Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra 1.6i x16sz ustawienie przepustnicy

mazur9pk 20 Kwi 2012 12:52 2295 4
  • #1 20 Kwi 2012 12:52
    mazur9pk
    Poziom 2  

    witam. mam problem z przepustnicą gdyż pewien mechanik kręcił tą śrubką przy przepustnicy (sądzę że nie miał pojęcia co robił) aby zwiększyć obroty, później sam doszedłem że silnik łapał lewe powietrze i teraz mam wysokie obroty i nie wiem jak to z powrotem ustawić żeby było dobrze, dodam że nie mam obrotomierza.
    Z góry dziękuję za pomoc

    0 4
  • #2 20 Kwi 2012 13:15
    robokop
    Moderator Samochody

    Niech to poprawi ten mechanik, który to robił - w czym problem? Kręcisz wkrętem do uzyskania sygnału TPS w okolicach 0,7V na biegu jałowym, jeśli sam czujnik jest sprawny i był nie ruszany. I to by było na tyle, co jesteś w stanie sam zrobić.

    0
  • #3 20 Kwi 2012 14:10
    mazur9pk
    Poziom 2  

    tamten mechanik to che żebym mu zapłacił z ustawienie 150zł dlatego pytam.
    a te napięcie na biegu jałowym to musi wynosić dokładnie 0.7V czy mniej więcej bo ustawiłem i jest teraz 0.68V a wcześniej było 0.45V, teraz są dość wysokie obroty sądzę że powyżej 1tyś ale odczytałem błędy z komputera i jest błąd: 35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków, więc myślę że krokowca muszę wymienić.

    Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie gazu, gdy przełączę z benzyny na gaz to obroty spadają bardzo nisko i czasami gaśnie ale jak dodam gazu to jest już wszystko w porządku obroty już nie spadają, dzieje się tak tylko po przełączenie na gaz

    0
  • #4 20 Kwi 2012 15:41
    robokop
    Moderator Samochody

    mazur9pk napisał:

    a te napięcie na biegu jałowym to musi wynosić dokładnie 0.7V

    Może by nieco więcej, byle nie za dużo - nie pamiętam w tej chwili, ale zakres chyba wynosi 0,6-0,9V.
    Cytat:
    odczytałem błędy z komputera i jest błąd: 35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków, więc myślę że krokowca muszę wymienić.

    To nie myśl więcej, a za to poczytaj - trzeba przywrócić właściwe parametry przepustnicy i układu IACV, np. przez zresetowanie bloku uczącego w ECM - jeśli przepustnica ma poprawne położenie mechanicznie i sprawny TPS, obroty powinny wrócić do właściwych.

    0
  • #5 26 Kwi 2012 17:53
    mazur9pk
    Poziom 2  

    Witam
    Wymieniłem silniczek krokowy na nowy, lecz dalej wywala mi błąd 35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków i uważam że ten bład jest przez te ustawienie przepustnicy, nie mam obrotomierza więc mogę ustawić tylko na słuch, sygnał TPS w okolicach 0,65V bo powyżej ma dość wysokie obroty tak na słuch to powyżej 1000 obr/m ale to tylko na słuch, faktycznie może być mniej. czy któryś z kolegów forumowiczów wie może jakie powinno być dokładne napięcie sygnału TPS na biegu jałowym.
    Z góry dziękuję

    0