Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

dezmol 26 Kwi 2012 22:45 8638 14
  • #1 26 Kwi 2012 22:45
    dezmol
    Poziom 9  

    Witam, chciałbym zrobić sobie rower elektryczny którym w dobrych warunkach pojadę około 50 km/h.

    Znalazłem zestaw do konwersji na w sklepie internetowym maxev, ale zestaw który mnie interesuje 1000w na tyknie koło jest przez cały czas niedostępny. Według sprzedawcy miał być dostępny na początku maja a po napisaniu maila dostałem odpowiedz, że na początku czerwca.

    Związku z tym szukam podobnego zestawu w innych sklepach, ale niestety bez większych sukcesów.

    Może coś polecicie ?? Na allegro są zestawy, ale silnik niewiadomo jaki i kupę kasy tam kosztuje, a w tym sklepie niby taniej ale nie ma :|

    0 14
  • #2 26 Kwi 2012 23:10
    ra_dek
    Poziom 11  

    Jak znam życie to taniej będzie tylko do momentu pojawienia się towaru :)
    W sieci jest masa info na temat konwersji, rozumiem że interesuje Cie gotowe rozwiązanie "w kole" ale są jeszcze patenty z osobnym silnikiem. Skoro szukasz 1000W to może warto się rozglądnąć za rozwiązaniem innym niż "w kole". Choć trzeba przyznać że takie rozwiązanie jest praktyczne i eleganckie.
    Przemyśl czy rzeczywiście potrzebujesz aż 1000W do tego przy planowanym zasięgu będziesz potrzebował i dźwigał sporo aku.

    0
  • #3 27 Kwi 2012 00:34
    dezmol
    Poziom 9  

    Znalazłem takie coś na allegro "napęd elektryczny do roweru - zrób sam". Nie bardzo rozumiem podaną tam moc 48V = 800 W / Max - 1000 W przy 30 A.
    Czy jak dam do takiego zestawu 4 akumulatory żelowe po 12V to będę miał 1000W silnik ??? Chodzi mi przede wszystkim o prędkość na tych 48V.

    0
  • #4 27 Kwi 2012 10:30
    ra_dek
    Poziom 11  

    dezmol poczytaj o silnikach elektrycznych. 1000W to moc szczytowa, ale(!) jak sobie wsadzisz na rower 4 aku 12v 7Ah to takim rowerem wiele nie pojeździsz. Bo auk sie wyładuje w moment. Poczytaj o silnikach i przemyśl dlaczego większość komercyjnych rozwiązań ma silniki 250W. Szybkość to szybkość a moc to moc.

    0
  • #5 27 Kwi 2012 12:01
    kkknc
    Poziom 42  

    Rower to 250W i tylko wspomaganie. Rower z większym silnikiem według polskiego prawa to już nie rower. Poczytaj o aspektach prawnych takiej konwersji. Parę innych kruczków prawnych jeszcze jest.

    0
  • #6 27 Kwi 2012 13:29
    ra_dek
    Poziom 11  

    Co prawda to prawda. Dochodzi do tego obowiązujący także w Polsce euro-przeps o max. prędkości po przekroczeniu której silnik ma się wyłączyć.

    0
  • #7 27 Kwi 2012 14:54
    dezmol
    Poziom 9  

    ra_dek napisał:
    dezmol poczytaj o silnikach elektrycznych. 1000W to moc szczytowa, ale(!) jak sobie wsadzisz na rower 4 aku 12v 7Ah to takim rowerem wiele nie pojeździsz. Bo auk sie wyładuje w moment. Poczytaj o silnikach i przemyśl dlaczego większość komercyjnych rozwiązań ma silniki 250W. Szybkość to szybkość a moc to moc.


    A kto powiedział że chcę dać tam 7Ah akumulatory ??? Planuje dać tam większe około 20 Ah.

    A co do prawa to załóżcie sobie że jestem w Rosji i prawo europejskie mnie nie obchodzi :)

    0
  • #8 27 Kwi 2012 16:41
    ra_dek
    Poziom 11  

    Żelowy 12V 20AH waży ok. 6,5 kg. policz sobie ile to pociągnie na 1000W pisałeś o 30A(!) i miej świadomość że będziesz dodatkowo dźwigał te dwadzieścia parę kilo.

    Z prawa można sobie drwić ale jeśli będziesz jeździł w mieście to prędzej czy później ktoś się zainteresuje, szczególnie jak chcesz jeździć szybko.

    0
  • #9 27 Kwi 2012 19:33
    kkknc
    Poziom 42  

    dezmol napisał:

    A kto powiedział że chcę dać tam 7Ah akumulatory ??? Planuje dać tam większe około 20 Ah.

    A co do prawa to załóżcie sobie że jestem w Rosji i prawo europejskie mnie nie obchodzi :)

    Prawo Ohma też cię nie obchodzi? Myślisz, że w Rosji nie obowiązuje? Te akumulatory starczą ci na parę naście minut pełnej mocy licząc opór wewnętrzny źródła nawet mniej. Zwiększając pojemność baterii zwiększysz zasięg, ale tylko do pewnego momentu, bo zwiększona masa wymaga więcej mocy, którą silnik musi ciągnąć. Do tego dochodzi wytrzymałość poszczególnych elementów i sprawność hamulca.

    0
  • #10 27 Kwi 2012 21:49
    dezmol
    Poziom 9  

    kkknc napisał:
    Te akumulatory starczą ci na parę naście minut pełnej mocy


    Zgadza się, ale czy jak rozpędzę rower do odpowiedniej prędkości to myślisz, że będzie on pobierał przez cały czas 1000W - nie wydaje mi się. Nie wiem ile na podrzynanie prędkości jest potrzebnej mocy - a może ktoś z was wie ?

    0
  • #11 27 Kwi 2012 23:06
    kkknc
    Poziom 42  

    dezmol napisał:

    Zgadza się, ale czy jak rozpędzę rower do odpowiedniej prędkości to myślisz, że będzie on pobierał przez cały czas 1000W - nie wydaje mi się. Nie wiem ile na podrzynanie prędkości jest potrzebnej mocy - a może ktoś z was wie ?

    To policz, utrzymanie zadanej prędkości wymaga tylko troskę mniej mocy niż jej osiągnięcie. I co uważasz za prędkość odpowiednią? Uproszczony kalkulator tu.
    http://rowery.free.ngo.pl/rozne/moc.htm

    0
  • #12 28 Kwi 2012 09:57
    ra_dek
    Poziom 11  

    kkknc bardzo fajny kalkulator, dzięki :)

    dezmol nikt na siłę nie odciąga Cię od Twojego pomysłu, chcesz to rób.
    Ale proponuję; poszukaj najpierw w necie, nawet w PL jest sporo info, w tym o e-rowerach jeżdżących powyżej 40k/h. Są ludzie, gotowe rozwiązania. Chcesz zrobić super szybki rower, zrób i się pochwal, chętnie zobaczymy. Ale /nie gniewaj się/ najpierw trochę poczytaj i słuchaj/czytaj co piszą inni. Żeby nie było piszę to życzliwie. Temat jest mi bliski, bo sam choruję na "specyficzny" e-rower nad którym dumam już jakiś czas, może kiedyś się tu pochwalę :)

    0
  • #13 20 Maj 2012 11:37
    kkris64
    Poziom 10  

    dezmol napisał:
    Witam, chciałbym zrobić sobie rower elektryczny którym w dobrych warunkach pojadę około 50 km/h.

    Znalazłem zestaw do konwersji na w sklepie internetowym maxev, ale zestaw który mnie interesuje 1000w na tyknie koło jest przez cały czas niedostępny. Według sprzedawcy miał być dostępny na początku maja a po napisaniu maila dostałem odpowiedz, że na początku czerwca.

    Związku z tym szukam podobnego zestawu w innych sklepach, ale niestety bez większych sukcesów.

    Może coś polecicie ?? Na allegro są zestawy, ale silnik niewiadomo jaki i kupę kasy tam kosztuje, a w tym sklepie niby taniej ale nie ma :|


    sprawdź na tej stronie
    http://www.ekonapedy.com/podstrony/zestawy.htm#a9

    0
  • #14 18 Cze 2015 13:05
    jankes789
    Poziom 10  

    Odgrzewam temat bo nie chce zakładać nowego...
    Poszukuje zestawu do konwersji mojego górala (koła 26 cali) na elektryczny.
    Czy możecie polecić jakiś w miarę tani zestaw?

    0
  • #15 08 Cze 2016 18:13
    zoranvuc
    Poziom 1  

    Witam,
    Jak powyżej - szukam zestawu do konwersji roweru miejskiego (Marin, koła 28") na elektryczny.
    Obecnie w serwisach i wyspecjalizowanych sklepach cena takiej usługi (sprzęt plus robocizna) to około 4,5 tys. zł. Chodzi tu o silnik centralny (nie w kole) o mocy 250/500 W (odzwierciedla się to w cenie). Mój plan jest że by kupić zestaw osobno przez internet z Chin i próbować zamontować go samemu. Na rynku jest masa produktów i stąd moje pytanie - Czy ktoś umie polecić producenta lub lepiej - konkretny zestaw (silnik+akumulatory+zasilacz)?

    1