Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[VS\C++] Projekt gry na studiach, 2 podstawowe pytania.

Franek k 24 Apr 2012 21:40 1995 6
    Franek k
    Level 15  
    Witam.

Od razu przejdę do sedna sprawy :) Muszę wykonać na przedmiot z programowania w C++ grę, która stanowić będzie zaliczenie semestru. Gra może być jak najprostsza, coś w stylu mario, co komu przyjdzie do głowy. Ma to być wykonane w WFA. Ja jako że jestem samoukiem jeśli chodzi o programowanie, tak więc mam już z tym styczność od kilku lat. Chcę więc wykonać troszkę bardziej zaawansowaną gierkę :P Ma ona polegać na "pływaniu" statkiem i strzelaniu do jakichś tam celów, bez jakichś efektów specjalnych, niczym Battlefield 3, itp. Niby nic znowu takiego wielkiego ale chciałbym aby ta gra była trybu multiplayer, oczywiście jeżeli mi się uda, jak nie to zostanę przy singlu :P Nie chodzi tu o jakiś szpan czy coś w tym stylu ale już od jakiegoś czasu chciałem zrobić coś takiego, więc postanowiłem spróbować. I nie chodzi tu o jakiś rozbudowany multiplayer ale o możliwość strzelania do siebie pomiędzy 2 graczami, tyle wystarczy. Z zestawieniem połączenia nie będzie problemu już robiłem kilka czatów (mini gg), tak więc z przesyłaniem danych sobie poradzę.

Mam za to 2 kluczowe pytania:

1) Nie związane z multiplayer-em. Jako że statek będzie grafiką która będzie się poruszać, tak więc trzeba jakoś ją wprawić w ruch. No i właśnie tu zaczynają się pewne schody dla mnie. Chciałem do tego celu wykorzystać timer. Miało to działać tak że w funkcji wywołującej przez przerwanie timera, miałbym taki kod:

Code: cpp
    Log in, to see the code

obrazek się niby porusza ale, interwał timera ma ustawiony na 1 aby obrazek przesuwał się płynnie (nie było pokazu slajdów), jednak obrazek porusza się mimo to zbyt wolno a zmniejszyć interwału się już nie da. Tak więc teraz pytanie kluczowe za pomocą czego wykonać przesuwanie obrazka??