Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F 1.4 wysoka temperatura

26 Kwi 2012 19:56 11442 23
  • Poziom 7  
    Witam posiadam astre f z 96roku silnik 1.4, 8 zaworów, benzyna + gaz. Otóż mam taki problem po przejechaniu dosłownie 4-5 km wskazówka temp silnika pokazuje mi 100stopni. I w ogóle nie opada. Wymieniłem termostat, czujnik temperatury, czujnik wentylatora chłodnicy, nowy płyn chłodniczy. I nadal to samo. Juz mam brak pomysłów. Podejrzewam jeszcze chłodnice. Jeżdżę nie dużo ok 8km do pracy. I po dojechaniu dotykałem chłodnicy i na gorze była ciepła a na dole prawie wogóle. Czytałem, że może być to też uszczelka pod głowica, ale oleju nie przybywa, nie cieknie, nie ubywa płynu, nie bulgocze. Może miał ktoś podobny problem ?? Bo już po mału tracę silę na walkę z tym:)
  • Poziom 2  
    No cóż, jak sam napisałeś - to opel astra ;p :D

    Sprawdź jeszcze termostat, czy on w ogóle się otwiera.
  • Poziom 25  
    Sprawdź bez termostatu.
  • Poziom 38  
    Sprawdź (zmierz) też temperaturę, silnika bo kto powiedział, że wskaźnik na desce jest sprawny w 100%?
  • Poziom 26  
    Cytat:
    Sprawdź bez termostatu


    W tym silniku trzeba cały rozrząd zwalić ,aby go wywalić.

    Cytat:
    No cóż, jak sam napisałeś - to opel astra ;p


    I co z tego , masz coś do tego modelu ?Ja ma 17 latka i nie zamierzam w najbliższym czasie zmieniać na coś innego.W tym temacie chyba nie chodzi o marke samochody tylko o problem w nim występujący.

    Tak jak przedmówca pisał , być może szwankuje ci wskażnik temperatury.Wymieniłeś czujnik temperatury , ale który ,bo sa tam dwa.Od wskaźnika jest ten z konektorkiem widoczny z lewej strony kolektora ssącego i do sterownika na wtyczkę pod alternatorem.A czy wentylator Ci pracuje jak ci pokazuje 100stC?
  • Poziom 7  
    no właśnie żeby termostat wymienić to trzeba rozrząd zdjąć, ale jak dojeżdżam do roboty to dotykałem silnika i nie był za gorący a jak sadze jakby miał 100stopni to bym się poparzył, a wskaźnik na desce rozdzielczej może sie wogole uszkodzić?
  • Poziom 38  
    Jadąc "wyraźnie" samochodem, następuje dość znaczne chłodzenie od chłodnego wiaterku, więc trudno tak na czuja określić ręką ile jest dokładnie.
    Prawidłowo, to pasuje przykleić siliconem termoparę w okolicy czujnika temp. całe to miejsce ocieplić wełną mineralną i pozwolić pracować silnikowi aż do skutku.
    Odczytywać pomiar na mierniku, obserwować płyn, ustalić czy działa ogrzewanie wnętrza, włącznik chłodnicy, wpływ obrotów, sprawdzać węże, zapowietrzenie itd.
    Czy tak samo jest na benzynie?
    Albo po prostu jechać do mechanika.
  • Poziom 7  
    jak pokazuje 100stopni to wentylator się nie włącza, ale działa bo sprawdzałem na krotko, tak tam sa 2 czujniki zmieleniem tylko jeden taki bez wtyczki co który wkręca się z góry
  • Poziom 2  
    edekk napisał:
    Cytat:
    Sprawdź bez termostatu


    W tym silniku trzeba cały rozrząd zwalić ,aby go wywalić.

    I co z tego , masz coś do tego modelu ?Ja ma 17 latka i nie zamierzam w najbliższym czasie zmieniać na coś innego.W tym temacie chyba nie chodzi o marke samochody tylko o problem w nim występujący.


    Znam ten konkretny model i jego właściciela, który wie o co chodzi :D

    Moderowany przez zeimp:


    No i co z tego, że znasz i model i właściciela? Komunikator sobie próbujesz zrobić z Forum?
    Regulamin
    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.
    Ostrzeżenie!

  • Moderator Samochody
    Jak to dobrze że w nowszych samochodach wskaźniki temperatury kłamią, albo w ogóle ich nie montują.
    Nawet jeśli faktycznie jest te 100 stopni to co w tym strasznego?
    Daj mu się zagrzać aż się wentylator włączy, i po tym jak długo będzie pracować można będzie z grubsza ocenić skuteczność samej chłodnicy.
  • Poziom 7  
    no ale wiesz jak wczesniej bylo ok to cos jest nie tak chyba jak ciagle mam 100stopni
  • Moderator Samochody
    Odłącz wtyczkę od czujnika temperatury i zmierz na niej napięcie.
  • Poziom 7  
    a jakie powinno byc?
  • Poziom 26  
    Cytat:
    jak pokazuje 100stopni to wentylator się nie włącza,


    Przy tej temperaturze wentylator powinien już pracować.Tak jest w mojej asterce .

    Troszkę teorii , punkt 12 . Link
  • Moderator Samochody
    bahamiller napisał:
    a jakie powinno byc?

    10V, jak będzie więcej to usterka w zegarach.
  • Poziom 38  
    Ale też powinien otworzyć termostat, a ja widze, że jeszcze nie otwiera, (nowy) więc należy zbadać tą temperaturę, nie ważne jakim sposobem, byle dobrze, nawet mierząc rezystancję czujnika -sposób z Twojego linku, powinien mieć 320 omów, przy 100st.
  • Poziom 23  
    bahamiller napisał:
    ...Wymieniłem termostat, czujnik temperatury, czujnik wentylatora chłodnicy, nowy płyn chłodniczy. I nadal to samo. Juz mam brak pomysłów. Podejrzewam jeszcze chłodnice....

    ...chłodnica prędzej przerdzewieje niż ci się zamuli.... kranówy tam nie lejesz więc kamień ci się nie wytrąci...
    Po wymianie płynu rozumiem iż odpowietrzyłeś układ chłodzenia...
    ... wymień pompę płynu chłodzącego i problem zniknie... jest na wykończeniu i jak się rozsypie to dopiero bałaganu narobi... termostat przełącza ci obiegi skoro wymieniłeś na nowy ale po 5km jazdy chłodnica powinna być równomiernie i dość ciepła a nie 50/50. Czujnik temperatury od wentylatora chodzi z reguły w zakresie ok. 87-97 st.C ale mają różną tolerancję z w zależności od producenta. Wskazania temperatury są poprawne bo czujnik działa a wkręcony jest na górze a nie na dole obiegu. Przy górnej granicy czujnik od wentylatora powinien go załączyć tylko jak ma to zrobić jak chłodnica nie osiąga górnego progu temperatury a cieczy nie ma co pchać.... Pompę chłodziwa obowiązkowo wymienia się razem z rozrządem. Wiatrak na niej potrafi wyrobić się na osi i zamiast pompować to miele ciecz i nie przepycha jej dalej tylko marnie wspomaga grawitacyjną cyrkulację dlatego góra chłodnicy gorąca a dół zimny.... Od samego pędu powietrza aż tak się nie wystudzi...

    Jak chcesz sprawdzić czujnik temperatury i wskazania na desce tak na szybko i masz inny to go podłącz i wsadź w szklankę z wodą podgrzaną do 50s.C i będziesz wiedział czy wskaźnik temperatury oszukuje....
    ociz napisał:

    Nawet jeśli faktycznie jest te 100 stopni to co w tym strasznego?
    Daj mu się zagrzać aż się wentylator włączy, i po tym jak długo będzie pracować można będzie z grubsza ocenić skuteczność samej chłodnicy.

    ... w zasadzie nic, gorzej jak nagle zagotuje mu się chłodziwo i w najlepszym przypadku wystrzeli zawór ciśnieniowy na zbiorniku wyrównawczym, w gorszej opcji wywali uszczelkę pod głowicą ...
  • Poziom 7  
    jturo wymieniam pompe wody zobacze czy pomoze
  • Poziom 7  
    niestety wymiana pompy nie pomogla co poradzisz?
  • Poziom 38  
    bahamiller napisał:
    niestety wymiana pompy nie pomogła co poradzisz?



    Miałem sie już odezwać po tej poradzie, że do listy wydatków dojdzie pompa, a niech tam, pomyślałem-może faktycznie wirnik się obluzował, chociaż jeszcze nie słyszałem o takim przypadku. (nieszczelność i luzy łożyska- tak)

    Czy posprawdzałeś wszystkie pozostałe rady, że już poleciałeś do sklepu?
    Jeszcze można wymienić blok i głowicę a na końcu pasek i węże, koło chłodnicy już drepcesz..
    Jednak udanie się do fachowca, nie zawsze musi być najdroższym rozwiązaniem.
    Powodzenia.
  • Admin grupy Samochody
    A nie można zostawic na chodzie i sprawdzać kiedy górny wąż zrobi się gorący-wtedy otworzy się termostat-i sprawdzać czy chłodnica nagrzewa się równomiernie i kiedy włączy się wentylator.
  • Poziom 7  
    witam wczoraj po wymianie pompy przejechałem ok 15km dziś patrze a tutaj prawie w zbiorniczku nie ma płynu chłodniczego:( co to może być?

    Tym razem oficjalnie, albo poprawisz pisownię we wszystkich swoich postach, albo temat leci do kosza. [ociz]
  • Poziom 38  
    Nie postępujesz według rad- najprościej, to wsiąść i jechać.
    Pewno układ nie został odpowiednio zalany, odpowietrzony po wymianie pompy.
    Ja straciłem cierpliwość.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 23  
    Jeśli nigdzie nie ma wycieków to oczywistym jest iż po zalaniu do MAX i przejechaniu jakiegoś dystansu ubędzie płynu bo powietrze ze wszystkich szczelin zostanie wypchnięte przez ciecz. Dolewasz poniżej MAX jak ubyło, odpalasz silnik nie zamykając korka wlewu i czekasz aż się odpowietrzy (ze dwa razy po 10 - 15 minut). Czemu tak? Bo praw fizyki nie zmienisz i wraz ze wzrostem temperatury rośnie ci ciśnienie a tym samym i objętość cieczy (będzie za dużo to wypluje przez zawór ciśnieniowy), a układ chłodzenia w samochodach jest układem zamkniętym więc samoistnie się też nie odpowietrzy.