Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[C][ATMega8535] Jak zabrać się za obsługę przerwań?

bialysrem 25 Kwi 2012 22:30 1268 6
  • #1 25 Kwi 2012 22:30
    bialysrem
    Poziom 8  

Od kilku dni męczę się z ustawieniem timera (działającego równolegle z programem) na moim uC atmega8535.
    Jestem początkującym elektronikiem. Przeszukałem już naprawdę wiele tematów, pisałem do wujka google na wszystkie możliwe sposoby jakie tylko wymyśliłem. Nadal problemowo.

Otóż po przeszperaniu internetu dokopałem się do następującego kodu:

Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

I owszem, po wklejeniu "na głupiego" timer zaczyna liczyc, tylko znacznie za wolno (1 sekunda trwa na oko jakieś 4-5 sekund).
    Taktowanie ustawione na 1MHz (o ile #define F_CPU 1000000L znaczy tyle co rozumiem ;) spotkałem się przeczytując forum że jest to bardzo zła i nieprawidłowa forma, ale niestety mądrala nie przytoczył jak powinno się to zapisywać... )

Chciałbym dowiedzieć się co znaczą te TCCR2, OCR2, TIMSK, jak liczyć te przerwania i dlaczego timer po skopiowaniu tego kodu nie liczy faktycznie sekund ( nawet nie można tego czasu nazwać czasem zbliżonym do sekundy :/ ).

Jeśli jest gdzieś już taki temat, po przeczytaniu którego będę w stanie zrozumieć działanie tych przerwań śmiało proszę mnie tam odesłać, tylko błagam - z linkiem. Już naprawdę sporo się naszukałem.
    [UWAGA!!! Nie w każdym temacie którego tytuł nosi znamienne 'Atmega8535 timer', da się znaleźć te informacje!!! A wręcz nie znalazłem żadnego, więc proszę o w pełni świadome polecanie innych tematów, google niestety poza przydatnymi informacjami znajduje również masę bubli]

Zaznaczam że interesuje mnie rozwiązanie w języku C.

0 6
  • #2 26 Kwi 2012 07:14
    zumek
    Poziom 39  

bialysrem napisał: