Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Licznik przedpłatowy LEW - blokada listwy, postepowanie na awarii

27 Kwi 2012 23:53 15079 4
  • Poziom 26  
    Witam
    Spotkałem się na awarii z problemem z licznikiem przedpłatowym LEW. Usterka pod tablicą związana z aluminiową instalacją. Licznik ten, jak wiadomo posiada blokadę otwarcia pokrywy listwy zaciskowej.
    Po jej otwarciu zgłasza błąd Err 0010, licznik się zablokował i nie podaje napięcia na wyjście mimo, że jest doładowany.
    Więcej informacji o liczniku tutaj: http://instalacjebudowlane.pl/pdf/lew301.pdf
    Ponieważ problem był pod tablicą, wykonany został telefon do energetyki, że plomby można zdjąć. Awaria została usunięta, jednak po założeniu pokrywy listwy zaciskowej licznik się zablokował nie podając napięcia.
    Kolejny telefon do energetyki i odpowiedź, że przyjadą zaplombować i problem zniknie - pozostawiłem więc licznik w takim stanie a mieszkanie bez prądu, ponieważ było ono czasowo puste, energetyka po kilku dniach od zgłoszenia przyjechała licznik odblokowali i oplombowali.
    Chciałem się jednak poradzić jak postępować, gdy taka awaria zdarzy się w wigilijny wieczór gdy w mieszkaniu są goście i rodzina?

    Z góry dziękuję za wszelkie uwagi i sugestie jak z takimi przypadkami postępować - takich liczników jest przecież coraz więcej. Zresztą elektroniczne liczniki kredytowe również taką blokadę posiadają.
  • Poziom 22  
    Jak sobie przypominam to u nas był taki przypadek: pogotowie energetyczne ma zwykłe liczniki na stanie, w razie awarii apatora trzeba ich wezwać, przyjeżdżają i wieszają zwykły licznik, święta mijają i w normalny roboczy dzień przychodzi monter który przywraca licznik przedpłatowy, energia pobrana jest na zwykłym liczniku i jakoś to jest rozliczane.
  • Poziom 26  
    Tylko czymś innym jest awaria apatora a czymś innym zwykłe zablokowanie listwy. Zdjęcie pokrywy listwy zawsze zablokuje ten licznik. Moim zdaniem ZE powinien wygenerować i podać klientowi kod do odblokowania licznika tak jak to jest opisane w dokumentacji licznika.
    Po usunięciu awarii w dzień roboczy powinni przyjechać, uruchomić blokadę i zaplombować licznik.

    Na pewno będę się w tej sprawie dowiadywał w ZE jak postępować u klientów z takimi licznikami gdyż są one coraz częstsze.
  • Poziom 23  
    U mnie dzwonie do PGE, podają mi kod który wpisuję przed otwarciem pokrywy i później dopiero zdejmuję, nie występuję żaden error i licznik zachowuję sie normalnie.
  • Moderator - Elektryka
    Pawel1812 napisał:
    Na pewno będę się w tej sprawie dowiadywał w ZE jak postępować u klientów z takimi licznikami gdyż są one coraz częstsze.

    Czy coraz częstsze to trochę wątpię - Energa już się "najadła" liczników przedpłatowych i nie instaluje ich na życzenie, jedynie odbiorcom notorycznie unikającym płacenia rachunków.

    Nie mniej jednak takich liczników istnieje sporo i problem poruszony przez kolegę Pawła jest mi znany. Jeśli kolego dowiesz się jak postępować w takiej sytuacji, daj znać na forum. Chociaż zwłowieszczo przepowiem, że czeka Cię trudna droga - Energa ostatnio tak "ułatwiła" kontakt z klientem, że słów cenzuralnych brakuje. :cry: