Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie powinno być ładowanie w 4t silnik 125 leżący cylinder 154FMI

25 Kwi 2012 14:35 2586 6
  • Poziom 13  
    Witam
    Podłączyłem obrotomierz z voltomierzem do swojego motorku i na wysokich obrotach pokazuje ładowanie nawet powyżej 17v.
    Czy to jest prawidłowa wartość ? Czy regulator napięcia padł i puszcza więcej prądu ?
    Akumulator 12v, silnik leżący 4t 125.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 35  
    Regulator padł, chyba że miernik marny.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    To napięcie pokazuje obrotomierz który ma taką funkcję.
    Właśnie wymieniłem na nowy regulator i to samo się dzieje.
    Przy gazowaniu wachania do ponad 17v.
    Co może być nie tak ?

    Obrotomierz sprawdzony w inny moto i pokazuje poprawnie, u mnie jest jakiś problem.
  • Poziom 42  
    1. Obrotomierz (a w zasadzie tachometr) nie jest dokładnym miernikiem. Użyj multimetru.
    2. Prawdopodobnie "stary regulator jest OK a masz problemy z połączeniami. Sprawdź połączenia a szczególnie dokładnie te od masy. Masa regulatora i silnika jest kluczowa.
  • Poziom 13  
    Sprawdzałem miernikiem i jest to samo.
    Jeszcze spróbuję inny regulator, może to to a jak nie, to zajmę się masą.
  • Poziom 13  
    Z racji tego że w dalszym ciągu nie poradziłem sobie z usterką, to odświeżę temat.
    Sprawdzałem na 3 innych regulatorach i wszędzie jest to samo, czyli podejrzewam że problem leży gdzieś wcześniej. (Chociaż regulator kolegi działał poprawnie, więc do końca nie wiem).
    Po odpięciu całkiem regulatora, prąd na aku w końcu nie przekraczał 14,5v bodajże, z tym że paliło już żarówki.
    I teraz pytanie za 100 punktów, czy możliwym jest że pozostałości po starym silniku (wcześniej był 139fmb, elektryczny starter i czujnik biegów) czyli wiązki od wyświetlacza biegów, oraz przekaźnik rozrusznika, wchodzą tutaj w paradę?
    Dodam że światła zawsze były czy to na tym czy na tamtym silniku dopiero po jego odpaleniu (u kumpla są z zasilane z aku), a tak to z akumulatora działały na pewno kierunki i klakson.
  • Poziom 20  
    Sprawdz "masy" a zwłasza regulatora napięcia czy jest dobrze przykręcona.