Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

seat leon 19tdi 200r wyciek z pompy paliwa

pawel2210 28 Apr 2012 19:21 4628 8
  • #1
    pawel2210
    Level 2  
    Witam mam problem z moim Leonem 1,9tdi 90km 2000r. zauważyłem przy wymianie oleju ze z pompy paliwowej wycieka ropa. wyciek trudno zlokalizować ale najprawdopodobniej paliwo ucieka z śruby na dziwny trójkątny klucz która znajduje się miedzy rurkami do podawania paliwa do silnika... może miał już ktoś z was taki problem? jak go rozwiązać? boje się odkręcać ta śrubę bo nie wiem co jest w środku i czy nie przestawię jakiś ostawień? proszę o poradę. jak będę miał możliwość to dodam zdjęcie pozdrawiam.
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak odkręcisz samodzielnie tę śrubę to serwis poskłada pompę. Troszkę drogie rozwiązanie. Najlepiej podjechać do pompiarzy. Będzie taniej.
  • #3
    Sztomel
    Level 35  
    Sprawa nie jest tak prosta jak się wydaje. Śrubę najprościej przeciąć przez środek brzeszczotem i zmienić na zwykłą zamiast kupować klucz energetyczny K coś tam, który jako jedyny do niej pasuje. Klucz kiedyś kupiłem i miał być niesamowity a okazało się, że jest z miękkiego materiału i do du..py - wytrzymał tylko 3 odkręcenia i się skończył. Wymienić proponuję raz a dobrze i będzie z tym problemem z głowy. Jeśli cieknie spod tej śruby to i tak nastawnik jest do ruszenia. Uszczelka jest prosta, nastawnik też więc proponuję skupić się na wymianie uszczelki całego nastawnika + ta głupia śruba. Oczywiście z ruszeniem nastawnika związana jest korekcja dawki paliwa. Po wymianie uszczelki należy podpiąć się np. Vagiem lub VCDS'em i sprawdzenie na ciepłym silniku jaka jest aktualna jej wartość. Zbyt duży ruch nastawnika w prawo skutkować będzie nagłym wzrostem obrotów i możliwym uszkodzeniem silnika jeśli szybko się nie skoryguje położenia nastawnika. Zbyt duży ruch w lewo - niemożnością uruchomienia silnika i ciężkim jego odpaleniem więc pozostaje pyk na myk a potem na czuja aż do osiągnięcia prawidłowej jego temperatury i korekcji w najlepszym zakresie. Zanim odkręcisz nastawnik proponuję rysikiem zaznaczyć jego położenie względem korpusu pompy wtryskowej- to ułatwi jego ewentualną korektę i ryzyko przeholowania - oczywiście wszystko da się ustawić, trzeba się tylko odpowiednio zabezpieczyć i z pewnością sam temu podołasz.
  • #4
    misiek-888
    Level 36  
    Jesli sie jest wyciek miedzy rurkami to pozostaje ci dorobic klucz i odkręcić wymienić oring i skrecić , żadna filozofia nawet rurek nie odkrecasz a oring kupisz w zestawie uszczelek do pompy
  • #5
    pawel2210
    Level 2  
    dziekuje za odpowiedzi ale sa one bardzo sprzeczne i nie wiem kogo teraz posluchac.... sprawa byla by prosta gdybym byl w PL a w Holandi za otwozenie maski kroja 50euro wiec musze sobie radzic sam.
  • #6
    jarciu_11
    Level 20  
    Bo z tego co ja i kolega misiek-888
    zrozumieliśmy to cieknie ci ze śruby wkręconej w sekcje wysokiego ciśnienia w tą śrube wkręcona jest jeszcze jedna mniejsza . Jak masz czym to możesz ją śmiało wykręcić nic poza ON ci nie wyleci.
  • #7
    pawel2210
    Level 2  
    no wlanie z tej sruby wkreconej do pompy a nie z tej malej wkreconej w ta pierwsza :D i nic sie nie przestawi jak to wykrece?
  • #8
    misiek-888
    Level 36  
    Nie obawiaj sie nic nie wyleci poza paliwem
  • #9
    Sztomel
    Level 35  
    pawel2210 wrote:
    sa one bardzo sprzeczne i nie wiem kogo teraz posluchac.

    mojego postu nie bierz pod uwagę bo pomyliłem fakty - tak to jest jak się podchodzi do kompa z promilami. Koledzy poniżej prawidłowo Ci odpisali.