Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 2001 AUY 115 nie równo pracuje.

18 Kwi 2012 18:57 5711 23
  • Moderator Samochody
    Witam, problem z autem jak w temacie.

    Auto ma 300 tys licznikowo, wymieniana była uszczelka pod głowicą bo był przedmuch do układu chłodzenia na 3 cylindrze.

    Auto w sumie stało bez głowicy 2 tygodnie.

    Głowica była sprawdzana na szczelność, wymieniane były cztery zawory ssące i cztery kasatory luzu oraz szlif płaszczyzny.

    Głowica została założona, pompowtryski wraz z nowymi uszczelniaczami, dodatkowo wyczyściłem układ dolotowy.

    Problem polega na tym że auto nie pracuje tak jak powinno, pompowtryski ustawiłem na 220 stopni, załączam logi.

    Jakieś porady? sugestie?


    Log (0 - 001,013,023)
  • Poziom 15  
    " cztery kasatory luzu " domyślam się, że chodzi o popychacze.
    Skoro zostały wymienione, to pewnie wałek rozrządu jest w kiepskiej kondycji. Proponował bym sprawdzić wymiary krzywek wałka.
  • Moderator Samochody
    Krzywki wałka wyglądają dobrze, nie mają wżerów, wysokość też jest w porządku.
  • Admin grupy Samochody
    Logi na wolnych obrotach?
    Jeżeli tak odłącz mu przepływomierz i odpal.
  • Moderator Samochody
    Na wolnych, przepływomierz odpiąłem bez zmian, na logach widać jak dodałem troszkę gazu to korekcje delikatnie spadają.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Doszedł błąd, wypadanie zapłonów drugiego cylindra, wiązka pompek sprawdzona, piny po dociskane.
  • Admin grupy Samochody
    Wtryskiwacz dokonał żywota na drugim cylindrze a na trzecim dogorywa.
  • Moderator Samochody
    Kolego T5 tak właśnie pomyślałem, ucieszony zamieniłem 1 z 2 wtryskiwacz, ale niestety korekcje się nie zmieniły, i dalej wypadają zapłony na drugim cylindrze, chyba przyjdzie mi zwalić znowu głowicę, jutro z rana zmierzę ciśnienia sprężania.
  • Poziom 19  
    Tak czy siak ta naprawa będzie kosztowna i czasochłonna. Czy podczas konserwacji głowicy, został sprawdzony stan pierścieni oraz powierzchni cylindra? Innym problemem mogą być nieszczelne zawory albo głowica nie została przykręcona właściwym momentem.


    Pozdrawiam
  • Admin grupy Samochody
    A przed naprawą chodził równo?
  • Moderator Samochody
    Aldoro Draxy napisał:
    Tak czy siak ta naprawa będzie kosztowna i czasochłonna. Czy podczas konserwacji głowicy, został sprawdzony stan pierścieni oraz powierzchni cylindra? Innym problemem mogą być nieszczelne zawory albo głowica nie została przykręcona właściwym momentem.


    Pozdrawiam


    Z zaworami może coś być, ale głowica jest na pewno dobrze przykręcona.

    Tłoków nie wyciągałem, gładź cylindrów wyglądała dobrze, bez rys, i progów.

    Tłoki miały równomierny luz w cylindrach przód tył.

    Dodano po 2 [minuty]:

    T5 napisał:
    A przed naprawą chodził równo?


    Tak, chodził równo, największa korekcja była na 3 cyl 0,98 tylko nie pamiętam czy na +czy-.

    Kompresja zmierzona.

    Cyl 4 25 bar.
    Cyl 3 26 bar.
    Cyl 2 21 bar po próbie olejowej 35 bar ( pierwsza próba wyszło 0 ale podbijało manometr do 10 barów dopiero za drugim kręceniem uzyskałem 21 bar.
    Cyl 1 25 bar.
  • Admin grupy Samochody
    A kasatory luzu na których cylindrach nowe.
  • Moderator Samochody
    Na 1 2 3 4 na wydechowych zaworach a na drugim cylindrze też na ssącym jest nowy.

    Praca na wolnych jest nie równa, słychać "fuchanie" z tłumika i trzęsie silnikiem, jak wprowadzę go na obroty 1500 powiedzmy, wtedy chodzi równo.

    Spalanie na wolnych na ciepłym około 1.5 litra na godzinę pokazuje , natomiast kiedy jadę normalnie trasą, średnie około 6,5 litra, jadąc przepisowo.

    Zastanawiam się czy te popychacze przed założeniem były "ściskane", jutro mam w planie sciągnąć wałek powyciągać je i "ścisnąć".
  • Moderator Samochody
    Wycisnąłem olej z popychaczy, tak żeby pracowały w pełnym zakresie, założyłem z powrotem, zero poprawy, ciężko odpala, tak jakby łapał na dwa potem trzy a czasem cztery cylindry, dzisiaj spalanie średnie przy 100KM\h 8,8 litra, dawka paliwa na wolnych około 10 mg na skok, w silniku coś rytmicznie dzwoni, na wyższych obrotach przestaje, i silnik pracuje równo, ponowny pomiar ciśnienia pokazał 26,26,25,24.

    Czy to możliwe że po ruszeniu pompek szlag je trafił?

    Przygazuje do 3 tys, na 10 sekund, puszcze na wolne i chodzi w miarę równo przez parę minut.


    Log (0 - 013,018,023)
  • Moderator Samochody
    Wymieniłem cztery pompowtryski od sharana 115 stki z 2006 roku, i silnik odpala pięknie, chodzi równo, ale spalanie chwilowe 2 litry na godzine, średnie w trasie przy 90 około 7 litrów, tak pokazuje komputer pokładowy, vag pokazuje 12 mg na skok na ciepłym silniku dawkę paliwa.

    Rozumiem że wtryski muszą mieć mniejszą srednicę dysz, z tąd takie dawki?
  • Admin grupy Samochody
    Na pewno te "nowe" wtryski są od 116 KM?
  • Moderator Samochody
    Zastanawiam się, bo tam były:
    ASZ 130
    AUY 115
    ANU 90

    Wyciągali je przy mnie z silnika gość mówił ze 115 ale ręki sobie uciąć nie dam, czyli by wychodziło ze to od ANU?

    Domyślam się że auto nie będzie kosmicznie palić, po prostu komputer pokładowy przekłamuje?
  • Admin grupy Samochody
    Miałem kiedyś coś takiego w pasku 130KM.Założyłem wtryski od 116KM.Komputer kłamał i pasek żarł 1.5l więcej niż przed wymianą.Numery spisz z wtrysków-i wszystko będzie jasne.
  • Moderator Samochody
    038 130 073 bp, numery pompek.
  • Poziom 17  
    niewsłasciwe pompki , te które podałes są od 115 ALE DOPIERO PO 2005 ROKU
  • Moderator Samochody
    Więc tak, wszystko jest ok poza wskazaniami komputera pokładowego, auto jeździ na nauce jazdy, z laweta, i w cyklu trasa(50%) miasto(30%) plac manewrowy(20%), komputer pokazał spalanie 14 litrów na 100, i tyle było zrobione, natomiast do paku weszło 8,5 więc wynik jest nawet zadowalający, ale trzeba by poprawić wskazanie komputera pokładowego.

    W adaptacjach zegarów nie widziałem opcji korekcji spalania, znaczyć to może ze trzeba by było zmienić wsad w sterowniku silnika ze 115-stki po lifcie? bo tam tez było EDC 15?
  • Poziom 10  
    a co z ciśnieniem na cylindrach?
  • Moderator Samochody
    Po 25 bar.
  • Poziom 10  
    Mój miał tylko na jednym 25 a reszta poniżej, jak na razie to im cieplej tym lepiej pali. Z tego co zauważyłem szybciej odpala gdy ma powyżej 3/4 zbiornika paliwa.
  • Moderator Samochody
    kysuluk napisał:
    Mój miał tylko na jednym 25 a reszta poniżej, jak na razie to im cieplej tym lepiej pali. Z tego co zauważyłem szybciej odpala gdy ma powyżej 3/4 zbiornika paliwa.


    Prawdopodobnie masz rozszczelnioną tandem pompę, nieszczelność na przewodach paliwowych lub filtrze, lub uszkodzony zaworek zwrotny.