Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat leon 19tdi 200r wyciek z pompy paliwa

pawel2210 28 Kwi 2012 19:21 3230 8
  • #1 28 Kwi 2012 19:21
    pawel2210
    Poziom 2  

    Witam mam problem z moim Leonem 1,9tdi 90km 2000r. zauważyłem przy wymianie oleju ze z pompy paliwowej wycieka ropa. wyciek trudno zlokalizować ale najprawdopodobniej paliwo ucieka z śruby na dziwny trójkątny klucz która znajduje się miedzy rurkami do podawania paliwa do silnika... może miał już ktoś z was taki problem? jak go rozwiązać? boje się odkręcać ta śrubę bo nie wiem co jest w środku i czy nie przestawię jakiś ostawień? proszę o poradę. jak będę miał możliwość to dodam zdjęcie pozdrawiam.

    0 8
  • #2 28 Kwi 2012 23:23
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Jak odkręcisz samodzielnie tę śrubę to serwis poskłada pompę. Troszkę drogie rozwiązanie. Najlepiej podjechać do pompiarzy. Będzie taniej.

    1
  • #3 29 Kwi 2012 02:45
    Sztomel
    Poziom 34  

    Sprawa nie jest tak prosta jak się wydaje. Śrubę najprościej przeciąć przez środek brzeszczotem i zmienić na zwykłą zamiast kupować klucz energetyczny K coś tam, który jako jedyny do niej pasuje. Klucz kiedyś kupiłem i miał być niesamowity a okazało się, że jest z miękkiego materiału i do du..py - wytrzymał tylko 3 odkręcenia i się skończył. Wymienić proponuję raz a dobrze i będzie z tym problemem z głowy. Jeśli cieknie spod tej śruby to i tak nastawnik jest do ruszenia. Uszczelka jest prosta, nastawnik też więc proponuję skupić się na wymianie uszczelki całego nastawnika + ta głupia śruba. Oczywiście z ruszeniem nastawnika związana jest korekcja dawki paliwa. Po wymianie uszczelki należy podpiąć się np. Vagiem lub VCDS'em i sprawdzenie na ciepłym silniku jaka jest aktualna jej wartość. Zbyt duży ruch nastawnika w prawo skutkować będzie nagłym wzrostem obrotów i możliwym uszkodzeniem silnika jeśli szybko się nie skoryguje położenia nastawnika. Zbyt duży ruch w lewo - niemożnością uruchomienia silnika i ciężkim jego odpaleniem więc pozostaje pyk na myk a potem na czuja aż do osiągnięcia prawidłowej jego temperatury i korekcji w najlepszym zakresie. Zanim odkręcisz nastawnik proponuję rysikiem zaznaczyć jego położenie względem korpusu pompy wtryskowej- to ułatwi jego ewentualną korektę i ryzyko przeholowania - oczywiście wszystko da się ustawić, trzeba się tylko odpowiednio zabezpieczyć i z pewnością sam temu podołasz.

    0
  • #4 29 Kwi 2012 07:22
    misiek-888
    Poziom 34  

    Jesli sie jest wyciek miedzy rurkami to pozostaje ci dorobic klucz i odkręcić wymienić oring i skrecić , żadna filozofia nawet rurek nie odkrecasz a oring kupisz w zestawie uszczelek do pompy

    0
  • #5 29 Kwi 2012 13:49
    pawel2210
    Poziom 2  

    dziekuje za odpowiedzi ale sa one bardzo sprzeczne i nie wiem kogo teraz posluchac.... sprawa byla by prosta gdybym byl w PL a w Holandi za otwozenie maski kroja 50euro wiec musze sobie radzic sam.

    1
  • #6 29 Kwi 2012 14:07
    jarciu_11
    Poziom 20  

    Bo z tego co ja i kolega misiek-888
    zrozumieliśmy to cieknie ci ze śruby wkręconej w sekcje wysokiego ciśnienia w tą śrube wkręcona jest jeszcze jedna mniejsza . Jak masz czym to możesz ją śmiało wykręcić nic poza ON ci nie wyleci.

    0
  • #7 29 Kwi 2012 14:16
    pawel2210
    Poziom 2  

    no wlanie z tej sruby wkreconej do pompy a nie z tej malej wkreconej w ta pierwsza :D i nic sie nie przestawi jak to wykrece?

    0
  • #8 29 Kwi 2012 14:34
    misiek-888
    Poziom 34  

    Nie obawiaj sie nic nie wyleci poza paliwem

    0
  • #9 30 Kwi 2012 16:33
    Sztomel
    Poziom 34  

    pawel2210 napisał:
    sa one bardzo sprzeczne i nie wiem kogo teraz posluchac.

    mojego postu nie bierz pod uwagę bo pomyliłem fakty - tak to jest jak się podchodzi do kompa z promilami. Koledzy poniżej prawidłowo Ci odpisali.

    0
  Szukaj w 5mln produktów