Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra H silnik Z16xep nie daje się uruciomić

28 Kwi 2012 17:01 19175 52
  • Poziom 17  
    Autko jak w temacie rocznik 2006 nie uruchamia się. Tzn zapala na chwilę zaświecają się kontrolki od emisji i awarii układu wtryskowego i silnik gaśnie, po odczytaniu op-comem
    (wszystkie kody pojawiają się jednocześnie)
    wychodzi taki zestaw:


    Łączna ilość kodów: 11

    P0201 - Usterka wtrysku cylindra 1
    (00) - Obecny

    P0202 - Usterka wtrysku cylindra 2
    (00) - Obecny

    P0203 - Usterka wtrysku cylindra 3
    (00) - Obecny

    P0204 - Usterka wtrysku cylindra 4
    (00) - Obecny

    P0230 - Za niskie napięcie obwodu pierw. pompy paliwowej
    (02) - Nie występuje

    P0650 - Komunikat IPC poza wymaganym zakresem (Zestaw wskaźników)
    (70) - Nie występuje

    P1600 - Wymienić Electronic Control Unit (ECU)
    (3A) - Nie występuje

    U2103 - Tryb CAN-BUS - brak łączności
    (00) - Nie występuje

    U2104 - CAN-BUS - kasowanie przekroczenia licznika
    (00) - Nie występuje

    U2108 - Nieważne dane z ABS (Układ zapobiegający blokowaniu kół)
    (70) - Nie występuje

    U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
    (70) - Nie występuje

    W chwili wystąpienia usterki na sterowniku zanika plus od sterowania przekaźnika wtryskiwaczy i pompy paliwa.
    Może ktoś już spotkał się z taką usterką i pomoże.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 17  
    Coś mi tu śmierdzi na brak zasilania jakiego do ECU lub masy.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 17  
    No tak żem se pomyślał od razu i sprawdziłem we wtyczce K 52-15 jest. Plus na 2,19,14 w K do czasu uśpienia przekaźnika też jest. Ta grubaśna masa na obudowie też ok. ( wszystko to oblukane żarówką)
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Skasuj błędy i poczytaj jeszcze raz, te nieobecne świadczą o spadku napięcia, może kiedyś auto wyładowało akumulator. Nie ważne. Ważne są te z wiązki wtrysków. Tam bym się skupił.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Czego brakuje na przekaźniku pompy paliwa? Błędy wtrysków najbardziej prawdopodobne dlatego że plusa na nich brak.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dokładnie. Tak przypuszczam. Trzeba sprawdzić czy w ogóle jest na nim plus. Pewnie bezpiecznik diabli wzięli, bo zrobiło się zwarcie na wiązce silnika.
  • Poziom 17  
    Słuchajcie ten system jest trochę inny od standardowych.
    Na cewce przekaźnika pompy paliwa i plusa wtryskiwaczy na sztywno zapięta jest masa a sterownik podaje plusa.
    Pierwsze pięć błędów jest skutkiem jego zaniku. Reszta pojawia się w tym samym czasie. Gdyby nie ta reszta to postawiłbym na czujnik położenia wału (choć kable przedzwonione a oporność czujnika w chwili pomiaru nie odbiega od katalogowej 2,2k . Dla świętego spokoju czujnik zamówiłem będzie na poniedziałek).
    Wiązka między silnikiem a skrzynką bezpieczników wymontowana rozwinięta i sprawdzona punkt po punkcie .
    Przekaźnik podmieniony na sprawny (ten wyjęty sprawdzony na stole pod obciążeniem również sprawny).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nic podobnego! Całkiem normalnie. Jaki sterownik? System Multec S?
  • Poziom 17  
    Kurcze to chyba mam złe schematy do tego Multeca S
    Astra H silnik Z16xep nie daje się uruciomić Astra H silnik Z16xep nie daje się uruciomić
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No masz jak byk, pompa i wtryski z przekaźnika zasilanie plus, kluczowanie wtrysków masa. Pompa M11 a wtryski Y11, Y12, Y13, Y14.

    Dodano po 2 [minuty]:

    3piroman666 napisał:
    Na cewce przekaźnika pompy paliwa

    Tu cewka istotnie sterowana plusem. Ale tylko cewka.

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Jak wymusisz zamknięcie przekaźnika to co się dzieje?
  • Poziom 17  
    Napisałem że byk bo chodziło mi tylko o to sterowanie cewką przekaźnika.
    Co do pytania.
    Pompa paliwa pracuje plus na wtryskach jest(po wymuszeniu). Autko kręci nie zapala. Jak sterownik nie wystawia plusa na wysterowanie cewki to oczywiście od razu komplet błędów.
    Jeżeli błędy się usunie to po każdym następnym przekręceniu kluczyka (bez startowania) kontrolne uruchomienie pompy paliwa przez sterownik działa.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Rozumiem, że po wymuszeniu?

    Dodano po 29 [sekundy]:

    Nauczycie się pisać dokładnie, całymi zdaniami?
  • Poziom 17  
    Poprawiłem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To zasilanie na wtryski to dobrą kontrolką sprawdzone?
  • Poziom 17  
    Sprawdziłem żarówką 21w.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zobacz połączenie elementu A89 ze sterownikiem. Tam trzeba jeszcze prześwietlić wiązkę. Podłączałeś oscyloskop pod wtryski? Ciekawi mnie czy w ogóle pojawia się tam jakiś masowy impuls.
  • Poziom 17  
    Wiązka między ECU a elementem A89 sprawdzona na ciągłość przewodów oraz zwarcia do masy lub plusa po uprzednim odłączeniu od wszystkich odbiorników.(żarówka 55w oraz multimetr) .
    Impulsów kluczujących na wtryskiwaczach nie sprawdzałem bo chciałem uzyskać najpierw ich zasilanie.
  • Moderator Samochody
    Obejrzałeś schemat co Ci posłałem?
  • Poziom 17  
    Dziękuję Oczi za schemat. Przejrzałem go, ale jest niezgodny z "moim" ecu. Np w tym schemacie z autodaty z bezpiecznika f21 napięcie idzie również do 3 pinów we wtyku M. u mnie te piny są nieobsadzone.
    Reasumując: jeżeli sterownik na pin 28 w złączu K wystawi plus sterujący cewką przekaźnika, to silnik pracuje nawet kilkanaście sekund potem ten sygnał gwałtownie zanika silnik gaśnie.
    Dodam jeszcze , że dopisałem do tego autka inne zgodne ECU i zachowuje się identycznie jak oryginalne.
  • Moderator Samochody
    3piroman666 napisał:
    Np w tym schemacie z autodaty z bezpiecznika f21 napięcie idzie również do 3 pinów we wtyku M. u mnie te piny są nieobsadzone.

    To akurat podejrzewam że zależy od wyposażenia, automatyczna skrzynia itp.
    Ale np wg AD '30' na przekaźniku pompy jest pośrednio po kluczyku, a wg Twojego schematu bezpośrednio z akumulatora, to akurat łatwo sprawdzić.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    3piroman666 napisał:
    Reasumując: jeżeli sterownik na pin 28 w złączu K wystawi plus sterujący cewką przekaźnika, to silnik pracuje nawet kilkanaście sekund potem ten sygnał gwałtownie zanika silnik gaśnie.
    To sterownik gasi auto. Pytanie czemu, czyżby gdzieś jest zbyt mała oporność? Podłączyć trzeba oscyloskop i obserwować co dzieje się tuż przed zgaszeniem silnika.
  • Poziom 11  
    i jak kolego 3piroman666 poradziłeś sobie z tym oplem bo mam identyczny problem
  • Poziom 17  
    Autko ożyło jednak usterka nie została zdiagnozowana w 100 %
  • Poziom 25  
    Stypek4me
    Jaki dokładnie masz problem?
  • Poziom 11  
    problem jest taki ze autko odpala jezdzi ale w pewnym momencie odcina sterownik silnika i jedynie pomaga zamknięcie auta i otworzenie
    steownik silnika juz podmieniałem i dalej jest to samo
  • Poziom 42  
    Cosik mi się widzi ,że masz fabryczny alarm w tym oplu , to zamknięcie i "otworzenie" , podpowiada ,że tam należy szukać usterki!
  • Poziom 17  
    Dokładnie zaczął bym od usunięcia alarmu jeżeli taki jest. W moim przypadku to nie pomogło ale był obok kolumny kierowniczej jak byś szukał.
  • Poziom 11  
    niestety alarmu nie ma całe auto przetrząsnełem i nie mam juz pomysłów
  • Poziom 17  
    a immo?? jakaś wiązka silnika ??

    Moderowany przez Pawel wawa:

    To nie jest dobry dział do pisania bzdur. Takiej pisowni też nie tolerujemy. Ostrzeżenie. 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Trzeba pomierzyć co ginie. Oddaj auto komuś kto ma doświadczenie, inaczej będziesz szukał długo i nie wiadomo czy skutecznie.