Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Klimatyzacja Sharan wyłącza na obrotach

25 Kwi 2012 15:52 5712 23
  • Poziom 14  
    Witam mam problem z klimą w sharanie 2003r. 1,9 tdi 130kM. Klima nabita dział na wolnych obrotach a po dodaniu gazu rozłącza kompresor i wyłącza wentylatory. Błędów w sterowniku klimy nie ma. Jedyną dziwną rzecz którą zauważyłem, to że w sterowniku klimatyzacji obroty silnika są cały czas 2730 w sterowniku silnika wszystko ok! Jakieś pomysły?
  • Poziom 34  
    Czujnik ciśnienia podejrzany, ilość gazu w układzie oczywiście prawidłowa. Obserwowałeś wkazania manometrów podczas występowania problemu?
  • Poziom 25  
    Presostat ? Pewnie dobry ale warto podmienić. Z tego co opisałeś odłącza sprężarkę i wentylatory a to wskazuje na:
    1. Uszkodzony presostat
    2. Za duża ilość gazu
  • Admin grupy Samochody
    Usterka typowo elektryczna.Przy uszkodzonym czujniku ciśnienia czy za dużej ilości gazu nie wyłączy wentylatorów.
  • Poziom 12  
    Sprawdź dobrze czy po dodaniu gazu przez chwile tylko nie rozłączy klima a później z powrotem załączy (dalej przy trzymaniu wysokich obrotów). W grupie VAG jest tak że kiedy silnikowi potrzebna jest moc np w trakcie wyprzedzania na chwilę rozłączy klimę aby szybciej wkręcić się na obroty i nie obciążać dodatkowo silnika następnie klima automatycznie się włączy.
  • Poziom 14  
    Panowie ilość gazu ok a czujnik to w pierwszej kolejności podmieniłem, jak na wolnych chodzi to cisnienia ideał
  • Poziom 25  
    Podepnij manometry i sprawdź co się dzieje z ciśnieniami bo nic o nich nie napisałeś do tej pory.
  • Poziom 14  
    niskie 2 a wysokie około 12-15
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zrobiłeś to co Kolega Jakub16 napisał? Dodam tylko że nie tylko VAG tak ma, jest to standardowa strategia dla klimatyzacji.
  • Poziom 25  
    Aby pominąć opcję wyłączania sprężarki przy nagłym dodawaniu "gaz" wystarczy bardzo powoli zwiększać obroty silnika i wtedy ta opcja nie zadziała.
  • Poziom 14  
    Jak pochodzi chwilę na wyższych obrotach to odłącza i już więcej nie załącza z powrotem! Ciśnienia w normie
  • Poziom 17  
    Problem leży po stronie braku sygnału o obrotach silnika. Miałem coś takiego w VW LT też klima działała na jałowym jak trzeba ale podczas jazdy powyżej 100km/h klima się bezpowrotnie wyłączała. Trzeba było się zatrzymać zgasić ponownie odpalić silnik i znowu działała klima. W moim przypadku winna była wiązka do sterownika silnika. ECU nie widziało sygnału prędkości pojazdu. To powodowało wyłączanie się klimy powyżej 100k/h. U Ciebie najpierw bym przejrzał schemat i szukał powodów braku sygnału o obrotach silnika.
  • Poziom 12  
    Wystarczy popatrzeć na parametry bieżące w układzie klimatyzacji i sprawdzić czy prędkość pojazdu jest ok.
  • Poziom 14  
    Prędkość pojazdu jest ok tylko obroty silnika jakieś cuda pokazuje
  • Poziom 17  
    No to trzeba namierzyć problem związany właśnie z obrotami silnika.
  • Poziom 14  
    Witam
    Mam silnik CAHA u siebie w Seat EXEO. Mam taki problem że wyłącza mi się klima jak jeżdzę autem. Na postoju działa. Może nie mrożąco ale działa. Gaz uzupełniałem jakieś 2,5 roku temu.
    Jak na postoju dzis podłączyłem się nVCDSem i zrobiłem zapis parametrów. W załączniku logi. Jak dodam gaz to wyłacza się klima. U mnie w silniku na postoju gazu jak daje na max to tylko wskakują do 2500obr maksymalnie. Tak jest to skonstruowane.
    Nie wiem czy ciśnienie jest poprawne bo pokazuje ok 26bar... Proszę o pomoc bo upały się zaczeły i ciężko bez klimy.

    Logi spakowałem bo plików CSV nie można dołączyć.
  • Poziom 23  
    W jakich warunkach 26bar masz, bo trochę duże to ciśnienie, powyżej 20bar w samochodach już idzie drugi bieg wentylatorów i to w 35 stopniowym upale.
  • Poziom 14  
    Wentylatory chyba chodzily na max bo wialy jak glupie. A upal byl ok 26-28 stopni. Uklad klimy u mnie juz jest dosyc maly bo ok 500g czynnika. Kiedys mialem Leona i tam bylo ok 740g.
  • Poziom 27  
    Wysokie ciśnienie zdecydowanie za duże, więc sterownik dla bezpieczeństwa wyłącza kompresor. Do sprawdzenia ciśnienia na manometrach można będzie wykluczyć czujnik. Jak niskie w normie a wysokie za duże to trzeba zajrzeć do dyszy dławiącej , jak opiłki to wiadomo co dalej.
  • Poziom 14  
    A z jakiego powodu moze byc cisnienie za duze ?
    Czy jak na maszynie odciagna mi czynnik i ponownie wpuszcza to maszyna sprawdzi to cisnienie ? Czy tylko na jakichs specjalnych manometrach?
    A jak sprawdzic niskie cisnienie ? Bo w vcds nie widzialem chyba takiej opcji.

    I gdzie odnajde ta dysze dlawiaca i czy wykreci sie ja jakos bez spuszczania czynnika z ukladu?
    Rozumiem ze jak beda opilki to kompresor sie rozpada ?
  • Poziom 27  
    Do sprawdzenia ciśnień wystarczy podłączyć maszynę, ktoś kto jest w temacie może sporo powiedzieć po ciśnieniach. Do sprawdzenia dyszy trzeba odessać czynnik.
  • Poziom 14  
    Ok powiem fachowcowi jak pojade na maszyne
  • Poziom 2  
    pepe_lodz napisał:
    Ok powiem fachowcowi jak pojade na maszyne

    Chciałem się zapytać czy rozwiązałeś swój problem z klimatyzacją? Co było przyczyną?
  • Poziom 14  
    Witam
    Tak. Jak zapomniałem po zimie wyjąć zasłony chłodnicy i przez to miałem problem. Po wyjęciu wszystko działa.