Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai santa Fe 2003r. 2.4 DHC16V brak obrotomierza

23 Kwi 2012 15:24 8577 5
  • Poziom 18  
    Jak w temacie Hyundai santa Fe 2003r. 2.4 DHC16V okresowy brak wskazań obrotomierza oraz błąd czujnika prędkości obrotowej silnika po zapaleniu się kontrolki silnika.

    Czujnik wału wymieniony bo auto miało problemy z odpalaniem, czujnik wałków rozrządu podaje impulsy, po za tym samochód jeździ poprawnie.

    Pytanie który to czujnik odpowiada za obroty, skąd są pobierane?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 18  
    Opiszę do czego doszedłem, może komuś sie przyda.
    Za pomiar obrotów silnika odpowiada mały cztero pinowy moduł przy bloku silnika z prawej strony zaraz za czujnikiem wałka rozrządu.
    Układ ma coś wspólnego z pomiarem pradu cewek wysokiego napięcia i wyprowadzeniem impulsów na obrotomierz.
    Bez modułu silnik nie odpala (brak iskry) i nie pokazuje obrotów co przy klasycznym rozwiązaniu czyli pomiar obrotów z czujnika wału korbowego nie miało by to wpływu.

    Ciekawe tylko skąd się bierze błąd P0320
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To jest moduł zapłonu, sterowany sygnałem z pinu C8 sterownika. Z tego też pinu sygnał idzie na obrotomierz. Więc skoro iskra jest... Szukasz przerwy między sterownikiem a zegarami. Natomiast ja bym się dokładnie poprzyglądał jeszcze Ciągłości obwodu czujnika wału. Sygnał z niego wchodzi na pin D19. Zasilanie i masa na pozostałych dwóch pinach czujnika. Posprawdzaj kontrolką minimum 21W.
  • Poziom 18  
    Pawle, czujnik wału zmieniłem nie sprawdzałem przewodów pod obciążeniem ale sprawdzę może faktycznie coś gdzieś zaśniedziało i nie łączy wiadomo miernik zmierzy wszystko.
    Po wykasowaniu błędu i kilku dniach użytkowania stwierdziłem koliczności usterki, pierwszy przestaje działać obrotomierz za nim po chwili pojawia się check (po odczytaniu błąd czujnika obrotów silnika) przy czym silnik działa poprawnie tyle że bez obrotomierza.
    Przejrzę wiązkę silnika, szkoda że nie mam schematu elektryki silnika.
  • Poziom 11  
    OKI - doszedłeś co było przyczyną niedomagania obrotościomierza ?. Ja mam podobny problem że podczas jazdy zaczyna szarpać silnikiem w przedziale 2,5 -1tyś obr i wskazówka też wariuje. Drugi objaw to silnik pracuje dobrze, a sama wskazówka faluje w zakresie 2,5-1 tyś obr.
  • Poziom 18  
    Tak jak pisałem powyżej, tan mały moduł na boku bloku za czujnikiem wałka rozrządu. Widocznie on blokował sygnał obrotomierza.