Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jakie momenty dokrecenia śrub w renault 1,5 dci

gangster1 24 Kwi 2012 14:52 20707 3
  • #1 24 Kwi 2012 14:52
    gangster1
    Poziom 12  

    witam wszystkich,potrzebuję informacji jak w tytule,auto z 2008r,1,5dci 105km,interesują mnie głównie stopy główne wału i korbowodowe ale jak by była możliwość na pozostałe śruby będę bardzo wdzięczny.


    dziękuję pozdrawiam

  • Pomocny post
    #2 24 Kwi 2012 23:49
    zeimp
    Moderator Samochody

    Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732

    Głowica silnika:
    Wymiana śrub: Tak
    Dokręcanie: 25 Nm
    Dokręcanie: 25 Nm
    Dokręcanie: 270°±10°

    Pozostałe momenty dokręcenia silnika:

    Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Tak
    Łożysko główne 1. etap: 25 Nm
    Łożysko główne 2. etap: 47°±6°
    Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Tak
    Łożysko korbowodu 1. etap: 20 Nm
    Łożysko korbowodu 2. etap: 45°±6°
    Pompa olejowa do bloku silnika: 25 Nm
    Śruby miski olejowej: 14 Nm
    Korek spustowy oleju: 20 Nm
    Płytka dociskowa sprzęgła do koła zamachowego: 15 Nm 6sp=12 Nm
    Centralna śruba koła pasowego wału korbowego/tłumika:
    M12 = 60 Nm + 100±10°
    M14 = 120 Nm + 95±15° - Zastosować nowe śruby!

    Koło wałka rozrządu: 30 Nm+86±6°
    Łożysko wałka rozrządu/obudowa wałka rozrządu: 11 Nm
    Osłona głowicy silnika: 11 Nm
    Kolektor wydechowy do głowicy silnika: 26 Nm
    Pompa płynu chłodzącego: 11 Nm
    Dysza wtryskowa/jarzmo mocujące do głowicy silnika: 30 Nm
    Nakrętka złączkowa wtrysku paliwa: 24 Nm
    Koło pompy wtryskowej/-paliwa: 55 Nm
    Kołnierz pompy wtryskowej/-paliwa: 21 Nm
    Uchwyt pompy wtryskowej/-paliwa : 21 Nm
    Świece żarowe : 15 Nm
    Czujnik położenia wału korbowego/czujnik liczby obrotów: 10 Nm
    Czujnik położenia wałka rozrządu: 8 Nm
    Przełącznik ciśnienia oleju silnikowego: 30 Nm
    Filtr oleju: 14 Nm

    Momenty dokręcenia - nadwozie:

    Piasta przedniego koła: 280 Nm
    Piasta tylnego koła: 175 Nm
    Kierownica: 44 Nm
    Zamocowanie przekładni kierowniczej: 105 Nm
    Zewnętrzny przegub drążka kierowniczego: 37 Nm
    Tarcza hamulcowa do piasty z przodu: 15 Nm
    Zacisk hamulca do uchwytu zacisku hamulcowego z przodu: 32 Nm
    Zacisk hamulcowy/uchwyt zacisku hamulcowego do piasty z przodu: 105 Nm
    Tarcza hamulcowa do piasty z tyłu: 15 Nm
    Zacisk hamulca do uchwytu zacisku hamulcowego z tyłu: 36 Nm
    Zacisk hamulcowy/uchwyt zacisku hamulcowego do piasty z tyłu: 105 Nm
    Nakrętki/śruby mocujące koła : 110 Nm (zastosować miedziową pastę montażową).

  • #3 26 Kwi 2012 14:33
    gangster1
    Poziom 12  

    Dzięki bardzo, o to mi właśnie chodziło, pozdrawiam i zabieram się do roboty.

  • #4 09 Maj 2017 10:32
    WesterPlatte75
    Poziom 2  

    W Odpowiedzi do tematu nie znalazłem momentu dokręcania pokrywy zaworów. Czy moglibyście podać ? Mój model to 1,5dci 106KM 2006r, dzięki.
    Mam jeszcze jedno pytanie czy zawory w tym modelu podlegają jakiejkolwiek regulacji ponieważ mam wrażenie że są zbyt głośne kiedy silnik się rozgrzeje. Mogę dodać że na 90% jest do wymiany uszczelka pod pokrywą zaworów ,czy hałasujące zawory przy wyższych temperaturach mogą być spowodowane wadliwą uszczelką ?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME