Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stag-XL interfejs podłączenia

24 Kwi 2012 19:26 3530 6
  • Poziom 21  
    Witam!

    Przeszukałem już elektrodę i nie znalazłem na moje pytanie odpowiedzi. Mianowicie.
    czy stag-xl ma taki sam interfejs podłączenia jak 50? czy jak 100/150?

    dzisiaj po dostaniu się do centralki od gazu, na która była opisana jako Stag L Plus, wewnątrz ukazał się Stag-XL. Ponieważ chcę zakupić interfejs do niego to chcę mieć pewność że będzie dobry.

    No i druga sprawa. Gdzie ten interfejs jest wpinany? z tego co widzę wiązkę przewodów mam od Stag L Plus i np dwa piny we wtyczce są zupełnie wolne.

    albo czy mógłby ktoś zamieścić zdjęcie oryginalnej wiązki przewodów do stag-xl żebym mógł porównać w którym miejscu znajdują się piny dla złącza diagnostycznego.


    Stag-XL interfejs podłączenia
    Stag-XL interfejs podłączenia
  • Sklep HeluKabel
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    Stagi zwykle byly podobne roznily sie tylko wtyczkami i trzeba bylo przepinac
  • Poziom 10  
    Cześć, ja też mam instalację na Stag L-Plus i odkryłem, że w środku znajduje się płytka podpisana Stag XL. To wszystko wygląda tak, jakby obydwa sterowniki oprócz innego napisu na obudowie różniły się tylko zastosowaną wiązką kabli i brakiem śuby regulacyjnej przy silniku krokowym Stag-XL. Jeżeli pójść tym tropem, Stag L-Plus prawdopodobnie jest przeznaczony do montażu z silnikiem krokowym na śrubę i pracy w trybie ustawień fabrycznych lub wprowadzonych komputerowo (rodzaj sondy, symulacji sondy itd.) ponieważ przełącznik nr 1, który w Stag XL odpowiada za zmianę trybu między trybem programowania komputerowego a trybem programowania ręcznego przełącznikami, jest w pozycji OFF - programowanie komputerowe, zarówno na twoim zdjęciu, jak i u mnie. Prawdopodobnie fabryczne ustawienia komputerowe są identyczne jak domyślne (i zarazem odpowiednie dla większości samochodów - czyli najczęściej używane) ustawienie przełączników od 2 do 8 w pozycji OFF - więc gazownicy nie musieli programować sterownika. U mnie wszystkie ustawienia przełączników są właściwe dla mojego samochodu ale przełącznik nr 1 od początku jest w pozycji OFF, więc jeżdżę na ustawieniach komputerowych i aż mnie korci żeby przełączyć na ON i zobaczyć jak będzie. W instrukcji od Stag L-Plus nie ma słowa o tym, do czego służy przełącznik nr jeden. Moim zdaniem Stag L-plus i Stag-XL które mają wytrawiony na płytce "Stag XL" to identyczne urządzenia.

    Ponadto w instrukcji Stag-XL piszą:
    "W trybie konfiguracji przy pomocy przełaczników (SW1 - ON) diody LED L1 i L2 sygnalizują stan sondy lambda, a dioda L3 położenie TPS"
    Wnika z tego, że gdy przełącznik jeden jest w pozycji OFF diody nie powinny migać, a u mnie migają! więc albo mój stag XL to nie jest prawdziwy stag XL, albo
    w instrukcji jest na odwrót niż w rzeczywistości i tryb komputerowy jest w położeniu przełącznika 1 ON a tryb ręczny w położeniu OFF. Albo w stag L-plus (w rzeczywistości Stag XL) fabrycznie przełacznik był w położeniu ON i tak powinien pozostać na zawsze, ale partacze od gazu (którzy u mnie nie podłączyli kabla TPS i musiałem zrobić to sam) przełączyli go na dół tak jak reszta przełączników bo wydawało im się, że tak będzie dobrze. Sam już nie wiem. Jutro będę sprawdzał.








    Poza tym zastanawia mnie, do czego może służyć 6-pinowe złącze na płytce?
    Może do bezpośredniego połączenia układu kontrolera z portem RS232 komputera?

    Udało ci się czegoś dokonać z tym twoim stagiem?
  • Poziom 37  
    Do zaprogramowania mikrokontrolera zapewne ATMega8. Złącze ISP (In System Programming) czy jakoś tak.
  • Poziom 10  
    psooya napisał:
    Do zaprogramowania mikrokontrolera zapewne ATMega8. Złącze ISP (In System Programming) czy jakoś tak.


    Zapewne tak, na płytce jest jakiś Atmega, tylko z tego co widzę złącze ISP ma postać gniazdka 6-pinowego i piny są w 2 rzędach po 3, natomiast na płytce Staga jest proste złącze składające się z 6 mosiężnych drucików w jednym rzędzie, ale prawdopodobnie jest tak jak piszesz, przecież takie złącze można przerobić stosownie do potrzeb, liczy się tylko ilość pinów. Z tego co rozumiem to złącze istnieje wyłącznie po to żeby zaprogramować w firmie AC Staga L+/XL przed zapakowaniem do pudełka i ja go do niczego nie użyję.

    A co do ustawienia 1 przełacznika w moim stagu, to zaryzykowałem i przełaczyłem go na ON, wyregulowałem reduktor tomasetto AT-07 zgodnie z dołączoną do niego instrukcją obsługi i wszystko działa świetnie, wbrew niepochlebnym opiniom na temat Stag L+ (być może są one prawdziwe w innych samochodach z inną instalacją LPG). W instrukcji samochodu (silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa) mam napisane, żeby odpalać bez dodawania gazu i przy ciepłym silniku na LPG również samochód zapalam w taki sposób. Lepiej już chyba nie można tego wszystkiego zestroić.