Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Acer Aspire AOA150 - zdechł?

Mateush 25 Kwi 2012 21:52 4049 32
  • #1 25 Kwi 2012 21:52
    Mateush
    Poziom 14  

    Witam,
    mam problem z tym netbookiem, probowałem wgrać BIOS bo objawy sie zgadzały, a mianowicie wlaczam go zapala sie zielona ledy w przycisku, uruchamia sie chlodzenie i to by było na tyle nei slychac dysku matryca sie nei załącza. wgrałem na Pena BIOS włączam Fn i Esc miga lampeczka power i moze juz sobie tak migać ile chce nic sie nie dzieje z Pena nie czyta nie mruga na nim lampka. Dodam żę na początku wrzucilem pena bez biosu uruchomilem wg procedury flashowania biosu zamrugał potem swieciła sie na stałe leda power to wyjołem go i jak juz wrzucilem go z Biosem to juz nawet nie zamrugał, powiedzcie co mogę teraz zrobić co sprawdzic??

    0 29
  • #3 26 Kwi 2012 07:48
    Mateush
    Poziom 14  

    Najlepsze jest to że nikt w nim nic nie zmienial (OS) z dnia na dzień padł , mówisz o programowaniu przez Fn i Esc? czy jeszcze o czyms innym?

    0
  • #5 26 Kwi 2012 09:24
    Mateush
    Poziom 14  

    Tak tak to było myslałem że chodziło o OS tak BIOSa próbowałem.

    0
  • #7 26 Kwi 2012 10:56
    Mateush
    Poziom 14  

    kolegi zibii ja własnie między innymi wg tego opisu to robie i to totalnie lipa, miga cały czas i nie przestaje do tego widzę że nie ma dostepu do pena bo nie mruga dioda sygnalizująca odczyt/zapis na penie

    0
  • #8 26 Kwi 2012 12:54
    zibiii
    Poziom 23  

    Wlaczasz kompa z wcisnietym esc i fn, zaczyna migac i naciskasz jeszcze raz power i dalej nic ?

    0
  • #9 26 Kwi 2012 14:40
    Mateush
    Poziom 14  

    No niestety dalej nic.
    Nawet nie mrugnie pendrive, a dioda power może migać i migać....

    0
  • #10 26 Kwi 2012 15:29
    zibiii
    Poziom 23  

    Pendrive sformatowany?? Nazwy plików pozmieniane??

    0
  • #11 26 Kwi 2012 17:08
    Mateush
    Poziom 14  

    Tak probowalem FAT32 i FAT na roznych pendriveach nazwa zmieniona

    0
  • #12 27 Kwi 2012 17:10
    Mateush
    Poziom 14  

    jakieś inne propozycje może macie??

    0
  • #13 27 Kwi 2012 17:16
    CHACA
    Poziom 43  

    Jeżeli jeszcze wyjęcie bateryjki(reset) podtrzymującej pamięć biosu nie pomoże to pozostaje serwis i zaprogramowanie pamięci.

    0
  • #14 27 Kwi 2012 21:42
    Mateush
    Poziom 14  

    wyjmowalem ale moze na za krotko wyjme na pare dni i tak wyjezdzam i spróbuje.

    0
  • #15 28 Kwi 2012 11:10
    zibiii
    Poziom 23  

    Wyjecie baterii nie zaszkodzi, do tego jak db pamietam na plycie masz zworke do resetu biosu (takie 2 trojkaciki kolo siebie).

    0
  • #16 28 Kwi 2012 22:47
    Mateush
    Poziom 14  

    no własnie chcialem pytac czy tam nie ma czegos do resetu biosu :) a mniej wiecej gdzie mozna znaleźć te zworki ? moze przyblizy ktos?

    0
  • #17 29 Kwi 2012 14:52
    zibiii
    Poziom 23  

    Jak rozkrecisz to powinienes znalezc.

    0
  • #18 29 Kwi 2012 23:09
    boro1234567
    Spec od komputerów

    Zaprogramowanie biosu w programatorze rozwiąże twój problem.

    0
  • #20 02 Maj 2012 12:23
    Mateush
    Poziom 14  

    Niestety na żadnym, obawiam się że skończy się programatorem, jak wróce do domu w weekend sprawdzę jeszcze wasze sugestie z resetem biosu, sama operacja na programatorze jaki to może być koszt?? (nie posiadam sprzętu)

    0
  • #22 02 Maj 2012 13:56
    Mateush
    Poziom 14  

    Tak tez wykonam, sama bateryjka jest w mocowaniu dającym ją wyjąc bez koniecnzosci jej wylutowywania, chyba że nie o tej bateryjce mowimy :P

    0
  • #23 02 Maj 2012 15:00
    CHACA
    Poziom 43  

    Żeby dostać się do bateryjki biosu trzeba rozebrać laptopa, znajduje się ona na płycie głównej.

    0
  • #24 02 Maj 2012 22:29
    Mateush
    Poziom 14  

    laptopik rozebrany :P juz od dawna, bateryjka to tak jakby mini wersja tej bateryjki z normalnych mobo z PC

    0
  • #25 05 Maj 2012 20:50
    Mateush
    Poziom 14  

    No i niestety reset BIOSu nic nie dał, chyba czeka mnie dogranie na zewnątrz, któa to kosć biosu ? przylutowana? BGA?

    0
  • #27 08 Maj 2012 21:10
    Mateush
    Poziom 14  

    chyba utrafilem ktory toF80 75HCP , wpadl mi w rece programator willem 7.1 bodaj da rade to obskoczyc tą kostke??

    0
  • #30 16 Kwi 2013 14:47
    marekl1732s
    Poziom 8  

    witam. mam dokładnie ten sam problem. nie moge wgrac biosa do acerka aspire one aoa 150. po wciśnięciu fn+esc i power pendrive nawet nie mignie. programator jest ostateczny? nie ma innego sposobu jeszcze? jeśli programator ma pomóc w ostateczności to jaki kupić aby też pasował do innych laptopów z biosem. czekam na odpowiedź i pozdrawiam

    0