Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chevrolet lacetti świecą kontrolki, włącza się alarm

immediateangel 25 Kwi 2012 21:03 4238 12
  • #1 25 Kwi 2012 21:03
    immediateangel
    Poziom 2  

    Witam, mam problem z chevroletem lacetti 2005r. hatchback .
    Po zamknięciu drzwi zaczynają świecić wszystkie kontrolki, włącza się alarm
    Samochód uruchamia się jedynie przy otwartych drzwiach a przy dłuższych postojach najlepszym wyjściem jest odłączenie akumulatora. Muszę przyznać że jest to bardzo uciążliwa usterka, niestety mój mechanik nie może odnaleźć jej przyczyny. może miał ktoś podobny problem ? Liczę na pomoc :)

    0 12
  • Pomocny post
    #2 25 Kwi 2012 22:04
    msepl
    Poziom 25  

    Brak masy na centralce alarmowej,

    ps.
    Tak mi się wydaje by to najpierw sprawdzić.

    0
  • #3 26 Kwi 2012 14:43
    immediateangel
    Poziom 2  

    Hmmm.. spróbuję jakoś to sprawdzić :)
    A ma może ktoś schemat elektryczny właśnie do tego auta ? Bo mechanik stwierdził że jest mu potrzebny a nigdzie, ale to nigdzie nie mogę go znaleźć ;/

    0
  • #4 14 Cze 2012 10:26
    bzykupiotrek
    Poziom 11  

    witam

    w moim lacetti jest to samo pala sie kontrolki po zamknieciu dzwi
    i nie mozna odpalic auta a do tego nie raz po wyjeciu kluczyka auto chodzi cale czas
    moze ktos mial juz ten problem i go rozwiazal

    pozdrawiam

    1
  • #5 05 Sty 2013 11:56
    enso
    Poziom 2  

    Nie wiem czy jeszcze macie te problemy, ale w tylnym lewym słupku są wiązki elektryczne. Zalewane są one płynem z tylnego spryskiwacza (rurka biegnie obok). Rozmontujcie słupek, wysuszcie i zbadajcie uszkodzenia rurki, ewentualnie dobrze zaizolujcie kostkę. Temat znany, mi pomogło 2 lata temu :)

    1
  • #6 01 Sty 2014 17:50
    all009
    Poziom 9  

    witam udało się zdiagnozować usterkę? Mam to samo co kolega "immediateangel "

    pzdr.

    1
  • #7 01 Sty 2014 19:41
    enso
    Poziom 2  

    Witam,
    przyczyna jest zawsze ta sama - zwarcie w nasiąkniętej kostce znajdującej się w lewym tylnym słupku. U mnie to się kilka dni temu odnowiło, niestety z braku czasu zastosowałem doraźnie najszybsze rozwiązanie - wyjęcie żarówki z oświetlenia wnętrza bagażnika. Jak będę miał trochę więcej czasu, to rozbiorę słupek i chyba wymienię kostkę + zaleję gorącym klejem albo jakieś równie dokładne uszczelnienie, bo izolacja jak widać nie dała rady. Mam natomiast inne zmartwienie - wiem, że przyczyna wilgoci tkwi w uszkodzonym wężyku do spryskiwacza tylnej szyby. Nie wiem jak tego szukać i wymienić cały, ale bez tego usterka będzie się ponawiać. No ale to już chyba kwestia hydrauliczna, a nie elektryczna ;)

    1
  • #8 01 Sty 2014 19:46
    all009
    Poziom 9  

    kostkę wypiąłem w lewym tylnym słupku i niestety ten sam problem nadal występuje wiec to nie tego wina. u mnie objawy są takie:

    auto stało 2-dni nie palone po czym dziś wchodzę do auta (otwieram przez kluczyk) bo centralny z pilota nie działa, wkładam kluczyk do stacyjki i nic nie kręci padł akumulator mimo że ostatnio sporo jeździłem, naładowałem akumulator (aku ma nie całe 2-lata) auto odpaliłem ale pojawia się ta sama usterka jak tydzień wcześniej która była już usuwana mianowicie:

    po włożeniu kluczyka do stacyjki świecą się wszystkie kontroli (blado) na desce rozdzielczej, auta nie idzie zapalić chyba że są otwarte drzwi od kierowcy... wtedy zapala zamykam drzwi nic się nie świeci auto normalnie jeździ. Po zatrzymaniu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki auto nadal pracuje aby zgasić silnik otwieram drzwi od kierowcy hmh jaja jak nie wiem:) ale mi do śmiechu nie jest. Wczesnej przejrzana cała instalacja elenktyczna przez elektryka i wymieniona kostka stacyjki pomogło ale nie na długo bo na cały tydzień... Sugerowano mi też że może być taki problem: w tylnym lewym słupku są wiązki elektryczne. Zalewane są one płynem z tylnego spryskiwacza (rurka biegnie obok). Rozmontujcie słupek, wysuszcie i zbadajcie uszkodzenia rurki, ewentualnie dobrze zaizolujcie kostkę. Jenak u mnie wszystko ok i to nie była tego wina. Zauważyłem jeszcze że po wymianie kostki stacyjki radio dziwnie się zachowuje tj. miga demo podczas osłuchu płyt a aby je wyłączyć trzeba długo przytrzymać przycisk of wcześniej po delikatnym naciśnięciu gasło po 3sekundach... Wszelkie porady ile widziane. Teraz aby auto odpaliło z rana została zdjęcia klema plusa z aku i z kluczyka zamknięte auto.

    0
  • #9 01 Sty 2014 19:50
    enso
    Poziom 2  

    To nawet ja napisałem powyższą poradę ;) A jeśli otworzysz bagażnik a nie drzwi od kierowcy to silnik nie zgaśnie? Dla mnie to wygląda w takim razie na bliski związek z radiem - spróbuj je odłączyć albo przynajmniej zdjąć panel i wtedy odpalać

    0
  • #10 02 Sty 2014 12:00
    all009
    Poziom 9  

    dzięki, tak zrobiłem odłączyłem radio i nadal to samo... więc wina tkwi gdzie indziej...

    0
  • #11 02 Sty 2014 22:56
    enso
    Poziom 2  

    Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale jak w zeszłym roku rozbierałem lewy słupek, to tam chyba były 2 kostki. Możliwe, że zwarcie jest na tej drugiej niż doprowadzającej oświetlenie do bagażnika. Może ona ma związek z drzwiami - bo efekt ten sam - po otwarciu drzwi / klapy silnik gaśnie. Chyba bez rozebrania słupka się nie obejdzie :(

    1
  • #12 03 Sty 2014 09:55
    all009
    Poziom 9  

    to nie jest wina tylego słupka i wiązki w nim przewodów bo jak był problem to po ich odłączeniu nadal występował pomogła wtedy wymiana kostki stacyjki, jednak problem po tygodniu wrócił, akumulator rozładowuje się bo jak świecą całą noc i dzień kontrolki to przecież normalne ja szukam przyczyny czemu świecą kontrolki na desce a po wyjęciu kluczyka jak gaszę auto silnik pracuje i pomaga otwarcie drzwi (kierowcy czy pasażera).

    Dodam jeszcze że auto od wczoraj u elektryka zachowuje się o dziwo normalnie. I problem u niego nie występuje ale mamy dziś i wczoraj dodatnią temperaturę może i w tym tkwi problem że występuje to tylko przy ujemnej lub bliskiej zeru?

    Dziś auto odebrałem od elektryka i według niego wszystko na razie ok, i problem nie występuje ciekawe czy jeszcze wystąpi i co jest powodem tego że czasem się ujawnia?

    0
  • #13 01 Lut 2014 11:05
    Panicz Maciej
    Poziom 10  

    Borykam się z tym samym problemem. Zaobserwowałem, że jak samochód stoi dłuższy czas przy ujemnych temperaturach to tak się dzieje, wczoraj jak zabierałem go od klienta i dojechałem do warsztatu nagrzałem w środku i kłopot zniknął, ciekawe jest też to, że kontrolka nie zapiętych pasów zapaliła się dopiero w połowie drogi, moim typem są zegary może tam się coś dzieje ??

    0