Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak sygnału czujnika "STOP" Peugeot 406 coupe automat

rafnexster 24 Apr 2012 20:23 8801 31
Relpol
  • #1
    rafnexster
    Level 10  
    Witam wszystkich.
    Kilka dni temu zablokowało mi automat w pozycji "P".
    Po całym dniu spędzonym pod marketem udało mi się znaleźć przyczynę: po naciśnięciu hamulca, nie wysuwał się ten bolec magnetyczny przy lewarku (wysunąłem go wkrętakiem i w drogę).
    Następnie udałem się na "komputer" do znajomego.
    Peugeot Planet - wywalił oczywiście "błąd czujnika hamulca (STOP)" na pinie nr.10.
    Kupiłem nowe czujniki (są dwa), chociaż tamte po sprawdzeniu okazały się dobre. Wymiana nic nie dała.
    Z poziomu diagnozy PEUGEOT PLANET ten bolec normalnie ładnie działa, światła stopu też cały czas działały, tylko jakby komp. od skrzyni nie widział sygnału z tego czujnika i nie pozwala na wysunięcie "elektromagnesu". Sprawdziliśmy również kabelek, który biegnie do pinu nr.10(komputera skrzyni) i nie jest przerwany .
    Zaprowadziłem auto do "fachowca" z serwisu PSA, zdiagnozował uszkodzony komputer skrzyni. Kupiłem drugi i sytuacja jest identyczna, nadal wyświetla brak sygnału czujnika "STOP". Już brakuje mi pomysłów i powoli gotówki. ;) Zresztą mechaniko-elektronikom też.
    Czy ma ktoś jakieś pomysły na rozwiązanie tego problemu?
    Proszę o pomoc.
    Auto: Peugeot 406 coupe 3.0V6 2000r. (skrzynia ZF 4HP20 )
  • Relpol
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zobacz co masz na wejściu tego czujnika stop :)
  • #3
    rafnexster
    Level 10  
    Tzn. sprawdzić napięcie na kabelku dochodzącym do tego czujnika ?
  • Relpol
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    O, to właśnie...
  • #5
    rafnexster
    Level 10  
    no ale skoro stopy się zapalają to chyba jest tam napięcie :) ?
  • #6
    kybernetes
    Level 39  
    Tam są dwa czujniki STOP. Zasilane z różnych obwodów.
  • #7
    rafnexster
    Level 10  
    Aha , sądziłem że ten drugi jest od tempomatu ? .
    Jutro sprawdzę i dam znać ... dzięki :)
  • #8
    kybernetes
    Level 39  
    Kolego, wypnij złącze od sterownika skrzyni i sprawdź po prostu czy tam się pokazuje napięcie po wciśnięciu stopu.
  • #9
    rafnexster
    Level 10  
    Niestety okazało się że napięcie na wejściu do kompa jest. Czyli wygląda na to że chyba kupiłem drugi komputer z taką samą usterką :( ...
    Chyba że się mylę ???
  • #10
    sqwar3
    Level 13  
    Witam.
    Napięcie mierzone multimetrem (ew.jaka wartość napięcia w spoczynku i uruchomionym silniku) czy kontrolką?
    Pozdrawiam.
  • #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pewnie, że się mylisz... "Popsute" są Twoje pomiary.
  • #12
    rafnexster
    Level 10  
    Napięcie sprawdzałem żarówką na zgaszonym silniku ...
    Czyli mam zmierzyć multimetrem ??
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Popatrz sobie dokładnie w schemat. Przeanalizuj co wchodzi na czujnik, a co powinno wychodzić na sterownik. Teraz oscyloskopem sprawdzasz co masz na wejściu do komputera.
  • #14
    rafnexster
    Level 10  
    Znalazłem schemat kompa skrzyni , czerwoną linią zaznaczyłem interesujący mnie element . Tylko mam pytanie o zaznaczony fragment elipsą , czy to jest jakiś przekaźnik ? . Może go wymienić , ewentualnie zamienić z innym ? . No i jeszcze nie mogę znaleźć jakie powinny być prawidłowe wartości dla prądu który biegnie z informacją do komputera z czujnika ;( ....
    Brak sygnału czujnika "STOP" Peugeot 406 coupe automat
  • #15
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Oddaj auto do zrobienia. Ten zaznaczony element to skrzynka bezpieczników.
  • #16
    rafnexster
    Level 10  
    He He ;) no tak skrzynka bezp. ;)
    Już oddawałem i nic z tego nie wyszło , pieniądze wyrzucone w błoto ... Niestety w mojej okolicy nie ma dobrych fachowców w tym temacie . Szkoda że w najbliższym czasie nie wybieram się do Warszawy , to wtedy bym podjechał do pana ... i może coś byśmy "wymodlili" w tym temacie ;) ... pozdrawiam
  • #17
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    rafnexster wrote:
    Już oddawałem i nic z tego nie wyszło , pieniądze wyrzucone w błoto
    Zapłaciłeś za niewykonaną naprawę? Kiedy warsztaty się nauczą, że płaci się za naprawienie auta a nie naprawianie... To jest różnica. Jedynym wyjątkiem jest, gdy Klient wycofuje się z dalszej naprawy np ze względu na koszty.
  • #18
    rafnexster
    Level 10  
    Kilka razy za podłączenie pod Peugeot Planet , 2x czujniki , panu z serwisu citoren/peugeot za nietrafną jak się okazało diagnozę (że niby komp uszkodzony) , no i jeszcze zakup drugiego komputera .... już nie wspomne o paliwie na bezsesnoswne dojazdy itd. a samochód dalej uszkodzony ;(
  • #19
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Popatrzysz w końcu OSCYLOSKOPEM co masz na komputerze podawane, na pinie od tego przewodu?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ten przewód nie idzie z czujnika tylko tam... Może to cię naprowadzi. Chcesz to daj przewód bezpośrednio z czujnika na komputer a tamten chwilowo odetnij z jednej i drugiej strony. Zobacz jak zmienią się błędy...
  • #20
    rafnexster
    Level 10  
    hmm , chodzi o miernik elektroniczny tak ? . Taki jedynie posiadam , jutro sprawdzę i o wynikach dam znać ...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pawel wawa wrote:
    Popatrzysz w końcu OSCYLOSKOPEM co masz na komputerze podawane, na pinie od tego przewodu?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ten przewód nie idzie z czujnika tylko tam... Może to cię naprowadzi. Chcesz to daj przewód bezpośrednio z czujnika na komputer a tamten chwilowo odetnij z jednej i drugiej strony. Zobacz jak zmienią się błędy...


    O.K już rozumiem :)
  • #21
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Niech będzie póki co miernik. Podaj jakie masz napięcie przy wciśniętym i puszczonym pedale hamulca.
  • #22
    rafnexster
    Level 10  
    Odłącze jeszcze tylne lampy , może tam gdzieś prąd ucieka ? :)
  • #23
    rafnexster
    Level 10  
    Witam ponownie , dokonałem dzisiaj pomiarów ...
    wynik :
    1. STACYJKA PRZEKRĘCONA ,HAMULEC WCIŚNIĘTY +/- (PRĄD 12,5V).
    2. SILNIK ODPALONY ,HAMULEC WCIŚNIĘTY +/- (PRĄD 13.5V)
    3. SILNIK ODPALONY , HAMULEC NIE WCIŚNIĘTY +/- (PRĄD 1.5V) ???
  • #24
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No i zaczynamy być w domku. Zdecydowanie za wysoko. Góra 0,5V może być. teraz szukaj co sieje za wysokim napięciem.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Metoda obejściowa to założenie przekaźnika/kontaktronu i za jego pomocą sterowanie impulsem do komputera. Nie wiem tylko czy to zda egzamin, ze względu na opóźnienie. Ale na 90% powinno działać.
  • #25
    rafnexster
    Level 10  
    Wczoraj spróbowałem odciąć ten przewód i dać drugi , ale sytuacja wcale się nie zmieniła ...
    Czy w takim razie ten prąd który się pojawia bez wciśniętego hamulca (1.5V) , może być spowodowany zwarciem gdzieś w instalacji auta i to powoduje przejścię go na masę ???.
    Mam jeszcze pytanie , bo od tamtej pory jak przestało to działać , to skrzynia zaczęła się dziwnie zachowywać np. po wciśnięciu hamulca lubi sobie sama redukować biegi , albo podczas jazdy jak puszczę pedał gazu wychamowuje mi auto biegami , czasami też podczas dojeżdżania do zakrętów i wciśnieciu lekko hamulca z puszczonym gazem załącza mi jakby taki nadbieg i dopiero za chwilę wrzuca bieg .
    Tego wcześniej nie było i dlatego pytam czy może to być właśnie tym spowodowane że skrzyni "nie widzi" kiedy naciskam hamulec ??? . Czy to poprostu coś się innego psuje ??
  • #26
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dobrze, widzę, że naprawa zdecydowanie Ciebie przerasta. Szukaj kumatego elektronika, sam już więcej nie zrobisz.
  • #27
    mr.z1
    Level 2  
    Paweł wawa. możesz dać do siebie namiary?? mam podobny problem co kolega wyżej i może tTobie uda sie rozwiązać ten problem.pozdrawiam
  • #28
    rafnexster
    Level 10  
    Zrobiłem tak : ( pin nr.10 z sygnałem do komputera o wciśniętym hamulcu , połączyłem z pinem nr.32 od blokady SHIFT LOCK ) , no i działa :) .
    Tylko że to rozwiązanie trochę pośrednie bo podejrzewam że komputer od skrzyni nadal nie widzi wciśniętego stopu , i nadal świruje z z biegami podczas jazdy .... :cry:

    Brak sygnału czujnika "STOP" Peugeot 406 coupe automat
  • #29
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Owszem, rozwiązanie tymczasowe. Na dojazd.
  • #30
    mr.z1
    Level 2  
    witam Paweł wawa.
    no tak faktycznie całe namiary do Ciebie są przy twoim nicku :) sory czyste przeoczenie ;)
    mam do Ciebie zapytanie w sumie ,mam identyczne problemy co kolega z tym że przytym świecą mi poduszki ,podobno może miec to jakiś związek? powiedz mi czy wgranie nowego softa w sterownik skrzyni biegóów oraz w sterownik silnika może pomóc w tym przypadku? jeżeli tak jaki koszt jest tej usługi?