Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat 1.9 tdi Ropa dostaje się do oleju

RITO001 27 Apr 2012 07:38 38774 11
  • #1
    RITO001
    Level 10  
    Witam, samochód jak w temacie 101km, przy zmianie oleju zauważyłem że było go zbyt wiele, olej został zmieniony po tygodniu sprawdzam poziom i było ok 1.5cm ponad poziom, mechanik wymienił gumki na pompowtryskach ale nic to nie pomogło, dodam jeszcze że samochód czasami jak postoi 10 godzin to nie zapala odrazu tylko chwilkę kręci, co może byc tego powodem proszę o pomoc i z góry dziękuję.
  • #3
    RITO001
    Level 10  
    jakie ciśnienie powinno byc prawidłowe?
  • #4
    LA72
    Level 40  
    Wg książki "VW Passat - Sam naprawiam samochód", ciśnienie sprężania dla nowych silników 1.9 TDI jest następoujące: 2,5 - 3,1 MPa lub 25 - 31 bar/atmosfer.
  • #7
    bartek_j
    Level 35  
    Jak leją po ściankach cylindra to będzie paliwo w oleju. Dodatkowo też inne atrakcje w postaci zasłony dymnej.
  • #8
    RITO001
    Level 10  
    Silnik chodzi normalnie, nie dymi, moc również bez zmian, tyle że czasami nie pali od pierwszego ale zdarza sie to bardzo rzadko
  • #9
    danek23
    Level 18  
    No niestety nie masz wiele do sprawdzania. Skoro masz paliwo w oleju to nie masz zbyt wiele powodów z jakich ono się tam dostaje. A i jeszcze jedno jaki masz silnik w tym pasku? Chodzi mi o to czy na pompie czy na pompowtryskach? Jak PD to już jest więcej możliwości dostawania się paliwa do oleju. Swoja drogą coś mi się wydaje że właśnie masz PD.

    Dopiero się teraz doczytałem w pierwszym poście że to PD. No to uszczelnienie pompowtrysków są przecież pod deklem jeśli masz jakieś nieszczelności to normalne jest, że paliwo dostaje się do oleju. Zdjąć dekiel i dokładnie obejrzeć. Niestety nie obedzie się bez wyciągania pompek. Kanały paliwowe masz w głowicy. Na bank padło uszczelnienie któregoś pompowtrysku. No i druga ewentualność to rozszczelnienie pompy ciśnieniowej, ale to według mnie jest mało możłiwe. Uszczelnienie wszystkich wtrysków w głowicy załatwi sprawę, jeśłi było robione uszczelnienie pompek to może ktoś dał ciała i żle złożył.
  • #10
    RITO001
    Level 10  
    Pomopowtryski uszczelnione dobrze, ciśnienie sprawdzone jest w normie czyli zostaje ta pompa, postaram się ją jak najszybciej wymienic i dam zanc czy pomogło
  • #11
    Gugi
    Level 1  
    Nie wiem jak jest w 1,9, ale w moim 2,0 TDI B6 przerabiałem wybuch oleju zmieszanego z ropą w przewodach turbo ( nagły wybuch w czasie jazdy, potężny obłok szarego dymu z tyłu samochodu i przyspieszanie samochodu bez udziału kierowcy). Na szczęście udało się mi zdusić silnik i skończyło się na strachu.
    Efekt - regeneracja turbosprężarki, duże koszty naprawy, w dalszym etapie - wymiana pompowtrysku.
    Najciekawsze jest to że komputer też nie wskazywał błędów pompowtryskiwaczy. Podobno przyczyną jest "wyrobienie" obudowy wtrysku i jego nieszczelność, nie związana z funkcją piezoelektryczną ( którą monitoruje komputer).
    Jeśli więc nie chcesz przerabiać tego samego tematu jak ja...
  • #12
    RITO001
    Level 10  
    Została wymieniona pompa i jest ok dziękuję za podpowiedzi.