Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 806 2.1TD - lokalizacja czujnika temperatury chłodziwa klimatyzacji

28 Kwi 2012 23:07 10629 6
  • Poziom 12  
    Witam
    Nie potrafię zlokalizować w samochodzie Peugeot 806 czujnika temperatury chłodziwa układu klimatyzacji.
    Rozkręciłem dolną część osłon w środku samochodu pod kierownicą i okazało się, że wisi sobie na kabelkach ułamany jakiś czujnik. Od strony pasażera znalazłem podobny,(z tego co wiem to jest czujnik temperatury parownika) więc domyślam się, że gdzieś od strony kierowcy powinien być otwór na ten ułamany.
    Niestety rozkręciłem cały duł i nić z tego, nie widzę gdzie powinien być zamontowany.
    Nie mogę znaleźć otworu w pobliżu przewodów tego czujnika.
    Peugeot 806 2.1TD - lokalizacja czujnika temperatury chłodziwa klimatyzacji
    10 to czujnik od strony pasażera mój problem wisi po drugiej stronie.
    Na tym rysunku są dwa czujniki ale tylko jeden jest pokazany gdzie ma być zamontowany.
    Pozdrawiam i proszę o radę.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 13  
    Mimo, iż temat nieświeży ale opiszę moje doswiadczenia. Wymieniałem parownik klimy w moim 806. Konieczny jest demontaż kokpitu i wszystkich osłon i wyjęcie całego zespołu nagrzewnic a więc całego tego wielkiego ustrojstwa co kolega dołączył na zdjęciu. Miałem to na zewnątrz. Są dwa podobne czujniki jak ten z numerem 14. Oba są igłami grubości troszeczkę większej niż zwykły wkład od długopisu i długie też mniej więcej jak ten wkład. Jedna jest z czarnym gniazdem i ta jest wbijana przez otwór w bok parownika klimy od strony pasażera. Parownik od klimy jest na końcu na samych plecach zespołu nagrzewnic. Drugi czujnik jest wbijany w plecy zespołu nagrzewnic i ma gniazdo koloru białego też jest igiełką. W tym zespole nagrzewnic w moim 806 2.0 HDI z 2000r klimatronic są tylko te dwa czujniki w całym zespole, do tego dwa silniki krokowe do sterowania klap i to wszystko. Do niczego więcej przy zespole nagrzewnic nie idą żadne kable i wtyki.

    Pozdrawiam

    P.S. Dmuchawę mam jedną i umieszczona jest poza zespołem nagrzewnic w prawym przednim rogu kabiny za schowkiem pasażera.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 12  
    Bardzo dziękuję za podpowiedz.
    Co prawda całego zespołu klimatyzacji nie rozkręcałem (i nie zamierzam), a z tego co napisałeś czekają mnie ciężkie poszukiwania.
    Pozdrawiam
    Piotr
  • Poziom 13  
    Nie jest źle . Jesli masz ten samochód to naprawdę nawet gdyby kokpit odkręcić trzeba było to przyjemnie się to robi. Wszystko jest na śrubki nie ma zatrzasków, spasowane też jest bardzo ładnie. Te auta sa proste ale bardzo ładnie zrobione. Czujniki są tak jak napisałem . Ten z boku nie problem ale ten z tyłu to już ręka może być za gruba żeby ją włożyć między dywanik ( wchodzący już w tym miejscu na ścianę grodziową) a plecy zespołu wentylacji.

    Pozdrawiam

    Jak coś pytaj....
  • Poziom 12  
    Tak jak pisałeś, niestety żeby wymienić ten czujnik trzeba rozebrać kokpit i klimę.
    W żaden sposób ręką tam się nie dojdzie, a jakby nawet to czujnika się nie wysunie( około 10 cm) za mało miejsca, wszystko jest w zwarto zabudowane.
    Kupiłem to auto zimą klima była nie potrzebna więc jej nie sprawdzałem, ale na wiosnę wyszło szydło z worka.
    Okazało się że czujnik jest ułamany, i wisi sobie na kabelkach.
    Zacząłem dociekać gdzie jest umieszczony żeby wyjąć jego drugi koniec i jakoś go naprawić.
    Teraz trochę się zastanawiam czy nie wstawić rezystora który by symulował temperaturę chłodziwa.
    Jestem w stu procentach przekonany że ten czujnik to zwykły termistor tak jak ten od strony pasażera.

    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    To jest taki czujnik jak od strony pasażera z tym że jak dobrze pamiętam nieco krótszy i z białym gniazdem. Ja też się balem demontazu kokpitu. Co też znajomy klimatolog mi uswiadamiał - mówił tydzień spokojnej pracy w garażu takie rozbieranie. Garaż mam ale wąski i wymieniałem parownik klimy na poczatku maja teraz. Robilem to w weekend bo auto nacodzień do pracy jest używane. Rozebralem to w sobotę od 15:00 do 18:00 i w niedzielę od 12:30 do 16:00 składałem. Robiłem to sam. Żona pomogła górną część kokpitu włozyć. Cały problem polega na tym że klimę trzeba rozłączyć (parownik) - rozłączasz w komorze silnika . Wykręcasz 1 śrubkę do góry zbioornika z płynem chłodzącym ( musisz całą ją wykręcić) bo nie zdejmiesz zbiornika. Jak zbiornik zdejmiesz to masz ułatwiony dostęp i odkręcasz dwie nakrętki przy złączu i klima rozłączona. Cieczy chłodzącej silnika nie spuszczasz z chłodnicy. W środku - Wykręcasz najpierw środkową kratkę nawiewu ( tą koło licznika) ramkę licznika i licznik zostawiasz, nastepnie wyjmujesz z kokpitu te 3 małe nawiewniki ( poprostu mocno je pociągasz wyskoczą nie uszkodza się. Pod nimi znajdziesz 3 wielkie śruby trzymające kokpit górny. Na górnym kokpicie wyjmujesz jeszcze radio i popielniczkę ( pod nią jest śruba mała od panelu kilmy) Zdejmujesz mieszek lewarka biegów - pociągając go mocno dookoła do góry ( ma zatrzaski i pod nim są sruby) , odkrecasz śruby pod popielniczka i mieszkiem i wyjmujesz panel klimy. Nastepnie wyjmujesz te siateczki od dwóch górnych głosników na kokpicie ( podważasz je i wylatują, mają zatrzaski a pod nimi są śruby duże do odkręcenia kokpitu). Kokpit górny trzyma się na 5 śrub Teraz bierzesz się za dół. Odkrecasz środkowy szary duży plastik teraz możesz wykręcić ramkę licznika. Dlaczego teraz dopiero . Dlatego że ona ma z przodu 3 bodajże śruby ktore widzisz ale jedną ma od spodu w takim otworku specjalnym w kształcie lejka ale dostep tam jest dopiero po odkręceniu szarego plastiku pod kierownicą i tego dużego szarego nad nogami kierowcy. Po odkreceniu ramki odkrecasz licznik ( to już jest proste). Lewa strona gotowa czas na prawą. Odkręcasz prawy boczek dmuchajacy w drzwi, otwierasz schowek i wykrecasz 1 srubkę, teraz odkrecasz resztę śrubek szarego plastiku i go razem ze schowkiem wyjmujesz. Został gorny kokpit i airbag pasażera. Airbag ten trzyma się na 2 śruby ( znajdziesz je przykręcone od spodu airgabu do takiego metalu) wykręcasz je i wysuwasz airbag do siebie i rozłączasz. Pamietaj żeby nie uruchamiać stacyjki bez podłączonego airbaga pasażera bo zanotuje błąd ( ja na to bardzo uważałem) zanim przekręciłem stacyjkę podłączałem airbag. Teraz jak już wszystko wykręciłeś Wyjmujesz kokpit tu potrzebna jest pomoc - chyba że dasz rade sam ale trudno jest. Kokpit pociągasz najpierw do siebie bardzo mocno a później podnosisz do góry i wyciągasz idzie to zrobic bez zdejmowania kierwnicy ( ja tak zrobiłem kiera była nieruszana ) Trzeba tylko trochę się namanewrować, pomęczyć i nawyzywać;) kierownice opuść na maksa w dół. Jak wyjmiesz kokpit wszytsko już widzisz . Musisz zdjąć przednią obudowę nagrzewnicy z napisem behr, zdjąć wiązki, wykręcić całe mocowanie lewarka z lewarkiem i odkręcić tę metalową belkę poprzeczną , później odkręcasz śruby mocowania nagrzewnicy i z prawej strony ją odchylasz . i masz dostęp do tego czujnika. Czemu piszę odchylasz - dlatego że teraz rurki od nagrzewnicy ciepła trzymaja Ci zespół nagrzewnic a żeby je odkrecić musisz spuścić korkiem płyn chłodniczy. Korek jest u dołu chłodnicy z prawej strony (patrząc od przodu auta ).

    To taka instrukcja jakby co bo nigdzie nie ma, gdyż mało kto ma te autka;)

    Z góry przepraszam za powtórzenia.

    Pozdrawiam i dołączam zdjęcie dowodowe, gdzie wszystko jest już wykręcone.

    Peugeot 806 2.1TD - lokalizacja czujnika temperatury chłodziwa klimatyzacji
  • Poziom 12  
    Zamykam temat.
    Czujnik zlokalizowany i wymieniony zgodnie z opisem Wood-a.