Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lakierowanie samochodu...

kiper 07 Sty 2005 21:26 52591 19
  • #1
    kiper
    Poziom 15  
    panowie jestem laikiem w sprawahc malowania a jak otworzyłem stronę z akcesoriami do malowania to niewiedziałem co z czym ,jakies utwardzacze utleniacze itd
    poradzcie mi jak i czym pomalować poldka chce mu zrobić ładny niebieski lub perłowy metalic, i co do tego użyć krok po kroku

    Dodano po 23 [minuty]:

    te MODERATOR przez duze M lakierowac to można paznokcie , a samochód to sie MALUJE
  • #2
    Łokasz
    Poziom 16  
    Witam. A jak wygląda stara powłoka? Było coś spawane lub przygotowywane już?
  • #3
    kiper
    Poziom 15  
    nie no zdarte do gołej blachy i zaszpachlowane
    przygotowane gruntownie tylko co dalej , jak ?
  • #4
    Łokasz
    Poziom 16  
    Witam. A więc gołe blachy powinny być zagruntowane i pźniej poszpachlowane. Następnie po wyprowadzeniu kształtów maluje sie wszystko podkładem i matuje papierem na mokro (800). Następnie kładzie sie baze i po odczekaniu az rozpuszczalnik odparuje kładzie się lakier bezbarwny. Po całkowitym wyschnieciu powłoki mozna zmatować ewentualne niedociągnięcia papierem wodnym (2000) i wypolerować. Pozdrawiam
  • #5
    manta
    Poziom 39  
    Do akrylu może ta technologia się sprawdzi ale w metaliku to zginiesz w porach i efekt mierny szkoda kasy na mat. popracuj w akrylu wg. tech. powyższej co po nałożeniu grubszej warstwy daje ci możliwości obróbki polerskiej.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Do akrylu może ta technologia się sprawdzi ale w metaliku to zginiesz w porach i efekt mierny szkoda kasy na mat. popracuj w akrylu wg. tech. powyższej co po nałożeniu grubszej warstwy daje ci możliwości obróbki polerskiej.
  • #6
    kobol
    Poziom 12  
    Kolego jeżeli twierdzisz że masz już dobrze przygotowane podłoże. (choć zdzieranie do gołej blachy nie wydaje mi się konieczne) to malowanie lakierami metalicznymi lub perłowymi czyli co najmniej dwu warstwowymi (baza +bezbarwny lakier nawierzchniowy)nie odbiega w zasadzie od tego co napisał kolega Łokasz. po szpachlowaniu i wyprowadzeniu kształtu. Maluje się najpierw podkładem akrylowym wypełniającym (oczywiście miejsca ubytku i szpachlowaną powierzchnię, następnie po wyschnięciu matuje się go papierem wodnym co najmniej 800 (ja pod metalik używam 1000), później maluje się bazą aż do uzyskania pożadanego stopnia krycia (nie wszystkie bazy tak samo kryją),po wyschnięciu bazy przeciera się ją szmatką antystatyczną i pokrywa wszystko lakierem bezbarwnym (dwie do trzech warstw), później zostaje już tylko matowienie papierem 2000 - 2500 i użycie pasty polerskiej. Pomijając parę istotnych faktów tak w skrócie się sprawa przedstawia. Moim skromnym zdaniem jest to duże wyzwanie i nie wiem czy niestety nie strata pieniędzy na materiały, ale próbować warto satysfakcja murowana.
  • #7
    TXXXX
    Poziom 11  
    najpierw zmatowienie starej farby- papierem wodnym, powloka lakiernicza musi byc sucha nie moze auto stac w wilgoci, powloke przygotuj tak aby wygladala jak sciana po malowaniu farba emulsyjna, pozniej naloz (najlepiej zrobi to lakiernik lub ktos kto malowal) podklad o-cynk (nie bedzie rdzewiec i odczekaj wskazany czas do wyschniecia, pozniej naloz farbe (najlepiej akryl - droga ale trwala i dobra) i na drugi dzien mozesz jezdzic malowanie nie jest takie czasochlonne - krotko trwa ale przygotowanie to kilka dni, niezle trzeba sie namachac z papierem obklejaniem itp

    Dodano po 1 [minuty]:

    no i nie zapomnij o miejscach z rdza czy dziurami oczysc dokladnie do blachy, dziury zaszpachluj i wygladz no i dalej do roboty
  • #8
    diux
    Poziom 12  
    Panowie a jaka może być przyczyna pękania szpachli np.na dachu?
  • #9
    Pfemek
    Poziom 22  
    Szpachla mozę pękać wtedy kiedy jest jej zbyt dużo albo jak miała złe podłoże. Co do lakierowania to temat już byl na tym forum... Szukaj...
  • #10
    Sady
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeżeli chodzi o to czym pomalowac Poloneza, to trzeba przeliczyc co sie opłaca. Ładny niebieski wybierzesz z renolaku i calosc lakieru (mysle że z 5-6l starczy na całość razem ze środkami) bedzie cie kosztowac ok. 300. Ja takim mam pomalowanego Malucha, 4latka wytrzymal i nadal ma ladny kolorek (niestety teraz zaczely wychodzic troche korniki i troche odpada :( - wyniklo to ze zlego przygotowania - stara klapa-tylko zaszpachlowana i nie wszedzie dobrze przymatowiona powierzchnia).
    Jak masz wiecej kasy to możesz pomalować dobrym akrylem, metalikiem lub perłą. Wtedy koszty troche wzrosną mysle ze tak od ok. 700 za akryl do ok 1200 za perle w komplece.
  • #12
    kobol
    Poziom 12  
    Jeżeli chodzi o pasty polerskie to ja osobiście polecam farecle g3. Oczywiście nie obejdzie sie bez maszyny do polerowania. Koszt takiej pasty 250g to około 35 zł. Można ją kupić w sklepach z akcesoriami dla lakierników lub w mieszalniach lakierów. Jeżeli po malowaniu wyszła zła struktura polecam pastę body shop 03b. Jest dosyć gruba i można ją stosować nawet po papierze 1500.
  • #13
    dakus
    Poziom 13  
    ale należy po g3 użyć mleczka firmy 3m nazwy jego nie pamiętam,jest ono przeciwko powstawaniu smug
  • #14
    kiciak18
    Poziom 13  
    ile by to wszystko kosztowało u lakiernika :D :D dodam że lakier którym miałby być malowany samochód to perła

    aha samochód to CC
  • #15
    kobol
    Poziom 12  
    Kolego kiciak18 mósiałbyś określić co dokładnie chcesz.Czy ma to być cały samochód malowany czy tylko jakiś element.To orientacyjnie mogę podać koszt robocizny jak i materiałów.
  • #16
    kiciak18
    Poziom 13  
    więc tak, są dwie opcje jedna to cały samochód razem ze środkiem, a druga to ta sama co pierwsza tylko że prócz dachu :)
  • #17
    kobol
    Poziom 12  
    Jeżeli kolego chcesz pomalować cały samochód razem ze środkami to tylko wtedy gdy będziesz chciał zmienić cakowicie kolor. W takim wypadku na cc razem z wnękami potrzebujesz około 2,0 litry bazy + tyle samo lakieru bezbarwnego . Jeżeli wybierzesz markowy lakier to koszt bedzie w granicach 950 zł. Jeżeli chciałbyś pomalować tylko wierzch myślę że wystarczyło by Ci około 1,2 l bazy i tyleż samo lakieru bezbarwnego. Oczywiście przy malowaniu całości można zastosować np tańszą bazę lub tańszy bezbarwny wtedy było by to około 500zł. Do tego dochodzą koszty podkładów, szpachli baranków i innych potrzebnych rzeczy. Wszystkie materiały w tańszej opcji to około 900 zł. Do tego trzeba doliczyć robociznę. W moich okolicach za pomalowanie całego samochodu razem z materiałem (tańsza opcja) trzeba dać od 2 do 2,5 tyś zł.
  • #18
    *pirat*
    Poziom 19  
    Zmieniając nieco temat mam pytanko odnośnie przygotowania elementów kompozytowych z włókna szklanego do malowania.Przygotowuje takie elementy i jestem na etapie szpachtlowania chce pomalować całość lakierem akrylowym który już nabyłem .Są to elementy dosyć elastyczne i tworzyć bendą pewnego rodzaju owiewkę zastanawiam się czy położony lakier w krótkim czasie nie odpadnie .Wiem że są zmiekczacze do lakieru ale czy ich zastosowanie uelastyczni lakier czy ma sens ich stosowanie ?Może ktoś ma więcej doświadczenia w tej materii .
  • #19
    kobol
    Poziom 12  
    Ja osobiście jestem zwolennikiem dodawania dodatków uelastyczniających np. elast-o-actif W proporcjach uzależnionych od danego tworzywa. Oprócz dodatków uelastyczniających lakiery są także środki przeznaczone do gruntowania tworzyw sztucznych np. w produktach firmy sikkens jest to "plastoflex" Stosuje się go przed samym malowaniem nakładając bardzo cięką warstwę w celu polepszenia przyczepności lakieru do tworzywa.
  • #20
    *pirat*
    Poziom 19  
    Dzięki Kobol za podpowiedz zastosuje dodatki uelastyczniające jak polecasz .