Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naprawa pompy wysokiego cisnienia HDI

mak270 07 Sty 2005 21:57 12471 17
  • #1 07 Sty 2005 21:57
    mak270
    Poziom 17  

    Witam,
    Wyglada ze pompa wysokocisnieniowa w moim 1.4HDI (peugeot 307) nie wytwarza po dluzszym postoju na zimnym silniku wystarczajacego cisnienia to rozruchu (przez co musze dluzej "krecic" zeby auto odpalic).

    Takie pompy sa bardzo drogie, w zwiazku z tym mam pytania:
    -Czy mozna taka pompe naprawic (jesli tak to gdzie)
    -Czy winny moze byc regulator cisnienia przykrecany do tej pompy i moze wystarczylaby jego wymiana?

    Znalazlem gdzies w archiwum pewnej grupy dyskusyjnej ze istnieja same wklady do takich pomp...Czy to prawda?


    Auto z cieplym silnikiem uruchamia sie niezle (mogloby byc lepiej ale da sie przezyc).

    Dziekuje z gory za wskazowki.

  • Pomocny post
    #2 07 Sty 2005 22:21
    tominex
    Poziom 18  

    Nowy regulator ciśnienia kosztuje ponad 1100 zł, a cała regenerowana pompa ok.2200 zł(regeneracja przez Boscha-pisemna gwarancja na rok czasu). Nie słyszałem żeby gdzieś to naprawiali(ogromne trudności techniczne), a pracuje przy tym parę latek. Oczywiście musisz oddać swoją starą pompę lub inną "sztukę" na wymianę. Co do pomp Siemensa to nie wiem jakie koszty, ale mogę się zorientować. Jest tylko jeden problem" Czy to na pewno pompa?". Pozdrawiam

  • #3 10 Sty 2005 11:30
    mak270
    Poziom 17  

    Wszystko na to wskazuje.. Swiece,akumulator, elektryka, przewody paliwowe, filtr paliwa, automat grzania swiec, czujnik temp. silnika - to wszystko bylo sprawdzane/wymieniane..

  • #4 10 Sty 2005 16:14
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Witam.

    Podstawowe pytanie, jak w tym silniku z kompresją ?
    I jeszcze jedno, czy wiesz że jest teraz zima i wszystkie zimne diesle trzeba trochę pokręcić, aby zapaliły.
    Jak jest ciepły to nie ma problemu, a co akumulatorem ?
    Rada jest taka nie ruszaj pompy, zmierz cisnienie sprężania nad tłokami i jaki ten motorek ma przebieg i na jakim oleju jeżdzisz ?
    Jeszcze musisz być pewien ze bateria jest naładowana i wtryskiwacze rozpylają OK.

    Z tą pompą to możesz się wpędzić w niezłe koszta, a po regeneracji okaże się ze problem szybkiego odpalania na zimnym silniku nie ustąpił i co wtedy ?

    Pomyśl wcześniej dobrze i sprawdz abyś był pewien w 100 % nad pozostałymi mankamentami, bo wiem ze juz niejeden tak się wpakował.

    Jest zakład np. w Rzeszowie, ale tam skubią zawodników niesamowocie, a efekt znikomy, albo żaden, ale nie wiem skąd jesteś i czy Cię to interesuje.
    Mogę ci adres i telefon podać na priva, aby nie przedtawiać go tutaj na forum.

    pozdr.

  • #5 10 Sty 2005 16:34
    tominex
    Poziom 18  

    Na 100% nie jest to wina kompresji. Upierałbym się nad podłączeniem jeszcze raz do testera(oczywiście przez fachowców z doświadczeniem w tym temacie).

  • #6 10 Sty 2005 20:25
    m4341
    Poziom 14  

    wymienić elementy decydujące o rozruchu: swiece żarowe, wszelkiego rodzaju podgrzewacze powietrza i paliwa, sprawdzić prad rozruchu. pompa na pewno jest dobra. w systemach tego typu zawodzi elektronika Panowie. Hej

  • #7 10 Sty 2005 20:39
    tominex
    Poziom 18  

    W temperaturach dodatnich elementy typu podgrzewacz,świeca nie mają znaczenia przy rozruchu silnika.[/b]

  • #8 10 Sty 2005 21:01
    mak270
    Poziom 17  

    Hm, dodam ze sprawdzony byl rozrzad przez ASO....

    Wiem ze jest zima, ale nie ma mrozu - ja musze krecic 5 razy po kilka sekund az w koncu zalapie (znajomy ma identyczne auto i kreci tylko ciut dluzej niz na cieplym silniku).

    Akumulator byl wymieniony, swiece sprawdzone, jedna wymieniona....

    Motor ma przebieg 66000 km, jezdze na Mobil 1 syntetyk (5W50)

  • #9 12 Sty 2005 08:53
    m4341
    Poziom 14  

    jakich dodatnich, podgrzwacze dzialają do plus 15 stopni , należało by też sprawdzić ciśnienie na pomie wtryskowej ale radzę samemu nie ruszać bo są tam ciśnienia b.duże większe niż we wtrysku pośrednim.

  • #10 12 Sty 2005 09:00
    mak270
    Poziom 17  

    O ile sie orientuje podgrzewacz jest w tym silniku w filtrze paliwa. Filtr paliwa wymienialem w lipcu wiec nie powinno byc problemow..
    Zostaje albo wada pompy wysokiego cisnienia albo wtryskiwacze (chociaz watpie bo po odpaleniu jest ok).

  • #11 25 Sty 2005 11:34
    urkotrebor
    Poziom 15  

    Ja upierałbym się przy świecach lub instalacji z nimi związanej , ale może jest gdzieś mała nieszczelność i paliwo cofa się do baku i trwa nim pompa znowu naciśnie .
    W baku winna być pompa zasilająca może to ona szwankuje ?
    Spróbuj 2-3 zagrzać świece i potem zakręcić silnikiem , przy takim przebiegu mało prawdopodobne aby poszła pompa wysokiego ciśnienia .

  • #12 25 Sty 2005 12:33
    firdy
    Poziom 21  

    ciśnienie wraca do admosferycznego po 30 sek. Aby silnik mógł zapalić muszą być spełnione 2 podstawowe warunki ciśnienie powyżej 120 bar i silnik musi wykonać 4 pełne obroty. Może winnna jest pompa w zbiorniku zbyt niskie ciśnienie. Pozatym przecież można podłączyć do testera i stwierdzić jakie są wartości ciśnień i co się dzieje podczas rozruchu

  • #13 25 Sty 2005 12:55
    mczapski
    Poziom 38  

    W takim razie podejrzewałbym brak paliwa na zasilaniu pompy wtryskowej. Układ musi mieć trochę czasu ma zasilenie popmpy i dopiero wytworzy wysokie ciśnienie. A więc zasilanie /nieszcelności.

  • #14 26 Sty 2005 13:20
    mak270
    Poziom 17  

    Tak, wyglada na to ze byla nieszczelnosc przy pompie wysokiego cisnienia w ukladzie zasilania.. Trwaja testy.

    Dziekuje i pozdrawiam

  • #15 26 Sty 2005 15:44
    elektryk2000
    Specjalista urządzeń chłodniczych

    Dobrze, a na czym Kolega jezdzi?? Moze na opałku?? ;)
    Nigdy nie wiadomo co wlewasz do baku, no moze poza super-hiper ORLENEM gdzie począwszy od zarządu i prezesików wszystko jest pięknie, hehe.
    Mialem identyczne objawy gdy jezdzilem Mondeo na opale, problemy zaczely sie po wlewaniu OO z Rafinerii Gdanskiej, wszystko wrocilo do normy po wlaniu jakiegokolwiek innego "paliwa".

  • #16 26 Sty 2005 23:49
    mak270
    Poziom 17  

    Wiem paliwo jest b.wazne przy CR...Jezdze na shellu.. Ale w tym kraju nie wierze zadnej stacji szczerze mowiac :(

    Ale po usunieciu nieszczelnosci przy zasilaniu pompy chyba problem znikl:))

  • #17 27 Sty 2005 10:33
    urkotrebor
    Poziom 15  

    I tak jest , często podejrzewamy coś poważnego a to są zwykle niedoróbki przy montażu .
    Ze względu na ich przypadkowość są niezwykle trudne do zlokalizowania , dodatkowo dochodzi duża liczba rozmaitych osłon co nie ułatwia roboty .

  • #18 28 Sty 2005 09:59
    mak270
    Poziom 17  

    Dokladnie. A gdziez ja to juz nie bylem... Czego to juz nie podejrzewali roznej masci "fachowcy". ASO pare dni temu gdybalo ze komputer jest przelozony z innego auta czego nawet nie bede komentowal....

    Prawda jest taka ze albo nie chce sie grzebkom sprawdzic dokladnie i wola machnac reka bo maja w kolejce setki aut ze "standardowymi" usterkami albo nie znaja sie i nie mysla nawet zeby sie doksztalcic:(

    A wystarczylo ze porylem w necie, popytalem na forach a nastepnie przydusilem znajomego mechanika :) Tylko szkoda ze tak dlugo to musialo trwac.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME