Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik dwusuwowy domowej roboty

26 Kwi 2012 20:24 4102 9
  • Poziom 2  
    Witam.
    Jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.
    A więc do rzeczy.Chciał bym zrobić ze sprężarki tłokowej dwusuwowy silnik spalinowy.Wybrałem ją ponieważ ma ona gotowy tłok, korbowód itp..Mam sporo części takich jak magneto cewkę gaźnik itp..Związku z tym chciałbym się zapytać czy ktoś już robił takie coś?Z góry dzięki.
  • Poziom 39  
    Z treści Twojego postu wynika, że masz mierne pojęcie na temat działania silnika dwusuwowego.
  • Poziom 23  
    Tak z marszu można wskazać na kilka problemów, dość trudnych do przeskoczenia:
    - sprężarka nie ma kanałów w cylindrze, trzeba by wszystkie dorobić,
    - typowy dwusuw ma bardzo małą pojemność skrzyni korbowej, a sprężarka raczej odwrotnie
    - smarowanie dwusuwów jest dość oszczędne i to wymusza toczne łożyskowanie wału i korbowodu, a w sprężarce zazwyczaj są panewki.
    - drobiazgi typu słabsze chłodzenie czy wiotkie pierścienie tłokowe to już szczegóły
    Mówiąc krótko: raczej odpuść sobie ten pomysł.
  • Poziom 26  
    Nie wzięliście pod uwagę że może mu chodzi o sprężarkę robioną samemu a nie kupną ??
    Trochę ludzi ma takie. Tylko koszt przerobienia i tak będzie nieopłacalny.

    Silnik do wski kupisz za 100pln.
  • Poziom 2  
    Ok, kanały nie są aż takie trudne do zrobienia. Na wale korbowym są łożyska.
    Z mojego punktu widzenia pojemność wału korbowego można by zmniejszyć.
    Tak czy inaczej nadaj myślę, że jest to możliwe.
    Ogółem mówiąc nie chodzi mi o jakiś super silnik,lecz zwykły eksperymentalny silnik dwusuwowy, który nie był by nigdzie zamontowany.A czy ktoś już miał taki projekt?

    Dodano po 4 [minuty]:

    A co do any56 to się myli.
  • Poziom 23  
    Czy korbowód też jest łożyskowany tocznie? Dobrze by było porównać typowe pasowania tłoka w cylindrze stosowane dla dwusuwów z tym co masz. Tłokowi na pewno będzie cieplej i może się zatrzeć.
    Może i ktoś realizował taki pomysł, ale ja osobiście nie słyszałem.
  • Poziom 2  
    Tak, łożyska są na korbowodzie i na wale korbowym.
  • Poziom 17  
    Jeśli piszesz, że nie masz problemu ze zrobieniem kanałów to ok...twoja inwencja...jeśli potrafisz obliczyć średnicę i rozmieszczenie kanałów dla minimalnego przepłukania komory (uwzględniając ciśnienie) - super...ale jak już wspomniano co z temperaturą chociażby podczas spalania? -Co z temperaturą spalin?
    -Co z pojemnością skokową? Pierścienie i tłok nie są przystosowane do takiej temperatury.
    -Musisz obliczyć stosunek średnicy tłoka to pojemności, skok tłoka, promień wykorbienia itd...
    -Nasuwa mi się pytanie, czy na pewno tłok wytrzyma własne przyspieszenie? -Również inna jest masa tłoka w silniku spalinowym a inna w sprężarce.
    -Musisz dorobić koło zamachowe poza skrzynią korbową.
    -Wspomniano również o pasowaniu tłoka i pierścieni - to jest podstawa.
    Tyle mi się nasuwa na początek.

    quad125ccm napisał:


    A co do any56 to się myli.

    Jeśli twierdzisz, że kolega się myli, to czeka cię troszkę pracy i raczej jesteś świadom, że to co opisałem musisz uwzględnić :)
  • Poziom 23  
    Koło zamachowe najlepiej by było wcisnąć do wewnątrz skrzyni korbowej. W sprężarce z całą pewnościa skrzynia korbowa jest dość obszerna, a dla dwutaktu zasysającego mieszankę do skrzyni, ta powinna być jak najmniejsza. Kto rozbierał jakikolwiek silnik dwusuwowy ten rozumie o co chodzi. Jeszcze jeden problem to głowica sprężarki z zaworami i malutka pojemność komory sprężania.
  • Poziom 17  
    Ze sprężarki głowica do wyrzucenia...po pierwsze niepotrzebne zawory, po drugie brak owalnego kształtu w komorze na mieszankę i chociażby na świecę bo w sprężarkach zawsze głowica jest wewnątrz płaska (przynajmniej w tych, które ja widziałem).
    A tak z ciekawości do autora...jaki gaźnik myślisz zamontować?