Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa C 1.7 dti isuzu sterownik pompy wtryskowej

28 Kwi 2012 11:54 18202 13
  • Poziom 8  
    Witam, mam problem po wymianie sterownika pompy wtryskowej, zaczęło się oczywiście od nie odpalenia silnika, wymiana sterownika o tych samych numerach na regenerowany, jeden dzień i ten sam problem silnik nie odpala, wykasowaliśmy błędy i znowu wszystko w porządku, dzisiaj to samo silnik już nie odpalił. Czy to wina sterownika czy raczej komputera?
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Jak regenerowany to może żle zrobiony sterownik. Trza zajrzeć do niego co było w nim robione? Nie obstawiam sterownika na górze silnika. A moze się pompa kończy? Objaw podobny do uszkodzenia sterownika.
  • Poziom 8  
    Będę reklamował sterownik, tylko obawiam się że problem będzie się powtarzał, mój znajomy powiedział że po diagnostyce wyrzuca mu dwa błędy i musi zadzwonić do serwisu żeby powiedzieli mu co oznaczają, a może to wina immobilajzera?
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    A odpytywałeś immobilizer z błędów?
    Masz jakieś błędy związane z kluczykiem sygnałem immobilizera, pętlą?
    Jeśli nie to immobilizer odpada. W ogóle nie obstawiam immobilizera. W Oplach immobilizer nie pada.
    Uważam, że albo masz źle naprawiony sterownik albo problem w instalacji, wątpię, albo pompa coś wydziwiać zaczyna.
    Najprędzej według mnie sterownik pompy źle zrobiony.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak pompa złom, to żadna regeneracja sterownika nie pomaga. Czy zrozumiecie wreszcie, że uszkodzony sterownik pompy to rezultat innej awarii? Niemniej u Kolegi należy zrobić dokładną diagnostykę auta. Poczytanie błędów to stanowczo za mało.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Nie do końca się z Tobą zgodzę, zwłaszcza w przypadku silnikó Isuzu. Sterowniki przeważnie padają nie od pompy (uszkodzeń mechanicnych) tylko ze względów na ich zamocowanie miejsce i drgania. Powinieneś wiedziec że pękają w środku, a to według mnie nie ma nic wspólnego z awarią pompy. No chyba że uszkodzenie polega na awari elektroniki w wyniku zacierania się pompy to ok. Isuzu i pompa denso aż tak często nie pada ale jednak są przypadki uszkodzeń. Nagminna awaria sterowników pomp związana z uszkodzeniem mechanicznym pompy wtryskowej to model PSG5, PSG16 np.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    danek23 napisał:
    na awari elektroniki w wyniku zacierania się pompy to ok


    Dokładnie o tym piszę, jazda na dziwnych paliwach, nie koniecznie świadomie lanych do baku i są problemy. Zauważyłeś, że te sterowniki robi się falowo, nie ma i nagle masz trzy, cztery do zrobienia... Co do całej reszty pełna zgoda.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zauważ jeszcze, że tu ponownie uszkodzony sterownik...
  • Poziom 8  
    Elektromechanik powiedział że 2 tranzystory w moim sterowniki "wybuchły" i że jest to wina drgań silnika, podobno jest to wada fabryczna, nie dało się mojego sterownika zregenerować ponieważ wszystko w nim się stopiło, facet u którego kupiłem regenerowany sterownik napisał że usuwa wadę fabryczną co jest chyba raczej nie możliwe z uwagi na fakt umiejscowienia samego sterownika, pompa jest ok sprawdzona, działa poprawnie
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Skoro wystrzeliły tranzystory to pompa nie może być ok. Sterowniki od drgań uszkadzają sie inaczej nie strzelają tranzystory. Pompa do zrobienia lub wymianki.
  • Poziom 8  
    Podpowiem fachowcowi, dzięki:)Tylko zastanawia mnie fakt działania wszystkiego jak należy przez dzień góra dwa i pojawia się ten sam problem, po wykasowaniu błędów wszystko chodzi poprawnie
  • Poziom 17  
    Może się okazać, że Twoja pompa nie padła jeszcze do końca, ale możliwe jest uszkodzenie np zaworu regulującego kąt wtrysku. Ten może się zacinać, przycierać i powodować problemy w regulacji. Może też dostawać zwarcia, co prowadzi do uszkodzenia sterownika pompy. Jest też możliwość urzycia np złych tranzystorów w Twoim sterowniku. Ja bym zaryzykował i podłożył oryginalny sprawny sterownik na próbę. Niestety jest ryzyko uszkodzenia drugiego sterownika. Jak to ja mówię jest ryzyko jest zabawa, chociaż ta zabawa jest ksztowna.
  • Poziom 8  
    Mechanik zapowiedział reklamację sterownika, już go odesłał więc zobaczymy po wymianie, jeżeli problem będzie się powtarzał, to zmienię mechanika hehe...
    Mam jeszcze problem ze światłem przeciwmgielnym i podświetleniem tablicy rejestracyjnej, żarówki i bezpieczniki ok, kontrolka od światła się pali, więc w czym może być problem? W instalacji?
  • Poziom 17  
    sprawdz wiązkę do tylnej klapy na początek.
  • Poziom 8  
    Wczoraj odebrałem samochód, wszystko działa jak należy, okazało się że sterownik który otrzymałem był uszkodzony, dzięki za podpowiedzi