Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podkręcanie T7500 w Dell XPS M1530 pinmod

26 Kwi 2012 13:06 1410 1
  • Poziom 9  
    Powoli szykuję się do zrobienia odpowiedniego pinmoda w moim Dellu w celu odblokowania możliwości podkręcenia procesora. Jestem na etapie zbierania materiałów i teraz proszę o dodatkowe rady i instrukcje.

To co znalazłem:
    ICS9LPRS365BGLF - budowa mojego chipu PPL (clock generator). Nie chciało mi się jeszcze rozkładać całego kompa na części, ale podobno wszystkie te modele mają właśnie taki chip.
    PORADNIK - z innego forum, którego autor wykonuje to samo na tym samym chipie

Generalnie gdyby ten poradnik zawierał obrazki, pewnie wcale nie pisałbym tego postu albo wyglądałby on inaczej.
    W każdym razie, jako, że nie znam się ani na tego typu obwodach, ani na architekturze płyt głównych mam kilka pytań do znawców (pytania dot. poradnika):
    1. Czy jest możliwe, że skoro ja mam DELLa a autor poradnika Compala, u mnie sprawa wyglądać będzie inaczej? (szczerze wątpię, ponieważ z tego co wiem Compal dostarcza płyty główne dla delli)
    2. Czy dobrze rozumem, że cała operacja polega na przylutowaniu rezystora z jednej strony do pinu 4 a z drugiej do masy (czyli najlepiej gdzie?). Czy to będzie równoznaczne z oderwaniem/przecięciem pinu 4? (w końcu ma być 0V) Jaki to ma być rezystor? (znowu cierpię przez brak obrazków :/)
    3. Co może się stać jeśli zlutuję sąsiadujące piny np 3+4 albo 4+5?
    4. Jakiej lutownicy najlepiej użyć?

Pytania z serii 'co autor miał na myśli':
    A )
    Cytat:
    W dalszej części, gdy skończę testy, napiszę jak flashować SPD pamięci aby nie blokowały one podkręcania, poprzez zmianę timmingow na wyższe.
    Oraz spróbuje wymusić FSB 266 poprzez uziemienie pinu 57 chipu PL
    CytujL.

B )
    Cytat: