Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1.9 TDI 110 ASV- brak masy na zaworze n239

19 Kwi 2012 19:55 9738 13
  • Poziom 9  
    Witam,
    mam problem klapką gaszącą i jej zaworem sterującym N239. Auto szarpie przy gaszeniu. Klapa gasząca nie zamyka się przez co przy gaszeniu silnik twardo gaśnie trzęsąc się. Zacząłem szukać przyczyny i okazało się, że 2 kable idące do zaworu N239 są przetarte. Zlutowałem kabelki ale okazało się, że klapa dalej się nie zamyka. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki- są OK. Zawór N239 ma 36 Ohm rezystancji. Po podpięciu żarówki do wtyczki zaworu N239 okazało się, że brakuje masy. Wiązka sprawdzona i brak jakichkolwiek przetarć i przerw. Zrobiłem test i po podaniu masy na zawór N239 zamyka się klapka gasząca. Wężyki podciśnienia wymienione na nowe. Gdzie szukać usterki?
    Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Moderator Samochody
    W okablowaniu a dalej w sterowniku silnika.
  • Poziom 39  
    Masę podaje sterownik silnika.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 9  
    wiązka idąca do sterownika sprawdzona- jest cała.
  • Poziom 22  
    podaj mu masę z karoserii i spokoj
  • Poziom 15  
    miałem oktawie też nie działała klapa gasząca, problem był w sofcie podnoszącym moc
  • Moderator Samochody
    Marcin_ca1 napisał:
    podaj mu masę z karoserii i spokoj


    Wtedy nie odpali.
  • Poziom 39  
    Marcin_ca1 napisał:
    podaj mu masę z karoserii i spokoj
    No teraz błysnąłeś wiedzą, że boki zrywać.
  • Poziom 9  
    Robiłem test z podaniem masy z aku podczas pracy silnika- silnik zgasł normalnie. Sprawdzałem również sam zawór- słychać pykanie czyli działa a jego opór ma 36 Om.
  • Poziom 39  
    Sterownik nie wystawia masy, jeżeli kabel od sterownika do klapy jest dobry.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    trans-serwis napisał:
    Sterownik nie wystawia masy
    Zapewne tu tkwi problem i albo naprawa sterownika, albo dorobić przekaźnik lub lepiej mały układ elektroniczny, który zgasi silnik. Jednak trzeba dokładne sprawdzić wiązkę, aby wiedzieć co spowodowało uszkodzenie sterownika.
  • Poziom 9  
    Wiązka miała 2 kable przetarte- właśnie te od zaworka N239- wyciąłem przetarte kable a w ich miejsce wlutowałem nowe przewody odpowiadające ich grubością. Zaworek dalej nie działał. Odizolowałem całą wiązkę idącą do sterownika- żadnych przetarć więcej nie było. Moją uwagę zwrócił bezpiecznik bodajże 34- miał być 10A był 30A. Może on spowodował przepalenie czegoś w sterowniku (pin 81- od n239) i dlatego nie działa jak powinno. Rozbiorę sterownik i sprawdzę ścieżki- może coś będzie widać.
  • Poziom 28  
    No i kolego było coś widać??
  • Poziom 9  
    Nic a nic kolego ;)
    Sterownik do podmiany był. Coś w nim musiało się upalić.