Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sterownik do oświetlenia kabiny samochodu STOW-2...

06 Sty 2005 22:54 5752 4
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam takie pytanie mam sterownik do oświetlenia kabiny samochodu STOW-2 jest to sterownik full tz. "STOW-2
    Sterownik czasowy oświetlenia wnętrza samochodu STOW-2, jest urządzeniem regulującym oświetlenie kabiny. Przy projektowaniu tego układu wzorowano się na podobnym pracującym np: w samochodach AUDI A-4, A-6, A-8.
    1/ Wyłączenie oświetlenia wewnątrz auta mimo to, że drzwi pozostaną otwarte.
    Gdy drzwi pozostawimy stale otwarte to po upływie czasu około 5-6 minut STOW-2 wyłączy oświetlenie wnętrza auta co oszczędzi akumulator przed niepotrzebnym rozładowywaniem.
    2/ Wyłączenie oświetlenia po zamknięciu wszystkich drzwi.
    Zamknięcie wszystkich drzwi spowoduje wygaszenie oświetlenia po upływie czasu około 18 sekund. Czas ten może ulec skróceniu gdy będąc w aucie wcześniej włączymy zapłon lub gdy zamkniemy drzwi zamkiem centralnym. Na życzenie klienta można ten czas wydłużyć do około 1 minuty.
    3/ Efekt kinowy.
    Po odmierzeniu przez STOW-2 czasu z pkt. 1 lub pkt. 2 żarówka nie gaśnie od razu lecz przygasa przez czas około 2-3 sek.
    4/ Współpraca z centralnym zamkiem.
    Układ posiada dwa wejścia podłączenia do zamka centralnego i reaguje na impulsy:
    - w momencie otwarcia poprzez włączenie oświetlenia na czas około 15 sekund przy zamkniętych drzwiach.
    - w momencie zamknięcia (po zamknięciu drzwi) poprzez szybsze wygaszenie (około 3 sek.) żarówki.
    5/ Reakcja na włączenie zapłonu.
    Gdy wsiądziemy do auta i zamkniemy wszystkie drzwi to układ zacznie odmierzać czas z punktu 2. Po włączeniu zapłonu światełko gaśnie szybciej po czasie około 3 sekund.

    6/ Reakcja na wyłączenie zapłonu (opcja).
    Wyłączenie zapłonu po jeździe spowoduje włączenie żarówki wewnątrz przy zamkniętych drzwiach i świecenie jej przez czas około 15 sekund. Funkcja ta jest aktywna, można ją wyłączyć poprzez przecięcie pętelki opcyjnej.
    Różnica pomiędzy sterownikami STOW-1 i STOW-2 polega na tym, że STOW-2 może mieć podaną masę stałą na wejście ZC OFF i nie spowoduje to złej pracy sterownika (co miało miejsce w STOW-1) oraz dodatkowa funkcja sterownika STOW-2 to zapalanie lampki oświetlenia wewnętrznego w momencie wyłączenia zapłonu bez otwierania drzwi.
    Impulsy masy otwierania i zamykania zamka centralnego najlepiej jest podłączyć bezpośrednio do wyjść alarmowych jeśli auto posiada auto-alarm lub do kabli sterujących modułem zamka centralnego wychodzących np. z drzwi kierowcy.
    Zaletą układu jest to, że w razie uszkodzenia (np. zwarcia) któregokolwiek wyłącznika drzwiowego nastąpi wyłączenie oświetlenia po czasie 5 minut (czas pkt. 1) i nie rozładuje się akumulator co miałoby miejsce bez zastosowania sterownika. Sposób podłączenia STOW-2 do instalacji samochodowej podano na obudowie oraz na dołączonym rysunku. Układ przystosowany jest do samochodów zasilanych z akumulatora 12V z minusem na masie. Dostępna jest również wersja zasilana z 24V również z minusem na masie."
    Wszystko już podłączone tylko jest jeden problem nie współpracuje mi on z zamkiem centralnym bo jest oryginalny a taki jest sterowany plusema a ten sterownik potrzebuje impuls od zamka ale minusem jak to zrobić aby z plusa zrobić minus co mi takiego bedzie potrzebne? Lub coś gotowego dodać aby tylko kupić i gdzie to zamontować w instalacje żeby nic nie popalić bo jestem laikiem w elektryce samochodowej chyba że jest ktoś z okolic Konina lub Koła kto mógł by pomóc. Samochów SEAT IBIZA '95
  • Computer Controls
  • Poziom 15  
    Potrzebujesz 2 przekaźniki z cewką 12V np. 4123 lub 4088 oraz dwie diody 1N4007 .
    Znajdź silnik pompy zamka centralnego ( w bagażniku po prawej stronie) wepnij szeregowo po jednej diodzie w obwód cewki przekaźnika a następnie dwa powstałe układy przeciwsobnie do siebie na zaciski silnka .
    W przekaźnikach zaciski COM podłącz do masy, NO1 do 1 wejścia STOW-a (zamk) NO2 do 2 wejścia (otw).
    Uzyskasz w ten sposób impulsy masy przy zam/otw o długości takiej jak czas pracy pompy.
    Drugi sposób to zbudowanie 2 ukł. czasowych generujących impuls masy a sterowanych 2 plusami ale to nieco więcej pracy.
    Powodzenia.
  • Computer Controls
  • Poziom 11  
    Witam
    A jak zrobić to w fordzie mondeo 98r 1.8td tez mam alarm sterujący masą a centralny plusem
  • Poziom 33  
    W mondeo '98 jest sterowanie zamka minusem.
  • Poziom 11  
    Tak racja już to zauważyłem, dzięki i pozdrawiam