Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra H silnik Z16xep nie daje się uruciomić

3piroman666 24 Lip 2012 22:42 18896 49
  • #31
    czarnymv6
    Poziom 10  
    Witam wszystkich :D Jak koledzy temat astry też mam identyczny problem prześwietliłem przewody pomiędzy ecu a uec wiązki do wtryskiwaczy i masę oraz can , 15 i 30 wszystko jest tylko wychodzi że ginie plus sterujący przekaźnikiem zasilania pompy paliwa i wtryskiwaczy , wspomnę że ecu nosi ślady otwierania i naprawy i wykonywane to było w niemczech ponieważ są niemieckie plomby gwarancyjne jest ta w środku procesor 3rdzeniowy montaż bga . Podejmowałem próby zamrażania oraz podgrzewania ecu sprawdziłem połączenia pinów z pcb nie znalazłem żadnych niepokojących oznak . Może jakieś sugestie ?????? Kolega ma identyczną astrę i takie samo uszkodzenie podmieniał już 3 szt ecu 2 szt uec całą wiązkę na silniku i cały czas bez zmian - już ręce opadają .
  • #32
    TomLib
    Poziom 19  
    90% takich przypadkow konczy sie wymiana na SPRAWNE ECU, szczególnie we wszystkiech XEPach :) Do sprawdzenia masa przykrecana na obudowie ecu, ale to tylko formalność :)
  • #33
    Doktorr
    Poziom 34  
    Czarny czy masz taki sam zestaw błędów jak w pierwszym poście tego tematu?
    Tomblib zwróć uwagę , że w przypadku opisywanej w tym temacie usterki wymiana ECU niczego nie zmieniła.
  • #34
    3piroman666
    Poziom 17  
    W moim przypadku usterka ustąpiła po wymianie skrzynki bezpieczników tej pod maską.
  • #35
    czarnymv6
    Poziom 10  
    Dzięki koledzy za szybką reakcje . Tak mam takie same błędy jak w pierwszym poście , masy i zasilania to w pierwszej kolejności sprawdzone żarówką pod obciążeniem ok 50w więc na pewno ok dodam że mój kolega po fachu ma identyczny przypadek z takim samym autem podmieniał już 3 ECU i 2 UEC wiązki wyprute i prześwietlone na 100% , fakt że ecu i uec były używane więc nie ma pewności że były na 100% sprawne . Auto idzie jutro do ASO we Wrocławiu zobaczymy jak się chłopaki wykażą ???? Ja osobiście stawiam na ECU silnika w ASO krzyknęli 3450 za ECU + 500 za wymianę , na razie zawiesiłem pracę przy tym aucie do momentu diagnozy ASO jak się potwierdzi to sprzedawca auta zgodził się pokryć 50% kosztów . Niezwłocznie dam znać jak się ma autko jeśli zostanie wymieniony ECU na nowy
  • #36
    malykazio
    Poziom 12  
    kolego "czarnymv6" i co z Twoją Asterką?? Uuchomiona już??
  • #37
    robert7887
    Poziom 10  
    Witam, mam identyczny problem, podieniałem: cim, ecm, uec, bez zmian, czy poradziliście sobie z tym problemem?
  • #38
    gori92
    Poziom 13  
    Witam
    Mam identyczny problem z Astra h z16xep
    Auto jeździ czasami gaśnie i brak komunikacji z komp. silnika.
    Jak wróci komunikacja to błędy jak w pierwszym poście.
    jak nie odpala odepnę wepnę kostki od komputera i znów odpala.
    Komputer silnika podmieniona na drugi brak reakcji-gaśnie i brak komunikacji.

    Poradził ktoś z wyżej wymienionych postów z tym problemem?
  • #39
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Panowie, zwróćcie uwagę, na to, że na rynku jest masę uszkodzonych sterowników dających takie objawy. Przed włożeniem drugiego sterownika, konieczne jest prześwietlenie wszystkich mas i zasilań do ECU. Przypominam także o delikatnym obchodzeniu się z wtyczkami, nie bujamy nimi na boki.
  • #40
    gałgan1
    Poziom 14  
    Witam
    również mam taki sam problem , ECU wymienione na sprawne i auto nie zapala, błędy jak w pierwszym poście , zasilania , masy w porządku
  • #41
    Trebuh33
    Poziom 2  
    Panowie czy ktoś rozwiązał ten problem??
  • #42
    bart.auto
    Poziom 20  
    Koledzy ogarnął ktoś ten problem ?? mam pacjent z identycznym schorzeniem !
  • #44
    rob4028
    Poziom 25  
    bart.auto napisał:
    Koledzy ogarnął ktoś ten problem ?? mam pacjent z identycznym schorzeniem


    Napisz jakie masz błędy.
  • #45
    bart.auto
    Poziom 20  
    Błędy identyczne jak kolega Piroman na pierwszej stronie postu
  • #46
    rob4028
    Poziom 25  
    Popatrz pod UEC .
    Tam potrafi być zielono.
  • #47
    adams198719871987
    Poziom 2  
    Witam panowie rozwiązał ktoś ten problem ja dziś podmieniskem ECU i UEC a nawet wcześniej wymieniłem rozrusznik. W moim przypadku dzieje się to gdy odpalam auto, zakręci razi wywala błędy. Muszę zamknąć otworzy i czasem odpali a czasem ta sama procedura

    Dodano po 46 [minuty]:

    TomLib napisał:
    90% takich przypadkow konczy sie wymiana na SPRAWNE ECU, szczególnie we wszystkiech XEPach :) Do sprawdzenia masa przykrecana na obudowie ecu, ale to tylko formalność :)


    Podmienialem ECU i dalej to samo
  • #48
    kobuz_enter
    Poziom 10  
    Temat ciągnie się dosyć długo - a nikt nie napisał żadnego rozwiązania co mnie dziwi, dlaczego nikt nie chce się podzielić rozwiązaniem, czyżby nic nie pomagało, aktualnie zmagam się z tym problemem.

    Podczas odpalania po około sekundzie rozrusznik przestaje kręcić, pojawiają się błędy od ABS, CIM, REC, zestawu wskaźników i całej komunikacji CAN na zestawie wskaźników poziom paliwa spada do 0, spalanie, zasięg i temp zewnętrza pokazuje wartość F.
    Podczas skanowania w tym momencie ECU nie odpowiada.
    Wypiąłem wtyczki od ECU, wyczyściłem piny, sprawdziłem mase ECU, poprawiłem - bez zmian
    Sprawdzałem CIM - wyciągałem wylutowałem w nim gniazdo i połączyłem je z pinami za pomocą przewodów - nic to nie dało - co często opisane jest na forach jako typowy problem CIMa
    https://www.youtube.com/watch?v=UjJkEvzgZiY&
    Zabrałem się za UEC - wyjąłem, wyczyściłem styki, założyłem - niestety, wyjąłem powtórnie UEC - na hocie podgrzałem płytkę popatrzyłem na nią pod mikroskopem pod kątem zimnych lutów - OK poza drobnymi ryskami, ścieżki całe, założyłem znowu to samo.
    I REC na koniec - bez sukcesu
    Mierzyłem prąd przy rozruchu wynosi około 150A, mierzyłem wartość minimalną napięcia przy rozruchu około 12V( co ciekawe problem nie występował krótko tuż po naładowaniu aku na max).

    Za pomocą przewodu 10mm^2 wykonałem masowanie - przykładałem masę do silnika - tu był mój błąd bo powinienem był ją dokręcić a nie przyłożyć.

    Wczoraj zgadałem się z @adams198719871987 posiada on taki sam problem. Rozmawialiśmy o dołożeniu masy, jednak to on uświadomił mi, że przyłożenie przewodu mogło niewiele dać i należy ją przykręcić -przy okazji remontu zawieszenia zleciłem mechanikowi dołożenie połączenia wyrównawczego pomiędzy silnikiem a karoserią(przewód masowy miedziany "plecionka"), po tym zabiegu auto zaczęło odpalać.
    Błędy przy odpalaniu pojawiały się, ale jak @adams198719871987 stwierdził i było to faktem była to wina interfejsu jaki posiadam, przy próbie skasowania błędu innym interfejsem odniosło to skutek i błąd się nie pojawił od wczoraj.

    Dziś rano podczas drogi do pracy auto zachowywało się wzorowo, odpaliło bez problemu.

    Czy ma ktoś jakiś schemat do Astry w którym opisane byłyby piny na wtyczce do ECU?
  • #49
    Pfemek
    Poziom 22  
    Jezeli masz rozrusznik D6RA to rozbierz go i zobacz czy czasem nie obluzowała się osłona przekładni. Lubi wypaść z gniazda i "ryje" po uzwojeniu wirnika. Zbytnio nie przeszkadza to rozrusznikowi w pracy ale powstają takie zakłócenia przy rozruchu, że ECU sobie z nimi nie radzi...