Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna '99 2.0 8V - tryb awaryjny automatu

18 Kwi 2012 21:54 6710 19
  • Poziom 9  
    witam,
    poszukuje czujnika ciśnienia oleju skrzyni automatycznej DP0. proszę o info jeżeli ma ktoś część do sprzedania. nie działający czujnik wykazał komputer w serwisie Renault. jednak mechanik, który na co dzień zajmuje się automatami twierdzi, że to nie wystarczy. Problem polega na tym, że na zimnym oleju kontrolka błędu się nie zapala. jadąc od razu po odpaleniu (żeby oszczędzić skrzynię czekam aż się nagrzeje) zmianie biegów towarzyszy szarpnięcie. po zapaleniu błędu działa bez zarzutu, chociaż ostatnio pojawiło się coś jakby ślizganie obrotów, zwłaszcza na 3 biegu. proszę o sugestie jeżeli ktoś się spotkał z takim problemem
  • Poziom 9  
    to, że jest to koniec żywota skrzyni słyszał niedługi czas po zakupie. żeby przybliżyć problem postaram się krótko opisać historię pojazdu. to moj pierwszy automat. auto kupione w sierpniu 2010 r. od polaka - umowa na niemca. podczas oględzin auta kontrolka już się paliła. sprzedający stwierdził, że potrzebna jest wymian oleju a tym samym spuścił z ceny. na początku było bez problemu. zainwestowałem w sekwencję BRC. problem pojawił się razem z zimnymi porankami. kontrolka się nie paliła. po ruszeniu auto "przychamowywało" obrotami kilka razy i zapaliła się kontrolka. po zaobserwowaniu usterki pojechałem do mechanika, który stwierdził, że nie opłaca się naprawiać tylko czekać, aż sama padnie i wymienić. a wiec jeździłem tak przez długi czas, próbując szukać rozwiązania na własną rękę. przejeździłem tak ponad pół roku. inny mechanik stwierdził, że może pomoże wymiana oleju. nic nie dało. po dłuższym czasie wyszło na gorsze. mimo, że kontrolka zapala się po krótkim nagrzaniu to silnik słabo ciągnie (wysokie obroty, niska prędkość, brak płynnej zmiany biegów) do puki wskazówka temperatury płynu chłodniczego nie osiągnie swojej optymalnej temperatury. badanie komputerem w serwisie renault wykazało walnięty czujnik ciśnienia oleju. oglądałem go i widać ktoś wcześniej przy nim coś robił, kabelki przy czujniku izolowane. dlatego szukam sprawnego czujnika, żeby sprawdzić czy pomoże. poza tym jeżdżę już tak ponad półtora roku i nie wiem czy inwestować grube pieniądze w naprawę (szacowane na około 3tys.) czy kupić używaną i też nie wiadomo na co się trafi
  • Poziom 29  
    A ten czujnik oddzielnie nie występuje ? Jako nowy ? W ASO chociażby ? Bo nie sadzę że dostaniesz go aftermarket.
    Z remontem daj sobie spokój - szukaj drugiej używki. Rozstrzał cenowy spory ale można i za 800 wyrwać całkiem sprawną, wymienisz olej i z 50-60 tyś km jeszcze polata zanim znowu zacznie wariować. Szukaj w firmach specjalizujących się w imporcie rozbitków z UK na części.
    To że jeździsz tak od półtorej roku o niczym nie świadczy. Kwestia ile kilometrów w tym czasie przejechałeś bo nie czas niszczy skrzynie a przebieg, nieumiejętne traktowanie i brak odpowiedniego serwisowania na czas.
    Pocieszę że nie tylko Ty masz problem z tą skrzynią - sypią się na potęgę. Jedynie w 3-litrówkach Renault poszło po rozum do głowy i kupiło sprawdzone rozwiązanie z ZF, natomiast to co założyli to jakaś francuska konstrukcja która i PSA ładowało w swoje konstrukcje i podobnie jak w przyp. Renault`a skończyło się to katastrofą... Żywotność tych skrzyń to ledwo 90 tyś km a jak ktoś jeszcze ganiał z przyczepami to już w ogóle...
  • Poziom 9  
    w serwisie za czujnik zaśpiewali ponad 600zł. przez półtora roku zrobiłem na niej 60 tys. codziennie dojeżdżam do pracy 50 km w jedną stronę. oprócz tego zdarza się sporadycznie wypad na Niemcy 1000km w jedną stronę. jeżeli piszesz o używce to w takim razie starczy mi właśnie na jakieś półtora roku, a inwestycja również nie mała. zakup 800 a ile wymiana?
    Jeżeli chodzi o moją skrzynie to na rozgrzanym oleju ona działa bez problemu. biegi wchodzą wszystkie bardzo ładnie. wydaje mi się, że gdyby problem był naprawdę poważny to już by się sypła. być może powoli to następuje
  • Poziom 29  
    Skoro śmigasz na Niemcy zapytaj w tamtejszych ASO - oni mają trochę bardziej logiczną politykę cenową i niejednokrotnie oryginalne części zamienne u nich w ASO są połowę tańsze niż u nas, w Polsce. Najwyżej jak po tym skrzynia i tak wystawi kopyto - kupisz kolejną używkę i przełożysz nowy czujnik :)
    Ale nawet gdyby cena była identyczna... 600zł to jeszcze nie jakieś astronomiczne pieniądze... Znając zapędy naszych ASO nie zdziwiłbym się jakby ci jakie 2400 zaśpiewali za to...
    Z ciekawostek.
    Polskie ASO Peugeota za automatyczną skrzynię biegów do 607ki śpiewa jedyne 36 tyś zł !! podczas gdy cała 607ka ze sprawną skrzynią warta jest 26-28 tyś zł z tego rocznika. Ale wystarczy zadzwonić do kilku ASO w Niemczech żeby się okazało iż tą samą skrzynię są w stanie sprowadzić za niecałe 21 tyś zł. 15 tys zł przycina Peugeot Polska za pośrednictwo w zamówieniu.
  • Poziom 9  
    czy ma znaczenie pojemność silnika i czy to benzyna czy diesel?
    przy opisie części wymienione są:
    - Clio 1998-01,

    - Laguna 1998-03 1.6, 1.8, 1.9L TD,

    - Scenic 1997-On 1.6, 1.8, 1.9L TD,
  • Poziom 29  
    Wszystkie wymienione posiadają tą samą skrzynię DPO a więc nie ma znaczenia.
    Choć sam jestem ciekawy jak jest rozwiązana kwestia zestrojenia tej samej skrzyni z różnymi typami silników bo jak wiadomo siln. benz. wolnossący 1.6 ma dużo mniejszy moment obrotowy aniżeli taki turbodiesel.
    romuald-f czy jest to tylko kwestia wgrania odpowiednio skorygowanego softu pod parametry danego silnika czy też ładują jak leci, to samo, uśredniając parametry skrzyni tak żeby pracowała z każdym z silników ?
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Czujnik ciśnienia w DP0 jest ten sam (nie ma znaczenia pojemność silnika). Różnice w skrzynkach, w zależności od pojemności silnika są w przełożeniach, sprzęgłach hydrokinetycznych i koszach sprzęgłowych (ilość tarczek).
  • Poziom 9  
    czy skrzynia ma jakiś czujnik temperatury? jak odpalam auto jak temperatura na zewnątrz jest powyżej 10st to błąd od razu się zapala, a jak np. 5st to musi się chwilę nagrzać
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Tak, DP0 ma czujnik temperatury oleju.
  • Poziom 9  
    a czy mogę prosić więcej szczegółów? jak wygląda gdzie się znajduje? jaki ma wpływ na pracę skrzyni?
  • Poziom 9  
    Proszę o radę.
    skrzynia, którą opisywałem powyżej dzisiaj wysiadła całkowicie. w czasie jazdy rozłączyło bieg i już nie załączyło. po zatrzymaniu już nie ruszył. chwilami załapywał ale słabo ciągnął.
    co teraz zrobić??? wstawić do naprawy, czy szukać używanej?
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Jest to uzależnione od kosztów naprawy. Można kupić skrzynkę w dobrym stanie za 1500 - 1800zł.
  • Poziom 9  
    szacowany koszt naprawy w Szczecinie +/- 2500 zł. robocizna+części
  • Poziom 9  
    dzisiaj dostałem wycenę naprawy skrzyni -4000zł. jak bardzo prawdopodobne są takie usterki skoro dojechałem autem 50km do mechanika?
    wywalone tłoki, elektrozawory, taśma hamulcowa - to udało mi się zapamiętać. proszę o komentarz
  • Poziom 9  
    witam zainteresowanych,
    chciałbym uzupełnić informację na temat poczynań z powyżej opisaną skrzynią. po otrzymanej wycenie naprawy zdecydowałem się poszukać używanej skrzyni. Po kilku próbach usłyszałem od sprzedających, że model DP0 004M jest wadliwy i rzadko spotykany. znalazłem dwie skrzynki. z jednej zrezygnowałem bo gościu nie bardzo chciał dać gwarancję rozruchową. drugi dał 14 dni i powiedział, że stan dobry przed wymontowaniem jeździł autem. koszt skrzyni 1220zł. mechanik zamontował i powiedział, że wygląda na to, że skrzynia jest w dobrym stanie. za wszystkie czynności z autem przy odbiorze zapłaciłem 900zł. w tym 200zł kosztowało mnie przełożenie kabli bo sprzedający przesłał ją z pociętymi kablami. jednak podczas powrotu do domu wystąpiły problemy. 2km od domu auto nie chciało ruszyć na przejeździe kolejowym. po dostaniu większych obrotów ruszył z szarpnięciem. na drugi dzień ledwo dojechałem do pracy. że mam po drodze zajechałem do mechanika, który wymieniał skrzynie. podłączył do kompa i wykazało mu któryś elektrozawór. powiedział, że on mi nie pomoże bo on się elektryką nie zajmuje. wysłał mnie do kolegi, który wziął auto na kilka dni i sprawdzał kable. znalazł coś na któreś kostce. jednak stwierdził, że skrzynia nie działa prawidłowo- zbyt niskie ciśnienie oleju. łącznie wziął 390zł. wyjechałem od niego i zrobiłem dokładnie 10km następnie auto nie chciało ruszyć po zatrzymaniu. zaprowadziłem auto do mechanika, który montował skrzynie. stwierdził, że koszty naprawy będę podobne do poprzedniej. zdecydowałem zabrać auto do domu, na własną rękę wymontować skrzynie i odesłać, a następnie na spokojnie zastanowić się co dalej. za odesłaną skrzynie gościu oddał kase a ja kupiłem drugą lagunę na części z manualną skrzynię. tym razem powierzam auto zaufanemu mechanikowi w mojej miejscowości, który zajmie się przełożeniem skrzyni. koszt takiej zabawy około 1000zł.
  • Poziom 1  
    Witam
    Chce odswiezyc temat
    Moje auto to Laguna II z 2002r
    Silnik 1.8 automatyczna skrzynia biegow
    Auto mam od niedawna i mam taki problem
    Czasami gdy wloze karte jest jakis komunikat glosowy (nie rozumiem bo po niemiecku)
    Nastepnie po odpaleniu dostaje obrotów i skadze poniedzy 2000 a 2500 casami tak sie dzieje bez komunikatu glosowegi
    Nie dzieje sie to czesto ale raz na tydzien
    Drugi problem to taki ze w czasie jazdy jest takie szarpniecie i skrzynia przechodzi w tryb awaryjny
    I giegi zmienia do 3 biegu ale gaz nie reaguje, poprostu bardzo powoli sie rozpedze (tak jak to jest w trybie awaryjnym)
    Dodam ze oba problemy znikaja po zgaszeniu auta i wyjeciu karty i gdy ponownie ja wloze i odpale auto jest wszystko ok
    Jeszcze mam taki problem ze jak dodaje gazu to obrotu rosna a auto powoli przyspiesza dopiero na 3 biegu zalapuje i jest ok (tak jak bym jezdzil na pol sprzegle)
    Mechanik powiedzial ze auto dlugo stalo i jakies tam cylinderki w sprzyni sie zastaly i po jakims czasie to ustapi a krzynia jest dobra i powinna jeszcze duzo km wutrzymac
    Kupilem tester diagnostyczny i jest jeden blad ktorego nie moge usunac
    Blad to wadliwy badz uszkodzony przewod czujnik temperatury oleju skrzyni
    Moze mial ktos taki problem i zna rozwiazanie
  • Poziom 2  
    pozwolę się podłączyć pod temat, chce wymienić elektrozawory w skrzyni automatycznej AL4 / DP0. Natomiast mam pewne wątpliwości, ktore konkretnie są odpowiedzialne za zle działanie mojej skrzyni i jak to sprawdzić? na co uważać przy "robocie" zeby skrzyni nie dobić do końca?