Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 2001 AUY 115 nie równo pracuje.

domex32 18 Kwi 2012 18:57 5387 23
  • #1 18 Kwi 2012 18:57
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Witam, problem z autem jak w temacie.

    Auto ma 300 tys licznikowo, wymieniana była uszczelka pod głowicą bo był przedmuch do układu chłodzenia na 3 cylindrze.

    Auto w sumie stało bez głowicy 2 tygodnie.

    Głowica była sprawdzana na szczelność, wymieniane były cztery zawory ssące i cztery kasatory luzu oraz szlif płaszczyzny.

    Głowica została założona, pompowtryski wraz z nowymi uszczelniaczami, dodatkowo wyczyściłem układ dolotowy.

    Problem polega na tym że auto nie pracuje tak jak powinno, pompowtryski ustawiłem na 220 stopni, załączam logi.

    Jakieś porady? sugestie?


    Log (0 - 001,013,023)

    0 23
  • #2 18 Kwi 2012 20:29
    EBI056
    Poziom 15  

    " cztery kasatory luzu " domyślam się, że chodzi o popychacze.
    Skoro zostały wymienione, to pewnie wałek rozrządu jest w kiepskiej kondycji. Proponował bym sprawdzić wymiary krzywek wałka.

    0
  • #3 18 Kwi 2012 20:42
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Krzywki wałka wyglądają dobrze, nie mają wżerów, wysokość też jest w porządku.

    1
  • #5 18 Kwi 2012 21:59
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Na wolnych, przepływomierz odpiąłem bez zmian, na logach widać jak dodałem troszkę gazu to korekcje delikatnie spadają.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Doszedł błąd, wypadanie zapłonów drugiego cylindra, wiązka pompek sprawdzona, piny po dociskane.

    0
  • #7 18 Kwi 2012 23:01
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Kolego T5 tak właśnie pomyślałem, ucieszony zamieniłem 1 z 2 wtryskiwacz, ale niestety korekcje się nie zmieniły, i dalej wypadają zapłony na drugim cylindrze, chyba przyjdzie mi zwalić znowu głowicę, jutro z rana zmierzę ciśnienia sprężania.

    0
  • #8 18 Kwi 2012 23:54
    Aldoro Draxy
    Poziom 19  

    Tak czy siak ta naprawa będzie kosztowna i czasochłonna. Czy podczas konserwacji głowicy, został sprawdzony stan pierścieni oraz powierzchni cylindra? Innym problemem mogą być nieszczelne zawory albo głowica nie została przykręcona właściwym momentem.


    Pozdrawiam

    0
  • #10 19 Kwi 2012 08:10
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Aldoro Draxy napisał:
    Tak czy siak ta naprawa będzie kosztowna i czasochłonna. Czy podczas konserwacji głowicy, został sprawdzony stan pierścieni oraz powierzchni cylindra? Innym problemem mogą być nieszczelne zawory albo głowica nie została przykręcona właściwym momentem.


    Pozdrawiam


    Z zaworami może coś być, ale głowica jest na pewno dobrze przykręcona.

    Tłoków nie wyciągałem, gładź cylindrów wyglądała dobrze, bez rys, i progów.

    Tłoki miały równomierny luz w cylindrach przód tył.

    Dodano po 2 [minuty]:

    T5 napisał:
    A przed naprawą chodził równo?


    Tak, chodził równo, największa korekcja była na 3 cyl 0,98 tylko nie pamiętam czy na +czy-.

    Kompresja zmierzona.

    Cyl 4 25 bar.
    Cyl 3 26 bar.
    Cyl 2 21 bar po próbie olejowej 35 bar ( pierwsza próba wyszło 0 ale podbijało manometr do 10 barów dopiero za drugim kręceniem uzyskałem 21 bar.
    Cyl 1 25 bar.

    0
  • #12 19 Kwi 2012 19:21
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Na 1 2 3 4 na wydechowych zaworach a na drugim cylindrze też na ssącym jest nowy.

    Praca na wolnych jest nie równa, słychać "fuchanie" z tłumika i trzęsie silnikiem, jak wprowadzę go na obroty 1500 powiedzmy, wtedy chodzi równo.

    Spalanie na wolnych na ciepłym około 1.5 litra na godzinę pokazuje , natomiast kiedy jadę normalnie trasą, średnie około 6,5 litra, jadąc przepisowo.

    Zastanawiam się czy te popychacze przed założeniem były "ściskane", jutro mam w planie sciągnąć wałek powyciągać je i "ścisnąć".

    0
  • #13 20 Kwi 2012 21:21
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Wycisnąłem olej z popychaczy, tak żeby pracowały w pełnym zakresie, założyłem z powrotem, zero poprawy, ciężko odpala, tak jakby łapał na dwa potem trzy a czasem cztery cylindry, dzisiaj spalanie średnie przy 100KM\h 8,8 litra, dawka paliwa na wolnych około 10 mg na skok, w silniku coś rytmicznie dzwoni, na wyższych obrotach przestaje, i silnik pracuje równo, ponowny pomiar ciśnienia pokazał 26,26,25,24.

    Czy to możliwe że po ruszeniu pompek szlag je trafił?

    Przygazuje do 3 tys, na 10 sekund, puszcze na wolne i chodzi w miarę równo przez parę minut.


    Log (0 - 013,018,023)

    0
  • #14 23 Kwi 2012 21:02
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Wymieniłem cztery pompowtryski od sharana 115 stki z 2006 roku, i silnik odpala pięknie, chodzi równo, ale spalanie chwilowe 2 litry na godzine, średnie w trasie przy 90 około 7 litrów, tak pokazuje komputer pokładowy, vag pokazuje 12 mg na skok na ciepłym silniku dawkę paliwa.

    Rozumiem że wtryski muszą mieć mniejszą srednicę dysz, z tąd takie dawki?

    0
  • #16 23 Kwi 2012 21:44
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Zastanawiam się, bo tam były:
    ASZ 130
    AUY 115
    ANU 90

    Wyciągali je przy mnie z silnika gość mówił ze 115 ale ręki sobie uciąć nie dam, czyli by wychodziło ze to od ANU?

    Domyślam się że auto nie będzie kosmicznie palić, po prostu komputer pokładowy przekłamuje?

    0
  • #17 23 Kwi 2012 22:53
    T5
    Admin grupy Samochody

    Miałem kiedyś coś takiego w pasku 130KM.Założyłem wtryski od 116KM.Komputer kłamał i pasek żarł 1.5l więcej niż przed wymianą.Numery spisz z wtrysków-i wszystko będzie jasne.

    0
  • #18 24 Kwi 2012 09:16
    domex32
    Moderator na urlopie...

    038 130 073 bp, numery pompek.

    0
  • #19 24 Kwi 2012 10:46
    fake_nick
    Poziom 17  

    niewsłasciwe pompki , te które podałes są od 115 ALE DOPIERO PO 2005 ROKU

    0
  • #20 27 Kwi 2012 09:06
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Więc tak, wszystko jest ok poza wskazaniami komputera pokładowego, auto jeździ na nauce jazdy, z laweta, i w cyklu trasa(50%) miasto(30%) plac manewrowy(20%), komputer pokazał spalanie 14 litrów na 100, i tyle było zrobione, natomiast do paku weszło 8,5 więc wynik jest nawet zadowalający, ale trzeba by poprawić wskazanie komputera pokładowego.

    W adaptacjach zegarów nie widziałem opcji korekcji spalania, znaczyć to może ze trzeba by było zmienić wsad w sterowniku silnika ze 115-stki po lifcie? bo tam tez było EDC 15?

    0
  • #21 06 Maj 2012 14:29
    kysuluk
    Poziom 9  

    a co z ciśnieniem na cylindrach?

    0
  • #22 22 Maj 2012 22:39
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Po 25 bar.

    0
  • #23 22 Maj 2012 23:16
    kysuluk
    Poziom 9  

    Mój miał tylko na jednym 25 a reszta poniżej, jak na razie to im cieplej tym lepiej pali. Z tego co zauważyłem szybciej odpala gdy ma powyżej 3/4 zbiornika paliwa.

    0
  • #24 23 Maj 2012 09:43
    domex32
    Moderator na urlopie...

    kysuluk napisał:
    Mój miał tylko na jednym 25 a reszta poniżej, jak na razie to im cieplej tym lepiej pali. Z tego co zauważyłem szybciej odpala gdy ma powyżej 3/4 zbiornika paliwa.


    Prawdopodobnie masz rozszczelnioną tandem pompę, nieszczelność na przewodach paliwowych lub filtrze, lub uszkodzony zaworek zwrotny.

    0
  Szukaj w 5mln produktów