Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozwiązanie umowy z winy Netii

kamil_studzinski 27 Kwi 2012 15:03 3403 7
  • #1 27 Kwi 2012 15:03
    kamil_studzinski
    Poziom 2  

    Witam,
    Jestem klientem Netii od października 2011, z internetem od początku były problemy
    działał z prędkością 6-8 mb ale było to do przeżycia, choć konsultantka podczas podpisywania umowy mówiła, że będzie to prędkość rzędu 18 mb. Jakiś miesiąc temu
    zaczął się problem ze stabilnością łącza, połączenie było w ciągu dnia wielokrotnie zrywane. Po 2 tygodniach postanowiłem zgłosić sprawę do Netii( udało mi się dodzwonić do kogoś w miarę znającego się na rzeczy). Pan konsultant zgłosił
    sprawę technikom, którzy pojawili się po kilkunastu dniach i stwierdzili, że maksymalna możliwa prędkość to 2 mb( choć i tego nie ma w pełni).
    Moje pytanie brzmi: czy jest możliwe zerwanie umowy z Netią bez kosztów aktywacji
    ( w tym momencie jakieś 450 zł)? Z ich winy? Może ktoś miał podobny problem i zna jakieś rozwiązanie? Dodam jeszcze, że w mieszkaniu obok internet działa z prędkością 18 mb. Z góry dziękuje za wszelaką pomoc

    0 7
  • Pomocny post
    #2 27 Kwi 2012 15:40
    Bródka
    Poziom 39  

    W umowie masz zawsze prędkość podana "do", wątpię aby zerwanie umowy bez płacenia różnicy wynikającej ze zniżek będzie możliwe, co najwyżej możesz zażądać mniejszego rachunku, zapytaj w UOKiK może coś doradzą
    Internetu nie masz czasami z promocji No Limits ?

    0
  • #3 27 Kwi 2012 16:04
    kamil_studzinski
    Poziom 2  

    Internet mam z promocji ,,Internet za ZŁO", niestety tak jak mówisz nie doczytałem dokładnie umowy! Uwierzyłem konsultantce na słowo i teraz mam internet 2 mb (niecałe) zamiast 18 mb. Spróbuje napisać jeszcze ale wątpię aby to coś pomogło.
    Odradzam jakiekolwiek kontakty z Netią!

    0
  • #4 27 Kwi 2012 16:22
    Bródka
    Poziom 39  

    kamil_studzinski napisał:
    Odradzam jakiekolwiek kontakty z Netią!

    Sześć lat korzystałem z netii i nie miałem problemów, to nie wina operatora że nie czytasz umowy.
    Każdy, powtarzam każdy operator tego typu (niededykowanego łącza) czyli TP, netia, Dialog, UPC, Vectra itd. pisze w umowach prędkość DO
    Jak chcesz stalą prędkość łącza kup dedykowane łączę i płać kilka jak nie kilkanaście stówek miesięcznie

    0
  • #5 27 Kwi 2012 16:52
    kamil_studzinski
    Poziom 2  

    Nie mówię , że chcę cały czas stałą prędkość, ale jeżeli zostałem poinformowany, iż prędkość internetu będzie rzędu 18mb to taką chciałbym otrzymać. Zadowolony był bym nawet gdyby net chodził w granicach 6-8 mb a w tym momencie niecałe 2 mb
    to max. Więc nie mów, że nie jest to wina operatora

    0
  • Pomocny post
    #6 27 Kwi 2012 17:35
    Bródka
    Poziom 39  

    kamil_studzinski napisał:
    Więc nie mów, że nie jest to wina operatora

    Często warunki techniczne sa inne niż operator ma w bazie zwłaszcza gdy są to łącza od tp
    Od strony prawnej jest nadal w porządku bo nie masz zachowanego przedziału od i do tylko do
    Tak jak pisałem zażądaj zmniejszenia rachunku albo idź do UOKiK możliwe że dzięki nim zerwiesz umowę bez kosztów

    0
  • #7 27 Kwi 2012 18:32
    kamil_studzinski
    Poziom 2  

    Dzięki za pomoc i sugestie. Tak też zrobie. Tester Neti pokazuje w tym momencie 0,98 mb. Jaki inny internet polecasz? Dodam. że niestety w moim bloku nie ma okablowania więc UPC odpada

    0
  • #8 27 Kwi 2012 18:51
    Bródka
    Poziom 39  

    Jak nie masz nic innego jak łącza telefoniczne to tylko Netia lub Obecny Orange, ewentualnie prywatni dostawcy ale to już musisz szukać we własnym zakresie

    0