Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fazy rozrządu lub inna przyczyna awarii

Jacek drogomos 25 Kwi 2012 12:46 2541 0
  • #1 25 Kwi 2012 12:46
    Jacek drogomos
    Poziom 9  

    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z Volvem S80 2.8 Bi turbo a dokładnie z fazami rozrządu lub inną przyczyna nieprawidłowej pracy silnika w tym aucie

    problem powstał po wymianie silnika i zmianie paska rozrządu , przed wymiana ustawiłem koła zębate wałków rozrządu na znaki oraz koło zębate wału korbowego na znak zgodny ze znakiem na obudowie silnika wałki od strony skrzyni biegów zablokowałem , następnie poznaczyłem mazakiem pasek i kola ,przeniosłem znaki na nowy pasek tak złożyłem go dokładnie jak opisano na elektrodzie , przy zakładaniu paska na wałku wydechowym napiąłem fazator tak aby znak na kole pokrył się ze znakiem na plastikowej obudowie rozrządu a tym samym moje znaki mazakiem pokryły się . po zamontowaniu silnika do auta silnik nie odpalił , zapalał na krótka chwile z wydech wydobywały się bardzo żrące spaliny . odprowadziłem auto do elektroników , którzy zajmują się wyłącznie elektronika samochodowa i silnikowa stwierdzili , że przy rozruchu obroty maja różna wartość raz 120 raz 1200 innym razem 500. doprowadzili do takiego stanu , że silnik odpala z trudnościami , raz zapali po kilku obrotach silnika a innym razem po kilkudziesięciu obrotach silnika , jak zapali wypadają zapłony , silnik nie wkręca się w obroty ( nie przekraczają 3800 obrotów /minutę ) dalej odcina , przy zdejmowaniu nogi z gazu słychać strzały w wydech tak jak by nie spalona mieszanka dopalała się w wydechu , po podłączeniu do kompa wyrzuca błąd P0014 a w parametrach pracy silnik kąt wyprzedzenia zapłonu pokazuje 19,5 stopnia , żadna zmiana na fazatorze nie powoduje zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu który powinien wynosić 6 stopni ( tak podaje AUTODATA )
    wykonałem jeszcze takie próby może to naprowadzi na sprecyzowanie przyczyny takiej pracy silnika
    1. podczas pracy silnika odłączyłem czujnik położenia wału korbowego - silnik zgasł
    2. podczas pracy silnika odłączyłem czujnik walka rozrządu - silnik pracuje bez zmian

    proszę o pilna pomoc w rozwiązaniu problemu gdzie szukać przyczyny takiej pracy silnika co może być uszkodzone , lub gdzie popełniłem błąd .

    Jacek mój email : drogomos(malpa)interia.pl tel. 696677640

    0 0