Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

STAG-E1-2 podłączenie monowtrysk.

22 Kwi 2012 22:44 8693 12
  • Poziom 21  
    Witam!

    Ponieważ mam mało solidnie zrobioną instalację gazową, w której wtryskiwacz odcinany jest przekaźnikiem, przez co nie można w trakcie jazdy płynnie przełączyć z PB na LPG bo występuje solidne szarpnięcie. Chciałbym zastosować w/w emulator wtryskiwacza, aby w trakcie jazdy płynnie można było przełączać z gazu na benzynę bez widocznego szarpnięcia.

    Problem pojawia się w instrukcji dostarczonej przez producenta.

    Z tego co zobaczyłem, dla monowtrysku wystarczy skorzystać np z wyprowadzeń dla Wtrysku 1, czyli żółty i żółto-czarny. Wcześniej sprawdzić rezystancję wtryskiwacza.

    I moje pytanie jest takie. Który z dwóch przewodów wtryskiwacza mam rozciąć??
    Mam zasilanie +12 i impulsy.
    I rozumiem że do emulatora połączyć żółtym kablem część przewodu idącego do wtryskiwacza, a drugą część zółto-czarnym, który albo jest 12V albo z ECU.

    z góry dzięki za pomoc.
    STAG-E1-2 podłączenie monowtrysk.
  • Poziom 35  
    Zasilanie odetnij +12
  • Moderator Samochody
    Bez różnicy który rozetniesz. Tylko co to niby miało by zmienić? Będziesz mógł jedynie ustawić czas nakładania paliw przy przełączaniu benzyna - gaz. W przełączaniu gaz - benzyna nic się nie zmieni.
  • Poziom 35  
    Ociz nie jest tak do konca. Mialem kiedyś przypadek ,że monowtrysk podbieral sobie paliwo na jakiejś tam centrali nie na przekażniku zmieniłem przewody jest ok
  • Poziom 21  
    przez to ze nakładać na siebie będą paliwa nie wyeliminuje się tym szarpnięcia przy przełączaniu z pb na gaz i odwrotnie?
    bo na chwile obecną przełączam na luzie na postoju, bo można sobie zęby wybić.

    Bo tak na chłopski rozum. jade na pb mam 2k obrotów, przy czym po przekroczeniu 2k przełącza mi się na gaz. w momencie przełączenia przekaźnik odcina wtrysk i zaczyna podawać gaz. powstaje chwila zwłoki, podczas której żadne paliwo nie jest podawane i przez to to szarpnięcie. czy się mylę?
  • Poziom 11  
    cin666 napisał:
    w momencie przełączenia przekaźnik odcina wtrysk i zaczyna podawać gaz. powstaje chwila zwłoki, podczas której żadne paliwo nie jest podawane i przez to to szarpnięcie. czy się mylę?

    Od tego masz waśnie regulowany czas zwłoki od 0 do 5 s. Ustaw na początek 1s.

    Dodano po 24 [minuty]:

    misiek-888 napisał:
    Zasilanie odetnij +12

    W przeważającej ilości aut sterowanie wtryskiem jest minusowe i z reguły odcina się właśnie minus, dodatkowo ustawia się emulację 100, 50, lub w przypadku jednopunktu (seicento) 25 ohm. Dzięki takim zabiegom wtryskiwacz PB nie podaje benzyny i nie świeci się kontrolka check.

    Cin666, w jakim samochodzie masz ten emulator?
  • Poziom 21  
    Jeszcze nie mam emulatora ;) chcę go właśnie założyć.
    a auto to suzuki swift 1.0 mk3.

    a co do przewodów to do wtrysku idą dwa - +12v i impulsy. bo np. z przewodu impulsowego pobieram impulsy do komputera pokładowego. Obecnie przy odcięciu przekaźnikiem na gazie żadnych wartości mi nie pokazuje, więc zależy mi też na tym aby po podłączeniu emulatora komputer pokładowy funkcjonował prawidłowo.
  • Poziom 11  
    Napisz jeszcze jaki system masz włożony, Stag, Kme, Autronic, jaki model etc.
  • Poziom 21  
    mój system to parodia.
    nieświadomi gazownicy założyli mi sterownik w obudowie stag l plus i całą instalację pod ten sterownik, wiązki od stag l plus, krokowy ze śrubą itp.
    Oczywiście tps nie podłączony, z sondą też coś jest nawalone bo nie przekazuje info do ecu i błędami sypie. a sonda jest nowa:D
    A żeby było śmieszniej, w obudowie stag l plus siedzi stag xl :D, który nie był konfigurowany z poziomu pc i całość chodzi na śrubę;/.

    tak więc wyrok zapadł na to dziadostwo. i montować będę za pare dni bingo-m. emulator zintegrowany ma i napewno będzie lepiej działać niż to co teraz, bo w końcu będzie to pełna II generacja a nie to co teraz:/
  • Moderator Samochody
    XL nie jest taki zły, może nawet najlepszy z tego co można założyć do gaźnika bez kombinacji. Attuator powinien mieć bez registra. Ale nie konfigurowany z PC działa tak samo jak ten bubel l-plus.
  • Poziom 21  
    no tak tylko ze ja mam wtrysk, sondę i ogólnie chciałbym mieć pełnowartościową instalację II generacji bo na śrubie ciężko swifta ustawić. a pali mi teraz 8.8litra gazu w cyklu mieszanym więc jak na silnik 1.0 to porażka. no i przy 2-3k obrotów słabo przyspiesza...dopiero powyzej 3k zaczyna ciągnąć. jakby miał turbo dziurę, tylko turbo brak:D a nie wspomnę o tym że wsadzili mi wielozawór do butli bez rezerwy. więc nie mam zielonego pojęcia o tym ile gazu szacunkowo mam w butli.
    z podpięciem pod kompa tego dziadostwa jest mega problem, albo mam jakis kabel do bani. Po 20 próbach, raz udało mi się sczytać parametry... na wykresach oscylowała tylko sonda. krokowy pokazywał cały czas 255 kroków a tps nic bo był nie podłączony.
    Więc puki co ustawiłem instalację za pomocą przełączników na płycie. Tps po podłączeniu zmienia mi się przy dodaniu gazu od 0 do 12V. próg tps też ustawiłem potencjometrem, ale to by było na tyle...
    czekam na wypłatę i kupuje bingo...
  • Poziom 11  
    Sprawdź ile omów ma wtrysk benzynowy.
  • Poziom 21  
    No to wtrysk ma ~2ohm. raz miernik pokazywal 1.5 raz 2ohm więc średnio uznaję że 2ohm;). ale z tego co się orientowałem, to w bingo ustawia się tylko czas nakładania wtryskow.