Witam.
Jestem laikiem jeżeli chodzi o elektronikę, więc proszę wybaczcie i poprawcie mnie w przypadku zastosowania nieodpowiedniej terminologii.
Starałem się dobrać jak najlepiej tematykę do działu... w razie obiekcji proszę o przeniesienie.
Mam nową listwę firmy Lestar LFT 2005 G-A. Do niej podpinam zasilacz komputerowy Corsair CMPSU-750HXEU. W momencie kiedy wyłączam listwę, wybija bezpieczniki w mieszkaniu.
Link do specyfikacji listwy:Link ze strony producenta można również pobrać bardziej szczegółowe informacje w pdfie.
Link do zasilacza: Link
Budynek wielorodzinny, budowany w 2000 roku. Jest uziemienie (3 żyły/kable). Dane bezpiecznika odpowiedzialnego za gniazdo z listwą: S301, B10, 230/400V, 6000/3.
Moje próby i spostrzeżenia:
•W momencie awarii, nic innego nie jest wpięte w mieszkaniu do gniazd elektrycznych.
•Taka sama sytuacja występuje gdy podłącze listwę do innego gniazda w ścianie lub/i zasilacz do innego gniazda w listwie
•Włączanie listwy i praca komputera wydają się być stabilne (napięcia zasilacza pokazywane przez czujnik płyty w normie).
•Problem występuje zarówno gdy zasilacz ma włącznik w pozycji On jak i w pozycji Off.
•Mam również starszą listwę Lestar'a (5+A LF-530WA link: Link) ma 8 lat i na niej wszystko działa ok.
•Podłączając kilka innych sprzętów pod nową listwę problem również nie występuje (np. lampka, stary komputer - zasilacz 350W, etc.)
•Problem nie występuje regularnie - wyłączając i włączając raz po raz listwę prąd siada za pierwszym, drugim, trzecim, maksymalnie piątym razem. Gdy komputer chodzi dłużej, wydaje mi się wtedy prąd siada przy pierwszym wyłączeniu listwy.
Producent zalecił mi procedurę reklamacyjną
, stwierdzając że dwubiegunowy włącznik/wyłącznik listwy może generować przez chwilę prąd powodujący zaistniałą sytuację, szczególnie jeżeli mam w swojej instalacji bezpieczniki różnicowo-prądowe ustawione na wysokie zabzpieczenia. Rozumiem że chodzi tu o tolerancję na skoki napięcia czy cuś...