Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TDA 7294 szybko, tanio i efektownie

kazmir 22 Kwi 2012 17:39 23361 37
  • TDA 7294 szybko, tanio i efektownie

    Jak to napisał dj-MatyAS :
    ”Zrobiłeś pierwszy wzmacniacz suto i przaśnie, następny niech będzie mądrze...”

    To odnośnie tej konstrukcji: Link

    Czy mądrze - nie wiem. Na pewno szybko, tanio i efektownie.

    Na początku miał to być tylko sam przedwzmacniacz do tej konstrukcji z linku i będzie, ale szkoda mi się zrobiło trafa, co ma jak znalazł napięcia do zasilania TDA7294. Płyta oryginalnego wzmacniacza została odcięta. W przedwzmacniaczu wymieniałem kondensatory w torze sygnałowym. Dałem zasilanie przez mostek.
    W pierwszej wersji miały być przekładki między radiatorem a scalakiem, ale jakoś mnie to rozwiązanie nie pasuje. Ostatecznie radiatory zostały odseparowane w prosty sposób od reszty żelastwa.
    Zostały zmienione funkcje dwóch przełączników par kolumn.
    Pierwszy od lewej przełącza całą listwę wyjść głośnikowych / słuchawki.
    Drugi przełącza wejścia (w oryginale wyście i powrót korektora)
    Pierwsza pozycja to: przedwzmacniacz połączony z końcówką.
    Druga pozycja to: Przedwzmacniacz wyjście na parę CINCH / Wejście na końcówkę TDA7294 druga para CINCH.
    Czyli dwa urządzenie pracują oddzielnie.

    Po złożeniu, uruchomieniu da się tego słuchać i co ciekawe - „kontur” działa poprawnie jak np. w WS 503.
    Dlaczego o tym piszę? Gdzieś wyczytałem, że w tym WS442 kontur działa beznadziejnie. Tak się stało, że dokupiłem w fabrycznym stanie drugiego WS442 (był potrzebny czarny panel ) i powiem, że to prawda. Nie wiem, dlaczego u mnie to działa, a w tym fabrycznym jest masakra! Po włączeniu jest studnia, dudnienie basów i brak góry!!!

    Łajany za mocny zasilacz w pierwszym rozwiązaniu, tutaj te 120W cienko sobie radzi. Po podłączeniu tego samego zestawu kolumn w kombinacji 4 omy napięcie ze spoczynkowego 41V spadało przy prawie max wysterowaniu do 32V (tam spadało raptem o 1V).
    Przy spokojnym słuchaniu na 8 omach radiatory ledwo ciepłe. Szumów nie słychać, nic nie brumi.

    Obudowa
    Front panel dostał fazkę, która po wypolerowaniu ładnie współgra z fazkami nowych alu gałek. Największym jednak bajerem jest podświetlenie skali!!! Fabryczne żarówki były do bani. Jak się okazało jest miejsce na wklejenie paska ledowego w ramkę frot panel. Efekt jest powalający!!! LEDy idealnie świecą w środek pleksi dając kapitalne zabarwienie całej szyby. Z tyłu obudowy dałem wyłącznik do wyłączania podświetlenia. Oczywiście kolor można zmienić na inny. Siedziałem dobre pół godzinki po „ciemaku” i napatrzeć się nie mogłem! Tak ładnie to podświetlenie działa.





    Sami powiedzcie szczerze. Czyż nie piękny jest WS 442 z serduchem TDA7294? Ładniej wygląda niż nie jeden markowy sprzęt!
    Jakby tak jeszcze zmienić trafo, wywalić ten fabryczny przedwzmacniacz, zrobić coś lepszego, dać nowe okablowanie, wywalić „grzejnik” do wysterowania wskaźników - to fajny, mocny, ładny i w małej obudowie wzmacniacz się nam robi???
    Kto wie? Do trzech razy sztuka...

    Koszty:
    WS442 odzysk z piwnicy brata popalone końcówki rezystory
    Płytka pod TDA 7294 - 18 PLN
    TDA7294 - 18 PLN
    Pasek LED - 12 PLN
    Mostek - 8 PLN
    Kondensatory zasilacz - 30 PLN
    Reszta - 20 PLN

    TDA 7294 szybko, tanio i efektownie TDA 7294 szybko, tanio i efektownie TDA 7294 szybko, tanio i efektownie TDA 7294 szybko, tanio i efektownie
    TDA 7294 szybko, tanio i efektownie TDA 7294 szybko, tanio i efektownie TDA 7294 szybko, tanio i efektownie TDA 7294 szybko, tanio i efektownie


    Fajne!
  • #2 22 Kwi 2012 18:17
    398216
    Usunięty  
  • #3 22 Kwi 2012 20:52
    marti_944
    Poziom 28  

    Witam!

    Cóż, no specem nie jestem, jednak coś tam od siebie rzec chyba mogę.

    W kwestii podświetlania

    Cytat:
    Z zewnątrz wszystko byłoby ładnie, gdyby nie te niebieskie LED'y... ;)


    Kwestia gustu, może i dużo wszędzie niebieskiego, może się tandetnie kojarzy. A mnie się i tak podoba połączenie czarny-niebieski. Z czerwonym też by było ładnie, ale chyba zbyt ostro. Fajnie by było gdyby to były diody RGB sterowane "miękko", możliwość płynnej zmiany barwy była by fajna ;).
    Generalnie z zewnątrz ogromnie mi się podoba, serio.

    Co do środka - jednego się czepne, tak jak w wersji Super Cooling i tu - trochę bałaganu w kablach (kabel zasilania pod płytkami końcówki mocy). Tak dla świętego spokoju można by to ułożyć, ale skoro nic nie brumi i nie buczy to nie jest to konieczne. Co jeszcze... hm.
    Złącza głośnikowe - podobno te są tandetne, lepsze są bananowe.

    Może napisz coś o bardzo istotnym aspekcie - jak to brzmi i co tym napędzasz ?

    PS. czy ktoś mógłby przybliżyć mi działanie funkcji "kontur" ?

    Pozdrawiam! \m/

  • #4 22 Kwi 2012 21:34
    Herethic
    Poziom 28  

    dj-MatyAS napisał:
    Z zewnątrz wszystko byłoby ładnie, gdyby nie te niebieskie LED'y... ;)
    TDA 7294 szybko, tanio i efektownie
    Ale gałeczki za to... super! Skromniejsze już na "elektrodzie" widywane były:
    TDA 7294 szybko, tanio i efektownie Acz w zacnych konstrukcyjach szczerze rzekłszy*... ;-)
    ----------------------------------------------------------------------------------------------
    * w nieco pokaleczonej staropolszczyżnie. :sm7:
    ----------------------------------------------------------------------------------------------
    Tak to już jest, że jeden woli nowoczesność, a inny klasykę... :D

    kazmir, nie przeceniałbym okablowania. Ledy świecą moim , skromnym zdaniem za mocno.
    W kwestii technicznej - za skromną mam wiedzę, żeby dobrze ocenić Twoją pracę.

    Optycznie - widać dobrze wykonaną "robotę".
    Błędy designerskie? Moim - subiektywnym zdaniem - brak podświetlenia przycisków i potencjometrów.
    TDA 7294 szybko, tanio i efektownie
    Sorki za niedokładność - oczywiście mam na mysli węższe i słabsze w nasyceniu obrysy diodowe.
    Ale to po pierwsze moja subiektywna opinia, a po drugie koszt kilkudziesieciu złotych dodatkowo.

    Pozdro.

  • #5 22 Kwi 2012 22:52
    Dj Joker
    Poziom 26  

    Mnie nie podoba się brak podkładek mikowych pod scalakami, wiem że pewnie trudno dostać taki rozmiar, ale w niektórych sklepach można dostać "folię" mikową do robienia podkładek, sam mam kilka kawałków, one by tu się zdały idealnie. Kompletnie nie ufam tym plastikowym kątownikom, z racji takiej że kilka ich trzymało mi kiedyś półkę, po czym tak sobie pękły...Nie do końca wiem od czego, jednak wszelkie drgania są dla nich zabójcze, bałbym się o to podczas przenoszenia wzmacniacza. Ponadto co się stanie jeśli wpadnie tam śrubka? I dotknie radiatora i obudowy? Można było poszukać tej folii. I wszelkie elementy które na mocowaniu do radiatora mają jakieś napięcie nią odizolować. Kiedyś w PRL-u ludzie byli tak przewrażliwieni na tym punkcie, że jak nie mieli podkładek mikowych czy sylikonowych, to wycinali je z innych materiałów izolujących, wręcz słabo przenoszących ciepło. W pewnym radiu znalazłem podkładkę z cienkiego ebonitu...Po śrubkach sądzić można było że nigdy nie było rozkręcane. Modelu już niestety nie pamiętam, ale wówczas zauważyłem, że jest to niezbędne i było kiedyś doceniane.

    A reszta ok. Faktycznie można było te gałki podświetlić, ja się zastanawiam co by wyszło z połączenia kolorów czerwonego i niebieskiego w takim podświetleniu, mógłby to być ciekawy eksperyment.

    Pozdrawiam. DJ JOKER

    P.S. Serdecznie gratuluję.

  • #6 22 Kwi 2012 23:31
    Pokrentz
    Poziom 21  

    DJ-Joker: mam podświetlenie czerwone i niebieskie zegarów w moim Polo. MASAKRA. Jak będe miał wenę, to wymienię je w pierniki na bursztynowo - czerwone.
    W nocy oczy akomodują bardzo dobrze na czerwone i bursztynowe wskaźniki, niebieskie sa po prostu niewyraźne. A w połaczeniu z czerwonym robi się akomodacyjna kasza.

  • #7 23 Kwi 2012 00:07
    pawel_aa
    Poziom 25  

    Herethic napisał:
    Tak to już jest, że jeden woli nowoczesność, a inny klasykę...

    Na czym ma polegać ta nowoczesność? Na taśmie niebieskich ledów czy na wstawieniu dwóch kitów do obudowy po starej WS-ce? Panowie nie róbcie wiochy.

    kazmir napisał:
    Sami powiedzcie szczerze. Czyż nie piękny jest WS 442 z serduchem TDA7294? Ładniej wygląda niż nie jeden markowy sprzęt!

    Szczerze - pstrokate obrzydlistwo. Wzmacniacz ma grać a nie świecić jak psu cośtam lub bożonarodzeniowa choinka.

    Kolego kazmir, zastanówcie się, do czego służą otwory na rogach płytek od końcówek mocy. O kablach i podkładkach pod TDA koledzy już wspomnieli.

    Dobranoc

  • #8 23 Kwi 2012 07:34
    mdziewie
    Poziom 18  

    Na początek powiem, że mi się nie podoba. Jest to moja subiektywna opinia i nie muszę się tłumaczyć.

    Niemniej małe "za": Uważam, że w przypadku TDA7294, który jest wybitnie wymagający pod względem chłodzenia, nieużywanie podkładek izolujących jest jak najbardziej na miejscu. Argument ze śrubką uważam za nietrafiony - śrubka równie dobrze może wpaść między obudowę a radiator, albo (co gorsza) w nóżki. Od wpadających śrubek są bezpieczniki (plus dla Autora za to, że są). Nie oceniam tu sposobu zamocowania radiatorów.
    Ale ta blacha między TDA a radiatorem... Ech...

  • #9 23 Kwi 2012 08:43
    JoeL Flajszka
    Poziom 12  

    Serwus! Miło że ktoś wykorzystał popularną obudowę z WS serii 4. Jednak uważam że największą bolączką tej konstrukcji był przedwzmacniacz, który jak widzę jest tu pozostawiony z odciętą częścią mocy. Natomiast sama końcówka mocy, moim zdaniem lepiej brzmi na elementach dyskretnych niż na niektórych końcówkach scalonych. Co do wyglądu, to tak jak koledzy powiedzieli wcześniej, "wzmacniacz ma grać a nie świecić", natomiast podsumowując Twój wygląda jak mega chinczyk 4 000 000W (pmpo rzecz jasna), świeci jak paprotka z czarnobylskich lasów oraz brzmi podobnie do oryginalnego WS. Pozdrawiam

  • #10 23 Kwi 2012 12:23
    ziomo3000
    Poziom 12  

    Na dwa głośniki przypada jeden TDA, czyli moc na jeden głośnik to ok 40W, jak dobrze myślę. Zastanawiam się czy dało by radę wrzucić tam dwa mostki, po jednym na kanał lewy i prawy, jak sądzicie?

  • #11 23 Kwi 2012 12:27
    marti_944
    Poziom 28  

    Koledzy kochani, Wy macie jakąś alergię na niebieskie LEDy ? ;).
    10 czy 12 lat temu nikt by nie narzekał na niebieskie podświetlanie. A teraz każdy mówi, że wygląda tandetnie - bo w każdym chińskim sprzęcie wszystko co się da jest podświetlone na niebiesko.
    Jednak nadal pozostaje to kwestią gustu.

  • #12 23 Kwi 2012 13:54
    398216
    Usunięty  
  • #13 23 Kwi 2012 17:35
    Rafał 116
    Poziom 17  

    dj-MatyAS napisał:
    No i wskaźnik wysterowania - to samo. Oryginalny w porównaniu z takim na LM 3915 - nie ma porównania...


    A dlaczego? Według mnie "scalone" linijki diodowe nie są lepsze od tranzystorowych. Przede wszystkim przy linijce z elementów dyskretnych można dowolnie zmieniać praktycznie wszystkie parametry pracy, dostosowując je do swoich potrzeb. A co chodzi o "prądożerność" to rozumiem ze jesteśmy w czasach kryzysu i trzeba oszczędzać elektryczność, ale możemy sobie chyba pozwolić na taką rozrzutność i zamienić te kilka mW w ciepło.

  • #14 23 Kwi 2012 17:50
    398216
    Usunięty  
  • #16 23 Kwi 2012 23:54
    kazmir
    Poziom 15  

    Tak....... wiedziałem , że dostanie mi się za ten kolor niebieski :D To nawet taka mała prowokacja :lol: :lol: :lol:

    Panowie tak za wiele tych kolorów to nie ma do wyboru :cry:
    Na fotce tylnej ścianki widać taki mały pstryczek, który "ucina" temat :)
    Mam też bursztynowy pasek, ale czy to będzie pasowało do całości? Mam zamiar robić samemu obudowę do HTPC, gdzie panel wiatraków i innych cudactw jest niebieski i podświetlenie włącznika również. Niech to już zostanie w jednym kolorze, bo w innym wypadku zrobi się choinka. Taki ADVANCE ACOUSTIC MAA406 też jest niebieski (i wiele innych) :D pewnie subtelniejszy, ale niebiański :D Biorę go w ciemno nawet jak te wskaźniki niebieskie będą świecić jak H4 :wink:
    Na zakończenie tematu "niebieskiego". Zawsze zostaje mi stary wierny sługa WS 503 w, którym jedynym elementem święcącym i to słabo jest kontrolka zasilania nad wył. :D Ale i tu idzie nowe i dzisiaj trochę go zmieniłem od tyłu. (fotka)

    To po kolei
    dj-MatyAS Myślę, że wrócę w zimowe wieczory do tego co napisałeś!

    marti_944 Ta listwa zaciskowa nie jest taka zła pod warunkiem zwrócenia uwagi podczas lutowania. Trzeba uważać, żeby nie wysuwał się ten element zaciskowy, bo wtedy słabo sprężyna trzyma i jest do kitu. Gorsze są takie jak na fotce nie polecam!
    Zrobiło mi się na stojaku "sześć wzmacniaczy". Chcę się pobawić w HTPC zobaczyć jak to pójdzie w 5.1

    Dj Joker W pierwszej wersji były zamontowane przekładki silikonowe. Żaden problem z zakupem groszowe sprawy. Jest tu chyba męskie towarzystwo to powiem, że te przekładki to jak stosunek w gumce :oops: Niby to samo, ale..... :D

    Tak na "pałę" to nie ma :wink: Listwa do której jest przykręcony radiator, jak dokładnie się przyjrzysz jest obklejony grubą taśmą (to dla tej śrubki) :wink: Dodatkowo jest przykręcony do tylnej obudowy. Tak jak fabrycznie tyle tylko, że dotoczyłem z tekstolitu "słupek". Tył radiatora jest oklejony taśmą - ochrona przewodów wejściowych na wszelki słuczaj. Dalej co nie widać na fotkach na górze radiatora klejem dwuskładnikowym przyklejone są dwa paski tekstolitu co by (w razie gdyby ktoś chciał usiąść na obudowie) nie zrobiła zwarcia. Mało??? Jak na klocek, który będzie stał na stojaku w pokoju???.

    pawel_aa Masz rację można wstawić kawałek tulejki i to skręcić, choć scalak skręcony "imbusem" trzyma płytkę jak w imadle.

    TDA 7294 szybko, tanio i efektownie TDA 7294 szybko, tanio i efektownie TDA 7294 szybko, tanio i efektownie

  • #17 24 Kwi 2012 00:25
    Dj Joker
    Poziom 26  

    "Masz rację można wstawić kawałek tulejki i to skręcić, choć scalak skręcony "imbusem" trzyma płytkę jak w imadle. " Nie tylko można, a trzeba i jest to konieczne, bo powstają drgania, lut nóżek scalaków będzie uszkodzony po pewnym czasie i coś będzie przerywać.

    Tłumaczyć się można zawsze, niebieskie diody elektroluminescencyjne pomijam, bo to rzecz gustu, ale montowanie radiatora na plastikowe kątowniki i rezygnowanie z podkładek mikowych, bo sylikonowe według mnie średnio pasują pod te scalaki, pachnie mi "dziechtą" :(
    Radził bym to poprawić w wersji 3,jednak wtedy będę kolegę mocno podziwiać, za wytrwałość. Co do wskaźnika wysterowania, osobiście jak gdzieś mi tak fruwa zielona plamka na wskaźniku to dostaję oczopląsu, stanowczo powiem, że znacznie lepiej jest gdy jest bardziej statyczny. W własnych końcówkach mocy stosuję układy LM, o których wcześniej wspomniano, nie ma z nimi problemu, są małe i ekonomiczne, i oszczędzają miejsce w obudowie. Niebieskie oświetlenie ma charakter nowoczesny, zatem czemu zostawiać przestarzałe rozwiązanie? Jeśli nie jest wybitne?

    Pozdrawiam. Życzę udanych konstrukcji ;)

    P.S. Oklejanie radiatora? Nie dość, że ogranicza oddawanie ciepła, to to już jest w ogóle nie profesjonalne.

    Nie wiem...może ta moja idea, że powinniśmy robić wszystko co możemy by być profesjonalistami nie jest wcale taka właściwa...

  • #18 24 Kwi 2012 15:55
    piotrekn95
    Poziom 24  

    Co z zakłóceniami? Transformator nie sieje zakłóceń?

    Trochę faktycznie niewypał z tym izolowaniem radiatora, bo przy naprawach, bardzo łatwo dotknąć, albo zewrzeć śrubokrętem.

  • #19 24 Kwi 2012 22:03
    tytka
    Poziom 15  

    dj-MatyAS napisał:
    ...Co do wnętrza - Szkoda jednak, że nie poszedłeś za ciosem i nie wymieniłeś PW na coś własnego...


    Także podpisuję się pod tymi słowami. Bo to trochę tak, jak byś zmieniając tylko końcówki, na w sumie prostą wersję i poprawiając wygląd chciał powiedzieć, że masz nowy wzmacniacz. Odczuwam tu pewien niedosyt.
    Zachęcam do dalszej pracy (tym bardziej, że zamieściłeś pewien cytat na początku opisu).

    A te napięcia na radiatorach, przez brak podkładek izolacyjnych, to Twój najgorszy pomysł w tym projekcie.

  • #20 27 Kwi 2012 15:33
    maniakhv
    Poziom 11  

    Mógłby kolega wrzucić fotkę gdzie dokładnie jest przyklejony ten pasek led :?:
    Mam wzmacniacz ws-440 i też chciałbym mieć takie podświetlenie.

    Ogólnie Dobra przeróbka, jednak ja wolę oryginał. :D

  • #21 27 Kwi 2012 22:29
    kazmir
    Poziom 15  

    Spróbuję zrobić fotkę co i jak.
    Oryginał też mam. Przy okazji co to są za przewody (2 szt.) wychodzą z płyty i sterczą w powietrzu do niczego nie podłączone??? Mówimy o oryginale.

    TDA 7294 szybko, tanio i efektownie TDA 7294 szybko, tanio i efektownie

  • #22 27 Kwi 2012 22:59
    piotrekn95
    Poziom 24  

    Nie ma na schemacie? Do czego podlutowane?

  • #23 27 Kwi 2012 23:13
    1981288
    Usunięty  
  • #24 27 Kwi 2012 23:16
    piotrekn95
    Poziom 24  

    A nie gadaj, na tym napięciu zasilania nie pracuje pełną mocą, przy 8 Ohm nic się nie stanie.

  • #25 29 Kwi 2012 11:00
    kazmir
    Poziom 15  

    Dla maniakhv obiecane wskazówki :wink:
    Pasek wklejamy około 1mm od krawędzi ramki tak, żeby diody "patrzyły" w środek ramki pleksi. Kupiłem pasek ledowy żelowy i jest niestety za gruby. Pasek długością trzeba dopasować do długości pleksi. Z 0,50m zostaje kawałek po ucięciu.
    Powodzenia.

    Następna sprawa, która mi nie daje spokoju. Czy ktoś tu robił test (praktyczny, a nie bicie piany) polegający na zmierzeniu temperatury radiatorów z przekładką pod scalak i bez niej przy pełnym obciążeniu?

    Chciałbym taki test zrobić. Jeśli różnica wyniesie do 5 stopni C, to faktycznie moje izolowanie radiatorów nie ma sensu.

    TDA 7294 szybko, tanio i efektownie TDA 7294 szybko, tanio i efektownie TDA 7294 szybko, tanio i efektownie

  • #26 29 Kwi 2012 12:36
    komatssu
    Poziom 28  

    kazmir napisał:
    Czy ktoś tu robił test (praktyczny, a nie bicie piany) polegający na zmierzeniu temperatury radiatorów z przekładką pod scalak i bez niej przy pełnym obciążeniu?

    Temperatura radiatora będzie taka sama z przekładką i bez niej, ale za to z przekładką temperatura struktury wewnątrz scalaka będzie większa - a tego nie jesteś w stanie zmierzyć w domowych warunkach.

  • #27 29 Kwi 2012 18:36
    kazmir
    Poziom 15  

    Jakby przyczepił sondę do scalaka od strony bez radiatora, a drugą do radiatora to co wtedy? Jest tam kawałek czystego metalu. Nie mam tylko drugiego miernika i sondy, ale coś się by zaradziło.

  • #28 30 Kwi 2012 17:53
    SowerOfWind
    Poziom 17  

    DjElano napisał:
    ...oraz zetrzeć napis Diora dla nie niszczenia klasy wyrobionej w naszych mózgach przez lata i sentyment.


    Przepraszam bardzo, ale to już zaczyna być żałosne. Cały projekt to kwestia subiektywnej oceny jak każdy inny w DIY.

    DjElano napisał:
    Skoro Diora to mogłeś powiązać kable tak jak sie to robiło niegdyś.

    Poniżej wszelejkiej krytki. Skoro Diora to jak on śmiał w ogóle ruszać co kolwiek w środku! Zbeszcześcił świętość. Ja bardzo przepraszam za ton mojej wypowiedzi, ale co niektórzy chyba za bardzo się wczuwają w recenzje.
    @DjElano - Twój post nie ma żadnej wartości merytorycznej.

    Mnie osobiście wiele rzeczy w tym projekcie przekonuje. Do estetyki nie można się przyczepić, ale nie każdemu taki styl odpowiada, bo mamy różne gusta. Uważam, że autor w ciekawy sposób przeniósł kurzącą się staroć w XXI w. Oczywiście zgadzam się z częścią wypowiedzi w tym temacie, bo wiele rzeczy można było zrobić lepiej. No cóż ale na elektrodzie to standart żeby krytykować wszystko do okoła. Ludzie trochę dystansu...

  • #29 30 Kwi 2012 19:52
    pawel_aa
    Poziom 25  

    SowerOfWind napisał:
    autor w ciekawy sposób przeniósł kurzącą się staroć w XXI w

    Zapytam, czym? TDA? Ledami?

    SowerOfWind napisał:
    Ludzie trochę dystansu...

    Akurat "dystansów" zabrakło w tym projekcie :)

    Kolejny projekt w którym widzę nową modę na puszczanie przewodów "na przewylot" przez radiator.

  • #30 30 Kwi 2012 21:36
    Herethic
    Poziom 28  

    SowerOfWind napisał:
    Ludzie trochę dystansu...
    Ja również tak uważam. Pawel_aa - nie jest to Integra Accuphase, tylko stunningowany WS442.
    Pewnie, że można lepiej. Zawsze tak jest. :)
    kazmir napisał:
    - W przedwzmacniaczu wymieniałem kondensatory w torze sygnałowym.
    - Zostały zmienione funkcje dwóch przełączników par kolumn.
    - „Kontur” działa (teraz - sic!) poprawnie jak np. w WS 503.
    - Front panel dostał fazkę, która po wypolerowaniu ładnie współgra z fazkami nowych alu gałek.
    Do tego doszło kontrowersyjne podświetlenie. A prace trwają dalej... :)
    dj-MatyAS napisał:
    Szkoda, że zatrzymałeś się w pół drogi...
    Może i szkoda... Może i można byłoby "dodłubać" do tego jeszcze PW. Dać proponowany
    przez Ciebie wskaźnik wysterowania na LM 3915 (rzecz gustu - mnie akurat najbardziej
    podobają się wychyłowe), ale nie piszcie do jasnej (...) że Kazmir wstawił tylko "ledy"... :cunning:

    W kwestii "chłodzenia", mam (jak na Heretyka przystało ;)) trochę dziwny pomysł...
    Poddaję go więc surowej ocenie kolegów przed ewentualnym zastowaniem... TDA 7294 szybko, tanio i efektownie

    Kazmir, jeśli masz dostęp do drukarki komputerowej i stojaka na wiertarkę,
    to wydrukuj na kawałku papieru samoprzylepnego stosowny wzór otworów:
    TDA 7294 szybko, tanio i efektownie
    Nie ruszając krawędzi i środka! Chodzi o odpowiednią sztywność obudowy.
    Naklej to "ustrojstwo" na boki pokrywy i przewierć. Resztki papieru i kleju
    usuniesz Denaturatem. Oprócz tego zrób trochę otworów w radiatorze.
    Nie przesadzaj z ilością. Resztę (przy obudowie oczywiście, a nie radiatorze :D)
    załatwi czarny, matowy spray (około 7-8zł).
    TDA 7294 szybko, tanio i efektownie

    W czym rzecz? Ciepło "unosi" się do góry(górna cześć obudowy). Ale zimniejsze powietrze
    musi zostać skądś zassane (boki). Nie wiem, czy to wystarczy, ale efektywność chłodzenia zwiększysz.
    Wbrew pozorom dość sporo - jeśli umieścisz wzmacniacz w dość przewiewnym miejscu,
    czyli nie "zabudowany" gratami.

    Pozdro.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME