Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

galaxy, ford, AUY, zapowietrza sie układ paliwowy

18 Kwi 2012 22:23 5919 14
  • Poziom 10  
    witam mam problem z galaxem. Po wymianie głowicy, uszczelniaczy pompek, filtru paliwa , wężyków samochód po postoju większym niż godzina zapowierza się że trzeba go strasznie długo kręcić.Gdy już załapie chodzi równiutko i bez zarzutu, pompa w zbiorniku pracuje i tłoczy,lecz co mnie zdziwiło zaraz po zgaszeniu odkręciłem korek na pompie tandemowej do pomiaru ciśnienia a diesel wcale się nie wylał .aż tak bardzo się zapowietrza?Ktoś może coś doradzi? Bo mi już ręce opadają. Pompowtryskiwacze i rozrząd ustawione zgodnie z autodatą ,
  • Admin grupy Samochody
    Pomylone węzyki na filtrze paliwa lub niewłaściwy filtr.
  • Poziom 10  
    filtr ok, wężyki w porządku, dzisiaj sprawdzałem, pompka w zbiorniku podaje , po wyłączeniu zapłonu paliwo nie cofa się ani przed filtrem ani na powrocie z pompy tandemowej a mimo to nie chce od razu zapalić od kopa. Wstawiłem wężyk przeźroczysty po miedzy powrotem z pompy tandemowej a filtrem i nie ma żadnych bąbli , im dłuższy czas po zgaszeniu tym gorzej pali,świece żarowe podłączyłem na ostro podczas palenia (minimalnie lepiej ale nie za bardzo). gdy już załapie to najpierw na jeden a potem od razu na wszystkie i chodzi już równiutko. Może jakaś inna przyczyna?
  • Poziom 39  
    diagnoza kompem była?
  • Poziom 10  
    jutro będzie, ustawienia rozrządu jestem na 100 % pewien że jest ok
  • Moderator Samochody
    Powietrza nie zobaczysz, pompa tłoczy paliwo do głowicy, powrotu z niej nie ma, wraca tylko nadmiar z pompy. Poprawcie mnie jak się mylę.

    Po odpaleniu jest biało niebieska chmura dymu?
  • Poziom 10  
    tak właśnie jest. Rozbierałem pompę tandemową w mak wczoraj, doczytałem się o zaworku zwrotnym w niej zamontowanym (jak ktoś napisał)
    i przekonałem sie że nie jest to zaworek zwrotny tylko zaworek spiętrzający. po wyczyszczeniu wszystkiego i złożeniu bez zmian. Właśnie przez tą pompę wraca przelew z pompek oraz nadmiar z pompy
  • Moderator Samochody
    Sprawdziłem, masz rację.

    Puszcza chmurę po ciężkim rozruchu?
  • Poziom 10  
    puszcza chmurę niedopalonej ropki. zastanawiam się czy przypadkiem problem tkwi w słabym dociskaniu śrub na pompkach, może źle myśle ale kompresja może dostaje się do paliwa zasilającego pompki. Tylko że gdyby tak było to pewnie nie paliłby wcale lub przerywał. gniazda nie były rewelacyjne ale wszystkie oringi wymienione zostały na nowe
  • Moderator Samochody
    Prawdopodobnie ścieka ci paliwo na tłoki po postoju, stąd problem z rozruchem.
  • Poziom 10  
    Witam, podłączyłem dzisiaj pod kompa i okazało się że przy każdym rozruchu wyskakuje błąd czujnika położenia wału. Także z tym zapowietrzaniem to nie jestem taki pewien. Zdemontowałem go i zauważyłem że rdza z powierzchni bloku na której siada wysunęła go około 1 mm z otworu w którym się znajduje. Jutro wszystko wyczyszczę i poskładam tak jak ma być a jeżeli nic się nie zmieni to go wymienię. mam nadzieję że ten błąd nie pojawia sie przez zapowietrzenie układu paliwowego
  • Poziom 10  
    Wyczyściłem dzisiaj ten czujnik założyłem i pali od strzału. Ale błąd ze stałego zmienił się na periodyczny, już zamówiłem nowy i zobaczę co się zmieni
  • Poziom 10  
    Witam po wymianie poprawiło się lecz mimo tego po 8 godzinach nie zaskoczy od razu. Czas odpalania jest znacznie mniejszy (max 5s) i w dalszym ciągu po ciężkim rozruchu kłęby niedopalonego diesla
  • Moderator Samochody
    kysuluk napisał:
    Witam po wymianie poprawiło się lecz mimo tego po 8 godzinach nie zaskoczy od razu. Czas odpalania jest znacznie mniejszy (max 5s) i w dalszym ciągu po ciężkim rozruchu kłęby niedopalonego diesla


    Powietrze w paliwie.

    Sprawdził bym uszczelniacze pompowtrysków, lub same pompowtryski.

    Ostatnio robiłem głowice w AUY po wyjęciu i włożeniu pompowtrysków dwa delikatnie mówiąc przestały współpracować.
  • Poziom 10  
    Dopiero teraz sprawdziłem ciśnienie sprężania
    1 cyl 20
    2 cyl 24
    3 cyl 25
    4 cyl 23
    wszystkie mierzone po 6ciu obrotach wału
    po próbie olejowej wszystkie powyżej 30bar i9 to jest chyba ta przyczyna , samochód kupiłem z trachniętą uszczelką i prawdopodobnie ktoś go dobrze zagotował