie tajne, wszystkie kabelki tego samego koloru możliwe do rozszyfrowania tylko dla elity z Hogwartu? Co to serwisanci alrmowi to jacyś urodzeni pod szczęśliwą gwiazdą z wrodzoną wiedzą jak zakładać alarmy? Każdy kto umie przeczytać instrukcję i trzymać śrubokręt potrafi założyć alarm. Przynajmniej tego typu alarm, nie wiem na czym polegają te CAN.
    Błażej napisał:
    Szczególnie, że wspomniane przez ciebie alarmy, to wiązka kilkunastu jednakowych, czarnych przewodów. Do tego np SEO nie bawi się konfigurowalne interfejsy centralnego zamka. I aby uruchomić trzeci kanał, to trzeba odrobinę zaingerować we wnętrze alarmu

    No z tymi kabelkami to dziwne ale nawet jeśli no to przecież piny we wtyczce są numerowane i w instrukcji na pewno opisane co który pin oznacza. Bo j.w. serwisanci się z tą wiedzą nie urodzili. A jeśli potrzeba jakiejś ingerencji we wnętrze i jest to przewidziane przez producenta to na pewno też jest to w instrukcji opisane i podejrzewam, że jeśli już to nie wymaga jakiegoś, nie wiem, lutowania SMD czy reballingu, tylko też jakimiś zworkami, albo coś. No chyba, że trzeba mieć jakiś interfejs ewentualnie to wtedy to po prostu nie model dla mnie. Proste.

    Nie róbcie tu ze mnie debila. Zwróciłem się po pomoc a robicie z mnie głąba, który potrafi co najwyżej obsługiwać młotek i to też nie najlepiej. Już w kilku autach zakładałem alarmy, centralne zamki, odcięcia i inne bzdety i jakoś i auta jeżdżą dalej i ja żyje do tej pory.
    Chodziło mi o poradę czegoś lepszego niż typowy BLOKER, bo na dobrą sprawę jeśli np. taki Bloker 47H+ posiada tego Keeloq'a (który jest chyba jednym z lepszych algorytmów i jako takie zabezpieczenie stanowi) to funkcje tego zwykłego blokera mi wystarczają. Tylko czemuś ten BLOKER jest tańszy od takiej Proximy czy np. SEO. Jeśli te droższe alarmy są droższe tylko dlatego, bo firma, albo bo są już na tego CAN'a czy do jakichś nowszych, bardziej skomputeryzowanych aut to biorę tego BLOKER'a i gra. W Partnerze zakładałem centralny BLOKERA i działa do tej pory więc nie wiem już w końcu czy warto wziąć coś firmowego "bo...?" czy wziąć BLOKERA i oszczędzić sobie przynajmniej zbędnej szydery.

    0
  • #8 17 Kwi 2012 22:41
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Curry_ napisał:
    Już w kilku autach zakładałem alarmy, centralne zamki, odcięcia i inne bzdety

    ... a pytania zadajesz takie, jak by to był "Twój pierwszy raz".
    Przecież one (czyt.alarmy) wszystkie działają tak samo i wymagają prawie takich samych podłączeń do instalacji pojazdu.
    Sam napisałeś:
    Curry_ napisał:
    Każdy kto umie przeczytać instrukcję i trzymać śrubokręt potrafi założyć alarm



    Curry_ napisał:
    czy warto wziąć coś firmowego "bo...?"

    ... bo gdy zrobisz zwarcie na wyjściach "Blokera", to będzie już jego koniec.
    Gdy zrobisz zwarcie w "dobrym" alarmie - to gdy rozewrzesz działa dalej.

    0
  • #9 17 Kwi 2012 22:43
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To zakładaj! Przecież wiesz wszystko i wiesz lepiej. Tylko czemu zadajesz pytania nie nadające się nawet do piaskownicy? W co drugim zdaniu chlapiesz canem, a nawet nie zniżyłeś się do tego, by sprawdzić, co to takiego.
    Więc załóż sobie "bzdeta", przecież to bułka z masłem...
    Oczywiście, da się założyć i nie cudotwórcy to robią. Ale trzeba mieć wiedzę, praktykę, trochę pokory i sięgać dalej niż poza allegro.

    0
  • #10 17 Kwi 2012 23:10
    Curry_
    Poziom 13  

    Nie wszystko wiem lepiej ale nie jestem idiotą. Nie siedzę w alarmach na codzień więc nie wiem co jest takiego lepszego w np. Seo dolphin za ok 200, który spełnia moje wymagania od takiego wpomnianego blokera za 125zł z czujnikami ruchu w cenie.
    O CANie napisałem raptem 4 razy, w tym 2 w odpowiedzi na twój zarzut. Wiem mniej więcej, że to magistrala, jak napisałem wcześniej. Głębsza wiedza na ten temat mi nie potrzebna bo nie posiadam tego w aucie więc po co mi ta wiedza?!
    I tak, założenie "bzdeta" to bułka z masłem. Nie wiem o ile trudniejsze jest założenie takie SEO bo nie zakładałem, ale podejrzewam też dają instrukcję montażu i obsługi, na wszelki wypadek gdyby alarm zakładał akurat serwisant z tych "nie jaśnie oświeconych". Więc jeśli przeczytam instrukcję i będę z nią postępował to chyba powinno się udać. Chyba, że to jak poezją, że trzeba czytać między wierszami to polegnę. Nigdy nie byłem w tym dobry.
    Wiedzę jaką? Jaką to dokładnie skomplikowaną wiedzę trzeba mieć, żeby założyć urządzenie zgodnie z załączoną instrukcją. Może i akurat coś z tej wiedzy posiadłem z tytułem technika elektronika. Elektronik ze mnie żaden, ale z elektryką jakąś praktykę jednak mam.
    A sięgać dalej niż poza Allegro? A co ja mam w googlach szukać? Nie znam firm które robią alarmy bo w tym nie siedzę. Tyle co na forach polecają te dwie to j.w. skąd mam wiedzieć czym się dokładnie różni taki SEO dolphin od BLOKERA skoro reklamowe formułki mają prawie takie same? W SEO jest napisane że wyjścia zabezpieczone, to na podstawie tego mam wiedzieć że w tamtym będzie się od razu palić na zwarciu? Rzeczy, które zakładałem nie zakładałem w przeciągu zeszłego tygodnia tylko na przełomie lat, w razie potrzeby. Nie znam praktycznych szczegółów poszczególnych urządzeń, dlatego zwróciłem się o pomoc na forum, której chyba nie otrzymam. Poczytam sobie coś o tym SEO dolphinie, bo o innych modelach nawet nie wiem.

    0
  • Pomocny post
    #11 18 Kwi 2012 07:06
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Curry_ napisał:
    zwróciłem się o pomoc na forum, której chyba nie otrzymam

    Na Twoje pytania z pierwszego postu odpowiedziałem wyczerpująco, na pozostałe również.

    Jakiej pomocy jeszcze oczekujesz, skoro piszesz:
    Curry_ napisał:
    Założenie alarmu to nie nie wiadomo co. Zakładałem już w kilku samochodach i nie było problemu.


    Jeżeli masz konkretne pytania, to zapisz w punktach - wtedy odpowiem bez zbędnej polemiki.

    0
  • #12 19 Kwi 2012 01:03
    Curry_
    Poziom 13  

    CameR napisał:
    Na Twoje pytania z pierwszego postu odpowiedziałem wyczerpująco, na pozostałe również.

    Zgadza się. Dzięki.

    CameR napisał:
    Jakiej pomocy jeszcze oczekujesz, skoro piszesz:

    Pomocy w wyborze alarmu. Nigdzie nic nie pisałem o pomocy w montażu. Nie będę kupował jakiejś używki tylko nowy, normalnie z instrukcją alarm więc żadna pomoc w rozpoznaniu pinów czy coś nie jest mi potrzebna.

    A chodziło mi tylko i wyłącznie o to JAKI alarm. Pomijając chińszczyznę znam z tych lepszych firmy SEO i PROXIMA.
    PROXIMA odpada, bo alarm który ma obsługę dodatkowego kanału to już w ogóle taki rozbudowany że 80% funkcji nie wykorzystam, a w niższych modelach albo nie ma tej funkcji albo jak napisał Błażej wymagają one pozaprogramowej ingerencji, więc odpada.
    Z SEO jest DOLPHIN, spełnia postawione wymagania (w zasadzie chodzi głównie o to aby alarm grał i była możliwość otwierania bagaznika), ale ma też sporo funkcji nie potrzebnych, jak np. odcięcie, immobiliser. Ja odcięcie mam zrobione oddzielnie sterowane niezależnie od alarmu. Ale znowuż nie ma niższego modelu który by posiadał dodatkowy kanał, więc faworytem jest puki co ten Dolphin mimo kilku funkcji, których nie wykorzystam.
    Dziś jeszcze ktoś poradził mi firmę TYTAN, ale po przejrzeniu oferty, ceny są na takim poziomie, że puki co przebija je Dolphin.

    1. I chodzi mi właśnie o to czy może jest jeszcze jakaś znana/polecana/sprawdzona firma/model, który nie miał by aż tylu funkcji a również byłby warty polecenia. No bo z Dolphina nie potrzebna mi np. blokada silnika, immo, bypass, sygnalizacja niedomkniętych drzwi, save lock. A płaci się za ilość funkcji. Więc może jest jakiś alarm renomowanej firmy, który będzie dzwonił, otwierał bagażnik a przy tym z braku tych nieużywanych funkcji będzie tańszy. 200 to niby nie fortuna, ale po co płacić za coś czego się nie będzie używało. Chociaż jakieś nakierowanie na firmy.

    2. A tak wracając jeszcze z ciekawości na chwilę do chińczyków i do ich palenia się na zwarciu, to czy jakby się te kierunki i syrenę puściło przez przekaźnik, to nie wyeliminowało by to tego problemu? Na przekaźniku schowanym razem z centralką złodziej zwarcia nie zrobi. Chińczyka do siebie kupować nie chcę, z ciekawości pytam.

    0
  • Pomocny post
    #13 19 Kwi 2012 09:29
    bhtom
    Poziom 36  

    Witam,

    Ja mogę Ci polecić coś takiego:
    http://www.corral.pl/sklep/centralki-alarmowe/u1am570-python-sp3000-u1-am.html
    Zakładałem u siebie w dwóch autach i nie mam żadnych problemów. Jedyna wada to wycierające się gumki przycisków pilotów.

    Pozdrawiam.

    PS: W zestawie jest też czujnik ultradźwiękowy, ale lepiej wymienić go na lepszy.

    0
  • #14 19 Kwi 2012 16:25
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Curry_ napisał:
    Pomocy w wyborze alarmu.

    Napisz jakie centralki są dla Ciebie dostępne, które możesz kupić, bo co z tego że ktoś Ci poda konkretny typ, skoro dla Ciebie będzie nieosiągalny.

    0
  • #15 20 Kwi 2012 01:17
    Curry_
    Poziom 13  

    Ten python przedstawia się ciekawie. Tylko czy przy takiej ilości akcesoriów i funkcji i takiej cenie nie jest to jakaś, jak to Błażej okreslił, "bzdet", z którym w razie awarii nie ma do kogo pójść?

    Bo tak jeszcze doszła do mnie firma AMT, że ponoć jest sprawdzona. Np. taki model super forteca lub inferno. Ciekawe funkcje, posiadają sterowanie dodatkowym kanałem. Tylko nie znalazłem info czy są zabezpieczone przeciwzwarciowo. Ale cenowo są tańsze od seo więc jeśli sprawdzona firma to na razie najlepsza opcja. Chociaż czytałem na elektrodzie mieszane opinie o tych AMT.
    Jeśli nie to SEO Dolphin.
    z Proximy modele z dodatkowym kanałem są dużo droższe niż wspomniane.
    A jeszcze dziś usłyszałem od fachowca jakąś firmę "Digital coś tam". Właśnie zapomniałem jaka dokładnie to firma. Ale polecał ją gość z zakładu gdzie montują głównie TYTANY i tej klasy alarmy więc pewnie i ta Digital... jest z tych najdroższych.

    CameR napisał:
    Napisz jakie centralki są dla Ciebie dostępne

    Dostępne jest w zasadzie wszystko co można kupić w internecie, bo gdzie mieszkam - nic nie jest dostępne. Alarm będę kupował wysyłkowo przez internet więc w zasadzie wszystko chyba jest dostępne, co jak coś w jednym sklepie pisze, że tylko dla instalatorów to w drugim sprzedają. No ale ogólnie to dostępne jest dla mnie to co jest dostępne przez internet.

    0
  • #16 20 Kwi 2012 07:09
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Curry_ napisał:
    Dostępne jest w zasadzie wszystko

    To wybierz SEO Dolphin i nie będziesz miał problemów z centralką.
    Jeżeli pewne opcje są Ci zbędne, to ich nie podłączaj.

    0