Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Premium 420 dci rorząd, ustawienie pompy

Ekoproces 28 Kwi 2012 14:28 6636 10
  • #1 28 Kwi 2012 14:28
    Ekoproces
    Poziom 8  

    Witam. Mam problem odpaleniem premiumki 420 dci. Kupiłem auto które nie odpala po wymianie wału korbowego i od tygodnia dochodzę czemu.........pozostaje tylko kwestia ustawienia rozrządu. Pytanie brzmi. Gdzie znaleźć znaki na kole zamachowym, pompie i który cylinder jest 1 .(od przodu czy tyłu silnika.) Dodam że auto ma 35 bar przy rozruchu. Wszystkie czujniki, wtryski i sekcje powymieniane z 2 sprawnego auta. Po dopaleniu z plaka kopci ciemno-szarym dymem.

    1 10
  • #2 28 Kwi 2012 21:25
    kwantor
    Poziom 38  

    Nie jestem znawcą Premium, ale wiem, że od chłodnicy jest cylinder nr 6.
    Znaków szukaj pod spodem obudowy koła zamachowego.
    Rozrząd składa się przy wymianie wału i jest to sprawa krytyczna, koła mają zapewne znaki.
    Po odpaleniu plakiem kopci- na plaku zawsze zapali i będzie tak kopcił, pytanie, czy sam podejmuje akcję po odstawieniu plaka.

    2
  • #3 29 Kwi 2012 08:55
    Ekoproces
    Poziom 8  

    Tak jak pisałem, przerobiłem wszystko.........potrzebne są tylko namiary na znaki. Przeczytałem tutaj wszystko na temat Premium......dokładnie gdzie nie ma żadnego otworu poza tym na czujnik położenia wału. Potrzebne też są namiary na montaż (ustawienia) pompy comon. Po odstawieniu plaka chodzi i kopci. Dodam że nie spotkałem aut które by na SAMYM plaku kopciło ;p

    1
  • #4 29 Kwi 2012 10:34
    kwantor
    Poziom 38  

    A ja tak i jest to scania HPI- kopci jak cholera na szaro.
    Pompa comon daje ciśnienie, więc co tu ustawiać.

    W silnikach wykorzystujących system Common Rail zamiast sekwencyjnej pompy paliwa wykorzystywana jest pompa wysokociśnieniowa, która tłoczy paliwo do akumulatora zasilającego (zwanego również listwą lub szyną) wspólnego dla wszystkich cylindrów. Ciśnienie utrzymujące się w tym przewodzie wynosi ok. 1350 bar, niezależnie od obciążenia silnika ani od jego prędkości obrotowej. Następnie z listwy zasilającej paliwo podawane jest do wtryskiwaczy, które sterowane są elektronicznie, skąd jest wtryskiwane bezpośrednio do komory spalania.

    0
  • #5 29 Kwi 2012 12:27
    Ekoproces
    Poziom 8  

    A no ustawiac trzeba jest czujnik na pompie i na kole zamachowym........mają się zgrywać..........

    3
  • #6 29 Kwi 2012 22:09
    kwantor
    Poziom 38  

    Pewno rola czujnika obrotów pompy, odzwierciedla położenie wałka..

    1
  • #7 01 Maj 2012 12:17
    marfur30
    Poziom 19  

    Jak już zapali z plaka to chodzi równo czy młotkuje ?

    powiedz jeszcze czy wyświetlają się jakieś błędy

    0
  • #8 01 Maj 2012 13:05
    Ekoproces
    Poziom 8  

    czy ja prosze o odczyt błędów, potrzebuje wiedzieć jak sie pompe ustawia..........bez urazy

    1
  • #10 01 Maj 2012 22:05
    marfur30
    Poziom 19  

    Jeśli masz źle ustawioną pompę to ci będzie wyświetlać błąd a nic o tym nie napisałeś czy coś wyświetla czy nie to się pytam !

    0
  • #11 24 Maj 2014 17:04
    Ekoproces
    Poziom 8  

    Problem rozwiązany, okazało się że ktoś wcześniej składając silnik nie ustawił wałka rozrządu jak trzeba.

    0