Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Traktorek Castel Garden TCP102 hydro - zatrzymuje się przy jeździe do tyłu

29 Kwi 2012 10:01 45915 36
  • Poziom 14  
    Witam wszystkich.
    Posiadam traktorek jak w tytule, silnik B&S 15 jednocylindrowy. Kupiłem go 3 lata temu używany, w tym roku pojawił się problem z jazdą do tyłu w zasadzie to już wcześniej było to podejrzane ale jakoś jeździł. Do przodu jest OK - przynajmniej tak mi się wydaje. Problem zaczyna się kiedy chcę wycofać, już niewielka przeszkoda powoduje zatrzymywanie traktorka. Jak jeszcze mam pełen kosz to już koniec, stoi i nie drgnie.
    I mam jeszcze drugie pytanie, jaki do tego typu silnika jest rozrusznik. Nie zazębia się bendiks, jak pokręcę ręką i podniosę trochę zębatkę to kręci bez problemu.Widziałem na aukcjach taki zestaw naprawczy, ale nie wiem jaki i czy to ma sens.
    Z góry dziękuje za pomoc.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Czy w przypadku zapowietrzonego układu lub niedoboru oleju będzie jechał do przodu a będą problemy przy jeździe do tyłu? Od czego zacząć?
    Może to trywialne pytania ale nie mam na miejscu nikogo kto by sobie z tym poradził, pytałem się mechaników samochodowych ale rozkładają ręce.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Witam Najbardziej zmartwiło mnie to co napisałeś w ostatnim zdaniu. Podejrzewam że wymiana skrzyni to wysoki koszt pewnie zbliżony do ceny całego traktorka ( kupiłem za 3000 zł) i czy jest to do dostania. Nowa droga a używana- nie ma pewności że zamienię na dobrą.
    Jutro spróbuję sprawdzić dźwignię. Jak sprawdzić olej ? czy mam to zrobić tak jak piszesz w wątku https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2284565.html
    Hamulec sprawdzałem nie blokuje się, chyba że może się blokować tylko przy jeździe do tyłu.
    Co do oleju to nie wiem jak była używana ta kosiarka przed tym jak ją kupiłem. U mnie nie pracuje więcej jak godzinę jednorazowo, praca na płaskim terenie . Może spróbować wymiany oleju tylko na jaki , jak i ile? I pewnie będzie problem z odpowietrzeniem skrzyni. Proszę o kolejne rady.
    Mam nadziej że jutro będę mógł się zając swoimi sprawami.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Wielkie dzięki a tak przez ciekawość ile może kosztować nowa skrzynia do takiego traktorka, Na podanej stronie nie ma cen i jaka to może być skrzynia?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Znalazłem taki napis wygrawerowany na obudowie: Tecumsech Products Peerless DIV Salem in 47167. I jeszcze jedno odpaliłem dzisiaj kosiarkę i sprawdziłem jak jedzie i co ciekawe tyłem podjechałem nawet pod dość stromą górkę, teraz przypominam sobie, że problemy z jazdą do tyłu nasilają się po dłuższej pracy (coś z olejem?) Obejrzałem dookoła skrzynie i wydaje się wszędzie sucha.
    Zdobiłem też kilka zdjęć ale pierwszy raz wstawiam na forum więc nie wiem co z tego wyjdzie.

    Traktorek Castel Garden TCP102 hydro - zatrzymuje się przy jeździe do tyłu Traktorek Castel Garden TCP102 hydro - zatrzymuje się przy jeździe do tyłu Traktorek Castel Garden TCP102 hydro - zatrzymuje się przy jeździe do tyłu
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Dzisiaj kosiłem trawę jak odpaliłem kosiarkę to tyłem wjechałem na każdą górkę w moim ogrodzie po zakończeniu koszenia tj po ok godzinie jazdy już nie mogłem wjechać na ta samą górkę.
    Jak sprawdzić poziom oleju i czy jest możliwa wymiana oleju w skrzyni i jak to zrobić?
  • Poziom 14  
    Witam
    Mam nowy problem ze swoim traktorkiem, teraz nie jedzie ani do przodu ani do tyłu. Ale problem jest innej natury po prostu pękł pasek klinowy. Potrzebuję informacji jaki pasek będzie tutaj pasował i gdzie ewentualnie można go kupić. Jak już będę zamawiał to najchętniej wymienię oba paski klinowe. Niestety stary rozpadł się na drobne kawałki i nie ma możliwości niczego sprawdzić.
  • Poziom 14  
    Niestety mój problem nie jest taki prosty. Telefon podany w linku powyżej milczy jak grób, maile bez odpowiedzi. Znalazłem inną stronę z częściami. Odebrała miła Pani, ale aby mi pomóc potrzebuje datę produkcji mojego traktorka ponieważ jest kilka możliwych pasków do tego modelu (tak przynajmniej twierdzi). Obszukałem cały traktorek, ale konkretnej daty produkcji nie znalazłem. Może jest jakoś zakodowana w numerze seryjnym lub gdzieś indziej jest jeszcze umieszczona???
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Jestem pełen uznania dla twojej znajomosci tematu. Serdecznie dziękuje. Biegnę oglądać silnik w moim traktorku.
  • Poziom 15  
    Przypadkowo odnalazłem twój problem, odpowiedź to brak chłodzenia skrzyni. Masz uszkodzone łopatki wentylatora (tego nad kołem pasowym wałka skrzyni).
    Po 15 minutach podejrzewam że traci siły i nie ma co poruszać, wsteczny nie będzie praktycznie działał z braku siły (po wstecznym najbardziej się odczuwa brak siły, może mieć problem nawet z lekką nierównością) . Olej w skrzyni traci swoją gęstość przez co i sprawność. Użyj dmuchawy do liści (mocnej) a cały nadmuch skieruj na skrzynię biegów hydrostatyczną - zdejmij klapkę nad skrzynią i tam celuj powietrze ), zobaczysz że traktorek będzie działał jak nowy cały czas póki będzie dobre chłodzenie - jeżeli włączyłeś dmuchawę na nierozgrzanej skrzyni.

    Kolejny problem i podobna diagnoza to "harmonijka" w skrzyni odpowiedzialna za przeznaczenie w skrzyni miejsca na rozgrzany olej (jak wiadomo zwiększa wtedy swą objętość), często pęka przez co dziurką (po lewej - siedząc - bocznej stronie widoczna po zdjęciu klapki bocznej) wypływa. Można odkręcić płytkę, wyczyścić i skleić membranę ale to sposób na krótką metę.
    Ten problem objawia się podobnie lecz również czuć olej.

    Jeżeli jeździłeś bez oleju to prawdopodobnie straciła bezpowrotnie (chyba że sam to naprawisz) parę ładnych procent wydajności.
    Jak znajdziesz wyciek lub oleju pod skrzynią to wymień, nie jest to trudne ale samemu pracochłonne i męczące.


    Jeżeli znalazłem przyczynę to napisz, napiszemy odpowiedź, w tym modelu warto zamontować zbiorniczek wyrównawczy.
    Mam nadzieje że ten post pomoże również innym.


    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Wielkie dzięki za pomoc. Oglądałem skrzynię i nie widziałem jakiś wycieków oleju. To o czym piszesz z tym wentylatorem to jest prawdopodobne bo traci moc po ok 30 minutach jazdy. Sprawdzałem wentylator i mam wrażenie że działa ale może to nie wystarcza. Na dzień dzisiejszy niewiele mogę sprawdzić ponieważ pękł mi pasek klinowy i czekam na dostawę. Wstawiłem traktorek pod wiatę i czekam a na dodatek wczoraj zeszło powietrze- założyłem nową oponę ale ucieka gdzieś na feldze.
    Napisz jak można sprawdzić czy ten wentylator działa poprawnie bo jazda z odkurzaczem raczej odpada. Jak wystawię muszę zdemontować obudowę i dokładnie obejrzę czy nie ma jakiś wycieków oleju. Co do wymiany czy uzupełniania oleju to już większa sprawa. Radzę sobie z wieloma sprawami ale potrzebowałbym dokładniejszej instrukcji obsługi.
  • Poziom 15  
    Pod kołem pasowym powinien być wentylator, sprawdź czy łopatki są całe.
    W tej skrzyni ciężko sprawdzić stan oleju ponieważ brak jest zbiornika wyrównawczego. Najprostszy sposób to wymień olej, jak dobrze pamiętam wg wskazówek to 5w50, sam mam taki zalany.
    Aby wymienić:

    Pod skrzynią (musisz wyjąć kosisko) masz gumowy korek, gdy go pociągniesz będzie się wylewać olej.
    Po prawej stronie w skrzyni masz przykręconą płytkę z dziurą odkręć ją (potrzeba gwiazdkę z otworem po środku)
    Gdy wyjmiesz płytkę pokarze się membrana (harmonika jak wcześniej napisałem)
    Wyjmij ją wyczyść (z zewnątrz i wewnątrz) dokładnie sprawdź czy jest szczelna.
    Teraz będzie potrzeba kogoś do pomocy, chyba że sam dasz radę ;)
    Należy przechylić traktorek tak aby otwór był jak najbardziej w poziomie (uważaj ponieważ może wypłynąć paliwo z baku)
    Gdy już uda się tobie ustawić traktorek tak aby otwór był jak najbardziej w poziomie wlej olej tak 3/4 (możesz pokręcić kołem pasowym), włóż membranę (może się trochę wylać).
    Skręć wszystko, wytrzyj i zrób jazdę testową.
  • Poziom 14  
    Wielkie dzięki za rady ale na dzień dzisiejszy stoję i nic nie mogę zrobić. Pękł pasek napędowy i już drugi tydzień czekam na dostawę. Obdzwoniłem wszystkich których namiary znalazłem w internecie i wszędzie to samo -trzeba czekać. Mam już informacje że jest przygotowany do wysyłki więc może do końca tygodnia dojdzie.
    Czy ten olej o którym piszesz jest do dostania na stacjach benzynowych? Czytałem gdzieś że podczas wymiany lub uzupełniania oleju bardzo łatwo zapowietrzyć skrzynie biegów i wtedy są problemy. Jakieś uwagi, aby tego uniknąć?
  • Poziom 15  
    To jest zwykły olej 5W55 syntetyk tak więc może dostaniesz ale w sklepie motoryzacyjnym na pewno. Zrób tak jak napisałem, nie jest to łatwe ale najlepsza metoda.
    Ja mam wstawiony zbiorniczek wyrównawczy więc po rozgrzaniu jeszcze trochę się odpowietrzy a po ostygnięciu już jest odpowietrzony.
  • Poziom 2  
    Witam
    Miałem identyczny problem z ciągniczkiem mojego klienta, objawy identyczne: zaczynałem kosić wszystko ok, po jakimś czasie ani rusz, pomagało jedynie wyłączenie silnika i odczekanie paru minut?(ale nie na długo starczało). Maszyna była serwisowana przez warsztat przed sezonem więc nie wiadomo było co jest. Dopiero mechanik przyznał się że jak wymieniali olej (a właściwie dolali troszkę) to nie zmienili filtra. Po wymianie filtra i oleju śmiga aż miło. Jeżeli kupiłeś używany ciągniczek to na pewno nikt w nim nie wymieniał ani oleju ani filtra, więc nawet jeśli nie jest to konieczne (w co wątpię!) to i tak trzeba to zrobić od czasu do czasu :) wiec nic nie tracisz a wymiana oleju i filtra jest na pewno tańsza od wymiany skrzyni.
  • Poziom 14  
    Witam
    Zabieram się do tej wymiany jak pies do jeża. Już miałem czas, rozładował się akumulator, zeszło kilka dni, patrzę a tu nie ma powietrza w kole. O jakim filtrze
    piszesz? Gdzie on jest?
  • Poziom 2  
    Nie wiem dokładnie bo jestem tylko użytkownikiem - nie mechanikiem. Do tego maszyna o której pisałem to Yanmar 18 km, ale objawy dokładnie takie jak opisałeś (dlatego pozwoliłem sobie opisać przyczynę problemu). Nie potrafię powiedzieć gdzie i czy w ogóle w Twojej maszynie jest filtr oleju przekładniowego, ale wiem jedno: miałem takie same problemy jak Ty a po wymianie oleju na nowy (nie ja to robiłem) ciągniczek jeździ jak mała wyścigówka. Powodzenia!!!
  • Poziom 14  
    Witam.Napompowałem koło i poczekam. Przyglądałem się mojej skrzyni i jakoś nie bardzo widzę gdzie jest miejsce do nalania oleju, mam nadziej że nie trzeba wyjmować skrzyni bo to sporo roboty. Jedynym miejscem gdzie mi coś pasuje jest płytka o wymiarach 6 x 6 cm zakręcona na 4 śruby pod którą jest gumowa uszczelka jest tam napis dotyczący utraty gwarancji jak się odkręci. Płytka jest po lewej stronie z przodu. Chciałem to odkręcić ale śruba jest gwiazdkowa z bolcem w środku więc muszę gdzieś poszukać takiego kluczyka. Czy pod tą płytką jest ta harmonijka o której piszecie? I gdzie będzie miejsce do spuszczenia oleju? Czy jakiś inny sposób na wymianę oleju w tej skrzyni, podejrzewam że tu jest problem ponieważ na obudowie jest oleista wydzielina ( olej pomieszany z kurzem itp.
    Mam nadziej że i tym razem ktoś mi poradzi jak to zrobić.
  • Poziom 15  
    Witam

    Miejsce z którego można spuścić olej jest pod skrzynią ( gumowy korek ), ta płytka właśnie maskuje harmonijkę, jeśli jest w niej olej lub z otwory wypływa olej to znak że jest przerwana. Ja po prostu wylałem cały olej, odkręciłem blaszkę tam gdzie jest harmonijka, wyjąłem ją, przechyliłem traktorek i wlałem olej w miejsce harmoniki, założyłem ją, wszystko skręciłem i tyle, po tym odpowietrzyłem dolałem a kosiarka jeździła aż się harmonijka znowu zepsuła i zamontowany został zbiorniczek wyrównawczy co ułatwiło wymianę.
  • Poziom 14  
    Wielkie dzięki za odpowiedź. Możesz bardziej doprecyzować gdzie jest ten korek do spuszczenia oleju, na której godzinie patrząc na silnik od góry, Pod spód trudno wsadzić nawet rękę, pewnie trzeba wyjąć kosisko. Napisz jak odkręciłeś te cudaczne śrubki( z gwiazdkami) znalazłeś kluczyk czy wymyśliłeś jakiś swój sposób, ja jedną odkręciłem szczypcami ale do pozostałych nie ma tak łatwego dostępu.Zalałeś takim olejem jak napisano wyżej? Ile mniej więcej tego oleju? Trudno sprawdzić po spuszczeniu bo nie wiem ile uciekło. Domyślam się ze najlepiej spuszczać jak będzie ciepły.
    Napisz coś więcej o tym zbiorniczku może jakieś zdjęcie? Postawiłem sobie za punkt honoru że wymienię ten olej.
    Z góry dziękuje.
  • Poziom 15  
    Najlepiej będzie jak zdejmiesz kosisko, wiem że trochę to męczące, ale ułatwi pracę a przy okazji sobie wyczyścisz, noże naostrzysz i wszystko zakonserwujesz ;). Nie posiadam już tej kosiarki, ale jak pamiętam, to chyba korek był mniej więcej po środku (korek jest gumowy). Śruby są na klucz torx z dziurką, jaki nr tego nie pamiętam, jest łatwo dostępny, więc lepiej go zakupić. W obudowie są zrobione otwory na klucz, tak więc dostęp jest w miarę łatwy. Zbiorniczek zamontowany został poprzez wycięcie harmoniki a w otwór blaszki został wstawiony łącznik hydrauliczny (choinka), do niego przewód prowadzący do zbiorniczka wyrównawczego.
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich! W zeszłym roku zakupiłem traktorek Castelgarden hydro i po pierwszym koszeniu trawy strzeliła harmonijka,kosiarka pojechała do serwisu autoryzowanego Husqvarny i tam wyciągnięto skrzynię i ją rozłożono na części pierwsze, stwierdzono, że oprócz harmonijki wszystko jest ok. Koszt nowej harmonijki 180 PLN koszt robocizny 700 PLN z wymianą oleju. Po powrocie z serwisu dwa koszenia ok. potem zaczęła słabnąć. Po około 15 do 20 minut, zauważyłem wyciek oleju z wałka, na którym jest tarcza hamulcowa. Zakupiłem olej i dolewałem od strony harmonijki, pomagało na chwilę. Postanowiłem sam rozebrać to ustrojstwo i wymienić simeringi na wałkach. Skrzynia przykręcona jest na czterech śrubach i nie trzeba wyjmować całego kosiska, rękę wkłada się przy tylnym kole nad kosiskiem a drugą z prawej strony i spokojnie odkręcamy skrzynię. Potem wykręcamy belkę, do której przymocowana była skrzynia, dwie śruby. Nie ma co liczyć, że skrzynia wyjdzie przez górny otwór, nie wyjdzie, chyba że szlifierka kątowa i powiększamy otwór! Obracamy skrzynię ku górze i odkręcamy wentylator, ułatwi to opuszczenie skrzyni na dół. Wcześniej demontujemy kanał łączący kosisko z koszem (dwie śrubki i dwa zaczepy bolcowe). Skrzynię opuszczamy pomiędzy kosiskiem a ośką kół tylnych. Pozostaje teraz tylko podnieść traktorek i wysunąć z pod niego skrzynię. Wylałem olej, rozpołowiłem skrzynię i jeden simering okazał się za duży, właśnie ten, który przeciekał. Taki simering na zamówienie bo ma oznaczenia w calach, czas oczekiwania ok. dwa tygodnie. I mam pytanie: na co zwrócić uwagę jak to wszystko mam na stole i co sprawdzić? Żadnego filtra oleju w środku nie ma, tylko płytka magnetyczna do wyłapywania drobin metalu. Za wszystkie wskazówki z góry dziękuję.


    Traktorek Castel Garden TCP102 hydro - zatrzymuje się przy jeździe do tyłu Traktorek Castel Garden TCP102 hydro - zatrzymuje się przy jeździe do tyłu Traktorek Castel Garden TCP102 hydro - zatrzymuje się przy jeździe do tyłu

    Traktorek Castel Garden TCP102 hydro - zatrzymuje się przy jeździe do tyłu Traktorek Castel Garden TCP102 hydro - zatrzymuje się przy jeździe do tyłu Traktorek Castel Garden TCP102 hydro - zatrzymuje się przy jeździe do tyłu
  • Poziom 14  
    To zrobiłeś kawał roboty. Ja znalazłem mechanika, który zabrał się do mojego traktorka, stwierdził że nie trzeba nic robić jeszcze ze skrzynią tylko coś tam wyregulował, ponieważ jakiś zawór się źle otwierał i ma być ok. Nie mam okazji dobrze wypróbować, ponieważ ostatnie koszenie trwało godzinkę i było OK. Ciekawe co będzie po dłuższej pracy.