Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

jakie momenty dokrecenia śrub w renault 1,5 dci

gangster1 24 Apr 2012 14:52 54829 4
  • #1
    gangster1
    Level 12  
    witam wszystkich,potrzebuję informacji jak w tytule,auto z 2008r,1,5dci 105km,interesują mnie głównie stopy główne wału i korbowodowe ale jak by była możliwość na pozostałe śruby będę bardzo wdzięczny.


    dziękuję pozdrawiam
  • Helpful post
    #2
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732

    Głowica silnika:
    Wymiana śrub: Tak
    Dokręcanie: 25 Nm
    Dokręcanie: 25 Nm
    Dokręcanie: 270°±10°

    Pozostałe momenty dokręcenia silnika:

    Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Tak
    Łożysko główne 1. etap: 25 Nm
    Łożysko główne 2. etap: 47°±6°
    Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Tak
    Łożysko korbowodu 1. etap: 20 Nm
    Łożysko korbowodu 2. etap: 45°±6°
    Pompa olejowa do bloku silnika: 25 Nm
    Śruby miski olejowej: 14 Nm
    Korek spustowy oleju: 20 Nm
    Płytka dociskowa sprzęgła do koła zamachowego: 15 Nm 6sp=12 Nm
    Centralna śruba koła pasowego wału korbowego/tłumika:
    M12 = 60 Nm + 100±10°
    M14 = 120 Nm + 95±15° - Zastosować nowe śruby!

    Koło wałka rozrządu: 30 Nm+86±6°
    Łożysko wałka rozrządu/obudowa wałka rozrządu: 11 Nm
    Osłona głowicy silnika: 11 Nm
    Kolektor wydechowy do głowicy silnika: 26 Nm
    Pompa płynu chłodzącego: 11 Nm
    Dysza wtryskowa/jarzmo mocujące do głowicy silnika: 30 Nm
    Nakrętka złączkowa wtrysku paliwa: 24 Nm
    Koło pompy wtryskowej/-paliwa: 55 Nm
    Kołnierz pompy wtryskowej/-paliwa: 21 Nm
    Uchwyt pompy wtryskowej/-paliwa : 21 Nm
    Świece żarowe : 15 Nm
    Czujnik położenia wału korbowego/czujnik liczby obrotów: 10 Nm
    Czujnik położenia wałka rozrządu: 8 Nm
    Przełącznik ciśnienia oleju silnikowego: 30 Nm
    Filtr oleju: 14 Nm

    Momenty dokręcenia - nadwozie:

    Piasta przedniego koła: 280 Nm
    Piasta tylnego koła: 175 Nm
    Kierownica: 44 Nm
    Zamocowanie przekładni kierowniczej: 105 Nm
    Zewnętrzny przegub drążka kierowniczego: 37 Nm
    Tarcza hamulcowa do piasty z przodu: 15 Nm
    Zacisk hamulca do uchwytu zacisku hamulcowego z przodu: 32 Nm
    Zacisk hamulcowy/uchwyt zacisku hamulcowego do piasty z przodu: 105 Nm
    Tarcza hamulcowa do piasty z tyłu: 15 Nm
    Zacisk hamulca do uchwytu zacisku hamulcowego z tyłu: 36 Nm
    Zacisk hamulcowy/uchwyt zacisku hamulcowego do piasty z tyłu: 105 Nm
    Nakrętki/śruby mocujące koła : 110 Nm (zastosować miedziową pastę montażową).
  • #3
    gangster1
    Level 12  
    Dzięki bardzo, o to mi właśnie chodziło, pozdrawiam i zabieram się do roboty.
  • #4
    WesterPlatte75
    Level 2  
    W Odpowiedzi do tematu nie znalazłem momentu dokręcania pokrywy zaworów. Czy moglibyście podać ? Mój model to 1,5dci 106KM 2006r, dzięki.
    Mam jeszcze jedno pytanie czy zawory w tym modelu podlegają jakiejkolwiek regulacji ponieważ mam wrażenie że są zbyt głośne kiedy silnik się rozgrzeje. Mogę dodać że na 90% jest do wymiany uszczelka pod pokrywą zaworów ,czy hałasujące zawory przy wyższych temperaturach mogą być spowodowane wadliwą uszczelką ?
  • #5
    Balu
    Level 38  
    Leciutko odkopię temat... tarcza hamulcowa do piasty z tyłu to się raczej nie przykręca 15Nm...
    1.5 dci łożysko zintegrowane, jakim momentem dokręcić nakrętkę tarczy?